ochrona danych osobowych

Data: 2009-10-09 18:30:27
Autor: Black Peter
ochrona danych osobowych
Witam,
1 marca wyrejestrowałem działalność gospodarczą, której siedzibą było moje mieszkanie a w kontakcie był podany mój prywatny nr telefonu.

Ostatnio zauważyłem że na wielu portalach internetowych pojawiają się dane mojej firmy, która już nie istnieje a dane są obecnie moimi prywatnymi danymi kontaktowymi.

Zwróciłem się m.innymi do Panoramy Firm żeby natychmiast usunęli moje dane. Dostałem odpowiedź że mają na to 14 dni!
Nadmienię że nigdy nie prosiłem nikogo o zamieszczanie moich danych. Wszystko pozyskali z GUS-u.
Proszę o poradę jakie mam w tej kwestii prawa i jak postąpić żeby zmusić wszystkie tego typu firmy do usunięcia moich danych.

pozdrawiam
BP

Data: 2009-10-09 14:37:05
Autor: Qbek
ochrona danych osobowych
Wydaje mi sie, ze najlepiej było by zwrócić sie do wszystkich o
usuniecie danych. Z zasady serwisom nie powinno zależeć na jak
najszerszej bazie lecz na jak najbardziej aktualnej. Wydaje mi się, że
jeśli usunie sie dane z rejestru w wyniku jaki przedstawiłeś to możesz
żądać ich usunięcia. Moim zdaniem dane rejestrowe są jawne, ale po
wykreśleniu przestają one istnieć w rejestrach, a wiec tracą one
przymiot jawności.

Data: 2009-10-10 13:57:18
Autor:
ochrona danych osobowych
Moim zdaniem dane rejestrowe są jawne, ale po
wykreśleniu przestają one istnieć w rejestrach, a wiec tracą one
przymiot jawności.

Myślisz że urzędnicy palą te rejestry jak pewne osoby inne dokumenty przy zmianie ustrojowej? Nie ma tak dobrze. To są dane DG, ona była i tak już zostanie. Siedziba (miejsce zamieszkania) przedsiebiorcy potrzebne mogą być na przykład klientowi, który chce złozyć reklamację do sprzedawcy.  Trzeba bowiem pamietać, że nie ma tu znaczenia, czy dana osoba nadal prowadzi DG, czy nie.

Data: 2009-10-10 17:06:52
Autor: op23
ochrona danych osobowych

Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl>

[...]

Że niby klient może skutecznie złożyć reklamację do niedziałającej już firmy ???

Data: 2009-10-10 19:14:02
Autor:
ochrona danych osobowych
[...]

Do osoby fizycznej, która prowadziła DG - tak, jak najbardziej może.

Data: 2009-10-10 21:49:34
Autor: op23
ochrona danych osobowych

Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl>

Że niby klient może skutecznie złożyć reklamację do niedziałającej już firmy ???

Do osoby fizycznej, która prowadziła DG - tak, jak najbardziej może.

Może zgłosić roszczenie i tyle

Data: 2009-10-10 23:26:48
Autor: wombi
ochrona danych osobowych
op23 pisze:

[...]

i tyle, że następnie zostanie np. pozwany.

Data: 2009-10-11 14:40:03
Autor: andreas
ochrona danych osobowych
Użytkownik "op23" <op23@rt.pl> napisał w wiadomości news:haq7uf$ru8$1achot.icm.edu.pl...

Że niby klient może skutecznie złożyć reklamację do niedziałającej już firmy ???

Gwoli ścisłości, to "firma" osoby fizycznej nie działa dopiero od chwili śmierci tej osoby.
Rejestrowanie i wyrejestrowywanie działaności jest tylko zabawą w celu utrzymywania urzędników i nie ma żadnego wpływu ani na przedsiębiorcę ani, co ważniejsze, na jego klientów.

--
andreas

Data: 2009-10-10 14:57:05
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
ochrona danych osobowych

Qbek pisze:
Wydaje mi sie, ze najlepiej było by zwrócić sie do wszystkich o
usuniecie danych. Z zasady serwisom nie powinno zależeć na jak
najszerszej bazie lecz na jak najbardziej aktualnej.

Pozornie... ja kiedyś walczyłem z PKT, dopiero pogonienie siekierą
domokrążcy poskutkowało zaprzestaniem nękania mnie.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-10-09 17:14:32
Autor: Jacek_P
ochrona danych osobowych
Black Peter napisal:
Proszę o poradę jakie mam w tej kwestii prawa i jak postąpić żeby zmusić wszystkie tego typu firmy do usunięcia moich danych.

Zadnych. Informacje o DG nie podlegaja ochronie i utajnieniu.
Jezeli umieszczaja kompletna informacje o DG, nawet nieistniejacej obecnie,
to w zasadzie, o ile sie nie myle, nie ma sily, ktora moze ich zmusic
do usuniecia informacji. Bylo nie rejestrowac w domu? ;)
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-10-10 09:32:26
Autor: pmlb
ochrona danych osobowych

"Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> wrote in message news:hanr1o$msj$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Black Peter napisal:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Oczywiscie!
Powinno to byc przestroga - bo pomoc w tym przypadku raczej nie bedzie mozna.
Powinno kazdemu sie to tlumaczyc, by zakladajac jakakolwiek dzialalnosc nie rejestrowal tego na adres zamieszkania i zadnych danych prywatnych.
Wystarczy wynajc doslownie 4m2 biura w ktorym bedzie krzeslo i telefon ewentualnie z faksem:)
Na telefon mozna zalozyc przekierowanie... Do biura mozna nawet wcale nie chodzic, miec tak naprawde w wszystko w domu, ale oficjalnie adres zawsze bedzie adresem biura.
Taka operacja nie jest droga a daje kompletny spokoj po zamknieciu dzialalnosci.

Data: 2009-10-10 02:29:30
Autor: BK
ochrona danych osobowych

Black Peter napisal:

> [...]

rejestrowal tego na adres zamieszkania i zadnych danych prywatnych.
Wystarczy wynajc doslownie 4m2 biura w ktorym bedzie krzeslo i telefon

Po co wynajmowac biuro 4m2? :)

Wystarczy wynajac "adres".

Data: 2009-10-10 14:56:27
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
ochrona danych osobowych
BK pisze:
Po co wynajmowac biuro 4m2? :)
Wystarczy wynajac "adres".

Bzdura! W Ewidencji Działalności Gospodarczej i tak znajdują się dane
przedsiębiorcy, a więc jego adres zamieszkania. Takoż samo, adres ten
powinien być podawany na dokumentach generowanych przez przedsiębiorcę.
Więc to, że Punkt Sprzedaży czy cokolwiek będzie miał gdzie indziej, nic
nie zmieni.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-10-10 11:52:53
Autor: Tomek
ochrona danych osobowych

Black Peter napisal:
[...]

Kolejny popis kompetencji.  Zniknij już.

--
Tomek

Data: 2009-10-10 19:08:57
Autor: pmlb
ochrona danych osobowych

Black Peter napisal:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Masz jakies kompleksy czy jak?
A czytac i rozumiec co czytasz potrafisz, czy tak dla jaj chcesz blysnac brakiem zrozumienia?
W ksiazce telefonicznej czy panoramie firm, bedzie adres biura i tylko biura a niwe domowy - bo o to chodzi w calym tym watku. Jesli jednak chcesz dolozyc o calkowita tajemnice adresu zamieszkania stworz nowy watek lub napisz takowe pytanie jako OT.
Jesli ja mowie o masle w sklepie to po co dyskutowac o tym, ze jest robione z mleka? Czy rozumiesz analogie?
Jesli nie to wrzyc mnie do KF i bedziesz mogl spac spokojnie... jak nie wiesz jak, zapytaj - pomoge ci.

Data: 2009-10-10 20:52:48
Autor: Tomek
ochrona danych osobowych

To jest grupa o prawie, a nie o cierpieniach młodego Wertera,
także naprawdę źle trafiłeś.

Co do meritum - oczywiście można płacić za nieużywane biuro, jednak
jest to wykroczenie polegające na niezgłoszeniu faktycznego miejsca
prowadzenia DG - co może mieć też ciekawe konsekwencje podczas  jakiejkolwiek kontroli.

No i oczywiście nie chroni to w żaden sposób adresu zamieszkania,
o czym sam się przekonałem - więc zapewniam cie że bredzisz.

--
Tomek

Data: 2009-10-10 21:20:53
Autor: Papa Smerf
ochrona danych osobowych
Órzytkownik "Tomek" napisał:
[...]

a czy wy wiecie że DG nie musi posiadać siedziby???????
domyślam się ze ta osoba siedziby niemposiadała, bo dziwne by było prowadzić DG w miejscu zamieszkania:O)
w każdym razie czy prywatne adresy i telefony osoby prowadzącej DG też są jawne, czy to tylko korupcja i kupczenie danymi przez urzędasuf?:O)

Data: 2009-10-10 12:27:15
Autor: BK
ochrona danych osobowych
On 10 Paź, 21:20, "Papa Smerf" <P...@zagurami.zalasami.trala.la>
wrote:
Órzytkownik "Tomek" napisał:

> [...]
> jakiejkolwiek kontroli.

a czy wy wiecie że DG nie musi posiadać siedziby?

Akurat w kategoriach prawnych kazda DG musi posiadac siedzibe i nie ma
fizycznej mozliwosci zeby takiej siedziby nie posiadala :)

Nie wiem jak jest w kategoriach "żeczfistosci Papóf Smerwuw" :0)

Data: 2009-10-11 01:27:52
Autor: Papa Smerf
ochrona danych osobowych
Órzytkownik "BK" napisał:
Akurat w kategoriach prawnych kazda DG musi posiadac siedzibe i nie ma
fizycznej mozliwosci zeby takiej siedziby nie posiadala :)

to weź się przejdź do USa i weź stosowne druczki i poczytaj, bo taka możliwość jest jesli takiej siedziby po prostu nie posiadasz, no chyba że się znowu coś nowego wprowadziło?:O)

fizycznej mozliwosci zeby takiej siedziby nie posiadala :)

ha ha, a jaką siedzibę ma handlarz uliczny, albo hydraulik, może jego siedzibami są adresy wszystkich jego klientów?:O)

Data: 2009-10-11 16:23:04
Autor: Tomek
ochrona danych osobowych
Dnia 11-10-2009 o 01:27:52 Papa Smerf <Papa@zagurami.zalasami.trala.la>  napisał(a):

fizycznej mozliwosci zeby takiej siedziby nie posiadala :)

ha ha, a jaką siedzibę ma handlarz uliczny, albo hydraulik, może jego  siedzibami są adresy wszystkich jego klientów?:O)

Nie ma żadnej, bo jest osobą fizyczną. A jeśli chodzi o tzw. siedzibę  przedsiębiorstwa
to jest nią jego adres zamieszkania.

--
Tomek

Data: 2009-10-11 16:36:14
Autor: Papa Smerf
ochrona danych osobowych
Órzytkownik "Tomek" napisał:
[...]

nie wiem czy wiesz ale handlarze też prowadzą DG?:O)
a miejsce zamieszkania nie musi być siedzibą DG, jeśli jest to ok, ale jeśli nie jest to nie!!!

poza tym widzę że zaczynasz brednie opowiadać, bo nie istnieje coś takiego jak "adres zamieszkania"!:O)
istnieje miejsce zamieszkania, a to jest nazwa miasta, miejscowości, ale nie adres:O)
adres to może byc zamel;dowania, albo pobytu stałego czy czasowego:O)

Data: 2009-10-11 19:12:04
Autor: Tomek
ochrona danych osobowych
Dnia 11-10-2009 o 16:36:14 Papa Smerf <Papa@zagurami.zalasami.trala.la>  napisał(a):

Órzytkownik "Tomek" napisał:
[...]

Nie wiem czy czytałeś kiedyś np. rozporządzenie o prowadzeniu KPiR

[...]

Widzę że wątek zaczyna iśc w stron puryzmu

--
Tomek

Data: 2009-10-10 21:58:32
Autor: Tomek
ochrona danych osobowych
Dnia 10-10-2009 o 21:20:53 Papa Smerf <Papa@zagurami.zalasami.trala.la>  napisał(a):

Órzytkownik "Tomek" napisał:
[...]

Nie ma takiego bytu prawnego jak siedziba osoby fizycznej.
Ma jedynie miejsce zamieszkania oraz miejsca prowadzenia działalności  gospodarczej.
Oczywiście miejsce prowadzenia może się pokrywać z miejscem zamieszkania
i nie ma w tym nic dziwnego.

(*) Dla purystów: przez "miejsce" rozumiem tu także adres, nie tylko  miejscowość

--
Tomek

Data: 2009-10-10 13:03:04
Autor: BK
ochrona danych osobowych
On 10 Paź, 21:58, Tomek <tomekz...@op.pl> wrote:

Nie ma takiego bytu prawnego jak siedziba osoby fizycznej.

Racja.

Ma jedynie miejsce zamieszkania oraz miejsca prowadzenia działalności
gospodarczej.

Nie do konca. Jest siedziba przedsiebiorcy, przedsiebiorca moze byc
osoba fizyczna prowadzaca dzialanosc gospodarcza ;)

Data: 2009-10-10 23:13:10
Autor: Tomek
ochrona danych osobowych
Dnia 10-10-2009 o 22:03:04 BK <bkapuscinski@gmail.com> napisał(a):

[...]

I co to jest ta siedziba przedsiębiorcy wg Ciebie?
Bo mi wychodzi niezbicie że w przypadku osoby fizycznej jest to jej  miejsce zamieszkania,
a tylko autorzy ustawy o swobodzie działalności się nie popisali.

--
Tomek

Data: 2009-10-12 17:08:19
Autor: Gotfryd Smolik news
ochrona danych osobowych
On Sat, 10 Oct 2009, BK wrote:

[...]

  Kodeks Cywilny jednolicie używa stwierdzenia "siedziba osoby prawnej
lub miejsce zamieszkania osoby fizycznej".
  Ustawy podatkowe takoż są w miarę "poukładane".
  Dziwoląg w postaci "siedziby przedsiębiorcy" (będącego osobą fizyczną)
pojawia się głównie w "prawie powielaczowym", na szczeblu regulaminów
urzędu gminy i innych takich. W sumie jest to twór "bezprawny".
  Acz występienia "siedziby" (bez staranności z KC, o czym wyżej)
w rozporządzeniach też wykluczyć nie można - pewnie nie każdy
minister czyta przepisy, do których wydaje rozporządzenia :P
(i j.w. należy zauważyć, że jeśli użycie tego pojecia miałoby
się wiązać z *obowiązkami*, to jest również bezprawne - obowiązki
może nałożyć tylko ustawa, nie ma powodu, aby miało to dotyczyć
"określenia siedziby").

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-12 09:30:24
Autor: BK
ochrona danych osobowych
On 12 Paź, 17:08, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
On Sat, 10 Oct 2009, BK wrote:

> [...]

się wiązać z *obowiązkami*, to jest również bezprawne - obowiązki
może nałożyć tylko ustawa, nie ma powodu, aby miało to dotyczyć

Zapomniales o ustawie o swobodzie dzialanosci gospodarczej, ktora to
wprowadzila termin "siedziba przedsiebiorcy" :)

Data: 2009-10-12 18:37:25
Autor: Tomek
ochrona danych osobowych

On Sat, 10 Oct 2009, BK wrote:

> [...]

Zapomniales o ustawie o swobodzie dzialanosci gospodarczej, ktora to
wprowadzila termin "siedziba przedsiebiorcy" :)

Co ciekawe, używa go nadzwyczaj "konsekwentnie".
Wystarczy porównać art. 10, art. 21.3 oraz art. 25.1.5

--
Tomek

Data: 2009-10-12 10:08:21
Autor: BK
ochrona danych osobowych
On 12 Paź, 18:37, Tomek <tomekz...@op.pl> wrote:
Dnia 12-10-2009 o 18:30:24 BK <bkapuscin...@gmail.com> napisał(a):

> [...]

Co ciekawe, używa go nadzwyczaj "konsekwentnie".
Wystarczy porównać art. 10, art. 21.3 oraz art. 25.1.5

Bo ustawy powstaja w wyniku badan nad teoria nieskonczonej liczby malp.

Data: 2009-10-17 13:26:20
Autor: Gotfryd Smolik news
ochrona danych osobowych
On Mon, 12 Oct 2009, Tomek wrote:

Dnia 12-10-2009 o 18:30:24 BK <bkapuscinski@gmail.com> napisał(a):

Zapomniales o ustawie o swobodzie dzialanosci gospodarczej, ktora to
wprowadzila termin "siedziba przedsiebiorcy" :)

  Hm...
  Wprowadziła pojęcia takie jak DG (bez zastrzeżenia "w rozumieniu
ustawy", czyli wypada domniemać, że ma moc obowiązującą "w całym
zakresie prawa" - poza aktami, gdzie jest dalsze siedem odrębnych
definicji), dalej "osoby zagranicznej" itede :), ale pojęciem
"siedziby" się IMVHO tylko *posługuje*!
  Znaczy trzeba by jakoś odróżnić "wprowadzenie przez definicję"
od "wprowadzenia przez użycie".

Co ciekawe, używa go nadzwyczaj "konsekwentnie".
Wystarczy porównać art. 10, art. 21.3 oraz art. 25.1.5

  Polistuję szerzej:
  10.4.2, 21..3, 49.1., 53.5, 79.2.6, 80a.1 oraz 81.1

  Oraz skorzystam do dywagacji :)

  Tylko 21..3 i 81.1 stanowią wyjątki - znaczy nie ma mowy
o "lub miejscu zamieszkania".
  Mi z tzw. "zasad prawnych" wychodzi bardzo prosty wniosek: z ustawy
o swobodzie *nie* wynika, w przypadku osoby fizycznej a w odróżnieniu
od osoby prawnej, nakaz ujawniania adresu *z podanego powodu* ani
(odpowiednio) przechowywania ksiązki kontroli.
  Taki nakaz może wynikać z innych przepisów, które mogą obowiązywać
równolegle (np. podanie adresu podatnika - z przepisów o VAT).
  A książkę kontroli przedsiębiorca "fizyczny" najwyraźniej musi
tylko mieć (i móc "jakoś" okazać), skoro *nie* musi być w jego
"miejscu zamieszkania" ani "miejscu prowadzenia DG" bądź "zakładu"
(acz w innym miejscu tego określenia użyto, więc jakby ustawodawca
CHCIAŁ go użyć, to by go użył - bo MÓGŁ, więc... nie chciał!)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-12 19:28:32
Autor: Papa Smerf
ochrona danych osobowych
Órzytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:
 Kodeks Cywilny jednolicie używa stwierdzenia "siedziba osoby prawnej
lub miejsce zamieszkania osoby fizycznej".

ale miejsce zamieszkania nie jest adresem!:O)

Data: 2009-10-11 01:33:57
Autor: Papa Smerf
ochrona danych osobowych
Órzytkownik "Tomek" napisał:
Nie ma takiego bytu prawnego jak siedziba osoby fizycznej.
Ma jedynie miejsce zamieszkania oraz miejsca prowadzenia
działalności gospodarczej.

ok, błąd w nazewnictwie, chodziło mi właśnie o miejsce prowadzenia DG, więc informuję cię że DG nie musi posiadać miejsca działalności, a konkretnie chodzi o to że nie musi to być konkretny adres a na przykład teren całej polski (np: w przypadku handlarzy, usługodawców itd itp:O)
coś mi się zdaje że miejsca zamieszkania też nie musi posiadać, ale na pewno musi byc gdzieś zameldowany, ale oczywiście miejsce pobytu nie zawsze równa się miejscu zamieszkania:O)

Data: 2009-10-11 16:22:12
Autor: Tomek
ochrona danych osobowych
Dnia 11-10-2009 o 01:33:57 Papa Smerf <Papa@zagurami.zalasami.trala.la>  napisał(a):

Órzytkownik "Tomek" napisał:
[...]

Ale rejestrowałeś już działalność ?

--
Tomek

Data: 2009-10-11 16:37:47
Autor: Papa Smerf
ochrona danych osobowych
Órzytkownik "Tomek" napisał:
Ale rejestrowałeś już działalność ?

ja tak, a ty?:O)

Data: 2009-10-11 19:10:23
Autor: Tomek
ochrona danych osobowych
Dnia 11-10-2009 o 16:37:47 Papa Smerf <Papa@zagurami.zalasami.trala.la>  napisał(a):

Órzytkownik "Tomek" napisał:
Ale rejestrowałeś już działalność ?

ja tak, a ty?:O)

Ale chyba nie w Polsce, bo byś wiedział co jest na wniosku

--
Tomek

Data: 2009-10-11 21:50:24
Autor: Papa Smerf
ochrona danych osobowych
Órzytkownik "Tomek" napisał:
Ale rejestrowałeś już działalność ?
ja tak, a ty?:O)
Ale chyba nie w Polsce, bo byś wiedział co jest na wniosku

a wiesz ze to nawet w polsce było i na dodatek z miejscem prowadzenia działalności DG: "teren całej polski" więc jakoś można:O)

acha i dla twojej wiadomości adres zamieszkania w polskim prawie nie istnieje, istnieje miejsce zamieskania, widzę że w tym same urzędasy i prafnicy się już gubią, taplają sie we własnym gnoju jaki pod siebie robią:O)

Data: 2009-10-11 22:06:05
Autor: Tomek
ochrona danych osobowych
Dnia 11-10-2009 o 21:50:24 Papa Smerf <Papa@zagurami.zalasami.trala.la>  napisał(a):

Órzytkownik "Tomek" napisał:
[...]

A gdzie napisałem że nie można?

[...]

Ulżyło ci?

--
Tomek

Data: 2009-10-11 21:12:35
Autor:
ochrona danych osobowych
coś mi się zdaje że miejsca zamieszkania też nie musi posiadać, ale na pewno musi byc gdzieś zameldowany, ale oczywiście miejsce pobytu nie zawsze równa się miejscu zamieszkania:O)

Chyba odwrotnie. Nie musi byćzameldowany, a miejsce zamieszkania zawsze ma. Nawet pod mostem.

Data: 2009-10-11 21:53:12
Autor: Papa Smerf
ochrona danych osobowych
Órzytkownik <sympatyczna_poczta_a> napisał:
Chyba odwrotnie. Nie musi byćzameldowany, a miejsce zamieszkania zawsze ma. Nawet pod mostem.

pod mostem to adres a nie miejsce!!!
jesli pod mostem to miejsce pobytu prawdopodobnie czasowego1:O)
miejsca zamieszkania można nie posiadać: czytaj definicję miejsca zamieszkania a zrozumiesz dlaczego:O)

Data: 2009-10-11 22:38:49
Autor:
ochrona danych osobowych
Chyba odwrotnie. Nie musi być zameldowany, a miejsce zamieszkania zawsze ma. Nawet pod mostem.

pod mostem to adres a nie miejsce!!!

OK, most jest w Warszawie :) Jest miejsce zamieszkania? Jest. Meldunku mieć tu nie musi.

jesli pod mostem to miejsce pobytu prawdopodobnie czasowego1:O)
miejsca zamieszkania można nie posiadać: czytaj definicję miejsca zamieszkania a zrozumiesz dlaczego:O)

Ok, niech bedzie, że wędrowiec nie ma miejsca zamieszkania.

Data: 2009-10-12 01:35:38
Autor: Papa Smerf
ochrona danych osobowych
Órzytkownik <sympatyczna_poczta_a> napisał:
OK, most jest w Warszawie :) Jest miejsce zamieszkania? Jest.
Meldunku mieć tu nie musi.

no właśnie żeby założyć DG jakiś meldunek mieć musi, bezdomny nie założy DG:O)

Data: 2009-10-12 15:01:57
Autor: Tomek
ochrona danych osobowych
Dnia 12-10-2009 o 01:35:38 Papa Smerf <Papa@zagurami.zalasami.trala.la>  napisał(a):

[...]

Znowu żartujesz, czy to jakaś prowokacja?

--
Tomek

Data: 2009-10-12 06:09:13
Autor: BK
ochrona danych osobowych
On Oct 12, 3:01 pm, Tomek <tomekz...@op.pl> wrote:
Dnia 12-10-2009 o 01:35:38 Papa Smerf <P...@zagurami.zalasami.trala.la>
napisał(a):

> [...]
> DG:O)

Znowu żartujesz, czy to jakaś prowokacja?

Przeciez z trollem gadasz ;)

Data: 2009-10-12 15:26:28
Autor: Tomek
ochrona danych osobowych

Data: 2009-10-12 16:16:03
Autor: Papa Smerf
ochrona danych osobowych
Órzytkownik "Tomek" napisał:
no właśnie żeby założyć DG jakiś meldunek mieć musi, bezdomny nie założy DG:O)

Znowu żartujesz, czy to jakaś prowokacja?

dleczego myślisz że żartuje?:O)
weż poczytaj druczki jakie wypełniasz podczas zakłądania DG i zobacz jakie obowiązkowo musisz podać tam informacje?:O)

jak nie chce ci sie czytać to przypomnij sobie ostatnio leciał w TV reportaż jak to człowiek mieszkający w swoim aucie nie mówgł założyć DG, oraz jak to bezdomne żule, pracujące oczywiście przy oczyszczaniu miasta z aluminiowych puszek i innego złomu i śmiecia nie mogą pracować legalnie i założyć DG i wzorcowo zasilać budżet naszego kraju składkami zus i podatkiem!:O)
no chyba że po tychm programie jaworowicz błyskawicznie jakoś prawo zmienili, ale ja o tym nic nie wiem, a ty?:O)

Data: 2009-10-12 07:32:50
Autor: BK
ochrona danych osobowych
On Oct 12, 4:16 pm, "Papa Smerf" <P...@zagurami.zalasami.trala.la>
wrote:
Órzytkownik "Tomek" napisał:

> [...]

no chyba że po tychm programie jaworowicz błyskawicznie jakoś prawo
zmienili, ale ja o tym nic nie wiem, a ty?:O)

Jest tez taka opcja, ze w programach Eli Jaworowicz niekoniecznie
pojazuja obiktywna prawde objawiona :)

No ale jak chcesz sie powolywac na takie zrodla to... :)

Data: 2009-10-12 16:56:59
Autor: Tomek
ochrona danych osobowych
Dnia 12-10-2009 o 16:16:03 Papa Smerf <Papa@zagurami.zalasami.trala.la>  napisał(a):

Órzytkownik "Tomek" napisał:
[...]

Czytam je średnio 3 razy w roku

[...]

Jaki odbiorca taka TV.

no chyba że po tychm programie jaworowicz błyskawicznie jakoś prawo  zmienili, ale ja o tym nic nie wiem, a ty?:O)

W programie Jaworowicz 'Piekarz z Legnicy' był 'ofiarą systemu'

--
Tomek

Data: 2009-10-10 12:23:40
Autor: Liwiusz
ochrona danych osobowych
pmlb pisze:

[...]

   Sprostuję oczywiste nieprawdy: jeśli przedsiębiorca wynajmie biuro, to będzie to co najwyżej dodatkowe miejsce wykonywania przez niego działalności gospodarczej. Natomiast miejsce zamieszkania z definicji (z ustawy) jest zawsze siedzibą przedsiębiorcy  i adres ten jest jawny, nawet jeśli przedsiębiorca wynajmie sobie kilka dodatkowych biur.

   Jedynym sposobem na faktyczną ochronę adresu miejsca zamieszkania jest mieszkanie tam nieoficjalnie - czyli będąc zameldowanym i mając zarejestrowaną DG w jakimś wynajętym lokalu, faktycznie mieszka się (de facto kątem) gdzieś indziej.

   Pośrednią ochroną swojego adresu jest również prowadzenie firmy w ramach spółki kapitałowej, aczkolwiek adres udziałowca, czy też prezesa i tak będzie widoczny w aktach KRS tej spółki, przy okazji składania różnych deklaracji oraz podpisywania umów notarialnych. Jednakże na pewno adres ten nie będzie wykorzystywany w ogólnodostępnych bazach.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-10 03:48:12
Autor: BK
ochrona danych osobowych
On 10 Paź, 12:23, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Do wiekszosci operacji potrzebny jest jedynie odpis KRS, tam nie ma
adresow ani udzialowcow, ani czlonkow zarzadu.

Data: 2009-10-10 16:55:21
Autor: scream
ochrona danych osobowych
Dnia Sat, 10 Oct 2009 12:23:40 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

Adres zamieszkania przedsiębiorcy jest jawny tylko w przypadku kiedy jest
jednocześnie adresem wykonywania działalności, przynajmniej od kiedy
wprowadzili EDG-1. W rubryce "14" podajesz "Adres głównego miejsca
wykonywania działalności" (jeśli jest inny od adresu zamieszkania) i ten
adres jest potem widoczny w rejestrze przedsiębiorców.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2009-10-10 18:33:43
Autor: Tomek
ochrona danych osobowych
Dnia 10-10-2009 o 16:55:21 scream <nie@podam.pl> napisał(a):

[...]

Może zacznijmy od tego, jakie dane są wpisywane do EDG i czy dostęp jest
do całości czy tylko do pozbioru tych danych. Potem będzie już z górki

--
Tomek

Data: 2009-10-12 17:49:05
Autor: Gotfryd Smolik news
ochrona danych osobowych
On Fri, 9 Oct 2009, Black Peter wrote:

Ostatnio zauważyłem że na wielu portalach internetowych pojawiają się dane mojej firmy,

  Twoje znaczy.

http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html
+++
Art. 43{4}
Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza to włączenia
do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na przedmiot działalnoœci
przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych określeń dowolnie
obranych.
-- -

która już nie istnieje

....o, to chyba że przez kremację :|
  Firma faktycznie "była" - jako nazwa.
  Problem w tym, że osobę którą ona określała, określa... nadal.
  Bo to jesteś Ty, we własnej osobie.

  Tzw. "zakończenie DG" nie oznacza końca kłopotów związanych
z DG, od konieczności rozliczania podatkowego wszystkiego co
zostało w ewidencjach (o ile zostało) i zostanie sprzedane
(będzie stanowiło przychód z DG - mimo nieprowadzenia DG!),
poprzez konieczność rozpatrzenia wszystkich reklamacji
(w trybie "gospodarczym"), to i trudno oczekiwać, że
sama nazwa "zniknie".

  W zamian możesz trzymać dane swoich klientów :>
(z powodu "możliwych roszczeń", powodów podatkowych i femtyliona
innych powodów).

a dane są obecnie moimi prywatnymi danymi

  Czekaj, wyjdź z siebie, nie irytuj się, i odpowiedz czy "Twoja firma"
to była instytucja państwowa czy komunalna.
  A może jednak... prywatna.
  Czyli to *były* dane prywatne (i takimi pozostają).

Zwróciłem się m.innymi do Panoramy Firm żeby natychmiast usunęli moje dane. Dostałem odpowiedź że mają na to 14 dni!

  Bo mają taki regulamin, widocznie.
  Jakby oferowali usługę "dawania nieaktualnych namiarów na byłe
przedsiębiorstwa", to IMVHO trudno byłoby zrobić *cokolwiek*.

Nadmienię że nigdy nie prosiłem nikogo o zamieszczanie moich danych. Wszystko pozyskali z GUS-u.

  Legalnie mogli "wziąć" choćby z EDG. Ale to nieistotne.

  Popatrz na to inaczej: celem upublicznienia danych jest "ochrona
bezpieczeństwa gospodarczego" - bardzo byłbyś zadowolony, jakby się
okazało, że kiedy idziesz z reklamacją, to ten co Ci sprzedał samochód
"już nie działa", takoż "zniknął" sprzedawca lodówki i tak dalej?
  Nie?

  Popatrz na to tak: sądzisz, że informacja o tym, że *prowadziłeś*
działalność gospodarczą, przestaje być publicznie dostępna (dla
każdego, kto zechce sprawdzić w ewidencji DG) i zostanie "wymazana"?

  Nie? :)
  No to dlaczego dziwisz się PT o całe dwa tygodnie? :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-13 18:19:25
Autor: op23
ochrona danych osobowych

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>

[...]

Przecież w rejestrze nie ma aktualnego adresu.

Data: 2009-10-17 13:27:39
Autor: Gotfryd Smolik news
ochrona danych osobowych
On Tue, 13 Oct 2009, op23 wrote:

[...]

  Zgoda, problemem pytającego nie jest jego aktualny adres, lecz
fakt, że jego aktualny adres jest nadal "starym" adresem - tym
ujawnionym :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-17 14:50:54
Autor: op23
ochrona danych osobowych

[...]

Mnie chodzi tylko o to, że gdyby celem rejestracji było zapewnienie możliwości uzyskania adresu przedsiębiorcy po zakończeniu działalności to należałoby aktualizować ten adres a skoro się tego nie robi to najwyraźniej nie temu to służy.

Data: 2009-10-13 21:45:03
Autor: Black Peter
ochrona danych osobowych
Gotfryd Smolik news pisze:

 Nie? :)
 No to dlaczego dziwisz się PT o całe dwa tygodnie? :D

pzdr, Gotfryd

Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź. Jako jedyny pomogłeś mi zrozumieć
i inaczej na sprawę spojrzeć.
Całą resztę bezsensownych wywodów nie na temat z tego wątku chętnie bym usunął.

pozdrawiam

BP

ochrona danych osobowych