ochrona kolan?

Data: 2011-05-25 11:54:33
Autor: lamia
ochrona kolan?
zaliczywszy do¶ć niegroĽny upadek, słukłam se kolano do nieużywalno¶ci.

czy istnieje jak¶ ochrona kolan - ale nie plastikowe ochronniki jak na rolki/deskę, ale raczej co¶ wygodniejszego w noszeniu (i tachaniu ze sob± do przebrania), nie tyle tarcza na kolana odporne na pociski i pioruny, co jaki¶ patent żeby przynajmniej minimalizować ewentualne skutki  w sferze najbardziej wystaj±cych i najsłabszych chyba ogniw rowerzysty - tj. kolan?

Szczególnie na przejazy latem, gdzie gołe kolana roolez.

dzięki

Data: 2011-05-25 18:23:02
Autor: Jan Srzednicki
ochrona kolan?
On 2011-05-25, lamia wrote:
zaliczywszy dość niegroźny upadek, słukłam se kolano do nieużywalności.

czy istnieje jakĹ› ochrona kolan - ale nie plastikowe ochronniki jak na rolki/deskÄ™, ale raczej coĹ› wygodniejszego w noszeniu (i tachaniu ze sobÄ… do przebrania), nie tyle tarcza na kolana odporne na pociski i pioruny, co jakiĹ› patent ĹĽeby przynajmniej minimalizować ewentualne skutki  w sferze najbardziej wystajÄ…cych i najsĹ‚abszych chyba ogniw rowerzysty - tj. kolan?

Szczególnie na przejazy latem, gdzie gołe kolana roolez.

MoĹĽe coĹ› takiego:

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=39369

Ale porywająco komfortowe toto nie będzie, może się też upierdliwie
zsuwać.

Najlepiej popracuj nad technikÄ… jazdy - w ostatnich latach kolano
popsułem tylko raz, jak mi podmyta ziemia zniknęła spod tylnego koła i
zaryłem kolanem w osuwisko - jak by nie patrzeć dość szczególny
przypadek.

Data: 2011-05-25 21:35:48
Autor: lamia
ochrona kolan?
Ale porywająco komfortowe toto nie będzie, może się też upierdliwie
stwierdzam właśnie doświadczalnie, że kontuzja kolana jest conajmniej konkurencyjnie upierdliwa
te ochraniacze nie wyglądają nagorzej - ważne żeby konstrukcja zapewniała cyrkulację, no i nmożna było na ubranie zainstalować
Czy w sklepach bywają takie cuda, żeby się przymierzyć do jakiś?, czy tylko tacy asekuranci jak ja coś takiego chcą kupować :]

Najlepiej popracuj nad technikÄ… jazdy - w ostatnich latach kolano
chyba większość przejzdów rowerem to jakaś tam praca nad techniką (a im więcje i im bardziej - tym kontuzja 'możliwsza' :p)

Data: 2011-05-25 12:51:40
Autor: Piotrpo
ochrona kolan?
On 25 Maj, 21:35, "lamia" <lami...@odwa.pl> wrote:

Czy w sklepach bywaj± takie cuda, żeby się przymierzyć do jaki¶?, czy tylko
tacy asekuranci jak ja co¶ takiego chc± kupować :]
Na moje, to to nie wygl±da jako¶ inaczej niż zwykły ochraniacz np. od
rolek - poszukaj, s± o różnej klasie pancerno¶ci - z lajtowych:
http://www.zicoracing.com/Komplet_ochraniaczy_Rollerblade_PRO_N3_Pack-181.html

Mam co¶ takiego, ale ciężko mi powiedzieć jak się będzie spisywać na
rowerze.

Data: 2011-05-25 19:36:59
Autor: Ignacy
ochrona kolan?
lamia <lamia3c@odwa.pl> napisał(a):   A czy odczuwasz bóle tego kolanka nadal?

  Ignac

Data: 2011-05-25 23:10:02
Autor: lamia
ochrona kolan?
" Ignacy" <ignac88.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:irjloq$832$1inews.gazeta.pl...
 A czy odczuwasz bóle tego kolanka nadal?

no w drugi dzień po kontuzji - owszem :p (i pojutrze także nie pytaj jeszcze o zdrowie :p)
Mi chodzi głównie o profilaktykę.

Data: 2011-05-25 21:20:35
Autor: Ignacy
ochrona kolan?
> [...]
>  A czy odczuwasz bóle tego kolanka nadal?

no w drugi dzień po kontuzji - owszem :p (i pojutrze także nie pytaj
jeszcze    ...wiem co zrobić aby radykalnie przestało boleć...
  zaaplikuj sobie np. Ketonal forte wystarczy 1 tabletka
  na dobę,to nie jest tylko ¶rodek przeciwbólowy a mega
  skuteczny naprawiacz stanów urazowych...juz po pierwszym
  dniu poczujesz ulgę a po 3,4 zapomnisz o problemie...
  niestety lek jest na receptę.Jak sie poprawi to napisz
  i głowa do góry.

  Ignac

Data: 2011-05-27 00:07:43
Autor: lamia
ochrona kolan?
" Ignacy" <ignac88.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:irjrr3$14t$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ignac, dzięki za detaliczn± radę, jednak osobi¶cie nie biorę (bez ostateczno¶ci) żadnych przeciwbólowych leków (i także z kolei osobi¶cie bardzo nie polecam).
Mnie najbardziej boli brak mobilno¶ci :p - Jedank nie chce jej uzyskiwać drog± 'zamiatania bólu pod dywan' - ból jest też pewn± informacj±.
Mechaniczne nadwyrężenie wymaga przede wszystkim warunków dla nadwyrężonego elementu, coby się odwyrężył :p  (i na pewno też budulca tego, co uszkodzone, (nooo stawy s± do¶ć wymgaj±ce)) - każdy ma swoj± 'politykę i religię'.

pozdrawiam

Data: 2011-05-27 11:09:14
Autor: Ryszard Mikke
ochrona kolan?
> [...]

Mechaniczne nadwyrężenie wymaga przede wszystkim warunków dla nadwyrężonego elementu, coby się odwyrężył :p  (i na pewno też budulca tego, co uszkodzone, (nooo stawy s± do¶ć wymgaj±ce)) - każdy ma swoj± 'politykę i religię'.

Ale on dobrze mowi, to likwiduje ogniska zapalne. Mi zapisali costm-sport,
okazalo sie, ze to tez ketonal w zelu wlasnie. rmikke

Data: 2011-05-25 22:01:53
Autor: atm
ochrona kolan?
Data: 2011-05-25 20:14:38
Autor: Jan Srzednicki
ochrona kolan?
On 2011-05-25, atm wrote:
To moze byc dobre:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=sdAAbu-nMkY
Ceny sa niestety dosc odstraszajace:
http://g-form.com/product/knee-pads/
http://g-form.com/2011/04/07/pads-for-all-occasions-review-from-mtnbikeriders-com/

Ale spaprali sprawÄ™, nie dajÄ…c ochraniaczy na piszczel i kolano w
jednym.

Data: 2011-05-25 22:44:30
Autor: lamia
ochrona kolan?
jest bajer więc cena 'musi' (może) być taka, że kto ma kupić ten i tak kupi i pokryje przychód za mnóstwo innych co i tak nie kupi± za 1/któr±¶c tej ceny.

a z czego to? gwarancja dożywotnia (o ile wyczytałam prawdzi± informcję). ciekawe czy promieniuje :p

Data: 2011-05-25 22:47:44
Autor: lamia
ochrona kolan?
ee ale wiesz, $40 to nie jest halo cena
weĽmy jakie¶ ceny referencyjne: http://www.perfect-sport.com.pl/6443.htm
to chyba daleko od górnych widełek

Data: 2011-05-26 11:19:19
Autor: Coaster
ochrona kolan?
On 5/25/11 11:54 AM, lamia wrote:
[...]

Mozna wrocic do doczepianych kolek do tylnej osi.  ;-)

A powaznie - najlepszym i najpewniejszym zabezpieczeniem jest... dobrze pracujaca, bystra glowa. Nalezy zwiekszac 'rowerowe' umiejetnosci poprzez cwiczenia techniki jazdy, refleksu itp. a nie ubierac sie w zbroje i wciaz spadac jak worek treningowy.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-27 03:37:19
Autor: Piotrpo
ochrona kolan?
On 26 Maj, 11:19, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

Mozna wrocic do doczepianych kolek do tylnej osi.  ;-)

Je¶li kto¶ już nauczył się jeĽdzić bez, to z tym ustrojstwem może się
zabić :) W każdym razie takie s± moje do¶wiadczenia z dzieciństwa..

Data: 2011-05-27 12:46:33
Autor: Coaster
ochrona kolan?
On 5/27/11 12:37 PM, Piotrpo wrote:
[...]

Hmm, to zabiles sie czy nie? ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-27 04:09:10
Autor: Piotrpo
ochrona kolan?
On 27 Maj, 12:46, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
On 5/27/11 12:37 PM, Piotrpo wrote:> On 26 Maj, 11:19, Coaster<manyp...@mac.com>  wrote:

> Je li kto ju nauczy si je dzi bez, to z tym ustrojstwem mo e si
> zabi :) W ka dym razie takie s moje do wiadczenia z dzieci stwa..

Hmm, to zabiles sie czy nie? ;-)

Licentia poetica...

Data: 2011-05-27 14:14:30
Autor: Coaster
ochrona kolan?
On 5/27/11 1:09 PM, Piotrpo wrote:
[...]

Jednak sie nie zabiles! ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-27 05:26:54
Autor: Piotrpo
ochrona kolan?
On 27 Maj, 14:14, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
On 5/27/11 1:09 PM, Piotrpo wrote:> On 27 Maj, 12:46, Coaster<manyp...@mac.com>  wrote:

> Licentia poetica...

Jednak sie nie zabiles! ;-)

Jako¶ się udało ;)
Teraz skojarzyłem - podobny efekt miałem jak wlazłem na quada - niby
taki rower a się nie pochyla - fakt, nie przewróciłem, ale zakręty
pokonywałem dużo wolniej niż faktycznie można. Młody miał jeszcze
gorzej - bo z przyzwyczajenia rowerowego chciał inicjować skręty z
ciała, co jak by to powiedzieć wychodziło do¶ć kiepsko ;)

Data: 2011-05-27 22:58:50
Autor: Krzyś Cierpiętnik
ochrona kolan?
Piotrpo wrote:
Coaster wrote:
Piotrpo wrote:
Coaster wrote:
Piotrpo wrote:
Coaster wrote:

Mozna wrocic do doczepianych kolek do tylnej osi. ;-)

Jeśli ktoś już nauczył się jeździć bez, to z tym ustrojstwem może
się zabić :) W każdym razie takie są moje doświadczenia z
dzieciństwa.

Hmm, to zabiles sie czy nie? ;-)

Licentia poetica...

Jednak sie nie zabiles! ;-)

Jakoś się udało ;)
Teraz skojarzyłem - podobny efekt miałem jak wlazłem na quada

Quada? Jak owca między wilki...

--
KrzyĹ›

Data: 2011-05-27 09:45:22
Autor: lamia
ochrona kolan?
"Coaster" <manypeny@mac.com> wrote in message news:irl57r$aca$1news.supermedia.pl...
Mozna wrocic do doczepianych kolek do tylnej osi.  ;-)
:)

poprzez cwiczenia techniki jazdy, refleksu itp.
zmówilicie się czy co :p

Data: 2011-05-27 11:22:18
Autor: Coaster
ochrona kolan?
On 5/27/11 9:45 AM, lamia wrote:
[...]

Na tym (uczeniu sie) polega zycie czlowieka - rodzi sie on, nabywa wiedzy/umiejetnosci o otaczajacym go swiecie, pozwalajacym mu w nim sprawnie funkcjonowac. Im jest starszy, tym wie i umie wiecej choc wie tez, ze wie za malo ;-)
Niestety, niektorzy sa impregnowani na nauke i odpadaja w przedbiegach...

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

ochrona kolan?