ochrona praw autorskich

Data: 2018-02-26 12:38:21
Autor: Olin
ochrona praw autorskich
"Klaudia Jachira (rocznik 1988), mieszkająca we Wrocławiu absolwentka
Wydziału Lalkarskiego PWST w Krakowie, mocno zaszła za skórę miłośnikom
,,dobrej zmiany". Zalew internetowego hejtu i ogromna liczba agresywnych
publikacji na jej temat w PiS-owskich mediach były sygnałem, że prędzej czy
później władza będzie próbowała w nią pod jakimś pretekstem uderzyć. I
rzeczywiście - na wtorek 27 lutego Jachira została wezwana na przesłuchanie
w charakterze podejrzanej o naruszenie art. 116 prawa autorskiego: ,,Kto bez
uprawnienia rozpowszechnia cudzy utwór (...), podlega grzywnie, karze
ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2". Tym ,,cudzym
utworem" jest... logo TVP.
Jachira naraziła się PiS-owi kpinami z Jarosława Kaczyńskiego. Jako aktorka
teatru lalkowego sporządziła kukłę pana prezesa, z którą pojawiała się na
demonstracjach KOD-u, budząc entuzjazm zgromadzonych. Ze swoim panem
prezesem Jachira nagrywała też filmiki, które publikowała w internecie. Na
YouTubie prowadzi kanał, w którym regularnie wyszydza ,,dobrą zmianę",
demaskuje kłamstwa oficjalnej propagandy i nagłaśnia fakty niewygodne dla
władz.
Sęk w tym, że szydzenie z pana prezesa nie jest karalne i nie ma paragrafu,
który by tego zabraniał. Potrzebny był więc jakiś hak na bojową
wrocławiankę. I znalazł się.

W lutym zeszłego roku Jachira nagrała dwa parodystyczne filmy, w których
wcieliła się w rolę reporterki TVP z mikrofonem w dłoni. Na mikrofonie
widniało logo TVP. Pół roku po publikacji filmów została wezwana przez
policję we Wrocławiu na przesłuchanie - na razie jako świadek - w sprawie
naruszenia art. 116 prawa autorskiego - logo TVP zostało potraktowane jako
utwór, a jego wykorzystanie przez Jachirę uznano za przestępstwo. Grozi za
to do 2 lat więzienia. Sprawę prowadzi wydział do walki z przestępczością
gospodarczą Komendy Rejonowej w Warszawie. W najbliższy wtorek Jachira znów
ma się stawić na policji. Tym razem już jako podejrzana."

http://wyborcza.pl/7,75398,23070034,dopasc-jachire.html#a=190&c=8000

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

Data: 2018-02-26 12:00:21
Autor: Kris
ochrona praw autorskich
W dniu poniedziałek, 26 lutego 2018 12:38:23 UTC+1 użytkownik Olin napisał:
[...]

Na pl.oc.polityka już nawet piździak pod swoimi różnymi nickami nie chce z Tobą dyskutować że tu przylazłeś z politycznym bełkotem?

Data: 2018-02-27 13:50:40
Autor: Olin
ochrona praw autorskich
Dnia Mon, 26 Feb 2018 12:00:21 -0800 (PST), Kris napisał(a):

Na pl.oc.polityka już nawet piździak pod swoimi różnymi nickami nie chce z Tobą dyskutować że tu przylazłeś z politycznym bełkotem?

Cieszę się, że zainteresowałeś się tematem. Na pewno z radością dowiesz
się, że prokuratorem prowadzącym sprawę został Grzegorz Kazimierski. Ciekawe, czy jest to ten sam adwokat z Krosna, którego łączy bliska
znajomość z tow. Stanisławem Piotrowiczem. W ubiegłym roku ten wybitny
prawnik otrzymał nominację prokuratorską i pracuje w Prokuraturze Rejonowej
Warszawa-Mokotów. Więcej:
https://koduj24.pl/posade-w-warszawskiej-prokuraturze-zawdziecza-piotrowiczowi/

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

wykorzystania do prac domowych"
św. Tomasz z Akwinu

Data: 2018-02-27 11:03:34
Autor: Kris
ochrona praw autorskich
W dniu wtorek, 27 lutego 2018 13:50:41 UTC+1 użytkownik Olin napisał:
> [...]

prawnik otrzymał nominację prokuratorską i pracuje w Prokuraturze Rejonowej

Idź zaśmiecaj pl.soc.polityka tymi swoimi rewelacjami.

Data: 2018-02-27 12:31:36
Autor: Marek
ochrona praw autorskich
On Mon, 26 Feb 2018 12:38:21 +0100, Olin <kuku@adres.w.stopce> wrote:
naruszenia art. 116 prawa autorskiego - logo TVP zostało potraktowane jako
utwór, a jego wykorzystanie przez Jachirę uznano za przestępstwo. Grozi za

A mogła loga nie ruszać.

--
Marek

Data: 2018-02-27 12:23:54
Autor: Marcin Debowski
ochrona praw autorskich
On 2018-02-27, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
[...]

A to logo nie jest czasem wystawione w pierdylionie miejsc na stałe, na widok publiczny? --
Marcin

Data: 2018-02-27 17:32:39
Autor: Marek
ochrona praw autorskich
On Tue, 27 Feb 2018 12:23:54 GMT, Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> wrote:
A to logo nie jest czasem wystawione w pierdylionie miejsc na stałe, na widok publiczny?

A co to zmienia w przedmiocie sprawy o użycie zastrzeżonego znaku?
Ja 15 lat temu zostałem ukarany na poczcie próbując wysłać paczkę zapakowaną w stary karton po jakimś  urządzeniu "Sony" (napisu nie zamazałem).

--
Marek

Data: 2018-02-27 21:52:19
Autor: Marcin Debowski
ochrona praw autorskich
On 2018-02-27, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
[...]

Oni uznali logo TVP za utwór. Art. 116 mówi o rozpowszechnainiu utwóru.
Nie ma to nic wspólnego z zatrzeżeniem znaku.

--
Marcin

Data: 2018-02-28 15:54:56
Autor: Marek
ochrona praw autorskich
On Tue, 27 Feb 2018 21:52:19 GMT, Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> wrote:
Oni uznali logo TVP za utwór. Art. 116 mówi o rozpowszechnainiu utwóru.
Nie ma to nic wspólnego z zatrzeżeniem znaku.

Ale z użyciem może mieć. Jesli wrzuciła nagranie na YT i miało aktywna monetyzacje to można jeszcze pociągnąć pod uzyskanie korzyści, dla sprytnego prawnika a sądzę że TVP takimi dysponuje nie będzie problemu by taka koncepcje uzasadnić.

--
Marek

Data: 2018-03-09 01:42:09
Autor: Titus Atomicus
ochrona praw autorskich
In article <almarsoft.8412355704541718282@news.neostrada.pl>,
 Marek <fake@fakeemail.com> wrote:

> [...]

Ja 15 lat temu zostałem ukarany na poczcie próbując wysłać paczkę zapakowaną w stary karton po jakimś  urządzeniu "Sony" (napisu nie zamazałem).

Na jakiej podstawie?
--
TA

Data: 2018-03-13 14:09:06
Autor: Marek
ochrona praw autorskich
On Fri, 09 Mar 2018 01:42:09 +0100, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Na jakiej podstawie?

Cytuję z pamięci:
" -Czy Pan jest Sony lub reprezentuje tą firmę?"
"- Nie."
"- To ja tej paczki nie mogę przyjąć".  Tutaj padła argumentacja, której precyzyjnie już nie zacytuję, ale generalnie chodziło o ten napis Sony i brak mojego związku z tym znakiem.
Karą była jazda 10km dalej na inną pocztę, gdzie oczywiście przyjęto bez szemrania.

--
Marek

Data: 2018-03-13 18:19:07
Autor: Animka
ochrona praw autorskich
W dniu 2018-03-13 o 14:09, Marek pisze:
[...]

Pewnie spodziewali się, że to "najwyższy" prezes będzie paczki na pocztę woził.

--
animka

Data: 2018-03-09 08:35:54
Autor: franek.zyto
ochrona praw autorskich
użytkownik Olin napisał:
"Klaudia Jachira (rocznik 1988) Tym ,,cudzym
utworem" jest... logo TVP.

Przebijam.
Krzesło na demonstracji i szarpanie ludka który był zamachowcem:)

ubóstwie." Zmień sygnaturę i wal w obie strony, np. 100mln na cmentarz żydowski:)

Data: 2018-03-12 12:52:33
Autor: Olin
ochrona praw autorskich
Dnia Fri, 9 Mar 2018 08:35:54 -0800 (PST), franek.zyto@gmail.com
napisał(a):

Zmień sygnaturę i wal w obie strony,

Ostatnio byłem zarobiony, więc mogę nie być na bieżąco: dojna zmiana
reguluje również sygnaturki?

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Różańca"
Matka Boża do s. Łucji

Data: 2018-03-13 17:15:50
Autor: Robert Tomasik
ochrona praw autorskich
W dniu 26-02-18 o 12:38, Olin pisze:

Ja bym uznał, że nie doszło do naruszenia prawa na podstawie art. 29 (1)
Ustawy Prawo Autorskie. Alenie widziałem materiału, więc opieram się na
opisie.

ochrona praw autorskich