Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?

octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?

Data: 2009-09-15 04:33:35
Autor: Luca
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?
On 15 Wrz, 12:08, "Wojtek" <nofut...@op.pl> wrote:
jest sobie octavia II 2.0tdi z ksenonami
regulacji wysokosci swiatel nie ma - same sie reguluja w zaleznosci od
obciazenia auta ?
zdaza sie ze mrugaja z przeciwka - jakby były za wysoko ustawione ale jak je
obnizyc ?

Samopoziomowanie tak, samoregulacja ... nie bardzo ;-)
Czesto Ci sie zdarza, ze mrugaja z przeciwka?

Jak nie czesto, to pewnie chodzi o swiatlofobow, ktorym 'wszystkie'
auta z ksenonami "pala asfalt" (jeden taki nawet tu wystepuje na
grupie).
Zasadniczo sami nie maja, to im zazdrosc kurczy dupe i mrygaja
wszystkim (niezaleznie, czy maja zenony, czy ksenony) - olac i po
problemie ;-)

Tytulem testu sprawdz, czy po wlaczeniu stacyjki (ew, po uruchomieniu
silnika) swiatla wykonuja cykl: maksymalnie do dolu, potem powrot do
ustawienia odpowiedniego do obciazenia auta. Jesli tak, to
samopoziomowanie dziala i pewnie swiatla masz ustawione OK (a reszta
j.w.).

W takim przypadku unikaj regulacji w ASO (SKP) - znajomemu tak
'wyregulowali' ksenony w SKP, ze swiecily praktycznie przed sam
zderzak :P (pewnie w SKP jakis swiatlofob pracowal) i o wiele
trudniejsze okazalo sie ich ponowne prawidlowe wyregulowanie, niz
spieprzenie poczatkowego (jak sie potem okazalo - poprawnego)
ustawienia.

Jesli wsrod mrygajacych nie ma przewagi ciezarowek (TIR) to juz wogole
mozesz spac spokojnie - oni pierwsi sygnalizuja, ze swiecisz po
czubkach drzew :)


Pzdr

L

Data: 2009-09-15 14:43:47
Autor: R2r
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?
Luca pisze:
Jak nie czesto, to pewnie chodzi o swiatlofobow, ktorym 'wszystkie'
auta z ksenonami "pala asfalt" (jeden taki nawet tu wystepuje na
grupie).
Zasadniczo sami nie maja, to im zazdrosc kurczy dupe i mrygaja
wszystkim (niezaleznie, czy maja zenony, czy ksenony) - olac i po
problemie ;-)
Niekoniecznie. Samopoziomowanie potrafi się "popsuć" i wtedy mogą świecić za wysoko lub za nisko.

Tytulem testu sprawdz, czy po wlaczeniu stacyjki (ew, po uruchomieniu
silnika) swiatla wykonuja cykl: maksymalnie do dolu, potem powrot do
ustawienia odpowiedniego do obciazenia auta. Jesli tak, to
samopoziomowanie dziala i pewnie swiatla masz ustawione OK (a reszta
j.w.).
G... taki test Ci powie. Pójdą maksymalnie do dołu, potem do góry i zostaną skierowane w niebo jak kiedyś miałem w swoim samochodzie. Cykl działał, ale ustawienie było złe, gdyż padł jeden z czujników, panie ekspercie. ;-)
Jedyne rozwiązanie to jechać na SKP lub do dowolnego serwisu i _sprawdzić to przyrządem do ustawiania świateł._
Jeśli coś jest nie tak, to serwis i sprawdzenie dlaczego układ nie działa tak jak powinien.


--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

Data: 2009-09-15 06:07:25
Autor: Luca
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?
On 15 Wrz, 14:43, R2r <bezspa...@marsoft.net.pl> wrote:
Luca pisze:> Jak nie czesto, to pewnie chodzi o swiatlofobow, ktorym 'wszystkie'
> auta z ksenonami "pala asfalt" (jeden taki nawet tu wystepuje na
> grupie).
> Zasadniczo sami nie maja, to im zazdrosc kurczy dupe i mrygaja
> wszystkim (niezaleznie, czy maja zenony, czy ksenony) - olac i po
> problemie ;-)

Niekoniecznie. Samopoziomowanie potrafi się "popsuć" i wtedy mogą
świecić za wysoko lub za nisko.


Owszem, ale najczesciej wtedy komp pokladowy wypluwa 'check lights'
lub inny faulire i wiadomo, ze ASO czeka ;-)
Dosc  czesto rowniez wtedy nie dziala 'self test' samopoziomowania -
dlatego pierwsza rzecza jest obserwacja tegoz przy wlaczaniu swiatel.

> Tytulem testu sprawdz, czy po wlaczeniu stacyjki (ew, po uruchomieniu
> silnika) swiatla wykonuja cykl: maksymalnie do dolu, potem powrot do
> ustawienia odpowiedniego do obciazenia auta. Jesli tak, to
> samopoziomowanie dziala i pewnie swiatla masz ustawione OK (a reszta
> j.w.).

G... taki test Ci powie. Pójdą maksymalnie do dołu, potem do góry i
zostaną skierowane w niebo jak kiedyś miałem w swoim samochodzie. Cykl
działał, ale ustawienie było złe, gdyż padł jeden z czujników, panie
ekspercie. ;-)

Dlatego zapytalem o kierowcow TIRow, jesli swiatla beda swiecic 'w
niebo' to oni jako pierwsi zaczna sygnalizowac awarie ;-)
Ale to raczyles delikatnie pominac :P

Jedyne rozwiązanie to jechać na SKP lub do dowolnego serwisu i
_sprawdzić to przyrządem do ustawiania świateł._

Olac do czasu pierwszego przegladu techn. (SKP), jesli zle ustawione,
to wtedy wyjdzie i zaczac regulowac. Nie wychodzic przed szereg, bo
kilku swiatlofobow mrygnie 'dla zasady', bo oni ksenonow nie maja :)


Pozdrawiam. Artur.

Rowniez ;-)

L

Data: 2009-09-15 14:54:06
Autor: Wojtek
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?
po włączeniu swiatel "robia test"
auto 3 letnie ,nie bite ,swiatla fabryczne
chyba reszta kierowcow przewrazliwiona na widok ksenonów.


dziekuje za odp.

Data: 2009-09-15 06:09:23
Autor: Luca
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?
On 15 Wrz, 14:54, "Wojtek" <nofut...@op.pl> wrote:
po włączeniu swiatel "robia test"
auto 3 letnie ,nie bite ,swiatla fabryczne
chyba reszta kierowcow przewrazliwiona na widok ksenonów.


I na tym pozostan, do czasu przegladu techn. w SKP (pieczatka w DR).
Jesli na przegladzie wyjdzie zle ustawienie, to sie bedziesz dalej
martwil ;-)

Chyba, ze zajda okolicznosci, ktore wymienilem wczesniej, wtedy dla
swietego spokoju podjedz do ASO i sprawdz, czy wszystko w porzadku.

Data: 2009-09-15 15:12:48
Autor: J_K_K
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?

Użytkownik "Luca" <lpalczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:3382ae14-f983-41d3-af6a-e24321555d16d21g2000vbm.googlegroups.com...
On 15 Wrz, 14:54, "Wojtek" <nofut...@op.pl> wrote:
po włączeniu swiatel "robia test"
auto 3 letnie ,nie bite ,swiatla fabryczne
chyba reszta kierowcow przewrazliwiona na widok ksenonów.


I na tym pozostan,
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

A jak Ci ktoś przywali długimi w ciemnym lesie,
przed zakrętem, to ciepło wspomnij kolegę Luca.
Przeciez to ty masz rację, a nie wszyscy inni.

Pzdr

JKK

Data: 2009-09-15 06:27:32
Autor: Luca
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?
On 15 Wrz, 15:12, "J_K_K" <J_K_Kwytni...@itotezpoczta.fm> wrote:

A jak Ci ktoś przywali długimi w ciemnym lesie,
przed zakrętem, to ciepło wspomnij kolegę Luca.

A czy ja w ktorymkolwiek miejscu namawialem do jazdy na dlugich?
No, to sie laskawie odpierdol, dziekuje

Przeciez to ty masz rację, a nie wszyscy inni.

Nie wszyscy, tylko (zapewne, jeszcze nie potwierdzone przez autora
tematu) nieliczni - czyli grupa 'swiatlofobow'.
Wniosek - wszystko gra, a debili olac cieplym moczem.

Data: 2009-09-15 16:22:35
Autor: to
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?
Luca wrote:

Nie wszyscy, tylko (zapewne, jeszcze nie potwierdzone przez autora
tematu) nieliczni - czyli grupa 'swiatlofobow'.

To jak to się dzieje, że ja ich nie spotykam?

Wniosek - wszystko gra,
a debili olac cieplym moczem.

I potem co i rusz widać debili w niby dobrych autach, którzy świecą w niebo, bo nie chce im się podjechać i ustawić świateł.

--
cokolwiek

Data: 2009-09-15 14:18:38
Autor: Luca
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?
On 15 Wrz, 18:22, to <t...@abc.xyz> wrote:
Luca wrote:
> Nie wszyscy, tylko (zapewne, jeszcze nie potwierdzone przez autora
> tematu) nieliczni - czyli grupa 'swiatlofobow'.

To jak to się dzieje, że ja ich nie spotykam?

Masz szczescie :)
Ja paru spotkalem, a przy okazji przegladu okazalo sie, ze ustawienie
ksenonow jest idealne. Przy nastepnym przegladzie to samo (w
miedzyczasie kilku pozwolilo sobie odreagowac na drodze) ...
uodpornilem sie i olalem kretynow. To jest najzdrowsze wyjscie z
sytuacji.

> Wniosek - wszystko gra,
> a debili olac cieplym moczem.

I potem co i rusz widać debili w niby dobrych autach, którzy świecą w
niebo, bo nie chce im się podjechać i ustawić świateł.


Akurat z tymi nowszymi jest najmniej problemow (nie musza byc wcale z
gornej polki, wystarczy ze nie sa to szroty prostowane ze slupa i
ciagniete do kraju).
Jesli chodzi o swiecenie w niebo, to prym wioda starsze wynalazki,
czesto gesto mocno powypadkowe, w ktorych lampy siedza tak, zeby nie
wypadly (i to jest jedno z niewielu kryteriow 'naprawy' powypadkowej u
Stasia w stodole) lub efekty dzialan domoroslych 'fachowcow' ktorzy
nawet nie potrafia porzadnie wymienic zarowki (pomimo, ze swiatla to
nawet moga byc prawidlowo ustawione).
Jak takiego kiedys dorwalem na kempingu i w ciagu kilku minut
pokazalem, ze jednak auto moze swiecic normalnie, to chlop nie
wiedzial co ma odpowiedziec ;)
Ale oczywiscie zawsze znajda sie tacy, dla ktorych dyshonorem jest
udac sie do mechanika ... beda sami dlubac, poki auto nie stanie, albo
jakis uczciwy diagnosta DR nie zatrzyma.

Ze wzgledow oczywistych pomijam aspekt wiejsko-remizowych wynalazkow z
'zenonami', bo to juz calkiem inny wymiar dyskusji.

Data: 2009-09-16 09:26:38
Autor: Arek (G)
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?
Luca pisze:

Nie wszyscy, tylko (zapewne, jeszcze nie potwierdzone przez autora
tematu) nieliczni - czyli grupa 'swiatlofobow'.
To jak to się dzieje, że ja ich nie spotykam?

Masz szczescie :)

Ja również.

Ja paru spotkalem, a przy okazji przegladu okazalo sie, ze ustawienie
ksenonow jest idealne. Przy nastepnym przegladzie to samo (w
miedzyczasie kilku pozwolilo sobie odreagowac na drodze) ...
uodpornilem sie i olalem kretynow. To jest najzdrowsze wyjscie z
sytuacji.

No tak wszyscy dookoła się mylą.

Akurat z tymi nowszymi jest najmniej problemow (nie musza byc wcale z
gornej polki, wystarczy ze nie sa to szroty prostowane ze slupa i
ciagniete do kraju).

No właśnie jak to jest jedne oślepiają inne nie? Jednym kierowcy mrugają innym nie. Czyli zazdrość jest wybiórcza? :)


Ale oczywiscie zawsze znajda sie tacy, dla ktorych dyshonorem jest
udac sie do mechanika ... beda sami dlubac, poki auto nie stanie, albo
jakis uczciwy diagnosta DR nie zatrzyma.

Ewentualnie są też tacy co mają wątpliwości, ale niejaki Luca im wytłumaczy, że walić po oczach niech wiedzą, że ksenonowe panisko jedzie.

Ze wzgledow oczywistych pomijam aspekt wiejsko-remizowych wynalazkow z
'zenonami', bo to juz calkiem inny wymiar dyskusji.

A dlaczego, przecież to prawie norma.

A.

Data: 2009-09-15 18:00:06
Autor: J_K_K
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?

Użytkownik "Luca" <lpalczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:33f23242-360b-4b8f-a793-08a403f1caf1p23g2000vbl.googlegroups.com...
On 15 Wrz, 15:12, "J_K_K" <J_K_Kwytni...@itotezpoczta.fm> wrote:

A jak Ci ktoś przywali długimi w ciemnym lesie,
przed zakrętem, to ciepło wspomnij kolegę Luca.

A czy ja w ktorymkolwiek miejscu namawialem do jazdy na dlugich?
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Piszę o o innym użytkowniku
drogi odreagowującym na oślepienie przez pytacza,
któremu nie chce się sprawdzić ustawienia świateł,
a ty go w tym utwierdzasz.
(zadziwiające, jak łatwo na ileś tam ludzi radzących - "sprawdź",
wybiera najmniej wysiłkową opcję).

No, to sie laskawie
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Chamstwa nie toleruję - p_warning.


JKK

Data: 2009-09-15 13:56:20
Autor: Luca
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?
On 15 Wrz, 18:00, "J_K_K" <J_K_Kwytni...@itotezpoczta.fm> wrote:
Użytkownik "Luca" <lpalczyn...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:33f23242-360b-4b8f-a793-08a403f1caf1p23g2000vbl.googlegroups.com...
On 15 Wrz, 15:12, "J_K_K" <J_K_Kwytni...@itotezpoczta.fm> wrote:

> A jak Ci ktoś przywali długimi w ciemnym lesie,
> przed zakrętem, to ciepło wspomnij kolegę Luca.

A czy ja w ktorymkolwiek miejscu namawialem do jazdy na dlugich?
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Piszę o o innym użytkowniku
drogi odreagowującym na oślepienie przez pytacza,

Roznica miedzy 'przywaleniem dlugimi' a mrygnieciem, majacym na celu
zwrocenie uwagi, ze ze swiatlami (w odczuciu mrygajacego) jest cos nie
halo dla mnie jest zasadnicza ;-)

Jesli Ty wieszasz sie w takiej sytuacji na przelaczniku dlugich to
gratuluje rozsadku (sugeruje sie oczywiscie wylacznie Twoim
stwierdzeniem o 'przywaleniu'), jesli natomiast w Twojej okolicy
trafiaja sie takie osobniki to szczerze wspolczuje.

Jak trafisz na frustrata to i dobrze ustawione swiatla nie pomoga ...
taki musi sobie odreagowac :P

Data: 2009-09-16 09:20:04
Autor: Arek (G)
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?
Luca pisze:
A jak Ci ktoś przywali długimi w ciemnym lesie,
przed zakrętem, to ciepło wspomnij kolegę Luca.
A czy ja w ktorymkolwiek miejscu namawialem do jazdy na dlugich?
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Piszę o o innym użytkowniku
drogi odreagowującym na oślepienie przez pytacza,

Roznica miedzy 'przywaleniem dlugimi' a mrygnieciem, majacym na celu
zwrocenie uwagi, ze ze swiatlami (w odczuciu mrygajacego) jest cos nie
halo dla mnie jest zasadnicza ;-)

Mrugnąć to możesz komuś kto zapomniał wyłączyć długich, nie włączył w ogóle świateł itp. Jak ktoś chamsko wali ksenonami po oczach to ja zawsze walę długimi. Dzięki czemu ja coś widzą a on się uczy jak to jest.

Jesli Ty wieszasz sie w takiej sytuacji na przelaczniku dlugich to
gratuluje rozsadku (sugeruje sie oczywiscie wylacznie Twoim
stwierdzeniem o 'przywaleniu'), jesli natomiast w Twojej okolicy
trafiaja sie takie osobniki to szczerze wspolczuje.

Jedyna metoda na zenonowych buraków.

Jak trafisz na frustrata to i dobrze ustawione swiatla nie pomoga ...
taki musi sobie odreagowac :P

Tak się kierowcy zawzięli na biednego Wojtka, że walą mu długimi po oczach dla zabawy. Ile masz lat?

A.

Data: 2009-09-16 14:38:49
Autor: Luca
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?
On 16 Wrz, 09:20, "Arek (G)" <a...@bbb.pl> wrote:


> Roznica miedzy 'przywaleniem dlugimi' a mrygnieciem, majacym na celu
> zwrocenie uwagi, ze ze swiatlami (w odczuciu mrygajacego) jest cos nie
> halo dla mnie jest zasadnicza ;-)

Mrugnąć to możesz komuś kto zapomniał wyłączyć długich, nie włączył w
ogóle świateł itp. Jak ktoś chamsko wali ksenonami po oczach to ja
zawsze walę długimi. Dzięki czemu ja coś widzą a on się uczy jak to jest.

No comments ;-)

A do Wojtka ma goraca prosbe ... jak juz, predzej czy pozniej,
sprawdzisz ustawienie swiatel, to zapodaj info na grupe.

Albo odszczekam ja, albo poczekam na szczekanie reszty piszacych w tym
watku :P

Data: 2009-09-17 09:22:25
Autor: Arek (G)
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?
Luca pisze:
On 16 Wrz, 09:20, "Arek (G)" <a...@bbb.pl> wrote:

Roznica miedzy 'przywaleniem dlugimi' a mrygnieciem, majacym na celu
zwrocenie uwagi, ze ze swiatlami (w odczuciu mrygajacego) jest cos nie
halo dla mnie jest zasadnicza ;-)
Mrugnąć to możesz komuś kto zapomniał wyłączyć długich, nie włączył w
ogóle świateł itp. Jak ktoś chamsko wali ksenonami po oczach to ja
zawsze walę długimi. Dzięki czemu ja coś widzą a on się uczy jak to jest.

No comments ;-)

A czego nie rozumiesz.

A do Wojtka ma goraca prosbe ... jak juz, predzej czy pozniej,
sprawdzisz ustawienie swiatel, to zapodaj info na grupe.

Albo odszczekam ja, albo poczekam na szczekanie reszty piszacych w tym
watku :P

Wojtek nie ma tu nic do rzeczy, piszemy o ksenonowcach których jara oświetlenie własnego samochodu (nie wiem czy to forma dewiacji). Dopóki samochodem przemieszczają się od remizy do remizy to jest git. Ale jak już wyjeżdżają na drogi to nie jest git. Bo stanowią zagrożenie. Nie wiem po co to pisze, bo raczej tego nie zrozumiesz, ale co tam.

A.

Data: 2009-09-16 13:00:20
Autor: Krzysiek Kielczewski
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?
On 2009-09-15, Luca <lpalczynski@gmail.com> wrote:

A jak Ci ktoś przywali długimi w ciemnym lesie,
przed zakrętem, to ciepło wspomnij kolegę Luca.

A czy ja w ktorymkolwiek miejscu namawialem do jazdy na dlugich?
No, to sie laskawie odpierdol, dziekuje

Nie ma różnicy pomiędzy źle ustawionymi mijania, a długimi.

Przeciez to ty masz rację, a nie wszyscy inni.

Nie wszyscy, tylko (zapewne, jeszcze nie potwierdzone przez autora
tematu) nieliczni - czyli grupa 'swiatlofobow'.
Wniosek - wszystko gra, a debili olac cieplym moczem.

Ci nieliczni liczą, że nie trafili na idiotę.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-09-15 16:20:51
Autor: to
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?
Luca wrote:

po włączeniu swiatel "robia test"
auto 3 letnie ,nie bite ,swiatla fabryczne chyba reszta kierowcow
przewrazliwiona na widok ksenonĂłw.
I na tym pozostan, do czasu przegladu techn. w SKP (pieczatka w DR).

Nie bredź, żadne z powyższych nie świadczy o tym, ze światła są dobrze ustawione. Jeśli mrugają to coś jest nie tak, trzeba pojechać i ustawić dobrze. I tyle.

Jesli na przegladzie wyjdzie zle ustawienie, to sie bedziesz dalej
martwil ;-)

Takie podejście to egoizm połączony z głupotą.

--
cokolwiek

Data: 2009-09-15 14:05:27
Autor: Luca
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?
On 15 Wrz, 18:20, to <t...@abc.xyz> wrote:


> Jesli na przegladzie wyjdzie zle ustawienie, to sie bedziesz dalej
> martwil ;-)

Takie podejście to egoizm połączony z głupotą.


Ale dlaczego?
Przeczytaj dokladnie pierwszy post Wojtka ... 'zdarza sie, ze
mrugaja' ... jesli mialby zle ustawione (zwlaszcza) ksenony, to by nie
napisal, ze zdarzy sie, tylko ze Mu mrygaja caly czas ;-)

Dlatego utwierdzam sie w przekonaniu, ze swiatla sa w porzadku i przy
okazji badania okaze sie, czy konieczna jest regulacja - jesli
diagnosta stwierdzi, ze konieczna - to bedzie regulowal.
Nie ma sensu gonic do ASO czy innego warsztatu, jak tylko jakis
frustrat mrygnie Ci z przeciwka ... bo w 99% przypadkow bedzie to
swiatlofob, ktos komu zona nie dala albo inny oszolom drogowy ;-)

Data: 2009-09-16 05:11:32
Autor: to
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?
Luca wrote:

Przeczytaj dokladnie pierwszy post Wojtka ... 'zdarza sie, ze mrugaja'
... jesli mialby zle ustawione (zwlaszcza) ksenony, to by nie napisal,
ze zdarzy sie, tylko ze Mu mrygaja caly czas ;-)

Przecież on nawet nie wiedział, że ma regulację! Skoro mrugają, a nigdy nie regulował świateł to powinien to sprawdzić. Założyć, że im się zdaje mógłby, gdyby był miesiąc po regulacji.

--
cokolwiek

Data: 2009-09-16 09:28:58
Autor: Arek (G)
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?
Luca pisze:

Ale dlaczego?
Przeczytaj dokladnie pierwszy post Wojtka ... 'zdarza sie, ze
mrugaja' ... jesli mialby zle ustawione (zwlaszcza) ksenony, to by nie
napisal, ze zdarzy sie, tylko ze Mu mrygaja caly czas ;-)

Są różne warunki pogodowa i nie zawsze jest to tak samo dokuczliwe. Druga sprawa, że wielu to olewa. Skoro kilku mrugnie to znaczy, że na pewno coś jest na rzeczy.

[...]

Nie ma sensu gonic do ASO czy innego warsztatu, jak tylko jakis
frustrat mrygnie Ci z przeciwka ... bo w 99% przypadkow bedzie to
swiatlofob, ktos komu zona nie dala albo inny oszolom drogowy ;-)

Ale jesteś pierdolnięty.


A.

Data: 2009-09-15 15:08:13
Autor: J_K_K
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?

Użytkownik "Wojtek" <nofuture@op.pl> napisał w wiadomości news:h8o2ti$loa$1atlantis.news.neostrada.pl...
po włączeniu swiatel "robia test"
auto 3 letnie ,nie bite ,swiatla fabryczne
To jeszcze o niczym nie świadczy.

chyba reszta kierowcow przewrazliwiona na widok ksenonów.
Chyba źle ustawionych / oślepiających ksenonów.
Zrób stary, prosty test na ścianie / bramie garażu.
Albo jadąc za innym autem popatrz gdzie te światła świecą
- nie na szybę / lusterko wsteczne czasami ?

Osobną sprawą jest, że Skoda wsławiła się np. w Fabiach
taką charakterystką ustawienia świateł,
że fabrycznie nowe auta juz oślepiały.

Podobnie jak swego czasu Punto z soczewkami.

Tak czy inaczej - podjedź gdzieś na ustawienie świateł.


Pzdr

JKK

Data: 2009-09-15 15:35:43
Autor: R2r
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?
Wojtek pisze:
po włączeniu swiatel "robia test"
auto 3 letnie ,nie bite ,swiatla fabryczne
To mniej więcej tak jak moje. I wyobraź sobie, że jednak owe fabryczne ksenony potrafiły się popsuć i świecić za wysoko.

chyba reszta kierowcow przewrazliwiona na widok ksenonów.
Niekoniecznie. Nie jest to już taki znowu rarytas. ;-)
Niestety źle ustawione (świecące za wysoko) reflektory ksenonowe naprawdę oślepiają jadących z przeciwka. Znacznie bardziej niż halogenowe ze względu na znacznie większy strumień świetlny przez nie emitowany.
A jak w sposób przybliżony sprawdzić prawidłowość ustawienia?
Podpowiem, że w kilku samochodach z fabrycznymi ksenonami (w tym w swoim) zauważyłem, że na równej drodze tzw linia odcięcia po prawej stronie (widoczna np. na parkanie obok którego jedziesz) przy prawidłowym ustawieniu biegnie praktycznie poziomo, więc już "na oko" widać, czy wszystko jest w miarę w porządku.
Nieco dokładniej można to sprawdzić na ścianie przy równej, poziomej nawierzchni. Prawidłowe pochylenie wiązki w % zwykle jest na naklejce w pobliżu otworów regulacyjnych świateł. Zaznacz na ścianie punkty na wprost reflektorów i na wysokości ich środka. Po odjechaniu od ściany np. na odległość 5m powinieneś na ścianie widzieć punkt centralny (to ten między niższą krawędzią a tą pochyloną pod kątem) dokładnie poniżej zaznaczonych punktów i w odległości odpowiadającej pochyleniu wiązki np. dla 1% to powinno być nieco ponad 5cm, dla 1,5% ok. 8cm (liczona jest odległość na przeciwprostokątnej więc nieco większa niż odległość równoległa do nawierzchni).

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

Data: 2009-09-16 12:58:26
Autor: Krzysiek Kielczewski
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateÂł?
On 2009-09-15, Wojtek <nofuture@op.pl> wrote:
po w³¹czeniu swiatel "robia test"
auto 3 letnie ,nie bite ,swiatla fabryczne
chyba reszta kierowcow przewrazliwiona na widok ksenonĂłw.

Jak Ci mrugają to podjedź na SKP, wydaj te szalone 10 czy 15 złotych i
przestań świecić ludziom po oczach.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-09-15 15:02:18
Autor: Arek (G)
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?
Luca pisze:

Jak nie czesto, to pewnie chodzi o swiatlofobow, ktorym 'wszystkie'
auta z ksenonami "pala asfalt" (jeden taki nawet tu wystepuje na
grupie).
Zasadniczo sami nie maja, to im zazdrosc kurczy dupe i mrygaja
wszystkim (niezaleznie, czy maja zenony, czy ksenony) - olac i po
problemie ;-)

Taaa, bo to są kretyni, co im przeszkadza, że przez chwilę nic nie widzą. Wielki problem chwilę poczekać aż przejedzie, przecież mogą nałożyć okulary przeciwsłoneczne. A jak taki jest z przodu to po cholerę gapi się jak ten cymbał w lusterka, przecież drogę ma przed sobą.

Olej tych cymbałów.

Jesli wsrod mrygajacych nie ma przewagi ciezarowek (TIR) to juz wogole
mozesz spac spokojnie - oni pierwsi sygnalizuja, ze swiecisz po
czubkach drzew :)

Zgadzam się jak nie przeszkadza ciężarówką to osobówką, które są niżej, tym bardziej nie powinno przeszkadzać. Zresztą olewaj równo wszystkich innych użytkowników drogi, przecież to buraki.

A.

Data: 2009-09-15 16:18:22
Autor: to
octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?
Luca wrote:

Tytulem testu sprawdz, czy po wlaczeniu stacyjki (ew, po uruchomieniu
silnika) swiatla wykonuja cykl: maksymalnie do dolu, potem powrot do
ustawienia odpowiedniego do obciazenia auta. Jesli tak, to
samopoziomowanie dziala i pewnie swiatla masz ustawione OK (a reszta
j.w.).

Co ma piernik do wiatraka? Powyższy test mówi wyłącznie o tym, ze samopoziomowanie działa, nie mówi nic o ustawieniu swiateł.

Jak mu mrugają to na 99% ma źle ustawione, mi mrugnął jeden przez dwa lata. Przez pewien czas miałem lewy reflektor nieco za wysoko i też nikt nie mrugał.

--
cokolwiek

octavia II ksenon i reg.wysokosci swiateł?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona