oczkowanie/kapslowanie

Data: 2011-09-27 20:02:30
Autor: Ryszard Mikke
oczkowanie/kapslowanie
Kurcze, szukam obreczy, doradziliscie mi, ze powinna byc oczkowana.

I np. u Dartmoora jest obrecz "kapslowana" i z opisu mi wychodzi, ze to jest
to samo, co oczkowanie, a z kolei obrecz Rigida Big Bull ma wedlug
rowerowy.com "nowatorski system osadzenia oczka", a oprocz tego jest podwojnie
kapslowana.

No i zglupialem. Oswiecicie mnie?

--
rmikke

Data: 2011-09-28 06:39:14
Autor: PeJot
oczkowanie/kapslowanie
W dniu 2011-09-27 22:02, Ryszard Mikke pisze:
[...]

Rożnicę widać na fotografii przekroju Big Bulla.

Swoją drogą, współczesne kapsle są robione z tak nieprzyzwoicie cienkiej blachy, że pełnią rolę marketingową.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-09-28 11:04:44
Autor: Ryszard Mikke
oczkowanie/kapslowanie
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):
> [...]

Swoją drogą, współczesne kapsle są robione z tak nieprzyzwoicie cienkiej blachy, że pełnią rolę marketingową.

Ale ja nadal nie wiem, czy oczkowanie i kapslowanie to to samo...

--
rmikke

Data: 2011-09-28 13:44:47
Autor: kamil/Endurorider.pl
oczkowanie/kapslowanie

Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:j5uv0c$1jd$1inews.gazeta.pl...

Ale ja nadal nie wiem, czy oczkowanie i kapslowanie to to samo...

Jeżeli widać, że otwory na szprychy w obręczy są "zakute" w metalową obwolutę to znaczy, że obręcz jest oczkowana/kapslowana. Różnica jest w tym, że niektóre obręcze są kapslowane wyłącznie przez górną ściankę i wtedy mówi sie o pojedynczym oczkowaniu/kapslowaniu a inne przez cały otwór (nypel przechodzi przez ten element na wylot) i w takim przypadku jest to określane jako podwójne kapslowanie/oczkowanie.

Oczkowane i kapslowane odnoszą się do tego samego i najczęściej są używane zamiennie stąd zamieszanie z nazewnictwem.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

oczkowanie/kapslowanie