od 20 Meritum w dół

Data: 2012-02-16 18:51:36
Autor: Darek
od 20 Meritum w dół
jak kto¶ chce zakładać lokaty to się ¶pieszyć

Darek

Data: 2012-02-16 12:03:49
Autor: eisenberg
od 20 Meritum w dół
On 16 Lut, 18:51, Darek <n...@podam.maila.pl> wrote:
jak kto¶ chce zakładać lokaty to się ¶pieszyć

Do czego?
Po¶pieszyłem się i udało mi się jeszcze przed 12-tym założyć "Lokatę z
gwarancj±" na 6,05% kapitalizowane codziennie

Data: 2012-02-16 21:47:03
Autor: Darek
od 20 Meritum w dół
W dniu 2012-02-16 21:03, eisenberg pisze:
[...]

obniżenie oprocentowania lokat belkowych -0,4pp

Darek

Data: 2012-02-17 03:57:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
od 20 Meritum w dół

"Darek" jhjfn7$mov$1@inews.gazeta.pl

jak kto¶ chce zakładać lokaty to się ¶pieszyć

A s± jeszcze z codzienn± kapitalizacj±? Chyba nie ma.
Tojota daje miau.

  http://www.toyotabank.pl/Plan_depozytowy+19.html

To zwykłe lokaty?

Data: 2012-02-17 02:38:10
Autor: eisenberg
od 20 Meritum w dół
On 17 Lut, 03:57, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<pro...@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
"Darek" jhjfn7$mo...@inews.gazeta.pl

> jak kto¶ chce zakładać lokaty to się ¶pieszyć

A s± jeszcze z codzienn± kapitalizacj±? Chyba nie ma.
> [...]

Lokat nie widzę, póki co zostało tylko
http://www.meritumbank.pl/indywidualni/rachunki/meritumkonto_silnie_zarabiajace#r,main,selectedTab=9434.
Nie mogę sprawdzić, bo cał± kasę jak± trzymam w Meritum przeniosłem na
lokatę powitaln± (w grudniu) i ostatnio na lokatę z gwarancj±.
Powitalna kończy mi się na pocz. marca. Mam nadzieję, że do tego czasu
nie znios± jeszcze dziennej kapitalizacji na "silnym".

Data: 2012-02-17 18:30:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
od 20 Meritum w dół

"eisenberg" f656fbd7-a6d6-4441-8f9e-a39b0ea78121@do4g2000vbb.googlegroups.com

: Nie mogę sprawdzić, bo cał± kasę jak± trzymam
: w Meritum przeniosłem na lokatę powitaln±
: (w grudniu) i ostatnio na lokatę z gwarancj±.

To można było przenie¶ć się na lokatę powitaln±?
Nie była ona aby tylko dla nowych klientów?

Data: 2012-02-17 10:21:48
Autor: eisenberg
od 20 Meritum w dół
On 17 Lut, 18:30, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<pro...@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
"eisenberg" f656fbd7-a6d6-4441-8f9e-a39b0ea78...@do4g2000vbb.googlegroups..com

[...]

Założyłem z koleżank± konto wspólne i okazało się, że lokata powitalna
jest dostępna

Data: 2012-02-17 20:39:27
Autor: Szymon
od 20 Meritum w dół
W dniu 2012-02-17 19:21, eisenberg pisze:
Założyłem z koleżank± konto wspólne i okazało się, że lokata powitalna
jest dostępna

Uważaj z tym. Kiedy¶ założyłem w BZ WBK tak konto i okazało się, że aby je zamkn±ć musimy oboje przyj¶ć do oddziału. Jako, że w międzyczasie zmienili¶my miejsca zamieszkania okazało się to bardzo kłopotliwe.

Data: 2012-02-17 12:00:59
Autor: eisenberg
od 20 Meritum w dół
On 17 Lut, 20:39, Szymon <w...@wp.pl> wrote:
> [...]

je zamkn±ć musimy oboje przyj¶ć do oddziału. Jako, że w międzyczasie
zmienili¶my miejsca zamieszkania okazało się to bardzo kłopotliwe..

Nie my¶lę o zamykaniu, chyba że znacz±co pogorsz± warunki

Data: 2012-02-17 21:44:31
Autor: Szymon
od 20 Meritum w dół
W dniu 2012-02-17 21:00, eisenberg pisze:
[...]

W moim przypadku wła¶nie pogorszyli (konto Wydajesz&Zarabiasz). Natomiast póki koleżanka jest na wyci±gnięcie ręki to OK, jednak je¶li wyjedzie do innego miasta, a już nie daj Boże kraju to masz spory problem. Ot, taka przestroga. Według informacji z BZ WBK nie ma innej możliwo¶ci jak wspólne stawiennictwo w 1 oddziale.

Data: 2012-02-17 12:55:50
Autor: eisenberg
od 20 Meritum w dół
On 17 Lut, 21:44, Szymon <w...@wp.pl> wrote:

[...]

Nie zanosi się póki co. A w BZWBK zostawiłem sobie tylko Avocado

Data: 2012-02-17 23:48:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
od 20 Meritum w dół

"Szymon" jhme8m$n63$1@news.task.gda.pl

[...]

Zatem uważaj, aby nie umarła. ;)

Data: 2012-02-18 19:10:14
Autor: witrak()
od 20 Meritum w dół
Szymon <w@wp.pl> wrote on 2012-02-17_21:44
W dniu 2012-02-17 21:00, eisenberg pisze:
On 17 Lut, 20:39, Szymon<w...@wp.pl>  wrote:
W dniu 2012-02-17 19:21, eisenberg pisze:

Założyłem z koleżanką konto wspólne i okazało się, że lokata
powitalna
jest dostępna

Uważaj z tym. Kiedyś założyłem w BZ WBK tak konto i okazało
siÄ™, ĹĽe aby
je zamknąć musimy oboje przyjść do oddziału. Jako, że w
międzyczasie
zmieniliśmy miejsca zamieszkania okazało się to bardzo kłopotliwe.

Nie myślę o zamykaniu, chyba że znacząco pogorszą warunki

W moim przypadku właśnie pogorszyli (konto Wydajesz&Zarabiasz).
Natomiast póki koleżanka jest na wyciągnięcie ręki to OK, jednak
jeśli wyjedzie do innego miasta, a już nie daj Boże kraju to masz
spory problem. Ot, taka przestroga. Według informacji z BZ WBK nie
ma innej możliwości jak wspólne stawiennictwo w 1 oddziale.

Ale oni po prostu tak chrzanią... Do zamknięcia rachunku trzeba
tylko niepodważalne oświadczenie woli. Wystarczą oddzielne dwa
pisma, w najgorszym razie z podpisem poświadczonym notarialnie
(24zł).
Nie ma się co przejmować - co innego, gdyby była potrzeba
zrobienia czegokolwiek innego...

witrak()

Data: 2012-02-18 19:19:16
Autor: Szymon
od 20 Meritum w dół
[...]

Chrzanią czy nie chrzanią - zamknąć konta nie chcieli w kilku oddziałach. Ten sam tekst - współwłaściciele muszą się stawić razem. Być może notariusz załatwiłby sprawę, ale i notariusz (pomijając koszta) może być trudny do zrealizowania, gdy jeden z właścicieli wyjedzie np. do UK.

Data: 2012-02-18 22:22:03
Autor: Krzysztof Halasa
od 20 Meritum w dół
Szymon <w@wp.pl> writes:

Chrzanią czy nie chrzanią - zamknąć konta nie chcieli w kilku
oddziałach. Ten sam tekst - współwłaściciele muszą się stawić razem.

SwojÄ… drogÄ…, podajÄ… jakiĹ› argument na to, ĹĽe do wypowiedzenia umowy
trójstronnej potrzebne jest oświadczenie woli dwóch stron?

Niech poświadczą na kopii otrzymanie wypowiedzenia (jednej osoby)
i tyle - mam przeczucie, ĹĽe magicznym sposobem umowa zostanie uznana za
skutecznie wypowiedzianÄ….
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-02-19 00:10:56
Autor: Szymon
od 20 Meritum w dół
Szymon<w@wp.pl>  writes:

[...]

Kwestia rozliczenia konta, zastrzeżenia kart do niego itd. W sumie wiesz... w pewnym sensie to logiczne - gdyby jedna strona skutecznie mogła zamknąć konto mogłoby to spowodować komplikacje dla drugiego właściciela. Szczególnie, gdy nie mają ze sobą kontaktu.

Data: 2012-02-20 22:48:10
Autor: Krzysztof Halasa
od 20 Meritum w dół
Szymon <w@wp.pl> writes:

SwojÄ… drogÄ…, podajÄ… jakiĹ› argument na to, ĹĽe do wypowiedzenia umowy
trójstronnej potrzebne jest oświadczenie woli dwóch stron?

Kwestia rozliczenia konta, zastrzeĹĽenia kart do niego itd. W sumie
wiesz... w pewnym sensie to logiczne - gdyby jedna strona skutecznie
mogła zamknąć konto mogłoby to spowodować komplikacje dla drugiego
właściciela. Szczególnie, gdy nie mają ze sobą kontaktu.

A to sprawa banku?

BTW wypowiadałem jednoosobowo umowy trójstronne (w tym właśnie takie
bankowe, powiedzmy "2,5-stronne") i nie zdażyło mi się, by nie udało się
tego zrobić skutecznie. Z tym że teorie panienek z okienek o tym, że
muszą "stawić się" wszyscy współwłaściciele, i że specjalny formularz
itd. też słyszałem.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-02-20 22:26:45
Autor: Konfabulator
od 20 Meritum w dół
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> napisał(a):
[...]

Je¶li strony s± trzy to każda z nich może umowę rozwi±zać (Strona A np. Bank,
strona B Kowalski, Strona C Michalska). Je¶li w umowie bankowej strony s±
dwie, a tak jest zazwyczaj, usługodawca Bank i usługobiorca Kowalski &
Michalska to tylko Kowalski & Michalska mog± umowę rozwi±zać działaj±c
wspólnie. Pewnie byłe¶ jedynie pełnomocnikiem konta, wtedy to i owszem, nikt
nie może Ci zabronić przestać nim być.

Data: 2012-02-21 22:26:26
Autor: Krzysztof Halasa
od 20 Meritum w dół
"Konfabulator" <wandotroll1.SKASUJ@gazeta.pl> writes:

Jeśli strony są trzy to każda z nich może umowę rozwiązać (Strona A np. Bank,
strona B Kowalski, Strona C Michalska). Jeśli w umowie bankowej strony są
dwie, a tak jest zazwyczaj, usługodawca Bank i usługobiorca Kowalski &
Michalska to tylko Kowalski & Michalska mogą umowę rozwiązać działając
wspĂłlnie.

Jaaasne.

Regulamin kont dla ludnoci
   Rozdzial I
Postanowienia ogĂłlne
       §1

Bank Zachodni WBK S.A. otwiera i prowadzi rachunki oszczędnociowe,

   Rozdzial IV
Rachunki wspĂłlne
      § 12

5. KaĹĽdy z Posiadaczy jest uprawniony do wypowiedzenia Umowy.

BTW każda ze stron może wypowiedzieć umowę zgodnie z właśnie tą umową,
ew. KC, jeśli umowa tego nie reguluje. IOW strona może nie mieć takiej
możliwości (pomijając specjalne przypadki).

Pewnie byłeś jedynie pełnomocnikiem konta, wtedy to i owszem, nikt
nie może Ci zabronić przestać nim być.

A wiesz że to także wcale nie jest oczywiste? Udzielenie pełnomocnictwa
nie wymaga przecież zgody pełnomocnika.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-02-21 06:19:16
Autor: Szymon
od 20 Meritum w dół
Szymon<w@wp.pl>  writes:

[...]

Być może tak. Czy mogę pozwać bank za straty wynikłe z nieuzasadnionego zamknięcia mi konta bez powiadomienia o tymże fakcie?

Data: 2012-02-21 22:27:59
Autor: Krzysztof Halasa
od 20 Meritum w dół
Szymon <w@wp.pl> writes:

Być może tak. Czy mogę pozwać bank za straty wynikłe z
nieuzasadnionego zamknięcia mi konta bez powiadomienia o tymże fakcie?

Tylko pozwać? Jasne :-)
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-02-17 19:07:19
Autor: Darek
od 20 Meritum w dół

A s± jeszcze z codzienn± kapitalizacj±? Chyba nie ma.

Pisałem o tych zwykłych - belkowych

Darek

od 20 Meritum w dół