od kiedy opłaty

Data: 2016-02-20 21:32:40
Autor: Tom N
od kiedy opłaty
Krycha w <news:56c8c4b6$0$22836$65785112news.neostrada.pl>:

Witam.
Wygrałam przetarg na mieszkanie w spółdzielni mieszkaniowej.

Na mieszkanie czy na "kota w worku"?

Podpisałam "Umowę przyrzeczenia przeniesienia odrębnej własności lokalu mieszkalnego" i dokonałam wpłaty na konto spółdzielni.
Gdy otrzymali na koncie pieniądze dostałam klucze do mieszkania, które składa się przede wszystkim ze ścian i okien zdezelowanych.

Czyli na kota...

Wszelkie urządzenia typu: junkers gazowy, wanny, baterie, zlewozmywak czy tp., są nieobecne.

Tak sie kończy granie w ciemno.

Jest natomiast brud na ścianach,ślady zalań na suficie i ścianach.
Czyli do sprzątania i generalnego remontu.

Czyli oprócz ścian cos jeszcze jest

Dowiedziałam się właśnie, że zalegam z opłatami za to mieszkanie,

Skoro przetarg obejmował nabycie zadłuzonego, brudnego i zalanego lokum bez
wanny to dlaczego sie dziwisz?

--
'Tom N'

Data: 2016-02-20 22:05:15
Autor: Krycha
od kiedy opłaty
W dniu 20.02.2016 o 21:32, (Tom N) pisze:
[...]

Stan techniczny mieszkania był mi znany i nie mam pretensji.
Wiedziałam co biorę.
Pytanie dotyczy terminu od którego powinnam rozpocząć płacenie do SM.

Krycha.

Data: 2016-02-20 23:08:07
Autor: Robert Tomasik
od kiedy opłaty
W dniu 20-02-16 o 22:05, Krycha pisze:

Stan techniczny mieszkania był mi znany i nie mam pretensji.
Wiedziałam co biorę.
Pytanie dotyczy terminu od którego powinnam rozpocząć płacenie do SM.

A co masz w umowie?

Data: 2016-02-20 23:25:12
Autor: Krycha
od kiedy opłaty
[...]

Jedyne co podpisywałam, to "Umowa przyrzeczenia przeniesienia odrębnej własności ...", w której jest napisane, że gdy wpłacę wylicytowaną kwotę, to SM podejmie działania w celu przygotowania niezbędnej dokumentacji dot. przeniesienia prawa odrębnej własności do lokalu na rzecz Nabywcy.
Nie ma tam żadnej wzmianki o terminie i kwocie z opłatą za nabyte mieszkanie.

Krycha.

Data: 2016-02-20 23:27:56
Autor: Krycha
od kiedy opłaty
W dniu 20.02.2016 o 23:25, Krycha pisze:
[...]

Jest paragraf, ze "w sprawach nieuregulowanych umową  zastosowanie mają obowiązujące przepisy Kodeksu Cywilnego".

Krycha.

Data: 2016-02-20 23:51:19
Autor: Robert Tomasik
od kiedy opłaty
W dniu 20-02-16 o 23:27, Krycha pisze:

[...]

Zajrzyj jeszcze do statutu, bo tam  może być unormowanie z którego będzie wynikać, że opłacasz należności od chwili postawienia do dyspozycji - to będzie chwila wydania kluczy, a ne podpisania umowy.

Data: 2016-02-21 10:45:33
Autor: ąćęłńóśźż
od kiedy opłaty
Art. 548 KC
Pytenie czy wydanie rzeczy sprzedanej może nastąpić przed jej sprzedażą.
IMHO nie (np. spółdzielnia się rozmyśli i jednak nie sprzeda), ale trzeba poszperać po komentarzach do kodeksu i po orzecznictwie.

-- -- -
"w sprawach nieuregulowanych umową  zastosowanie mają obowiązujące przepisy Kodeksu Cywilnego".

Data: 2016-02-22 00:33:19
Autor: Robert Tomasik
od kiedy opłaty
W dniu 21-02-16 o 10:45,  ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Osobiście nie widzę przeciwwskazań. Zwłaszcza, gdy istnieje umowa
przedwstępna i strony mają prawo sądzić, że do zawarcia umowy sprzedaży
dojdzie.

Data: 2016-02-24 19:12:29
Autor: J.F.
od kiedy opłaty
Użytkownik " ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nac0vl$8t3$1@node2.news.atman.pl...
Art. 548 KC
Pytenie czy wydanie rzeczy sprzedanej może nastąpić przed jej sprzedażą.

Sprzedaz rzeczy sprzedanej ? Brzmi jak rzecz dokonana :-)

Wydanie rzeczy przed sprzedaza  ... no, taki okres probny ... czemu nie ?

IMHO nie (np. spółdzielnia się rozmyśli i jednak nie sprzeda), ale trzeba poszperać po komentarzach do kodeksu i po orzecznictwie.

Spoldzielnia sie zabezpieczyla i masz "umowe przyrzeczenia przeniesienia wlasnosci".
Spoldzielnia sie nie rozmysli, ale widac wie, ze roznie moze byc :-)

J.

Data: 2016-02-25 08:21:08
Autor: ąćęłńóśźż
od kiedy opłaty
Bardzo dużo się rozmyśla (wspólnot mieszkaniowych) np. przy adaptacjach strychów.

-- -- -
Spoldzielnia sie nie rozmysli, ale widac wie, ze roznie moze byc

Data: 2016-02-21 10:29:47
Autor: ąćęłńóśźż
od kiedy opłaty
Z chwilą sprzedaży.
Chyba, że podpisałaś jakieś odmienne zobowiązanie.

-- -- -
Pytanie dotyczy terminu od którego powinnam rozpocząć płacenie do SM.

Data: 2016-03-08 20:53:51
Autor: G.S.
od kiedy opłaty
On Sun, 21 Feb 2016,  ąćęłńóśźż wrote:

Z chwilą sprzedaży.

 Ciekawych rzeczy można się dowiedzieć.
 Dzierżawcy nie płacą, najemcy nie płacą, korzystający nie płacą...
 Wszak właścicielami nie są, to co mają płacić :P

Chyba, że podpisałaś jakieś odmienne zobowiązanie.

 Jak się bardzo uprze że "nic nie podpisywała", to może ewentualnie
ugrać podwyższenie opłaty :P, bo zamiast opłat należnych z tytułu
użyczenia należeć będzie się odszkodowanie z tytułu bezumownego
zajmowania lokalu (odszkodowanie zawierające w sobie czynsz
w wysokości czynszu najmu, oprócz opłat oczywiście).

 Natomiast teza że "nic nie podpisywała" IMO się nie ostoi
(na jej szczęście), bo nie kojarzę żeby istniał przepis że
użyczenie zawarte w formie niepisemnej jest nieważne, a wszak
klucze zostały w "zgodnym wyraźeniu woli" przekazane.
 Do ustalenia jest jedynie czy w rachubę wchodzi użyczenie
w ograniczonym zakresie (bez zamieszkiwania), czy jednak
najem, IMO ze względu na "przyjęte zwyczaje" (i brak
odmiennych uregulowań) to pierwsze.

pzdr, Gotfryd

Data: 2016-03-09 09:25:53
Autor: ąćęłńóśźż
od kiedy opłaty
Oczywiście, że nie.
Najemca płaci właścicielowi, a właściciel wspólnocie lub spółdzielni.
A jakby co wspólnota lub spółdzielnia pozywa właściciela i g... ją obchodzi najemca.
Podobnie z podatkiem od nieruchomości (no chyba, że - pułapka - włąścicielem jest gmina) lub z opłatami za użytkowanie wieczyste.
Tak, wiem że o inną sytuację chodzi.
IMHO obowiązek (termin i wykaz rodzaju opłat) powinien być zapisany w umowie, no ale nie jest i zastanawiamy się, co na to przepisy ogólne (KC).
Ekspektatywa prawa nie jest prawem.
Zastanówmy się nad łatiejszym przypadkiem, gdy data sprzedazy jest wczesniejsza, niż data wydanai lokalu.
Kto i za co do kiedy i od kiedy musi płacić (wg KC)?
Czy wydanie przez dewelopera kluczy przyszłemu nabywcy celem prowadzenia przezeń prac wykończeniowych (lub choćby składowania materiałów wykończeniowych) jest tym samym, czym użyczenie lokalu do zamieszkania?
Dajesz koledze kluczyki i dowód rejestracyjny pojazdu - czy kolega wskutek tego opłaca OC i badania techniczne?

-- -- -

Data: 2016-03-09 12:40:19
Autor: witek
od kiedy opłaty
On 3/9/2016 2:25 AM,  ąćęłńóśźż wrote:
Oczywiście, że nie.
Najemca płaci właścicielowi, a właściciel wspólnocie lub spółdzielni.
A jakby co wspólnota lub spółdzielnia pozywa właściciela i g... ją obchodzi najemca.

taki pierwszy z brzegu link mi sie napatoczyl.

http://www.rp.pl/artykul/59736-Za-oplaty-odpowiadaja-wszyscy-dorosli-domownicy.html#ap-1

Data: 2016-03-09 22:17:40
Autor: ąćęłńóśźż
od kiedy opłaty
Solidarnie z [...] (wpisać w miejsce kropek)?
Ilu jest domowników przy oddaniu lokalu do robót wykończeniowych?

-- -- -

Data: 2016-03-09 15:32:09
Autor: witek
od kiedy opłaty
On 3/9/2016 3:17 PM,  ąćęłńóśźż wrote:
[...]

a co ma piernik do wiatraka?
Liczy sie ilu mieszka. Od daty zamieszkania odpowiadają solidarnie.

Data: 2016-03-08 20:37:24
Autor: G.S.
od kiedy opłaty
On Sat, 20 Feb 2016, 81.160220@59.213240.invalid wrote:

> [...]

> Dowiedziałam się właśnie, że zalegam z opłatami za to mieszkanie,

Skoro przetarg obejmował nabycie zadłuzonego, brudnego i zalanego lokum bez

 Nic nie pisała o zadłużeniu - dodać trzeba, że zadłużenie *LOKALU*
musiałoby wisieć na hipotece (zadłużenie poprzedniego właściciela
*nie* przechodzi z lokalem i wymagałoby odrębnego zapisu).
 Najwyraźniej chodzi o *jej* koszty.

 Wszak korzystający z użyczenia koszty generuje - i ich pokrycie
jest jego działką. Również koszty *pośrednie*.
 Nie wchodzi więc w rachubę czynsz - ale *CZYNSZ*, a nie błędnie
nazywane "czynszem" suma czynszu, opłat za zarządzanie, media itp.
 Mam cytować 713 KC? ;)

pzdr, Gotfryd

od kiedy opłaty