od kiedy opłaty

Data: 2016-02-20 22:18:24
Autor: Krycha
od kiedy opłaty
Skróciłam tekst do istoty pytania, nadmierne informacje usunęłam.

W dniu 20.02.2016 o 20:55, Krycha pisze:
Witam.
Wygrałam przetarg na mieszkanie w spółdzielni mieszkaniowej.
Podpisałam "Umowę przyrzeczenia przeniesienia odrębnej własności lokalu
mieszkalnego" i dokonałam wpłaty na konto spółdzielni.
Gdy otrzymali na koncie pieniądze dostałam klucze do mieszkania, (...)
Akt notarialny będzie dopiero podpisywany na dniach.

Dowiedziałam się właśnie, że zalegam z opłatami za to mieszkanie,
co mnie bardzo zdziwiło, bo przecież nie mam jeszcze dokumentów, że
jestem właścicielem, ani żadnych innych dokumentów stwierdzających ile i
od kiedy mam płacić.
Jestem przekonana, że można ode mnie żądać opłat, gdy będę miała
podpisany akt notarialny stwierdzający, że jestem właścicielką mieszkania.
A to, że dostałam klucze nie robi ze mnie właściciela, ale umożliwia
sprzątanie mieszkania. Nie ma przepisów zabraniających udostępniania
kluczy nabywcy.

MylÄ™ siÄ™, czy mam racjÄ™?
Jeżeli mam rację, to jaki paragraf pokazać prezesce SM, aby wiedziała,
ze może ode mnie żądać opłat dopiero po podpisaniu umowy u notariusza.

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2016-03-08 20:40:54
Autor: G.S.
od kiedy op³aty
On Sat, 20 Feb 2016, Krycha wrote:

Skróci³am tekst do istoty pytania,

 To ja skrócê odpowied¼ do linku:
 art. 713 KC:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,0,204,7358,20160101,ustawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html#PrzejdzDo_713

 Dodatkowo, trzeba by wyja¶niæ na podstawie umowy, jaki (do momentu
zawarcia umowy sprzeda¿y) jest Twój status, bo za³o¿enie ¿e
jeste¶ korzystaj±c± z u¿yczenia jest "typowe" ale wcale nie musi
byæ prawdziwe (byæ mo¿e ustalili¶cie, ¿e dostajesz je na
"najem w celu posprz±tania").

pzdr, Gotfryd

od kiedy opłaty