[NTG] odchudzenie backup-u

Data: 2010-09-11 16:37:19
Autor: pikny zenon
[NTG] odchudzenie backup-u
Witam,
sorry, za ntg, ale nie wiem na jak膮 grup臋 napisa膰. Mo偶e kto艣 pomo偶e albo przekieruje. Chodzi o backup.

Mam backupy seriwsu WWW (grafika, pliki tekstowe) robione na zasadzie za ka偶dym razem ca艂o艣膰. A cz臋sto zmienia艂a si臋 jedna linijka w jakim艣 kodzie. Czyli zdecydowana wi臋kszo艣膰 si臋 po prostu powtarza, tylko jest np. w folderze z inn膮 dat膮.

Czy mo偶na to jako艣 odchudzi膰?
W sensie wykorzysta膰 jaki艣 soft, kt贸ry por贸wna ten ca艂y ba艂agan i ostatecznie zostawi po jednej sztuce plik贸w, kt贸re si臋 czymkolwiek r贸偶ni膮?

Chodzi o dzia艂anie wstecz.

Data: 2010-09-11 20:38:02
Autor: Rados砤w Sok蟪
[NTG] odchudzenie backup-u
W dniu 11.09.2010 16:37, pikny zenon pisze:
sorry, za ntg, ale nie wiem na jak grup napisa. Mo縠 kto pomo縠 albo

Na grup zajmuj眂 si systemem operacyjnym, pod kt髍ym
chcesz te kopie zapasowe robi.

kodzie. Czyli zdecydowana wi阫szo舵 si po prostu powtarza, tylko jest
np. w folderze z inn dat.

Kompresja danych powinna takie przypadki pokrywa bardzo
dobrze.

| Rados砤w Sok蟪  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika 眘ka                   |

Data: 2010-09-11 23:25:12
Autor: pikny zenon
[NTG] odchudzenie backup-u
W dniu 2010-09-11 20:38, Rados艂aw Sok贸艂 pisze:

Na grup臋 zajmuj膮c膮 si臋 systemem operacyjnym, pod kt贸rym
chcesz te kopie zapasowe robi膰.

Oboj臋tne, byle dzia艂a艂 na PC ;)

Kompresja danych powinna takie przypadki pokrywa膰 bardzo
dobrze.

Kompresja w jakim sensie? Bo w teorii to pokrywa, ale w praktyce to nijak mi nie pomo偶e.

Data: 2010-09-14 19:20:59
Autor: Rados砤w Sok蟪
[NTG] odchudzenie backup-u
W dniu 11.09.2010 23:25, pikny zenon pisze:
Na grup zajmuj眂 si systemem operacyjnym, pod kt髍ym
chcesz te kopie zapasowe robi.

Oboj阾ne, byle dzia砤 na PC ;)

No to pisz na pl.comp.os.ms-windows.winnt lub pl.comp.os.linux.

Kompresja w jakim sensie? Bo w teorii to pokrywa, ale w praktyce to
nijak mi nie pomo縠.

W praktyce dwa identyczne pliki o r罂nych nazwach zajmuj
w archiwum miejsce potrzebne na jeden. To ju nawet stary
dobry Huffmann potrafi, pod warunkiem u縴cia s硂wnika z
odpowiednio du縴m rozmiarem maksymalnym s硂wa.

Data: 2010-09-12 11:06:50
Autor: nom
[NTG] odchudzenie backup-u

U偶ytkownik "pikny zenon" <zenek-beauty@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i6g460$5dg$1inews.gazeta.pl...

Czy mo偶na to jako艣 odchudzi膰?

O jaki system operacyjny chodzi?

Data: 2010-09-12 11:49:43
Autor: pikny zenon
[NTG] odchudzenie backup-u
W dniu 2010-09-12 11:06, nom pisze:

U偶ytkownik "pikny zenon" <zenek-beauty@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci

Czy mo偶na to jako艣 odchudzi膰?

O jaki system operacyjny chodzi?

Mo偶e by膰 linuks mo偶e by膰 winda.

Data: 2010-09-12 20:48:49
Autor: Pawe艂 B.
[NTG] odchudzenie backup-u
W dniu 2010-09-12 11:49, pikny zenon pisze:
W dniu 2010-09-12 11:06, nom pisze:

U偶ytkownik "pikny zenon" <zenek-beauty@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci

Czy mo偶na to jako艣 odchudzi膰?

O jaki system operacyjny chodzi?

Mo偶e by膰 linuks mo偶e by膰 winda.

Ju偶 chcia艂em proponowa膰 soft do backupu, i doczyta艂em, 偶e chodzi o gotowce...

Jak ju偶 kto艣 wspomnia艂 to na pierwszy ogie艅 wypr贸buj kompresj臋, ale by膰 mo偶e kopie s膮 ju偶 skompresowane. W linuksie u偶yj tar+gzip, w Windows zip/rar lub co艣 podobnego.

Je偶eli chodzi o znalezienie r贸偶nic, to pod linuksem mo偶na by jaki艣 skrypt sklei膰 z u偶yciem diff na przyk艂ad, ale o to zapytaj na p.c.o.linux - jak si臋 uda, to nawet gotowca kto艣 Tobie skleci. ;)

Na przysz艂o艣膰 proponuj臋 ustali膰 polityk臋 kopii i u偶ywa膰 jakiego艣 softu kt贸ry potrafi stworzy膰 kopi臋 pe艂n膮/r贸偶nicow膮/przyrostow膮. Pod linuksem proponuj臋 np. flexbackup - ma艂e, wygodne narz臋dzie.

Pzdr.

--
Pawe艂 B.
botul.pl

Data: 2010-09-12 20:54:28
Autor: pikny zenon
[NTG] odchudzenie backup-u
W dniu 2010-09-12 20:48, "Pawe艂 B." pisze:

Jak ju偶 kto艣 wspomnia艂 to na pierwszy ogie艅 wypr贸buj kompresj臋, ale by膰
mo偶e kopie s膮 ju偶 skompresowane. W linuksie u偶yj tar+gzip, w Windows
zip/rar lub co艣 podobnego.

Mam wra偶enie, 偶e si臋 jednak 藕le wyrazi艂em. Zupe艂nie nie zale偶y mi na miejscu na dysku. Niech se zajmuje i 10x tyle. Chodzi艂o mi o zmniejszenie ilo艣ci plik贸w - nie chc臋 duplikat贸w.

Je偶eli chodzi o znalezienie r贸偶nic, to pod linuksem mo偶na by jaki艣
skrypt sklei膰 z u偶yciem diff na przyk艂ad, ale o to zapytaj na
p.c.o.linux - jak si臋 uda, to nawet gotowca kto艣 Tobie skleci. ;)

Ok, przenios臋 si臋 na grupy windows/linux z tym problemem.

Dzi臋ki.

Data: 2010-09-13 13:09:28
Autor: GAD Zombie
[NTG] odchudzenie backup-u
W dniu 2010-09-12 20:54, pikny zenon pisze:
W dniu 2010-09-12 20:48, "Pawe B." pisze:

Jak ju kto wspomnia to na pierwszy ogie wypr骲uj kompresj, ale by
mo縠 kopie s ju skompresowane. W linuksie u縴j tar+gzip, w Windows
zip/rar lub co podobnego.

Mam wra縠nie, 縠 si jednak 糽e wyrazi砮m. Zupe硁ie nie zale縴 mi na
miejscu na dysku. Niech se zajmuje i 10x tyle. Chodzi硂 mi o
zmniejszenie ilo禼i plik體 - nie chc duplikat體.

Jezeli Cie to zainteresuje, to pisalem kiedys taki program, ktory w zadanych katalogach szuka duplikatow plikow. Na koniec wypisuje wszystkie, ktore sie powtarzaja i mozna je zapisac (liste) lub usunac fizycznie. Cel byl dosc podobny do Twojego. Program jest prosty i moze zawierac bledy, ale jesli jestes zainteresowany to daj znac - wystawie go gdzies do pobrania.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/ http://gry-samochodowe.gad.art.pl/

Data: 2010-09-12 23:25:34
Autor: Rafa艂 艁ukawski
[NTG] odchudzenie backup-u

Czy mo偶na to jako艣 odchudzi膰?
W sensie wykorzysta膰 jaki艣 soft, kt贸ry por贸wna ten ca艂y ba艂agan i
ostatecznie zostawi po jednej sztuce plik贸w, kt贸re si臋 czymkolwiek r贸偶ni膮?

Chodzi o dzia艂anie wstecz.

Witaj, wi臋kszo艣膰 softu backupowego ma mo偶liwo艣c generowania *backup贸w przyrostowych*

Pod linuxem mo偶na sobie szybko sklecic w oparciu o tar/gz (trzeba g艂贸wnie poczyta膰 manual tar'a) <-- tar robi to AUTOMATYCZNIE

Pod windowsami np ghost fajnie si臋 sprawdza /lubi臋 go, pozwala szybko odtwarza膰 *ca艂y* system na dowolnym dysku, nie tylko dane/. Na pewno jest inne r贸wnie dobre oprogramowanie

Szybko i tanio - http://luktronik.pl/
Lubisz mi艂膮 obs艂ug臋 - skorzystaj! :)

Data: 2010-09-12 23:36:19
Autor: pikny zenon
[NTG] odchudzenie backup-u
W dniu 2010-09-12 23:25, Rafa艂 艁ukawski pisze:

Chodzi o dzia艂anie wstecz.

Witaj, wi臋kszo艣膰 softu backupowego ma mo偶liwo艣c generowania *backup贸w
przyrostowych*

j.w.

Pod windowsami np ghost fajnie si臋 sprawdza /lubi臋 go, pozwala szybko
odtwarza膰 *ca艂y* system na dowolnym dysku, nie tylko dane/. Na pewno
jest inne r贸wnie dobre oprogramowanie

Ghost mi nie por贸wna wn臋trza plik贸w tekstowych i nie pousuwa duplikat贸w.

Pozdr.

Data: 2010-09-12 23:46:47
Autor: Rafa艂 艁ukawski
[NTG] odchudzenie backup-u

[...]

Wiesz co nie wnika艂em w algortm ghosta /bo nie jest jawny/, a miejsca mi nie brakuje. W taki czy inny spos贸b wykrywa zmiany na FS /chyba tylko NTFS, wi臋c mo偶na s膮dzi膰, ze wykrywa zmienione bloki nie pliki - ale nie b臋de sie przy tym upiera艂/

Tar tak偶e nie por贸wnuje plik贸w, tylko daty ich modyfikacji, na tej podstawie generuje sobie liste plikow nowych, zmienionych, do usuniecia (upraszczajac)

Co do por贸wnywanie plik贸w pod systemami UX masz polecenie diff, generuje Ci jeden plik, kt贸ry zawiera zmiany nawet w tysi膮cach plik贸w, problemem za艣 tu s膮 binarki, kt贸rych nie por贸wnuje i nie zapisuje.

pozdr.

Data: 2010-09-13 11:17:17
Autor: to
[NTG] odchudzenie backup-u