[NTG] odchudzenie backup-u

Data: 2010-09-12 11:06:50
Autor: nom
[NTG] odchudzenie backup-u

Użytkownik "pikny zenon" <zenek-beauty@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i6g460$5dg$1inews.gazeta.pl...

Czy można to jakoś odchudzić?

O jaki system operacyjny chodzi?

Data: 2010-09-12 11:49:43
Autor: pikny zenon
[NTG] odchudzenie backup-u
W dniu 2010-09-12 11:06, nom pisze:

Użytkownik "pikny zenon" <zenek-beauty@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:i6g460$5dg$1inews.gazeta.pl...

Czy można to jakoś odchudzić?

O jaki system operacyjny chodzi?

Może być linuks może być winda.

Data: 2010-09-12 20:48:49
Autor: Paweł B.
[NTG] odchudzenie backup-u
W dniu 2010-09-12 11:49, pikny zenon pisze:
W dniu 2010-09-12 11:06, nom pisze:

Użytkownik "pikny zenon" <zenek-beauty@gazeta.pl> napisał w wiadomości

Czy można to jakoś odchudzić?

O jaki system operacyjny chodzi?

Może być linuks może być winda.

Już chciałem proponować soft do backupu, i doczytałem, że chodzi o gotowce...

Jak już ktoś wspomniał to na pierwszy ogień wypróbuj kompresję, ale być może kopie są już skompresowane. W linuksie użyj tar+gzip, w Windows zip/rar lub coś podobnego.

Jeżeli chodzi o znalezienie różnic, to pod linuksem można by jakiś skrypt skleić z użyciem diff na przykład, ale o to zapytaj na p.c.o.linux - jak się uda, to nawet gotowca ktoś Tobie skleci. ;)

Na przyszłość proponuję ustalić politykę kopii i używać jakiegoś softu który potrafi stworzyć kopię pełną/różnicową/przyrostową. Pod linuksem proponuję np. flexbackup - małe, wygodne narzędzie.

Pzdr.

--
Paweł B.
botul.pl

Data: 2010-09-12 20:54:28
Autor: pikny zenon
[NTG] odchudzenie backup-u
W dniu 2010-09-12 20:48, "Paweł B." pisze:

Jak już ktoś wspomniał to na pierwszy ogień wypróbuj kompresję, ale być
może kopie są już skompresowane. W linuksie użyj tar+gzip, w Windows
zip/rar lub coÅ› podobnego.

Mam wrażenie, że się jednak źle wyraziłem. Zupełnie nie zależy mi na miejscu na dysku. Niech se zajmuje i 10x tyle. Chodziło mi o zmniejszenie ilości plików - nie chcę duplikatów.

Jeżeli chodzi o znalezienie różnic, to pod linuksem można by jakiś
skrypt skleić z użyciem diff na przykład, ale o to zapytaj na
p.c.o.linux - jak siÄ™ uda, to nawet gotowca ktoÅ› Tobie skleci. ;)

Ok, przeniosÄ™ siÄ™ na grupy windows/linux z tym problemem.

Dzięki.

Data: 2010-09-13 13:09:28
Autor: GAD Zombie
[NTG] odchudzenie backup-u
W dniu 2010-09-12 20:54, pikny zenon pisze:
W dniu 2010-09-12 20:48, "Pawe³ B." pisze:

Jak ju¿ kto¶ wspomnia³ to na pierwszy ogieñ wypróbuj kompresjê, ale byæ
mo¿e kopie s± ju¿ skompresowane. W linuksie u¿yj tar+gzip, w Windows
zip/rar lub co¶ podobnego.

Mam wra¿enie, ¿e siê jednak ¼le wyrazi³em. Zupe³nie nie zale¿y mi na
miejscu na dysku. Niech se zajmuje i 10x tyle. Chodzi³o mi o
zmniejszenie ilo¶ci plików - nie chcê duplikatów.

Jezeli Cie to zainteresuje, to pisalem kiedys taki program, ktory w zadanych katalogach szuka duplikatow plikow. Na koniec wypisuje wszystkie, ktore sie powtarzaja i mozna je zapisac (liste) lub usunac fizycznie. Cel byl dosc podobny do Twojego. Program jest prosty i moze zawierac bledy, ale jesli jestes zainteresowany to daj znac - wystawie go gdzies do pobrania.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/ http://gry-samochodowe.gad.art.pl/

[NTG] odchudzenie backup-u