odciecie paliwa po zdjeciu nogi z gazu - Corsa B i nie tylko

Data: 2010-07-27 02:37:52
Autor: Andrzej Lawa
odciecie paliwa po zdjeciu nogi z gazu - Corsa B i nie tylko
Ave!

No właśnie - jak można ewentualnie sprawdzić, czy coś takiego jest?

Mam Corsę B (1.5D) i w sumie nie wiem ;)

Poza tym - jak można to wydedukować w innych samochodach? Jasne jak jest
"komputer" - czyli samochód wyświetla na bieżąco zużycie paliwa. Jak
spada do 0 to ma odcięcie ;)

Gaźnikowce tego nie mają, chyba że jakaś dziwna samoróbka (dodatkowe
sterowanie zaworu iglicowego np.).

A reszta? Np. "najmniejsza" wersja nowej (6-letniej) Pandy? W
instrukcjach też jakoś o tym nie piszą...

Wypowiedzi wyszukane w google też nie dają 100% pewności...

Data: 2010-07-27 07:40:09
Autor: mateoos
odciecie paliwa po zdjeciu nogi z gazu - Corsa B i nie tylko

Gaźnikowce tego nie mają, chyba że jakaś dziwna samoróbka (dodatkowe
sterowanie zaworu iglicowego np.).

Gaźnikowe Polonezy miały ZHS, czyli Zawór Hamowania Silnikiem.

Data: 2010-07-27 07:58:44
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Andrzej Lawa pisze:
Ave!

No właśnie - jak można ewentualnie sprawdzić, czy coś takiego jest?

Mam Corsę B (1.5D) i w sumie nie wiem ;)

Przypuszczam, ze ze wzgledow technicznych (calkowicie mechaniczne sterowanie pompa) w tym silniku nie wystepuje odciecie paliwa podczas hamowania.

Poza tym - jak można to wydedukować w innych samochodach? Jasne jak jest
"komputer" - czyli samochód wyświetla na bieżąco zużycie paliwa. Jak
spada do 0 to ma odcięcie ;)

Jesli dobrze sie wczujesz w prace silnika to spokojnie mozna odczuc moment odlaczenia zasilania paliwem podczas hamowania silnikiem.

Gaźnikowce tego nie mają, chyba że jakaś dziwna samoróbka (dodatkowe
sterowanie zaworu iglicowego np.).

Nie prawda. Nawet Polonez na polskim gaźniku posiadal ZHS (zawór hamowania silnikiem).

A reszta? Np. "najmniejsza" wersja nowej (6-letniej) Pandy? W
instrukcjach też jakoś o tym nie piszą...

Na dzien dzisiejszy jest to wymog ekologiczny, wiec kazdy samochod spelniajacy normy emisji spalin (EURO2? EURO1?) jest wyposazony w uklad odciecia zasilania w trakcie hamowania silnikiem.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

Data: 2010-07-27 12:28:47
Autor: Agent

Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał w wiadomości news:i2lsik$3vb$1news.onet.pl...
Andrzej Lawa pisze:
[...]

Może masz racje ale to łatwo zrealizować. Jest przecież elektrozawór gaszący silnik. Moze jest uzywany rowniez podczas hamowania silnikiem?

Data: 2010-07-27 12:50:43
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Agent pisze:

Może masz racje ale to łatwo zrealizować. Jest przecież elektrozawór gaszący silnik. Moze jest uzywany rowniez podczas hamowania silnikiem?

Pewnie, ze sie da. Mozna i prosciej: zaworek podcisnieniowy na zasilaniu pompy. Pytanie tylko, czy przy konstrukcji silnika rodem z lat 80, gdzie w przypadku Diesla ekologia nie miala wiekszego wplywu na konstrukcje, takie "udogodnienie" bylo stosowane? Warunki dzialania silnika diesla nie wymuszaja takiego rozwiazania, inaczej w przypadku silnikow benzynowych.

Data: 2010-07-27 12:53:07
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
Agent pisze:

[...]

TFU. Myslalem juz o drugiej czesci odpowiedzi. Zapomnij o tym zdaniu.
Do zrealizowania takiego zadania potrzeba jeszcze elementow warunkujacych zalaczenie: czujnik predkosci jazdy, czujnik polozenia pedalu przyspieszenia i czujnik predkosci silnika. W najprostszych rozwiazaniach mozna nie znalezc zadnego z nich.

Data: 2010-07-28 12:48:41
Autor: komar

Andrzej Lawa pisze:
[...]

ten elektrozawór zwykle odcina paliwo przed pompą. Jak by go używać podczas jazdy to pompa mechaniczna chodziła by na sucho - jeden dłuższy zjazd z górki i po kompresji w pompie.

Data: 2010-07-27 12:59:42
Autor: J.F.
[...]

Ale co za problem przewidziec w tym mechanicznym sterowaniu takze dawke zero ?

J.

Data: 2010-07-27 13:11:34
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
J.F. pisze:
[...]

Jesli silnikiem zawiaduje jakis kalkulatorek - zaden.
Jesli silnik z rodziny: prad na rozruch i jazda do dna zbiornika - juz nie takie proste. OIDP ten silnik w Corsie to wlasnie druga opcja.

Data: 2010-07-27 21:55:01
Autor: J.F.
odciecie paliwa po zdjeciu nogi z gazu - Corsa B i nie tylko
On Tue, 27 Jul 2010 13:11:34 +0200,  "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
J.F. pisze:
[...]

Na Corsie sie nie znam, ale w starych silnikach ciezarowkowych byl
regulator odsrodkowy. Chyba byl potrzebny do przyjemnej pracy.

Wystarczy ze obroty sa wysokie a pedal malo wcisniety i regulator
bedzie zmniejszal dawke paliwa - wystarczy mu pozwolic dobic do zera.

J.

Data: 2010-07-28 08:14:14
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
J.F. pisze:

Wystarczy ze obroty sa wysokie a pedal malo wcisniety i regulator
bedzie zmniejszal dawke paliwa - wystarczy mu pozwolic dobic do zera.

Tylko, ze diesel sterowany jest dawka paliwa, a nie powietrzem. jak pedal "lekko" wcisniety to i paliwo w malej dawce jest podawane.
Ciezarowki za to byly wyposazane w inne systemy hamowania silnikiem. Jak pamietam z lektury o polskiej motoryzacji ciezarowej juz za czasow Stara montowane byly klapy na kolektorze wydechowym w celu ograniczenia przeplywu spalin i jednoczesnie wyhamowywania silnika.

Zeby sie upewnic trzeba by poczytac w jakiejs madrej ksiazce, niestety swoja sprzedalem tuz po tym, jak pozbylem sie Corsy.

Data: 2010-07-27 17:09:51
Autor: Andrzej Lawa
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:

Przypuszczam, ze ze wzgledow technicznych (calkowicie mechaniczne
sterowanie pompa) w tym silniku nie wystepuje odciecie paliwa podczas
hamowania.

Całkowicie mechaniczne to chyba ono nie jest, bo mam jakiś taki głupi
alarm, który się sam włącza po zamknięciu drzwi - i jak zapomnę go
włączyć-i-wyłączyć, to rozrusznik kręci, a silnik nie odpala.

[ciach]

Gaźnikowce tego nie mają, chyba że jakaś dziwna samoróbka (dodatkowe
sterowanie zaworu iglicowego np.).

Nie prawda. Nawet Polonez na polskim gaźniku posiadal ZHS (zawór
hamowania silnikiem).

Ooo, zawsze człowiek się czegoś nowego dowie :)

[...]

Czyli musi być w instrukcji któreś EURO - teraz ustalmy czy może być 1
czy musi być już  2 ;)

Data: 2010-07-28 21:47:37
Autor: jerzu
odciecie paliwa po zdjeciu nogi z gazu - Corsa B i nie tylko
On Tue, 27 Jul 2010 07:58:44 +0200, "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
<hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> wrote:

Nie prawda. Nawet Polonez na polskim gaźniku posiadal ZHS (zawór hamowania silnikiem).

PF125p też, tak BTW.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-07-27 12:57:48
Autor: J.F.
odciecie paliwa po zdjeciu nogi z gazu - Corsa B i nie tylko
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Gaźnikowce tego nie mają, chyba że jakaś dziwna samoróbka (dodatkowe
sterowanie zaworu iglicowego np.).

Niektore to mialy fabrycznie. Nawet chyba bym powiedzial wiekszosc.
Ale zostawmy ta prehistorie :-)

A reszta? Np. "najmniejsza" wersja nowej (6-letniej) Pandy? W
instrukcjach też jakoś o tym nie piszą...

Mysle ze mozesz przyjac za pewnik ze ma.
Czemu nie dawac, skoro to tylko software.

A jak sie upewnic .. hm ..

J.

Data: 2010-07-27 17:12:01
Autor: Andrzej Lawa
J.F. pisze:

Mysle ze mozesz przyjac za pewnik ze ma.
Czemu nie dawac, skoro to tylko software.

Wiesz, wiele rzeczy to "tylko software" albo inna duperela, a montują
tylko za dopłatą nieproporcjonalną do wartości (np. gniazdka zapalniczki).

Data: 2010-07-27 17:45:37
Autor: J_K_K
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4c4ef73fnews.home.net.pl...
tylko za dopłatą nieproporcjonalną do wartości (np. gniazdka zapalniczki).

Na przykładzie naszej Corsy '97:
- dwie poduchy ma
- radio fabryczne z wyświetlaczem u góry też
- nawet schowek na kluczyk zamykany
  (ten sam co od reszty zamków)
- ale gniazdo zapalniczki + kable trzeba było dołożyć ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-07-27 19:05:31
Autor: to
Andrzej Lawa wrote:

No właśnie - jak można ewentualnie sprawdzić, czy coś takiego jest?

Jakimś analizatorem spalin. ;) Albo podłączyć się pod lambdę (jeśli jest). ;)

Poza tym - jak można to wydedukować w innych samochodach? Jasne jak jest
"komputer" - czyli samochód wyświetla na bieżąco zużycie paliwa. Jak
spada do 0 to ma odcięcie ;)

Jeśli wtrysk jest sterowany elektronicznie to na 99,9% przy hamowaniu silnikiem paliwo nie jest podawane. Oczywiście do momentu zejścia w okolice obrotów biegu jałowego.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-07-28 12:05:50
Autor: Andrzej Lawa
to pisze:

Jeśli wtrysk jest sterowany elektronicznie to na 99,9% przy hamowaniu silnikiem paliwo nie jest podawane. Oczywiście do momentu zejścia w okolice obrotów biegu jałowego.

Jasna sprawa ;)

No nic, póki co odpowiedzi z google są mieszane. W każdym razie będę
jeździł tak, jakby było odcinane - póki co zszedłem z zużyciem z 6,35 do
5 l/100km (w międzyczasie zmieniając opony - były za małe, zawieszenie,
filtr powietrza i regulując geometrię).

Jazda lekko-miejska.

Data: 2010-07-28 12:15:42
Autor: J_K_K
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4c5000fe$1news.home.net.pl...
jeździł tak, jakby było odcinane - póki co zszedłem z zużyciem z 6,35 do
5 l/100km
1.2 8V ?

(w międzyczasie zmieniając opony - były za małe,
W sensie 13" -> 14", czy 145 -> 165 ?
Bo jak to drugie, to w kwestii spalania uzyskasz
delikatnie odwrotny efekt.

Pzdr

JKK

Data: 2010-08-11 13:55:31
Autor: Kamil 'Model'
Andrzej Lawa pisze:

[...]

Corsa B 1,5D paliła Tobie ponad 6 litrów?? TO ja w swoim Golfie MK3 1,9TD nie osiągam 6 litrów. Przeważnie mieszczę się w 5,4 - 5,7 litra.
Apropo Corsy to Moja Kobitka ma takową 1,5D '94 rok i według moich wyliczeń ona nie chce spalić więcej jak 5 litrów i to przy ostrym traktowaniu :) Jazda pół na pół.

Data: 2010-07-30 18:13:16
Autor: dooh
Dnia Tue, 27 Jul 2010 02:37:52 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

Gaźnikowce tego nie mają, chyba że jakaś dziwna samoróbka (dodatkowe
sterowanie zaworu iglicowego np.).

Jak przytaczają poloneza z ZHS to ja prztoczę malucha eleganta (elx) z
modułem CUT-OFF...

--
duhy

odciecie paliwa po zdjeciu nogi z gazu - Corsa B i nie tylko