Data: 2014-02-22 08:41:43 | |
Autor: m | |
odcinkowy pomiar prÄ?dko??ci - podstawa pr awna | |
W dniu 22.02.2014 00:57, BartekK pisze:
Stawiają takie ustrojstwa, wszędzie o tym głośno, więc pewnie wszyscy Na podstawie przepisu który nakazuje jazdę z prędkością < X, oraz niewątpliwym dowodem na to że prędkość była większa niż X. [...]
Mam nadzieję że będzie wg. taryfy za najniższe możliwe wykroczenie wg tych danych, czyli 90/70 cięgiem.
Podobnie jest chyba z tachografami. Nie ma dokładnej lokalizacji kiedy została przekroczona prędkość, ale została ...
Pewnie to samo co z samochodem użytkowanym przez kilka osób i niewyraźną fotografią. Albo się muszą przyznać albo pewnie sprawa utknie ... p. m. |
|
Data: 2014-02-22 09:57:18 | |
Autor: BartekK | |
odcinkowy pomiar prÄ?dko??ci - podstawa pr awna | |
W dniu 2014-02-22 08:41, m pisze:
Niewątpliwe to miały być też dowody w postaci fotki z fotoradaru. A jak jest z ich działaniem (błędy pomiaru prędkości, błędy odczytania rejestracji itd) to wiemy...Pytania mi się nasuwają natury prawnej oraz organizacyjnej: Niech bramownice będą zrobione np tak, że zdjęcie z pierwszej jest ORCowane, i po rozpoznaniu tablic - jest odmierzany czas T, który jest zatrzymywany po OCRowaniu tablicy na drugiej bramownicy. Stąd jeśli czas OCRowania na pierwszej będzie znacząco dłuższy (bo się coś rozmazało, listek przelatywał, deszcz padał itp), niż na drugiej - to czas T będzie znacząco krótszy niż rzeczywisty czas przejazdu. I co teraz? Niestety, ale nasza władza nauczyła nigdy nie ufać w ich rozwiązania, zwłaszcza jeśli mają na celu ściągnięcie kasy z obywateli... Nadzieja ma słabe umocowanie prawne :) Obawiam się, że do ukarania - musi być jakaś podstawa, taryfikator, określone konkretne wykroczenie - a nie "chyba gdzieś o ileś, ale nie wiadomo gdzie i o ile".- co oznacza przekroczenie średniej prędkości na odcinku? Z tego nie To chyba tylko przy przepisach podatkowych jest wynalazek "nie wiemy gdzie obywatel zarobił/ukradł, nie możemy mu udowodnić, ale on nie umie udowodnić że jest niewinny, to go karnym podatkiem 75% obciążymy" - ale i do tego słychać już, że to trochę nieładne rozwiązanie. Na tachografie jest kontrolowane tylko i wyłącznie przekroczenie ogólnej bariery >90km/h, albo przekroczenie "ostatnim zapisem" aktualnego ograniczenia, przy zatrzymaniu auta z tachografem (np kontrola ITD w miejscu gdzie ograniczenie do 40km/h, a ostatni zapis na tachografie jest 70km/h)- Czy da się w ogóle karać "obywatel gdzieś najwyraźniej złamał -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2014-02-22 10:16:22 | |
Autor: m | |
odcinkowy pomiar prÄ?dko??ci - podstawa pr awna | |
W dniu 22.02.2014 09:57, BartekK pisze:
W dniu 2014-02-22 08:41, m pisze: No i dlatego odcinkowe pomiary są lepsze, bo mniej wrażliwe na to o czym piszesz. Niech bramownice będą zrobione np tak, że zdjęcie z pierwszej jest No weź, nie sądzisz chyba ża za T będzie brany czas końca obróbki OCR a nie zrobienia zdjęcia ... Niestety, ale nasza władza nauczyła nigdy nie ufać w ich rozwiązania, Nie chyba, ale "z pewnością co najmniej tyle". To chyba tylko przy przepisach podatkowych jest wynalazek "nie wiemy Ale to nie są przepisy podatkowe i tutaj musi być udowodniona wina. I wg mnie, jeżeli odcinek 100km został zmierzony np. w 40minut, to jest to tak mocny dowód na to że ograniczenie prędkości 90km/h zostało przekroczone o co najmniej 40km/h że trudno mi wyobrazić sobie coś co by ten dowód mogło podważyć.
No i tutaj masz to samo. W czym problem? p. m. |
|
Data: 2014-02-22 10:29:19 | |
Autor: Przemysłąw Dębski | |
odcinkowy pomiar prÄ?dko??ci - podstawa pr awna | |
W dniu 2014-02-22 09:57, BartekK pisze:
W dniu 2014-02-22 08:41, m pisze: Mam nadzieję że będzie wg. taryfy za najniższe możliwe wykroczenie wgNadzieja ma słabe umocowanie prawne :) Obawiam się, że do ukarania - Zauważ, że średnia prędkość ma tę własność, że jeśli wyniosła X to chwilowa prędkość w którymś momencie musiała być większa od X z czego wynika, że prędkość X co najmniej raz musiała zostać osiągnięta. Jeśli na odcinku obowiązuje tylko jedno ograniczenie, dokładne miejsce i czas przekroczenia nie mają znaczenia. Udowodniony jest fakt przekroczenia prędkości o dokładną wartość w strefie w której obowiązuje jednolite ograniczenie prędkości. Jeśli jest więcej ograniczeń to nie zadziała, nie da się wykazać na którym ograniczeniu o ile (nawet minimalnie jak powyżej) prędkość została przekroczona. Da się tylko wykazać, że na którymś z dwóch na pewno została przekroczona - to jest formalnie za mało do ukarania zgodnie z taryfikatorem. Ale ... :) Sądów taryfikator nie obowiązuje, a pamiętajmy że sam fakt przekroczenia (gdzieś lecz nie wiadomo gdzie) jest udowodniony. |
|
Data: 2014-02-22 16:05:41 | |
Autor: wowa | |
odcinkowy pomiar prÄ?dko??ci - podstawa prawna | |
Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości news:le9p4n$3qc$1node2.news.atman.pl... Niewątpliwe to miały być też dowody w postaci fotki z fotoradaru. A jak jest z ich działaniem (błędy pomiaru prędkości, błędy odczytania rejestracji itd) to wiemy...Myślisz że to bramownice będą decydować? Po mojemu to będą robić zdjęcia wszystkim a potem będzie selekcja. Ten na szybkość, ten na pasy, ten na komórkę, ten poszukiwany, itp. Żal było by stracić dodatkową kasę. Wojtek -- Bo my, Polacy tak mamy, że we wszystkim przesadzamy :( |
|
Data: 2014-02-22 21:40:43 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odcinkowy pomiar prÄ?dko??ci - podstawa pr awna | |
On Sat, 22 Feb 2014, BartekK wrote:
To chyba tylko przy przepisach podatkowych jest wynalazek "nie wiemy gdzie obywatel zarobi³/ukrad³, nie mo¿emy mu udowodniæ, ale on nie umie udowodniæ ¿e jest niewinny, to go karnym podatkiem 75% obci±¿ymy" - ale i do tego s³ychaæ ju¿, ¿e to trochê nie³adne rozwi±zanie. 75%, owszem, zosta³o podwa¿one wyrokiem TK. Natomiast nie wrzucaj "75%" i zasady "obci±¿ania z góry" do jednego worka, to drugie ma siê nadal dobrze. Dostajesz decyzjê i mo¿esz siê odwo³ywaæ, terminu wp³aty podatku to nie uchyla. I ju¿ pisa³em - to jest cecha postêpowania *administracyjnego*, ¿e mo¿na ustaliæ odpowiedzialnego i potem w niego ³upn±æ. A has³o "fotoradary" i "procedura administracyjna" ostatnimi czasy widywa³em ³±cznie ;) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-02-23 18:15:46 | |
Autor: Sebastian Biały | |
odcinkowy pomiar prÄ?dko??ci - podstawa pr awna | |
On 2014-02-22 09:57, BartekK wrote:
Niech bramownice będą zrobione np tak, że zdjęcie z pierwszej jest Jeśli jest tak zrobione to należalo by złoić dupska programistom. Nie uwierze żeby zatrudniali aż takich debili. Żeby stracić te 15ms ... a nie "chyba gdzieś o ileś, ale nie wiadomo gdzie i o ile". System zapewne policzy średnią predkość przejazu. W zasadzie działa to jak miły policjant - da ci mandat najmniejszy z możliwych. Gdzie: wiadomo. O ile: znamy dolne oszacowanie (lepiej dla kierowcy). Wszystko wiadomo. |