Data: 2014-02-22 15:16:52 | |
Autor: Robert Tomasik | |
odcinkowy pomiar prÄ?dko??ci - podstawa prawna | |
UĹźytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisaĹ w wiadomoĹci news:le8pft$7qh$1node2.news.atman.pl...
StawiajÄ takie ustrojstwa, wszÄdzie o tym gĹoĹno, wiÄc pewnie wszyscy "medialnÄ prawdÄ znajÄ ". Bramownica, kamera, druga bramownica za X km, kamera, rozpoznawanie nr rejestracyjnego i obliczanie czasu przejechania tych X km, co daje ĹredniÄ prÄdkoĹÄ pomiÄdzy. Bez paniki. JeĹli zaĹóşmy ustawiÄ to na autostradzie i zacznÄ wyĹapywaÄ pojazdy, ktĂłre miedzy bramkami przejechaĹy w czasie krĂłtszym, niĹź konieczny na pokonanie tego odcinka zmaksymalnÄ dopuszczalnÄ na tym odcinku prÄdkoĹciÄ , to sprawa jest oczywista. Wszelkie inne ustawienia nie wchodzÄ w rachubÄ. A co bedzie, jak w mmiÄdzy czasie kierujÄ cy sie przesiÄ dÄ ? przepisy, nie wiemy gdzie i dokĹadnie jakie konkretnie, ale go ukaramy"? O! To, to wĹaĹnie. PomysĹ kretyĹski w zaĹoĹźeniu i tyle.
W razie czego moĹźna rzuciÄ okiem na fotki. |
|
Data: 2014-02-22 18:41:07 | |
Autor: Krzysztof Jodłowski | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
Bez paniki. Jeśli załóżmy ustawią to na autostradzie i zaczną wyłapywać Pomyśl trochę. Jak się przesiądą przy 140 km/h? :) :) |
|
Data: 2014-02-22 18:42:20 | |
Autor: Krzysztof Jodłowski | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
Pomyśl trochę. Jak się przesiądą przy 140 km/h? :) :) Przepraszam, mogą zatrzymać się a później znacznie przekroczyć. Wracam honor. Ale i tak pomysły dziwaczne tworzycie i wydumane... |
|
Data: 2014-02-22 21:15:22 | |
Autor: Robert Tomasik | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <bluelaser@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:leani2$3ng$2node2.news.atman.pl...
Pomyśl trochę. Jak się przesiądą przy 140 km/h? :) :) Wykluczysz taką możliwość? Bo jak nie, to każdą niejasnośc tłumaczy się na korzyść oskarżonego. |
|
Data: 2014-02-22 21:47:44 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odcinkowy pomiar prÄ?dko??ci - podstawa prawna | |
On Sat, 22 Feb 2014, Robert Tomasik wrote:
A co bedzie, jak w mmiędzy czasie kierujący sie przesiądą? Przejdź na postępowanie administracyjne i odpowiedz sobie "a kogo to obchodzi" :) 2) co w przypadku, gdy pojazd ten sam na obu bramownicach,a na każdej z fotek - inny kierowca. Któryś zapewne złamał przepisy (skoro średnia wyszła wysoka, a jeszcze zdążyli się przesiąść, ale który, i co z tego wynika? Jak wyżej :) Zupełnie niezależnie od faktu, iż strata czasu pozwalajaca na zamianę kierujących, zakładając że nie robią tego w trakcie jazdy, kłóci się nieco z możliwością przekroczenia prędkości ;) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-02-22 21:54:18 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu 22.02.2014 21:47, Gotfryd Smolik news pisze:
On Sat, 22 Feb 2014, Robert Tomasik wrote: Ale nawet postępowanie administracyjne musi mieć określony "cel"... Kto niby dostanie punkty? Inna sprawa, że w większości przypadków w środku i tak będzie tylko jedna osoba. Swoją szosą na pomiar odcinkowy jest prosty sposób - wjeżdżasz na ten odcinek pomiarowy i robisz sobie zaraz na jego początku postój regeneracyjny (zalecany przecież przez wszystkie autorytety). -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2014-02-22 21:54:58 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu 22.02.2014 21:54, Andrzej Lawa pisze:
Swoją szosą na pomiar odcinkowy jest prosty sposób - wjeżdżasz na ten PS: oczywiście jeśli jest przewidziane jakieś miejsce postojowe... -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2014-02-22 22:54:47 | |
Autor: Robert Tomasik | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa.news@lechistan.com> napisał w wiadomości news:leb2pq$g7a$1node2.news.atman.pl...
W dniu 22.02.2014 21:47, Gotfryd Smolik news pisze: To nie prościej po prostu wolniej jechać? Moim zdaniem problem jest w zupełnie innym miejscu. Jeżdżę trochę po Europie i tam daje się normalnie bezpiecznie jeździć. Moim zdaniem w Polsce problemem jest to,że jak już gdzieś zrobią obwodnicę, to zaraz staje się lokalną ulicą. Skutek taki,m że pasowałoby setki kilometrów 50 km/h jeździć. |
|
Data: 2014-02-24 10:31:52 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
On Sat, 22 Feb 2014, Andrzej Lawa wrote:
W dniu 22.02.2014 21:47, Gotfryd Smolik news pisze: O ile pamiętam, w przypadku administracyjnym mowa była o niedawaniu punktów. Podobnie jak dziś przy karza za "niewskazanie" (tyle, że brak punktów nie byłby opcją, a standardem za samo naruszenie przepisu) Inna sprawa, że w większości przypadków w środku i tak będzie tylko jedna osoba. Niby tak, ale "poczucie sprawiedliwości" mogłoby być naruszone :) Swoją szosą na pomiar odcinkowy jest prosty sposób - wjeżdżasz na ten odcinek pomiarowy i robisz sobie zaraz na jego początku postój regeneracyjny (zalecany przecież przez wszystkie autorytety). Szczególnie jak na całym odcinku od pobocza oddziela Cię ciągła. "Pan powie w którym miejscu, żeby uczynić zadość wymogowi wyjaśnienia w którym miejscu wystawiamy mandat za przejechanie ciągłej" i już! pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-02-24 17:02:53 | |
Autor: Robert Tomasik | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1402241028450.2892quad...
On Sat, 22 Feb 2014, Andrzej Lawa wrote: Wiesz, jeśli było kilku kierujących faktycznie.
Wysoki sądzie! W pewnym momencie silnik zaczął przerywać,więc zjechałam na pobocze. Mąż usiadł, zapalił i pojechal. Nie wiem czemu zaczął przerywać. |
|
Data: 2014-02-24 22:40:25 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
On Mon, 24 Feb 2014, Robert Tomasik wrote:
Wysoki sądzie! W pewnym momencie silnik zaczął przerywać,więc zjechałam na Nie wiem z którym politykiem Cię porównać, żeby nie urazić, ale wiarygodność wersji w której silnik przerywał, kierowcy się przesiedli *i* przy okazji przekroczono średnią maksymalną, wygląda całkiem jak nadwyżka budżetowa w 2014 ;) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-02-25 01:10:54 | |
Autor: Kris | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 22:40:25 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
Nie wiem z którym politykiem Cię porównać, żeby nie urazić, aleTemida ślepa podobno jest więc liczą się teoretyczne możliwości a nie wiarygodność;) Zresztą inna wersja: "nagle słabo się poczułem musiałem się zatrzymać i za kierownicą szwagier usiadł";). |
|
Data: 2014-02-25 11:14:46 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
On Tue, 25 Feb 2014, Kris wrote:
Temida ślepa podobno jest więc liczą się teoretyczne możliwości a nie wiarygodność;) Co prawda to prawda, ale (w odróżnieniu od policji i ITD) sąd ma możliwość "swobodnej oceny dowodów", i od czasu do czasu w wyrokach spotyka się określenie w stylu "doświadczenie życiowe wskazuje" :) Zresztą inna wersja: "nagle słabo się poczułem musiałem się zatrzymać i za kierownicą szwagier usiadł";). Do ostatniego momentu zatrzymania, przy tym czuciu się słabo, nie schodził z 89,9/90 żeby tylko średniej nie zaniżyć, normalnie jakiś złoty medal się nalezy ;) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-02-25 09:16:23 | |
Autor: Marcin N | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu 2014-02-22 21:54, Andrzej Lawa pisze:
Swoją szosą na pomiar odcinkowy jest prosty sposób - wjeżdżasz na ten Ale zdajesz sobie sprawę, że te odcinki mają 2-3 km? W porywach 5. Tak ciężko zwolnić? Zwłaszcza, że podobno mają to być naprawdę niebezpieczne odcinki. -- MN |
|
Data: 2014-02-25 11:20:26 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu 25.02.2014 09:16, Marcin N pisze:
W dniu 2014-02-22 21:54, Andrzej Lawa pisze: Pisałem ogólnie... i tak naprawdę nie do końca poważnie. Bo w sumie co to za sens zatrzymywać się, żeby potem pędzić żeby średnia wyszła "akurat"? Tak ciężko zwolnić? Zwłaszcza, że podobno mają to być naprawdę Może napij się kawy czy czego tam używasz do obudzenia się, otrzeźwiej i przeczytaj jeszcze raz co napisałem... i najlepiej jeszcze zestaw to z moim ogólnym podejściem do prędkości, wielokrotnie tu prezentowanym. -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2014-02-25 21:44:16 | |
Autor: BartekK | |
odcinkowy pomiar prÄ?dko??ci - podstawa pr awna | |
W dniu 2014-02-25 09:16, Marcin N pisze:
W dniu 2014-02-22 21:54, Andrzej Lawa pisze:Nie wiem jak wszystkie. Dzisiaj oglÄ daĹem odcinek w mojej najbliĹźej okolicy, znany mi dobrze. I z tÄ tutaj gĹoszonÄ teoriÄ ma maĹo wspĂłlnego: - na odcinku (plus minus, bo nie znam co do metra docelowej lokalizacji bramownic) jest ograniczenie do 90 (tzn poza-terenem-zabudowanym), potem teren zabudowany=50 o dĹugoĹci ~100m, potem znĂłw poza-terenem-zabudowanym 90, potem kolejny zabudowany=50, w ktĂłrym jest fragment ograniczenia do 40 (skrzyĹźowanie i wysepki). - odcinek jest raczej zerowo-niebezpieczny, poniewaĹź prawie stacjonarnie okupowany przez straĹź miejsko-wiejskÄ z fotoradarem na trĂłjnogu/w berlingo ORAZ patrol policji z suszarkÄ - bo sÄ tam takie zĹote miejsca, gdzie jest "teren zabudowany o dĹugoĹci dwĂłch stodóŠzamkniÄtego PGR" a wczeĹniej i później - pola, wiÄc przejezdni-nieĹwiadomi nie zwalniajÄ i dajÄ zarobiÄ. Potem sÄ puste pola i prosta droga, nie wiem o niczym poza jednym wypadkiem (zaĹniÄcie za kierownicÄ kierowcy TIRa). A na koĹcu dĹuga miejscowoĹÄ, z szerokÄ drogÄ usianÄ wysepkami Ĺrodkowymi (przejĹcia dla pieszych - duĹźo bezpieczniejsze, wiÄc teĹź wypadkĂłw nie widaÄ. - dĹugoĹÄ caĹego odcinka to ledwo 7km Zapewne caĹkiem przypadkiem pomiar odcinkowy stawiany jest na drodze bÄdÄ cej jedynÄ alternatywÄ dla pĹatnej A4... -- | BartĹomiej KuĹşniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2014-02-25 23:48:31 | |
Autor: Kris | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu wtorek, 25 lutego 2014 21:44:16 UTC+1 użytkownik BartekK napisał:
Zapewne całkiem przypadkiem pomiar odcinkowy stawiany jest na drodze będącej jedyną alternatywą dla płatnej A4...Jeśli dobrze zrozumiałem na opomiarowanym odcinku sa ograniczenia prędkości od 40 do 90km/h Teraz mam watpliwości: jeśli średnia wyjdzie mi 100km/h to o ile przekroczyłem dopuszczalna prędkość? Może tam gdzie jest 40km/h pocisnełem 150km/h, tam gdzie jest 50km/h jechałem 160km/h więc przekroczyłem w dwóch miejscach o 110km/h a może jednak tylko na całym odcinku przekraczałem o 10km/g dopuszczalne prędkości. Za jakie "przekroczenie zostane ukarany? |
|
Data: 2014-02-26 10:06:51 | |
Autor: Marcin N | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu 2014-02-26 08:48, Kris pisze:
Teraz mam watpliwości: jeśli średnia wyjdzie mi 100km/h to o ile przekroczyłem dopuszczalna prędkość? Może tam gdzie jest 40km/h pocisnełem 150km/h, tam gdzie jest 50km/h jechałem 160km/h więc przekroczyłem w dwóch miejscach o 110km/h a może jednak tylko na całym odcinku przekraczałem o 10km/g dopuszczalne prędkości. Za jakie "przekroczenie zostane ukarany? Za żadne! Na takich odcinkach NIE BĘDZIE odcinkowych pomiarów. -- MN |
|
Data: 2014-02-26 12:02:47 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
On Tue, 25 Feb 2014, Marcin N wrote:
W dniu 2014-02-22 21:54, Andrzej Lawa pisze: wKF: czy aby ubocznym celem całego "fotoradarowania" nie staje się umocnienie przekonania, że przestrzegać przepisów należy tylko pod okiem fotoradaru? :> pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-02-26 13:18:43 | |
Autor: m | |
odcinkowy pomiar pr?dko?ci - podstawa prawna | |
W dniu 26.02.2014 12:02, Gotfryd Smolik news pisze:
On Tue, 25 Feb 2014, Marcin N wrote: Ale takiego przekonania nie trzeba umacniać. Trzyma się mocno jak nie wiem co ... Znam wielu kierowców którzy jadą z prędkościami średnimi takimi że ja bym się bał mieć takiej chwilowej a radarom (czy foto czy ręcznym) unikają bo na czas pomiaru zwalniają. I chyba o złapanie takich chodzi. p. m. |
|