'odczytać po mojej śmierci'

Data: 2013-02-12 19:24:33
Autor: Grzegorz Z.
'odczytać po mojej śmierci'
Były proboszcz z Hłudna został uznany za winnego znęcania się nad czworgiem
dzieci, w tym nad 13-letnim Bartkiem, który popełnił samobójstwo. Sąd nie
obarczył jednak duchownego winą za śmierć chłopca. Ks. Stanisławowi K.
wymierzono karę dwóch lat więzienia w zawieszeniu na pięć
Proces ks. Stanisława K. ciągnął się ponad 4,5 roku. Duchowny był oskarżony
o psychiczne i fizyczne znęcanie się nad 13-latkiem i doprowadzenie go do
targnięcia się na życie. Ale nie tylko to zarzucali mu śledczy, także
znęcanie się nad trzema dziewczynkami z Hłudna.

We wtorek Sąd Rejonowy w Brzozowie ogłosił wyrok. - Sąd przyjął, że ksiądz
znęcał się fizycznie i psychicznie nad Bartłomiejem. Wielokrotnie naruszał
jego nietykalność cielesną, uderzając go w twarz, kark, targając za uszy,
zarzucając kradzieże pieniędzy z kościoła, krzycząc, a także wielokrotnie
zarzucał mu dokonanie kradzieży pieniędzy z zakrystii w kwocie 480 zł -
informuje sędzia Artur Lipiński, rzecznik Sądu Okręgowego w Krośnie. Ksiądz
K. straszył chłopca zawiadomieniem policji i przeszukaniem domu mimo braku
dowodów i wielokrotnych zapewnień Bartka, że pieniędzy nie ukradł.

Znęcanie - tak, samobójstwo - nie

Choć ksiądz odpowiadał za doprowadzenie chłopca do samobójstwa, to
ostatecznie sąd go za to nie skazał. Zasądzona kara za znęcanie się nad
13-latkiem to dwa lata więzienia.

Sąd uznał także, że ksiądz K. znęcał się fizycznie i psychicznie nad trzema
dziewczynkami, które wówczas były w zerówce: Karoliną, Darią i Faustyną. -
Wielokrotnie naruszał ich nietykalność cielesną, bił je po rękach, ciągnął
za uszy i włosy, podnosił za brodę, krzyczał. Skutkowało to poczuciem
strachu wobec księdza i obawą przed kolejnymi lekcjami - informuje sędzia
Lipiński. Tu kara nałożona przez sąd to sześć miesięcy.

W sumie duchowny został skazany na 2 lata więzienia w zawieszeniu na pięć
lat. Uzasadnienie wyroku jest tajne, podobnie jak cały proces, który toczył
się za zamkniętymi drzwiami. Sąd tę decyzję tłumaczył dobrem pokrzywdzonych
dzieci i prawem rodziny zmarłego chłopca do szacunku i spokoju, ale przede
wszystkim tym, że sprawa budziła kontrowersje.

Księdza nie było

We wtorek w sądzie w Brzozowie ksiądz się nie pojawił. Nie było także jego
adwokata ani pełnomocnika pokrzywdzonych. Byli rodzice Bartka, ale nie
chcieli komentować wyroku.

Prokuratura domagała się dla duchownego 2,5 roku bezwzględnego więzienia.
Czy złoży apelację? Zbigniew Pankowski, szef prokuratury w Brzozowie,
informuje, że dopiero po zapoznaniu się z pisemnym uzasadnieniem wyroku
zapadnie w tej sprawie decyzja.

Z tytułu poniesionych kosztów procesowych na rzecz poszkodowanych sąd
zasądził księdzu wpłatę ponad 11 tys. zł. To niewiele w porównaniu z tym,
czego domagali się rodzice chłopca. Ich pełnomocnik wnosił o wypłatę
zadośćuczynienia dla każdego z nich po 80 tys. zł.

O skomentowanie wyroku poprosiliśmy ks. Bartosza Rajnowskiego, kanclerza
przemyskiej kurii. - Nie znam wyroku, nie będę go komentował -
usłyszeliśmy.

"Odczytać po mojej śmierci".

13-latek popełnił samobójstwo w grudniu 2007 roku. Dokładnie w tym czasie,
kiedy jego matka była na rozmowie z proboszczem. Opowiadała nam później: -
Ksiądz oskarżał Bartka o kradzież. Raz mówił, że ukradł mu 200 zł, raz, że
700, potem że 400. Zastanawiałam się, czy te wszystkie kwoty mam zsumować?
Byłam tak zdenerwowana, że nie pamiętam słów, którymi ksiądz się do mnie
zwracał. Potraktował mojego syna jak bandytę.

Ksiądz został powiązany z samobójstwem Bartka, gdy siostra 13-latka
znalazła pozostawiony przez niego list zatytułowany "Pożegnanie" z
zaleceniem: "Odczytać po mojej śmierci". Chłopiec napisał w nim: "Musiałem
to zrobić, ponieważ mówił, że ja go okradłem. Ale ja przysięgam na Boga, że
tego nie zrobiłem".

Ks. Stanisław K. jeszcze odprawił mszę pogrzebową Bartka, ale mieszkańcy
domagali się jego odejścia z parafii. Niedługo później został przeniesiony
do parafii w Iwoniczu-Zdroju.

Zasądzony we wtorek wyrok nie jest prawomocny. http://rzeszow.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,13388414,Jest_wyrok_na_bylego_proboszcza_z_Hludna__2_lata_wiezienia.html

--
"We are controlling the transmission"

Data: 2013-02-12 12:15:09
Autor: glob
'odczytać po mojej śmierci'
On 12 Lut, 19:24, "Grzegorz Z." <to...@higginson.org> wrote:
[...]

Gdybyś ty znęcając się nad dzieckiem doprowadził go do samobójstwa to
artykuł 148 byś usłyszał. Prawnicy zawsze byli grupą najbardziej
konserwatywną społecznie, ale to już kurestwo bezkarności.

Data: 2013-02-13 07:41:57
Autor: Grzegorz Z.
'odczytać po mojej śmierci'
glob napisał:

Gdybyś ty znęcając się nad dzieckiem doprowadził go do samobójstwa to
artykuł 148 byś usłyszał.

Wszak księdzu z samej racji bycia księdzem 'wolno więcej'.

--
"We are controlling the transmission"

Data: 2013-02-13 09:23:06
Autor: mkarwan
'odczytać po mojej śmierci'
Użytkownik "Grzegorz Z." <torri@higginson.org> napisał w wiadomości news:kffcib$hjj$1dont-email.me...

Z listów Grzegorza Z. tchórzliwie ukrywającego się za anonymizerem

"Przeciez juz nalezalem do seminarium duchownego, a wyrzucili mnie za
pedalstwo"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/9ebda8b1607f6a0a?hl=pl

"Tak, ja i mój partner."
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a50eb25dd7f6ac48?hl=pl
"Wespól w zespól z moim partnerem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/41d9cacf48e44dea?hl=pl

"zrob mi laske "
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7d1d01735b978bc6?hl=pl
"Grzesia" zamów sobie na telefon.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/73a10437251c4fe5?hl=pl

"Serdecznie zydów nie znosze"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/2de9105554d4e52e?hl=pl
"spierdalaj Zydu"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/58f9dc37842a482b?hl=pl

"Nie lubie dzieci"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/b96c58e80aad45aa?hl=pl

" Jestem prawnikiem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c5466853818aaf10?hl=pl

"Masz cos nie tak z tym lbem!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/ec882cfb6109439a?hl=pl

"Za kazdy taki post powinno ci sie wyrywac pare tysiecy wlosów i wybijac
jeden zab."
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/6f969fb2ae0ae03d?hl=pl

"Zajebiemy dzisiaj mkarwana"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3abdd1aa0c174ac3?hl=pl

"Co za skurwysyn"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/6eed6f87eb6c04a0?hl=pl

"stado moherskiego bydla wychodzacego z kosciola"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/342e7d3b837d07b3?hl=pl

"Watykanskie totemy won z Polski!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a472c27183b8834e?hl=pl

"Mój oficer prowadzacy równiez tak uwaza"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/f99857d114119f2a?hl=pl

"i huj :)"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/6064ad8733dd4618?hl=pl

"O kurwa!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/13170d7cc479cda3?hl=pl

"Rozjebalo mnie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/0da237172c7c09a5?hl=pl

"O zesz kurwa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/735c8000b655b53a?hl=pl

"Co ty kurwa "
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/a7305c3c70f25a21?hl=pl
"Jebany"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/ec14c8342075f1fb?hl=pl
"Pierdolisz od rzeczy"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/d9d7d637e72a5ad4?hl=pl
"ale wez nie pierdol"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/e664a994ded103f6?hl=pl

"Gówno prawda"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/523a66587e2da510?hl=pl

"A teraz spierdalajcie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/3aca36a9157ed006?hl=pl
"Obys zdychal dlugo i bolesciach"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/7b99cac811db7ebb?hl=pl
"Ty popierdolona kurwo!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/51fafb78319eebaa?hl=pl
"Spierdalaj pedale!"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b3e042ca774655b8?hl=pl

"Alez ja jestem skurwielem"
https://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/a0796e4133375fa8?hl=pl
"najebany jak swinia"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/1c1566508a8e386c?hl=pl

"Grzesia sobie zamów na telefon."
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/b4e4b38e4442ae39?hl=pl

"Oj boli dzisiaj dupa"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/c3917633a7fad87a?hl=pl
"Mam kurwa w dupie"
http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/67d54e75ea2c4d92?hl=pl

"plwam na wasze sakramenta i na ten wasz kosciól"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

"Niechaj bedzie przeklety Bóg Ojciec i Syn, i Duch, i Matka Najswietsza, i
cale królestwo niebieskie"
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/8ea0b3856782ccb4?hl=pl

"KURWA NIE MAM NIESTETY"
http://groups.google.com/group/pl.soc.religia/msg/fe62c85440eafc86?hl=pl