odczytanie klucza z winxp

Data: 2011-08-04 22:01:56
Autor: jagon
odczytanie klucza z winxp
Witam.

Jak w temacie, ale bez uruchomionego systemu.
Mam hdd na którym pad³ system - za czorta nie daje sie reanimowac nawet na
chwilke. Mam oryginalna plytke (+fakturke do niej), firma skladajaca kompa
dala naklejke na obudowe z kluczem. Userka po jakims czasie, jako ze
naklejka zaczela sie odklejac, zdrapala ja (nieestetyczny wyglad itp - jak
to kobieta:> ). Czy jedynym sposobem na odzyskanie klucza jest telefon do
Micro$oftu czy tez da sie jakos go wygrzebac (w miare prosty sposob)?
Znacie jakis programik do wygrzebania z rejestru klucza ? Pozdrawiam

Jagon

Data: 2011-08-04 22:13:29
Autor: Animka
odczytanie klucza z winxp
W dniu 2011-08-04 22:01, jagon pisze:
Witam.

Jak w temacie, ale bez uruchomionego systemu.
Mam hdd na którym padł system - za czorta nie daje sie reanimowac nawet na

Program Everest Ultimate Ci to pokaże.

--
animka

Data: 2011-08-04 22:18:51
Autor: jagon
odczytanie klucza z winxp
Dnia Thu, 04 Aug 2011 22:13:29 +0200, Animka napisa³(a):

Program Everest Ultimate Ci to poka¿e.

Na dzialajacym systemie. A ja mam hdd ktorego nie moge odpalic. Zgodnie z sugestia JoteR zapytam na pl.comp.os.ms-windows.winnt .

Pozdrowienia.

Data: 2011-08-04 22:13:31
Autor: JoteR
odczytanie klucza z winxp
"jagon" napisa³:

Jak w temacie,

Jak w opisie grupy.
FUT pl.comp.os.ms-windows.winnt

JoteR

PS. tak w zasadzie, to temat bardziej na pl.rec.foto.cyfrowa lub pl.misc.telefonia.gsm.

JR

Data: 2011-08-04 22:22:52
Autor: m4rkiz
odczytanie klucza z winxp
jagon wrote:
Mam oryginalna plytke (+fakturke do niej), firma skladajaca kompa
dala naklejke na obudowe z kluczem. [...] Czy jedynym sposobem na
odzyskanie klucza jest telefon do Micro$oftu czy tez da sie jakos go wygrzebac (w miare prosty sposob)?

mam glebokie przekonanie graniczace z pewnoscia ze nawet jezeli byl
to box to ze strony ms pomocy nie uzyskasz, o oemie zupelnie zapomnij

cos w tych okolicach
http://teamtutorials.com/windows-tutorials/retrieving-xp-cd-key-from-the-registry
po podmontowaniu rejestru na jakims dzialajacym systemie

Data: 2011-08-05 06:42:41
Autor: januszek
odczytanie klucza z winxp
jagon napisa?(a):

Czy jedynym sposobem na odzyskanie klucza jest telefon do
Micro$oftu czy tez da sie jakos go wygrzebac (w miare prosty sposob)?

W sensie sprzetowym to ta naklejka daje prawo uzywania tej konkretnej kopii Windowsa ;) Co za tym idzie jak nie ma naklejki to nawet jak odzyskasz klucz to już masz de facto wersję piracką ;P

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-08-05 13:47:09
Autor: mz
odczytanie klucza z winxp
W dniu 2011-08-05 08:42, januszek pisze:
jagon napisa?(a):

[...]

dokładnie, bez naklejki windoza jest nielegalna. Jeżeli naklejka jest zniszczona, i numerek nieczytelny MS uznaje za legalne jeżeli można stwierdzić że jest to naklejka licencji windows.

pozdr

Data: 2011-08-05 18:39:48
Autor: JoteR
odczytanie klucza z winxp
"mz" napisał:

dokładnie, bez naklejki windoza jest nielegalna.

To jest tak zwany trzeci rodzaj prawdy.

JoteR

Data: 2011-08-06 00:01:53
Autor: Animka
odczytanie klucza z winxp
W dniu 2011-08-05 13:47, mz pisze:
[...]

A jeśli ktoś ma fakturę na ten Windows?
Mądry Polak po szkodzie. Mogł tej naklejki na komputer nie przyklejać!
W przedszkolach tylko siÄ™ w nalepianki bawiÄ….

--
animka

Data: 2011-08-06 10:32:54
Autor: januszek
odczytanie klucza z winxp
Animka napisa?(a):

A jeśli ktoś ma fakturę na ten Windows?

Masz na mysli, ze nr klucza bedzie na fakturze? Bo w innym przypadku nie ma jak powiazac tej konkretnej kopii oprogramowania z faktura.

Mądry Polak po szkodzie. Mogł tej naklejki na komputer nie przyklejać!
W przedszkolach tylko siÄ™ w nalepianki bawiÄ….

Licencja wymaga przyklejenia nalepki pod rygorem niewaznosci.

j.

Data: 2011-08-06 13:03:29
Autor: JoteR
odczytanie klucza z winxp
"januszek" napisał:\

Mądry Polak po szkodzie. Mogł tej naklejki na komputer nie przyklejać!
W przedszkolach tylko siÄ™ w nalepianki bawiÄ….

Licencja wymaga przyklejenia nalepki pod rygorem niewaznosci.

Zdziwiłem się niesłychanie bardzo - tak, że aż zajrzałem do EULA.
I co my tu widziem, prosze wycieczki?

"... posiadanie licencji i autentyczność kopii
OPROGRAMOWANIA określa oryginalna etykieta
Certyfikatu Autentyczności "Dowód Licencji". Aby etykieta
była ważna, musi być przymocowana do KOMPUTERA lub
występować na opakowaniu OPROGRAMOWANIA. Jeśli
Licencjobiorca otrzymał etykietę oddzielnie, jest ona
nieważna. Aby udowodnić posiadanie licencji na używanie
OPROGRAMOWANIA, Licencjobiorca powinien zachować
etykietÄ™ na KOMPUTERZE lub opakowaniu."

Chyba zwrot "lub czasopisma" ...tfu, "lub opakowaniu" wyczerpuje to temat owego rzekomego "rygoru nieważności".
Jeśli jednak są jeszcze jakieś wątpliwości, to właściwą grupą do ich wałkowania nie jest z pewnością pl.comp.pecet.

FUT pl.comp.os.ms-windows.xp

JoteR

Data: 2011-08-06 16:50:18
Autor: Animka
odczytanie klucza z winxp
W dniu 2011-08-06 12:32, januszek pisze:
Animka napisa?(a):

A jeśli ktoś ma fakturę na ten Windows?

Masz na mysli, ze nr klucza bedzie na fakturze? Bo w innym przypadku nie
ma jak powiazac tej konkretnej kopii oprogramowania z faktura.

Na fakturze nie ma, ale wiadomo, że jak jest faktura ze sklepu na np. nowy Windows 7 to musi on być legalny.

Mądry Polak po szkodzie. Mogł tej naklejki na komputer nie przyklejać!
W przedszkolach tylko siÄ™ w nalepianki bawiÄ….

Licencja wymaga przyklejenia nalepki pod rygorem niewaznosci.

Niech sobie na tyłkach poprzylepiają. Zawsze będzie blisko.

--
animka

Data: 2011-08-07 06:01:00
Autor: januszek
odczytanie klucza z winxp
[...]

Faktura jest na jakis Windows 7 a my omawiamy konkretny Windows 7 ;)

Niech sobie na tyłkach poprzylepiają. Zawsze będzie blisko.

Coż, nie traktuj kazdego wedle siebie... ;)

j.

Data: 2011-08-07 14:23:52
Autor: JoteR
odczytanie klucza z winxp
"januszek"  napisaÅ‚:

Faktura jest na jakis Windows 7 a my omawiamy konkretny Windows 7 ;)

A temat jest o Windows XP. A zatem:
"Pan podrapano na głowa i pani Biała Glista ja takoż proszę won"*
(na pl.comp.os.ms-windows.winnt)

[*] - miłośnicy twórczości wczesnej Chmielewskiej wiedzą o co chodzi -;)

JoteR

Data: 2011-08-07 18:45:51
Autor: januszek
odczytanie klucza z winxp
JoteR napisa?(a):

A temat jest o Windows XP. A zatem:

Nie. Temat jest o nalepce - certyfikacie. Ale Ty jak zwykle nie uwazasz.

j.

Data: 2011-08-06 08:29:04
Autor: z
odczytanie klucza z winxp
mz pisze:

dokładnie, bez naklejki windoza jest nielegalna. Jeżeli naklejka jest zniszczona, i numerek nieczytelny MS uznaje za legalne jeżeli można stwierdzić że jest to naklejka licencji windows.

Jak jest w praktyce (do tej pory takiej przyjemności nie miałem)?
Jak "smutni panowie" potraktują maszynę która jest sterowana komputerem. Jedna nawet ten komputer ma umieszczony wewnątrz obudowy i nikt tam poza serwisem nie zaglądał. Win2000, maszyna kupiona używana, na fakturze jedna pozycja, brak jakichkolwiek nośników naklejek.

PS. Niestety nie miałem wpływu na zakup ani nie byłem obecny przy instalacji. Teraz pracuję na piratach?

Data: 2011-08-06 09:19:48
Autor: qwerty
odczytanie klucza z winxp
Użytkownik "z"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:j1imvi$s84$1@inews.gazeta.pl...
PS. Niestety nie miałem wpływu na zakup ani nie byłem obecny przy instalacji. Teraz pracuję na piratach?

Jak się nie mylę to w licencji jest zapisane co powoduje legalność oprogramowania i dopuszczany jest tylko brak 1 rzeczy (jak np. brakuje 2/4 - pirat, 1/4 - legalny).

Data: 2011-08-06 13:01:31
Autor: Rados³aw Sokó³
odczytanie klucza z winxp
W dniu 05.08.2011 13:47, mz pisze:
dok³adnie, bez naklejki windoza jest nielegalna. Je¿eli naklejka jest zniszczona, i numerek nieczytelny MS uznaje za legalne je¿eli mo¿na stwierdziæ ¿e jest to naklejka licencji windows.

Nielegalna wedle *czego*?

Bo o ile mi wiadomo wed³ug polskiego prawa masz mieæ tylko
dowód zakupu licencji na korzystanie z pewnego programu.
Numery seryjne i naklejki to tylko wymys³ Microsoftu.

A tak w ogóle to temat jest NTG, ustawiam FUT na pl.comp.
os.ms-windows.winnt.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-08-06 14:55:46
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
odczytanie klucza z winxp
Dnia 2011-08-05, o godz. 13:47:09
mz <mz.maps@wp.pl> napisa³(a):

dok³adnie, bez naklejki windoza jest nielegalna. Je¿eli naklejka jest zniszczona, i numerek nieczytelny MS uznaje za legalne je¿eli mo¿na stwierdziæ ¿e jest to naklejka licencji windows.

No patrz... Czyli twierdzisz ¿e kilkaset licencji jakie posiadam jest
nielegale? I gdzie mia³bym te naklejki które nie mam bo zakupi³em
korporacyjnie nakleiæ? Na serwerach gdzie maszyny z XP s±
zwirtualizowane? Czy na thin clientach? A jak kto¶ siê zaloguje z innej
stacji? To co - nielegalne? A jak trzymam naklejkê w szafce obok
desktopa to te¿ system nielegalny? A jak obudowa z naklejk± z kompa
zdjêta to te¿ nielegalne? A jak mam naklejkê na zasilaczu i wymieniê
zasilacz to co mam zrobiæ? :-P

Zdrówko

odczytanie klucza z winxp