odebrane PJ

Data: 2015-06-25 13:07:31
Autor: dddddddd
odebrane PJ
W dniu 2015-06-25 o 12:34, J.F. pisze:
http://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/ponad-2-tys-zabranych-praw-jazdy-i-ok-20-proc-mniej-ofiar-na-drogach-%e2%80%9enowe-przepisy-daj%c4%85-efekt%e2%80%9d/ar-AAc1Q2r

klamstewka, klamstwa, statystyka, czy rzeczywiscie nowe przepisy
poprawily bezpieczenstwo ?

kłamstwa pewnie nie, ale statystyka...
Dlaczego nie porównali 5 lat wstecz? bo może co rok spada? a może rok temu była inna pogoda (więcej deszczu i ślisko, sucho i szybciej jechali?), jakiś dłuższy weekend wpadł czy coś?
jak spada co rok o 10% to i tak za rok napiszą że liczba wypadków spadła, a nie że nic się nie zmieniło bo spada tyle co wcześniej
U mnie tam nic się nie zmieniło, nawet na kawałeczku Lotniczej we Wrocławiu podnieśli  50 do 60km/h, więc mogę jechać 109 :) - ale i tak nie rozpędzałem się do więcej niż 100km/h (no dobra, jak się spieszyłem to depnąłem tam 110 bo wtedy łapię się na zieloną falę :)

Jesli ludzie w miastach zwolnili, to smiertelnych moze byc mniej, ale
wczesniej 100 w miescie to raczej na jakiejs dobrej drodze, bez pieszych

albo w terenie zabudowanym znakiem...
To co rzuciło mi się w oczy w Holandii - poza zabudowanym ograniczenie do 80, wszyscy jadą max 90, ale i tak szybciej się normalnie nie da (bo to drogi lokalne, a nie krajowe), a teren zabudowany... u nas stoi znak jak w przyszłości mogą wybudować w tym miejscu przedszkole, tam teren niezabudowany jest również na drodze przelotowej obok miasta (droga ze skrzyżowaniami, rondami, w pobliżu zabudowania) - w naszych realiach terenu niezabudowanego byłoby 80% mniej...

Łukasz

Data: 2015-06-25 04:31:58
Autor: przemek.jedrzejczak
odebrane PJ
-- jak spada co rok o 10% to i tak za rok napiszą że liczba wypadków spadła, a nie że nic się nie zmieniło bo spada tyle co wcześniej no cos w tym jest:

Dane z 2012
16 proc. mniej ofiar śmiertelnych niż w 2011 r., prawie 9 proc. mniej rannych i blisko 9 proc. mniej wypadków - to wstępne dane dotyczące bezpieczeństwa na polskich drogach w zeszłym roku i najbardziej optymistyczne od wielu lat.

"Ufam tylko tym statystykom, ktore sam zfalszowalem" - Churchill

Data: 2015-06-25 14:17:22
Autor: dddddddd
odebrane PJ
W dniu 2015-06-25 o 13:31, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

:)
a te 4% różnicy (między tegorocznym 20%, a 16% w 2012) to żadna różnica - raptem kilka osób mniej - w jeden dzień tyle może się pojawić, albo nie - właśnie ze względu na pogodę czy inne warunki

Łukasz

Data: 2015-06-25 05:34:14
Autor: przemek.jedrzejczak
odebrane PJ
-- a te 4% różnicy (między tegorocznym 20%, a 16% w 2012) to żadna różnica - raptem kilka osób mniej - w jeden dzień tyle może się pojawić, albo nie - właśnie ze względu na pogodę czy inne warunki

zrozum apiranta mial oglosic sukces to oglosil :-)

P.

Data: 2015-06-25 14:46:21
Autor: dddddddd
odebrane PJ
W dniu 2015-06-25 o 14:34, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

idąc jego tokiem rozumowania - miałem w życiu jedną stłuczkę z mojej winy przy 40km/h. Statystycznie 100% stłuczek mam przy prędkości poniżej 50km/h - dlatego staram się jeździć szybciej :)

Łukasz

odebrane PJ