odgrzybianie wora

Data: 2009-02-22 15:14:07
Autor: Kwik
odgrzybianie wora
Czolem,

po ostatniej wyprawie zapomnialem umyc i wysuszyc swojego camelbag'a (inaczej - wor na wode noszony na plecach). Teraz, po 3 m-cach sie zorientowalem, niestety pojawily sie pierwsze czarne wykwity grzyba - tak w rurce jak i w worze. Czy komus przytrafilo sie podobne gapiostwo i jak sobie z tym poradzil? (tak zeby sie potem jeszcze z tego dalo pic bez narazenia zycia).

Dzieki,

Kwik

Data: 2009-02-22 15:04:27
Autor: spineless
odgrzybianie wora
On 22 Lut, 15:14, Kwik <k...@nospaminteria.pl> wrote:
[...]

mam to samo. przed każdym użyciem trzeba przepłukać b. ciepłą wodą z
mydłem, ponoć pomaga też roztwór z octu, później długie płukanie pod
bieżącą wodą. rurkę najlepiej przeczyścić drucikiem z owiniętą na
końcu gazą, są też specjalne zestawy do mycia camelbaga.

Data: 2009-02-23 06:19:55
Autor: Doczu
odgrzybianie wora
Kwik pisze:
[...]

Widzialem w jakims sklepie (bodaj militarnym) tabletki do odkażania camelbaga.
P.S.
Kurna ale tytuł posta toś przywalił :D
--
Pozdrawiam Doczu
http://doczu.cba.pl

Data: 2009-02-23 13:56:26
Autor: Krzysztof Kucharski
odgrzybianie wora

Użytkownik "Doczu" <doczu@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gntbig$3ei$1inews.gazeta.pl...

[...]
Widzialem w jakims sklepie (bodaj militarnym) tabletki do odkażania camelbaga.
[...]

Przypadkiem nie był to nadmanganian potasu (KMnO4)? Do kupienia w każdej aptece w postaci tabletek lub drobnych kryształków.

[...]
Kurna ale tytuł posta toś przywalił :D
[...]

;-)

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Data: 2009-02-23 14:35:40
Autor: Doczu
odgrzybianie wora
Krzysztof Kucharski pisze:
Przypadkiem nie był to nadmanganian potasu (KMnO4)? Do kupienia w każdej aptece w postaci tabletek lub drobnych kryształków.

hmmm nie dam glowy bo nie uzywałem, ale były to jakies białe tabletki więc do nadmanganianu raczej nie pasują :-)
Ale nadmanganian i gliceryne warto miec choćby do rozpalania ognia :-)

Data: 2009-02-23 14:36:02
Autor: Grzegorz
odgrzybianie wora
Hello Doczu !:

Ale nadmanganian i gliceryne warto miec choćby do rozpalania ognia :-)

Nitro-glicerynę ??? Na pewno pomoże przy zdobywaniu drewna ukrytego pod gruuubą warstwą śniegu :-D !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-02-23 15:41:48
Autor: Doczu
odgrzybianie wora
Grzegorz pisze:
Nitro-glicerynę ??? Na pewno pomoże przy zdobywaniu drewna ukrytego pod gruuubą warstwą śniegu :-D !

Aaa to juz Twoja teoria :D

Data: 2009-02-23 16:33:42
Autor: Krzysztof Kucharski
odgrzybianie wora

Użytkownik "Doczu" <doczu@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gnu8k1$gpe$2inews.gazeta.pl...
Krzysztof Kucharski pisze:
[...]

W takim razie to może być coś na bazie chloru. Może podchloryn sodu (NaClo)?

[...]
Ale nadmanganian i gliceryne warto miec choćby do rozpalania ognia :-)
[...]
Pod warunkiem, że są rozmieszczone dość daleko od siebie. Możnaby się nieźle zdziwić, jak toto się zachowuje podczas niezamierzonego zmieszania ;-) Swoją drogą, ilość "patentów" przydatnych do posiadania nieco mnie przeraża. Dawniej ludzie radzili sobie bez tego całkiem nieźle.Wystarczyły dobre buty i "para" w nogach ;-).

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Data: 2009-02-23 16:46:26
Autor: Doczu
odgrzybianie wora
Krzysztof Kucharski pisze:

Dawniej ludzie radzili sobie bez tego całkiem nieźle.Wystarczyły dobre buty i "para" w nogach ;-).

A dzisiaj nie starcza ?
Reszta to kwestia wygody.
Wiesz - teraz tez pewnie oglądasz wiadomości, z satelity, na TV HD, a kiedys wiadomości sluchało sie na odbiorniku kryształkowym.
Da się i tu i tu przekazac te same informacje, ale o wiele wygodniej jest odbierać je na TV HD i zestawie DD5.1 :-0
Przykład celowo przejaskrawiony.

Data: 2009-02-23 19:39:36
Autor: Kwik
odgrzybianie wora
Widzialem w jakims sklepie (bodaj militarnym) tabletki do odkażania camelbaga.

Dzieki, poszukam.

Kurna ale tytuł posta toś przywalił :D

Nie moglem sie powstrzymac ;-)

Kwik

Data: 2009-02-23 18:16:06
Autor: Marian Janaś
odgrzybianie wora
Kwik napisał
po ostatniej wyprawie zapomnialem umyc i wysuszyc swojego camelbag'a (inaczej - wor na wode noszony na plecach). Teraz, po 3 m-cach sie zorientowalem, niestety pojawily sie pierwsze czarne wykwity grzyba -

Może to Ci się przyda:http://www.bakista.pl/index.php?c=895&pr=1144&p=2
Kliknij na nazwę "Srodki higieniczne" nad nazwą tego produktu to może coś
jeszcze Ci się przyda.

Pozdrawiam Marian Janaś

Data: 2009-02-23 19:38:44
Autor: Kwik
odgrzybianie wora
Marian Janaś pisze:
Kwik napisał
[...]

przyda nie przyda... ten preparat (na 160l :-) kosztuje 55 zl, po dorzuceniu 20 mam nowego wora...

Ale dzieki za odzew
Kwik

Data: 2009-02-23 11:54:01
Autor: Impatiens
odgrzybianie wora
On 23 Lut, 19:38, Kwik <k...@nospaminteria.pl> wrote:
Marian Janaś pisze:

> [...]

> Kliknij na nazwę "Srodki higieniczne" nad nazwą tego produktu to może coś

przyda nie przyda... ten preparat (na 160l :-) kosztuje 55 zl, po

Witam
znalazłem coś takiego:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=557944253

Pozdrawiam