Data: 2013-01-29 14:14:30 | |
Autor: news | |
odkupilem telefon - zawila sprawa | |
kupilem telefon od osoby fizycznej (pani X), osoba ta przekazala mi wraz z telefonem oryginalny dokument zakupu (fakture VAT z Polkomtela), gwarancję, słowem mówiąc cały komplet.
telefon sie zepsul i nie ma mozliwosci jego naprawy, autoryzowany serwis wydal ekspertyze ze nie da sie go naprawic i ze mam sie zwrocic do dystrybutora lub sprzedawcy w celu wymiany na nowy. poszedlem do salonu plusa gdzie nic nie wskoralem bo odeslali mnie na infolinie swojego e-sklepu bo tym kanalem telefon byl kupiony przez panią X (czyli przez e-sklep zostala zawarta umowa, dokonano platnosci i e-sklep drogą kurierska wyslal tej pani telefon). zadzwonilem wiec do e-sklepu, przedstawilem sytuacje na co mi odpowiedzieli ze nie wymienia mi tego telefonu bo tylko osoba ktora dokonala zakupu u nich tego telefonu (czyli pani X) na prawo dokonywac zwiazanych z tym formalnosci a nie ja, mimo ze jestem teraz jego wlascicielem (a zgodnie z warunkami gwarancji powinienem tylko dysponowac ekspertyza oraz oryginalnym dokumentem sprzedazy) powiedzcie mi jak mam wybrnac z tej sytuacji nie angazujac pani X ? zawsze wydawalo mi sie ze gwarancja jest na okaziciela i dotyczy przedmiotu a nie osoby ktora go zakupila. czy takie klody pod nogi jak powyzej mi rzuca polkomtel sa zgodne z prawem ? napisalem tez do Sony Poland (to ich telefon) ale przerzucaja odpowiedzialnosc zalatwienia tej sprawy na sprzedawce/dystrybutora (bo probowali naprawic i sie nie udalo, wydali wiec ekspertyze), i kolko sie zamyka. co zrobic ? |
|
Data: 2013-01-29 14:16:14 | |
Autor: Liwiusz | |
odkupilem telefon - zawila sprawa | |
W dniu 2013-01-29 14:14, news pisze:
co zrobic ? Zażądać od gwaranta realizacji warunków gwarancji. -- Liwiusz |
|
Data: 2013-01-29 14:51:42 | |
Autor: news | |
odkupilem telefon - zawila sprawa | |
W dniu 2013-01-29 14:16, Liwiusz pisze:
W dniu 2013-01-29 14:14, news pisze: Czyli od kogo, od Sony Poland ? Jeśli tak, to spławili mnie w taki sposób: "W odpowiedzi na Pana zapytanie, chcielibyśmy Pana poinformować, że firma Sony oraz jej autoryzowany partner serwisowy wywiązała się ze zobowiązań opisanych w Ograniczonej Gwarancji poprzez wystosowanie wspomnianej ekspertyzy. Na podstawie tego dokumentu może Pan skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą w celu wymiany telefonu na ten sam lub inny model, albo zwrotu kosztów zakupu." W gwarancji jest jak wól napisane, ze gwarant (Sony lub jej partnerzy serwisowi) mają do wyboru naprawę albo wymianę Produktu. Jak mam dalej skutecznie dochodzić swoich praw ? Pomóżcie... |
|
Data: 2013-01-29 14:59:27 | |
Autor: Liwiusz | |
odkupilem telefon - zawila sprawa | |
W dniu 2013-01-29 14:51, news pisze:
W dniu 2013-01-29 14:16, Liwiusz pisze: Nie wiem, kto jest gwarantem, przeczytaj. Jeśli tak, to spławili mnie w taki sposób: Zażądać od Sony wymiany lub naprawy. -- Liwiusz |
|
Data: 2013-01-29 15:06:53 | |
Autor: news | |
odkupilem telefon - zawila sprawa | |
W dniu 2013-01-29 14:59, Liwiusz pisze:
Tak, Sony jest gwarantem, zażądałem, olali mnie jak widać powyżej...Jeśli tak, to spławili mnie w taki sposób: Zazadalem naprawy, to mi odpisali ze nie jest mozliwa. mam tam isc i zrobic im awanture ? |
|
Data: 2013-01-29 15:11:19 | |
Autor: Liwiusz | |
odkupilem telefon - zawila sprawa | |
W dniu 2013-01-29 15:06, news pisze:
W dniu 2013-01-29 14:59, Liwiusz pisze: Cywilizowanym sposobem jest droga sądowa. -- Liwiusz |
|
Data: 2013-01-29 15:13:06 | |
Autor: news | |
odkupilem telefon - zawila sprawa | |
W dniu 2013-01-29 15:11, Liwiusz pisze:
W dniu 2013-01-29 15:06, news pisze: czy bawic sie w federacje konsumentow ? |
|
Data: 2013-01-29 16:49:03 | |
Autor: Liwiusz | |
odkupilem telefon - zawila sprawa | |
W dniu 2013-01-29 15:13, news pisze:
W dniu 2013-01-29 15:11, Liwiusz pisze: Gotfryd dziś cytował "bzdury" generowane przez takie federacje, więc ja bym uważał :) -- Liwiusz |
|
Data: 2013-01-29 16:56:11 | |
Autor: news | |
odkupilem telefon - zawila sprawa | |
W dniu 2013-01-29 16:49, Liwiusz pisze:
Cywilizowanym sposobem jest droga sądowa. no ale zobacz co oni pitolą (na moje ostateczne zadanie): firma Sony oraz jej autoryzowany partner serwisowy wywiązała się ze zobowiązań opisanych w Ograniczonej Gwarancji poprzez wystosowanie wspomnianej ekspertyzy. Na podstawie tego dokumentu może Pan skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą w celu wymiany telefonu na ten sam lub inny model, albo zwrotu kosztów zakupu. Wspomniany przez Pana punkt Gwarancji obowiązuje, jakkolwiek w przypadku kiedy autoryzowane centrum serwisowe nie jest w stanie ani naprawić ani wymienić konkretnej jednostki, może wystosować ekspertyzę, która upoważnia klienta do wymiany telefonu lub zwrotu kosztów zakupu u sprzedawcy. czyli co, mam iść do sądu ? bo widzę, że nic nie wskuram... |
|
Data: 2013-01-29 19:36:06 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odkupilem telefon - zawila sprawa | |
On Tue, 29 Jan 2013, news wrote:
czyli co, mam iść do sądu ? bo widzę, że nic nie wskuram... IMVHO: 1. formalnie ich poinformuj, że sklep odmówił przyjęcia zgłoszenia (podając dane, kiedy to było itede) Potem rzuć monetą. Możesz rzecznika konsumentów zająć, jak najbardziej: dopóki nie idziesz do sądu, to co rzecznik im nagada może zadziałać a nie powinno zaszkodzić. Gadanie rzecznika szkodziło klientom dopiero wtedy, kiedy na podstawie tego gadania (a nie przepisów) szli do sądu z bezzasadnymi roszczeniami :) W razie wylosowania wersji bez rzecznika ;) do sądu bym zaraz nie szedł, ale IMVHO jasno wyłożyć że taki zamiar jest w planie nie zawadzi. Najpierw niech odmówią kiedy już będą *wiedzieli* że sklep odmówił przyjęcia. Na razie to oni biedni są, poszkodowani, wszyscy dookoła coś chcą zupełnie niesłusznie ;) (ironizuję na okoliczność MOŻLIWEGO naruszania umowy przez sklep, w końcu tego nie wiemy, jaka to umowa). W sumie popatrz np. na allegro - jak czystasz w odpowiedzi do komentarza "mógł dać znać że coś jest nie tak to byśmy niezwłocznie poprawili/wymienili/załatwili a nie zaraz dawać negatywa", to też nie wiesz co o tym myśleć, prawda? To że FORMALNIE oni mają obowiązek obsłużyć reklamację to jedno, a to że FORMALNIE nie wiedzą (jak rozumiem) że sklep odmawia wymiany to drugie. FORMALNIE za to odpowiadają. Ale (jeszcze) dowodu na to, że nie jesteś pieniaczem nie ma ;) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-01-29 22:13:12 | |
Autor: news | |
odkupilem telefon - zawila sprawa | |
W dniu 2013-01-29 19:36, Gotfryd Smolik news pisze:
To że FORMALNIE oni mają obowiązek obsłużyć reklamację już wiedzą o odmowie Polkomtela. |
|
Data: 2013-01-30 00:42:40 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odkupilem telefon - zawila sprawa | |
On Tue, 29 Jan 2013, news wrote:
już wiedzą o odmowie Polkomtela. Ale my nie wiemy, czy formalnie, znaczy masz dowód na piśmie że tak jest :) (i co odpowiedzieli) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-01-30 06:04:47 | |
Autor: Marek Dyjor | |
odkupilem telefon - zawila sprawa | |
Gotfryd Smolik news wrote:
On Tue, 29 Jan 2013, news wrote: hm... może powinien ten teleofn wysłac do serwisu do niemiec ;-) |
|
Data: 2013-01-29 14:44:59 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odkupilem telefon - zawila sprawa | |
On Tue, 29 Jan 2013, news wrote:
kupilem telefon od osoby fizycznej (pani X), osoba ta przekazala mi wraz z telefonem oryginalny dokument zakupu (fakture VAT z Polkomtela), gwarancję, słowem mówiąc cały komplet. Moment. A ta reklamacja była w ogóle składana na podstawie gwarancji? poszedlem do salonu plusa Podejrzewam, że Plus gwarancji nie dał. Żebyśmy się rozumieli: SWOJEJ gwarancji. To ze wydał gwarancję producenta nie powoduje, że sam coś gwarantuje. A do "konsumenckiej niezgodności" ma rację, to pani X może przyjść. powiedzcie mi jak mam wybrnac z tej sytuacji nie angazujac pani X ? Upewnić się, jakie są warunki gwarancji. Bo to wcale nie jest oczywiste - od czasu wprowadzenia "konsumenckiej niezgodności z umową", w takich umowach kodeksowe warunki gwarancji NIE obowiązują, więc bierzesz tekst gwarancji, czytasz, i według tego co tam zapisali, przysługuje Ci roszczenie o wymianę albo... nie. My tego nie wiemy. zawsze Nie tak, zwyczajowo gwarancja producenta jest tak wydawana. Istnieją podejrzenia, że Twoja gwarancja też do takich należy. Ale pewności nie ma. Nie ma zakazu wydania gwarancji dla pani X (tylko dla niej), bo tak się umówiła. Albo w ogóle gwarancji tylko dla kupujących danego kanału dystrubucyjnego. Taka gwarancja "przechodnia" nie będzie. a nie osoby ktora go zakupila. czy takie klody pod nogi jak powyzej mi rzuca polkomtel sa zgodne z prawem ? No to proste pytanie - kto udzielił gwarancji? Potem będzie kolejne pytanie, czy w tej gwarancji obiecał wymianę sprzętu, jeśli nie da się naprawić. I kolejne, KOMU jej udziela. co zrobic ? Zajrzeć do gwarancji :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-01-29 14:58:09 | |
Autor: news | |
odkupilem telefon - zawila sprawa | |
W dniu 2013-01-29 14:44, Gotfryd Smolik news pisze:
No to proste pytanie - kto udzielił gwarancji? cytuję: Zakres obowiązków gwarancyjnych: "Jeżeli z powodu wad projektowych, materiałowych lub wad wykonawstwa w okresie gwarancyjnym Produkt nie będzie prawidłowo działać w ramach normalnego użytkowania i obsługi, firma SONY ERICSSON lub jej partnerzy serwisowi mają do wyboru naprawę albo WYMIANĘ Produktu, zgodnie z warunkami zawartymi w niniejszej gwarancji". dalej: Niniejsza Ograniczona gwarancja jest ważna tylko pod warunkiem dołaczenia do dostarczonego celem wymiany badz naprawy produktu oryginalnego dowodu zakupu danego produktu, wystawionego przez autoryzowanego sprzedawce sony ericsson i zawierajacego date zakupu oraz numer seryjny" nigdzie nie ma wzmianki na temat tego ze to sprzedawca dokonuje wymiany produktu, ale odpisali mi jak odpisali i co mam teraz zrobic ? |
|
Data: 2013-01-29 19:22:27 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odkupilem telefon - zawila sprawa | |
On Tue, 29 Jan 2013, news wrote:
W dniu 2013-01-29 14:44, Gotfryd Smolik news pisze: No to jedno z głowy. dalej: Napisać, że w dobrej wierze spróbowałeś a sprzedawca odmówił, i nie jest Twoim obowiązkiem rozstrzyganie czy sprzedawca jest czy nie jest ich przedstawicielem w sprawach reklamacji. FORMALNIE oni dotąd nie wiedzą, że sprzedawca odmówił, zaś Ty nie wiesz kto jest podmiotem zobowiązanym do wymiany. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-01-30 06:10:18 | |
Autor: Marek Dyjor | |
odkupilem telefon - zawila sprawa | |
news wrote:
powiedzcie mi jak mam wybrnac z tej sytuacji nie angazujac pani X ? jaka ty masz tę gwarancję? to jest oryginalna gwarancja wystawiona przez sony poland? czy jakieś cudo wystawioen przez partnera handlowego współpracujacego z polkomtelem? bo dla mnie dziwny jest pomysł aby serwis przerzucał sprawę wymiany na sklep, oni powinni ci po prostu przysłać nowy telefon, w końcu są serwisem autoryzowanym sony. IMHO proponowany sposób realizacji twojego roszczenia jest jakiś dziwny. |
|
Data: 2013-01-30 11:31:41 | |
Autor: news | |
odkupilem telefon - zawila sprawa | |
W dniu 2013-01-30 06:10, Marek Dyjor pisze:
jaka ty masz tę gwarancję? zwykła polska karta gwarancyjna sony ericsson to jest oryginalna gwarancja wystawiona przez sony poland? tak czy jakieś cudo wystawioen przez partnera handlowego współpracujacego z w gwarancji jest pieczec autoryzowanego sprzedawcy - czyli polkomtel bo dla mnie dziwny jest pomysł aby serwis przerzucał sprawę wymiany na tez tak mysle bo to wynika wprost z warunkow gwarancji, slowem nie wspomina o sklepie poza tym ze wraz z telefonem powinienem okazac dowod zakupu u autoryzowanego sprzedawcy
|
|
Data: 2013-01-30 13:00:43 | |
Autor: Marek Dyjor | |
odkupilem telefon - zawila sprawa | |
news wrote:
W dniu 2013-01-30 06:10, Marek Dyjor pisze: obawiam sie że zostaje ci jednak federacja konsumentów... |
|