odkupilem telefon - zawila sprawa

Data: 2013-01-29 14:14:30
Autor: news
odkupilem telefon - zawila sprawa
kupilem telefon od osoby fizycznej (pani X), osoba ta przekazala mi wraz z telefonem oryginalny dokument zakupu (fakture VAT z Polkomtela), gwarancję, słowem mówiąc cały komplet.

telefon sie zepsul i nie ma mozliwosci jego naprawy, autoryzowany serwis wydal ekspertyze ze nie da sie go naprawic i ze mam sie zwrocic do dystrybutora lub sprzedawcy w celu wymiany na nowy.
poszedlem do salonu plusa gdzie nic nie wskoralem bo odeslali mnie na infolinie swojego e-sklepu bo tym kanalem telefon byl kupiony przez panią X (czyli przez e-sklep zostala zawarta umowa, dokonano platnosci i e-sklep drogą kurierska wyslal tej pani telefon). zadzwonilem wiec do e-sklepu, przedstawilem sytuacje na co mi odpowiedzieli ze nie wymienia mi tego telefonu bo tylko osoba ktora dokonala zakupu u nich tego telefonu (czyli pani X) na prawo dokonywac zwiazanych z tym formalnosci a nie ja, mimo ze jestem teraz jego wlascicielem (a zgodnie z warunkami gwarancji powinienem tylko dysponowac ekspertyza oraz oryginalnym dokumentem sprzedazy)

powiedzcie mi jak mam wybrnac z tej sytuacji nie angazujac pani X ? zawsze wydawalo mi sie ze gwarancja jest na okaziciela i dotyczy przedmiotu a nie osoby ktora go zakupila. czy takie klody pod nogi jak powyzej mi rzuca polkomtel sa zgodne z prawem ?
napisalem tez do Sony Poland (to ich telefon) ale przerzucaja odpowiedzialnosc zalatwienia tej sprawy na sprzedawce/dystrybutora (bo probowali naprawic i sie nie udalo, wydali wiec ekspertyze), i kolko sie zamyka.

co zrobic ?

Data: 2013-01-29 14:16:14
Autor: Liwiusz
odkupilem telefon - zawila sprawa
W dniu 2013-01-29 14:14, news pisze:

co zrobic ?

Zażądać od gwaranta realizacji warunków gwarancji.

--
Liwiusz

Data: 2013-01-29 14:51:42
Autor: news
W dniu 2013-01-29 14:16, Liwiusz pisze:
W dniu 2013-01-29 14:14, news pisze:

co zrobic ?

Zażądać od gwaranta realizacji warunków gwarancji.

Czyli od kogo, od Sony Poland ?

Jeśli tak, to spławili mnie w taki sposób:

"W odpowiedzi na Pana zapytanie, chcielibyśmy Pana poinformować, że
firma Sony oraz jej autoryzowany partner serwisowy wywiązała się ze
zobowiązań opisanych w Ograniczonej Gwarancji poprzez wystosowanie
wspomnianej ekspertyzy. Na podstawie tego dokumentu może Pan
skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą w celu wymiany telefonu na
ten sam lub inny model, albo zwrotu kosztów zakupu."

W gwarancji jest jak wól napisane, ze gwarant (Sony lub jej partnerzy
serwisowi) mają do wyboru naprawę albo wymianę Produktu.

Jak mam dalej skutecznie dochodzić swoich praw ? Pomóżcie...

Data: 2013-01-29 14:59:27
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-01-29 14:51, news pisze:
W dniu 2013-01-29 14:16, Liwiusz pisze:
W dniu 2013-01-29 14:14, news pisze:

co zrobic ?

Zażądać od gwaranta realizacji warunków gwarancji.

Czyli od kogo, od Sony Poland ?

Nie wiem, kto jest gwarantem, przeczytaj.

Zażądać od Sony wymiany lub naprawy.

--
Liwiusz

Data: 2013-01-29 15:06:53
Autor: news
W dniu 2013-01-29 14:59, Liwiusz pisze:

[...]

Tak, Sony jest gwarantem, zażądałem, olali mnie jak widać powyżej...
Zazadalem naprawy, to mi odpisali ze nie jest mozliwa.

mam tam isc i zrobic im awanture ?

Data: 2013-01-29 15:11:19
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-01-29 15:06, news pisze:
[...]

Cywilizowanym sposobem jest droga sądowa.

--
Liwiusz

Data: 2013-01-29 15:13:06
Autor: news
W dniu 2013-01-29 15:11, Liwiusz pisze:
[...]

czy bawic sie w federacje konsumentow ?

Data: 2013-01-29 16:49:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-01-29 15:13, news pisze:
[...]

Gotfryd dziś cytował "bzdury" generowane przez takie federacje, więc ja bym uważał :)

--
Liwiusz

Data: 2013-01-29 16:56:11
Autor: news
W dniu 2013-01-29 16:49, Liwiusz pisze:
Cywilizowanym sposobem jest droga sądowa.

czy bawic sie w federacje konsumentow ?

Gotfryd dziś cytował "bzdury" generowane przez takie federacje, więc ja
bym uważał :)

no ale zobacz co oni pitolą (na moje ostateczne zadanie):

[...]

Wspomniany przez Pana punkt Gwarancji obowiązuje, jakkolwiek w przypadku kiedy autoryzowane centrum serwisowe nie jest w stanie ani naprawić ani wymienić konkretnej jednostki, może wystosować ekspertyzę, która upoważnia klienta do wymiany telefonu lub zwrotu kosztów zakupu u sprzedawcy.

czyli co, mam iść do sądu ? bo widzę, że nic nie wskuram...

Data: 2013-01-29 19:36:06
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 29 Jan 2013, news wrote:

czyli co, mam iść do sądu ? bo widzę, że nic nie wskuram...

  IMVHO:
1. formalnie ich poinformuj, że sklep odmówił przyjęcia zgłoszenia
  (podając dane, kiedy to było itede)

  Potem rzuć monetą.
  Możesz rzecznika konsumentów zająć, jak najbardziej: dopóki
nie idziesz do sądu, to co rzecznik im nagada może zadziałać
a nie powinno zaszkodzić.
  Gadanie rzecznika szkodziło klientom dopiero wtedy, kiedy
na podstawie tego gadania (a nie przepisów) szli do sądu
z bezzasadnymi roszczeniami :)

  W razie wylosowania wersji bez rzecznika ;) do sądu bym zaraz
nie szedł, ale IMVHO jasno wyłożyć że taki zamiar jest
w planie nie zawadzi.
  Najpierw niech odmówią kiedy już będą *wiedzieli* że sklep
odmówił przyjęcia.
  Na razie to oni biedni są, poszkodowani, wszyscy dookoła
coś chcą zupełnie niesłusznie ;) (ironizuję na okoliczność
MOŻLIWEGO naruszania umowy przez sklep, w końcu tego
nie wiemy, jaka to umowa).
  W sumie popatrz np. na allegro - jak czystasz w odpowiedzi
do komentarza "mógł dać znać że coś jest nie tak to byśmy
niezwłocznie poprawili/wymienili/załatwili a nie zaraz
dawać negatywa", to też nie wiesz co o tym myśleć, prawda?

  To że FORMALNIE oni mają obowiązek obsłużyć reklamację
to jedno, a to że FORMALNIE nie wiedzą (jak rozumiem) że
sklep odmawia wymiany to drugie.

  FORMALNIE za to odpowiadają. Ale (jeszcze) dowodu na to,
że nie jesteś pieniaczem nie ma ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-29 22:13:12
Autor: news
odkupilem telefon - zawila sprawa

  To że FORMALNIE oni mają obowiązek obsłużyć reklamację
to jedno, a to że FORMALNIE nie wiedzą (jak rozumiem) że
sklep odmawia wymiany to drugie.

już wiedzą o odmowie Polkomtela.

Data: 2013-01-30 00:42:40
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 29 Jan 2013, news wrote:

już wiedzą o odmowie Polkomtela.

  Ale my nie wiemy, czy formalnie, znaczy masz dowód na piśmie
że tak jest :)
(i co odpowiedzieli)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-30 06:04:47
Autor: Marek Dyjor
Gotfryd Smolik news wrote:
On Tue, 29 Jan 2013, news wrote:

już wiedzą o odmowie Polkomtela.

 Ale my nie wiemy, czy formalnie, znaczy masz dowód na piśmie
że tak jest :)
(i co odpowiedzieli)

hm...

może powinien ten teleofn wysłac do serwisu do niemiec ;-)

Data: 2013-01-29 14:44:59
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 29 Jan 2013, news wrote:

[...]

  Moment.
  A ta reklamacja była w ogóle składana na podstawie gwarancji?

poszedlem do salonu plusa

  Podejrzewam, że Plus gwarancji nie dał.
  Żebyśmy się rozumieli: SWOJEJ gwarancji.
  To ze wydał gwarancję producenta nie powoduje, że sam coś gwarantuje.
  A do "konsumenckiej niezgodności" ma rację, to pani X może przyjść.

powiedzcie mi jak mam wybrnac z tej sytuacji nie angazujac pani X ?

  Upewnić się, jakie są warunki gwarancji.
  Bo to wcale nie jest oczywiste - od czasu wprowadzenia "konsumenckiej
niezgodności z umową", w takich umowach kodeksowe warunki gwarancji
NIE obowiązują, więc bierzesz tekst gwarancji, czytasz, i według
tego co tam zapisali, przysługuje Ci roszczenie o wymianę albo... nie.
  My tego nie wiemy.

zawsze
wydawalo mi sie ze gwarancja jest na okaziciela i dotyczy przedmiotu

  Nie tak, zwyczajowo gwarancja producenta jest tak wydawana.
  Istnieją podejrzenia, że Twoja gwarancja też do takich należy.
  Ale pewności nie ma.
  Nie ma zakazu wydania gwarancji dla pani X (tylko dla niej),
bo tak się umówiła.
  Albo w ogóle gwarancji tylko dla kupujących danego kanału
dystrubucyjnego.
  Taka gwarancja "przechodnia" nie będzie.

[...]

  No to proste pytanie - kto udzielił gwarancji?
  Potem będzie kolejne pytanie, czy w tej gwarancji obiecał wymianę
sprzętu, jeśli nie da się naprawić.
  I kolejne, KOMU jej udziela.

co zrobic ?

  Zajrzeć do gwarancji :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-29 14:58:09
Autor: news
[...]

cytuję: Zakres obowiązków gwarancyjnych:
"Jeżeli z powodu wad projektowych, materiałowych lub wad wykonawstwa w okresie gwarancyjnym Produkt nie będzie prawidłowo działać w ramach normalnego użytkowania i obsługi, firma SONY ERICSSON lub jej partnerzy serwisowi mają do wyboru naprawę albo WYMIANĘ Produktu, zgodnie z warunkami zawartymi w niniejszej gwarancji".

dalej:
Niniejsza Ograniczona gwarancja jest ważna tylko pod warunkiem dołaczenia do dostarczonego celem wymiany badz naprawy produktu oryginalnego dowodu zakupu danego produktu, wystawionego przez autoryzowanego sprzedawce sony ericsson i zawierajacego date zakupu oraz numer seryjny"

nigdzie nie ma wzmianki na temat tego ze to sprzedawca dokonuje wymiany produktu, ale odpisali mi jak odpisali i co mam teraz zrobic ?

Data: 2013-01-29 19:22:27
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 29 Jan 2013, news wrote:

  I kolejne, KOMU jej udziela.

cytuję: Zakres obowiązków gwarancyjnych:
"Jeżeli z powodu wad projektowych, materiałowych lub wad
[...] naprawę albo WYMIANĘ Produktu

  No to jedno z głowy.

[...]

  Napisać, że w dobrej wierze spróbowałeś a sprzedawca odmówił,
i nie jest Twoim obowiązkiem rozstrzyganie czy sprzedawca jest
czy nie jest ich przedstawicielem w sprawach reklamacji.
  FORMALNIE oni dotąd nie wiedzą, że sprzedawca odmówił, zaś
Ty nie wiesz kto jest podmiotem zobowiązanym do wymiany.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-30 06:10:18
Autor: Marek Dyjor
news wrote:
[...]

jaka ty masz tę gwarancję?

to jest oryginalna gwarancja wystawiona przez sony poland?

czy jakieś cudo wystawioen przez partnera handlowego współpracujacego z polkomtelem?

bo dla mnie dziwny jest pomysł aby serwis przerzucał sprawę wymiany na sklep, oni powinni ci po prostu przysłać nowy telefon, w końcu są serwisem autoryzowanym sony.

IMHO proponowany sposób realizacji twojego roszczenia jest jakiś dziwny.

Data: 2013-01-30 11:31:41
Autor: news
odkupilem telefon - zawila sprawa
W dniu 2013-01-30 06:10, Marek Dyjor pisze:
jaka ty masz tę gwarancję?

zwykła polska karta gwarancyjna sony ericsson

to jest oryginalna gwarancja wystawiona przez sony poland?

tak

czy jakieś cudo wystawioen przez partnera handlowego współpracujacego z
polkomtelem?

w gwarancji jest pieczec autoryzowanego sprzedawcy - czyli polkomtel

bo dla mnie dziwny jest pomysł aby serwis przerzucał sprawę wymiany na
sklep, oni powinni ci po prostu przysłać nowy telefon, w końcu są
serwisem autoryzowanym sony.

tez tak mysle bo to wynika wprost z warunkow gwarancji, slowem nie wspomina o sklepie poza tym ze wraz z telefonem powinienem okazac dowod zakupu u autoryzowanego sprzedawcy

IMHO proponowany sposób realizacji twojego roszczenia jest jakiś dziwny.

Data: 2013-01-30 13:00:43
Autor: Marek Dyjor
news wrote:
[...]

obawiam sie że zostaje ci jednak federacja konsumentów...

odkupilem telefon - zawila sprawa