Data: 2013-01-29 14:44:59 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odkupilem telefon - zawila sprawa | |
On Tue, 29 Jan 2013, news wrote:
kupilem telefon od osoby fizycznej (pani X), osoba ta przekazala mi wraz z telefonem oryginalny dokument zakupu (fakture VAT z Polkomtela), gwarancję, słowem mówiąc cały komplet. Moment. A ta reklamacja była w ogóle składana na podstawie gwarancji? poszedlem do salonu plusa Podejrzewam, że Plus gwarancji nie dał. Żebyśmy się rozumieli: SWOJEJ gwarancji. To ze wydał gwarancję producenta nie powoduje, że sam coś gwarantuje. A do "konsumenckiej niezgodności" ma rację, to pani X może przyjść. powiedzcie mi jak mam wybrnac z tej sytuacji nie angazujac pani X ? Upewnić się, jakie są warunki gwarancji. Bo to wcale nie jest oczywiste - od czasu wprowadzenia "konsumenckiej niezgodności z umową", w takich umowach kodeksowe warunki gwarancji NIE obowiązują, więc bierzesz tekst gwarancji, czytasz, i według tego co tam zapisali, przysługuje Ci roszczenie o wymianę albo... nie. My tego nie wiemy. zawsze Nie tak, zwyczajowo gwarancja producenta jest tak wydawana. Istnieją podejrzenia, że Twoja gwarancja też do takich należy. Ale pewności nie ma. Nie ma zakazu wydania gwarancji dla pani X (tylko dla niej), bo tak się umówiła. Albo w ogóle gwarancji tylko dla kupujących danego kanału dystrubucyjnego. Taka gwarancja "przechodnia" nie będzie. a nie osoby ktora go zakupila. czy takie klody pod nogi jak powyzej mi rzuca polkomtel sa zgodne z prawem ? No to proste pytanie - kto udzielił gwarancji? Potem będzie kolejne pytanie, czy w tej gwarancji obiecał wymianę sprzętu, jeśli nie da się naprawić. I kolejne, KOMU jej udziela. co zrobic ? Zajrzeć do gwarancji :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-01-29 14:58:09 | |
Autor: news | |
odkupilem telefon - zawila sprawa | |
W dniu 2013-01-29 14:44, Gotfryd Smolik news pisze:
No to proste pytanie - kto udzielił gwarancji? cytuję: Zakres obowiązków gwarancyjnych: "Jeżeli z powodu wad projektowych, materiałowych lub wad wykonawstwa w okresie gwarancyjnym Produkt nie będzie prawidłowo działać w ramach normalnego użytkowania i obsługi, firma SONY ERICSSON lub jej partnerzy serwisowi mają do wyboru naprawę albo WYMIANĘ Produktu, zgodnie z warunkami zawartymi w niniejszej gwarancji". dalej: Niniejsza Ograniczona gwarancja jest ważna tylko pod warunkiem dołaczenia do dostarczonego celem wymiany badz naprawy produktu oryginalnego dowodu zakupu danego produktu, wystawionego przez autoryzowanego sprzedawce sony ericsson i zawierajacego date zakupu oraz numer seryjny" nigdzie nie ma wzmianki na temat tego ze to sprzedawca dokonuje wymiany produktu, ale odpisali mi jak odpisali i co mam teraz zrobic ? |
|
Data: 2013-01-29 19:22:27 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odkupilem telefon - zawila sprawa | |
On Tue, 29 Jan 2013, news wrote:
W dniu 2013-01-29 14:44, Gotfryd Smolik news pisze: No to jedno z głowy. dalej: Napisać, że w dobrej wierze spróbowałeś a sprzedawca odmówił, i nie jest Twoim obowiązkiem rozstrzyganie czy sprzedawca jest czy nie jest ich przedstawicielem w sprawach reklamacji. FORMALNIE oni dotąd nie wiedzą, że sprzedawca odmówił, zaś Ty nie wiesz kto jest podmiotem zobowiązanym do wymiany. pzdr, Gotfryd |
|