Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   odkupilem telefon - zawila sprawa

odkupilem telefon - zawila sprawa

Data: 2013-01-29 14:44:59
Autor: Gotfryd Smolik news
odkupilem telefon - zawila sprawa
On Tue, 29 Jan 2013, news wrote:

kupilem telefon od osoby fizycznej (pani X), osoba ta przekazala mi wraz z telefonem oryginalny dokument zakupu (fakture VAT z Polkomtela), gwarancję, słowem mówiąc cały komplet.

telefon sie zepsul i nie ma mozliwosci jego naprawy, autoryzowany serwis wydal ekspertyze ze nie da sie go naprawic i ze mam sie zwrocic do dystrybutora lub sprzedawcy w celu wymiany na nowy.

  Moment.
  A ta reklamacja była w ogóle składana na podstawie gwarancji?

poszedlem do salonu plusa

  Podejrzewam, że Plus gwarancji nie dał.
  Żebyśmy się rozumieli: SWOJEJ gwarancji.
  To ze wydał gwarancję producenta nie powoduje, że sam coś gwarantuje.
  A do "konsumenckiej niezgodności" ma rację, to pani X może przyjść.

powiedzcie mi jak mam wybrnac z tej sytuacji nie angazujac pani X ?

  Upewnić się, jakie są warunki gwarancji.
  Bo to wcale nie jest oczywiste - od czasu wprowadzenia "konsumenckiej
niezgodności z umową", w takich umowach kodeksowe warunki gwarancji
NIE obowiązują, więc bierzesz tekst gwarancji, czytasz, i według
tego co tam zapisali, przysługuje Ci roszczenie o wymianę albo... nie.
  My tego nie wiemy.

zawsze
wydawalo mi sie ze gwarancja jest na okaziciela i dotyczy przedmiotu

  Nie tak, zwyczajowo gwarancja producenta jest tak wydawana.
  Istnieją podejrzenia, że Twoja gwarancja też do takich należy.
  Ale pewności nie ma.
  Nie ma zakazu wydania gwarancji dla pani X (tylko dla niej),
bo tak się umówiła.
  Albo w ogóle gwarancji tylko dla kupujących danego kanału
dystrubucyjnego.
  Taka gwarancja "przechodnia" nie będzie.

a nie osoby ktora go zakupila. czy takie klody pod nogi jak powyzej mi rzuca polkomtel sa zgodne z prawem ?
napisalem tez do Sony Poland (to ich telefon) ale przerzucaja odpowiedzialnosc zalatwienia tej sprawy na sprzedawce/dystrybutora

  No to proste pytanie - kto udzielił gwarancji?
  Potem będzie kolejne pytanie, czy w tej gwarancji obiecał wymianę
sprzętu, jeśli nie da się naprawić.
  I kolejne, KOMU jej udziela.

co zrobic ?

  Zajrzeć do gwarancji :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-29 14:58:09
Autor: news
odkupilem telefon - zawila sprawa
W dniu 2013-01-29 14:44, Gotfryd Smolik news pisze:
  No to proste pytanie - kto udzielił gwarancji?
  Potem będzie kolejne pytanie, czy w tej gwarancji obiecał wymianę
sprzętu, jeśli nie da się naprawić.
  I kolejne, KOMU jej udziela.

cytuję: Zakres obowiązków gwarancyjnych:
"Jeżeli z powodu wad projektowych, materiałowych lub wad wykonawstwa w okresie gwarancyjnym Produkt nie będzie prawidłowo działać w ramach normalnego użytkowania i obsługi, firma SONY ERICSSON lub jej partnerzy serwisowi mają do wyboru naprawę albo WYMIANĘ Produktu, zgodnie z warunkami zawartymi w niniejszej gwarancji".

dalej:
Niniejsza Ograniczona gwarancja jest ważna tylko pod warunkiem dołaczenia do dostarczonego celem wymiany badz naprawy produktu oryginalnego dowodu zakupu danego produktu, wystawionego przez autoryzowanego sprzedawce sony ericsson i zawierajacego date zakupu oraz numer seryjny"

nigdzie nie ma wzmianki na temat tego ze to sprzedawca dokonuje wymiany produktu, ale odpisali mi jak odpisali i co mam teraz zrobic ?

Data: 2013-01-29 19:22:27
Autor: Gotfryd Smolik news
odkupilem telefon - zawila sprawa
On Tue, 29 Jan 2013, news wrote:

W dniu 2013-01-29 14:44, Gotfryd Smolik news pisze:
  I kolejne, KOMU jej udziela.

cytuję: Zakres obowiązków gwarancyjnych:
"Jeżeli z powodu wad projektowych, materiałowych lub wad
[...] naprawę albo WYMIANĘ Produktu

  No to jedno z głowy.

dalej:
Niniejsza Ograniczona gwarancja jest ważna tylko pod warunkiem dołaczenia do dostarczonego celem wymiany badz naprawy produktu oryginalnego dowodu zakupu danego produktu, wystawionego przez autoryzowanego sprzedawce sony ericsson
i zawierajacego date zakupu oraz numer seryjny"

nigdzie nie ma wzmianki na temat tego ze to sprzedawca dokonuje wymiany produktu, ale odpisali mi jak odpisali i co mam teraz zrobic ?

  Napisać, że w dobrej wierze spróbowałeś a sprzedawca odmówił,
i nie jest Twoim obowiązkiem rozstrzyganie czy sprzedawca jest
czy nie jest ich przedstawicielem w sprawach reklamacji.
  FORMALNIE oni dotąd nie wiedzą, że sprzedawca odmówił, zaś
Ty nie wiesz kto jest podmiotem zobowiązanym do wymiany.

pzdr, Gotfryd

odkupilem telefon - zawila sprawa

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona