odkurzanie w domu alergika

Data: 2009-12-02 17:51:39
Autor: eMonika
odkurzanie w domu alergika
Użytkownik "Krusia" <krusiaWYTNIJTO@onet.pl> napisał w wiadomości news:7910.00000080.4b164f65newsgate.onet.pl...
Pytałam już o to na pl.soc.dzieci ale jakoś nikt nie był mi w stanie
odpowiedzieć sensownie na moje pytanie. Znalazłam na
http://www.eluxury.pl/article/show/15/247/Skrzydlaty-odkurzacz-Samsunga
odkurzacza, który jest określany jako ekologiczny i zielony. Ponieważ mam
alergiczne dziecko, chciałam się dowiedziec, czy to chodzi tylko i wyłącznie o
zużycie energii, czy też ma on jakieś inne właściwości, które pozwalają go
nazwać ekologicznym. Najważniejsze jest dla mnie to jaki wpływ ma taki sprzęt na
alergików właśnie. Czy może mi ktoś sensownie to wyjaśnić? Będę wdzięczna.

Ten model nie jest wybitnie antyalergiczny, bardziej skupia się na parametrach ekologicznych .

Jest wiele odkurzaczy minimalizujących ryzyko alergii.

Najważniejszy jest filtr HEPA, najlepiej filtr HEPA 13, ewentualnie HEPA 11. Różnią się % wychwyconych cząstek na wylocie, ale oba są ZTCP > 97% (chyba HEPA 13 > 99%)
Dobrze jest stosować worki warstwowe "Safbag" (o ile nie mylę nazwy) - one sa bardziej nieprzepuszczalne niż papierowe.

Poczytaj lepiej na stronach o astmie i alergii, tam znajdziesz wyczerpujące informacje. (dzieckoalergiczne.pl i inne)

Pamiętaj, ze jeżeli nie masz przypadku zdiagnozowanej alergii na roztocza w kurzu, to nie musisz szukac megawypasionego odkurzacza. Inna sprawa w przypadku dziecka faktycznie uczulonego.

Ja mam syna alergika (ale nie na kurz!) i uzywamy Zelmer Syrius HEPA11 z workami Safbag (ale i tak raczej odkurzamy raczej gdy dzieci nei ma w domu).

pozdrawiam,

:-)  Monika

odkurzanie w domu alergika