Data: 2010-12-16 22:21:06 | |
Autor: 'Tom N' | |
odłączany ABS | |
Przemysław Czaja w <news:iedr06$cln$1mx1.internetia.pl>:
Witam Ja mogę opisać jak było w szkole jazdy. W samochodzie instruktor i kursant, reszta obserwuje z zewnątrz w przypadku punktów A i B, w punkcie C i D dodatkowo dwóch kurantów na tylnych siedzeniach: A: rozpędzenie do 40km/h i hamowanie na łuku (łuk pomalowany farbą i zraszany wodą po zauważeniu przeszkody, którą /podrzucał/ któryś z obserwujących kursantów B: jak wyżej, tylko 60km/h C: najazd na płytę poślizgową z prędkością 40km/h, rozpoczęcie hamowania i ominięcie przeszkody D: jak w C tylko szybciej (prędkość większa niż w C, dobrana w zależności od wcześniejszych osiągnięć) Powyższe najpierw z włączonym ABS, następnie z wyłączonym. w punkcie A i włączonym ABS 40% wyleciało na "pobocze", z wyłączonym 80% w punkcie B 80% latało z ABS, i 90% bez ABS 90% tych, którzy nie wylecieli dotknęło przeszkody w punkcie C 80% ominęło przeszkodę z ABS i 20% bez ABS (po trzech próbach, w których ustalali moment rozpoczęcia hamowania) -- walono przodem, bokiem, tyłem W punkcie D praktycznie każdy przywalił -- również instruktorzy... -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] |
|
Data: 2010-12-17 08:22:29 | |
Autor: Piotr Klimek | |
odłączany ABS | |
Dnia (Thu, 16 Dec 2010 22:21:06 +0100) ktos podajacy sie za 'Tom N'
wyklawiaturowal co nastepuje: Ja mogę opisać jak było w szkole jazdy. [...] Pierwszy rzeczowy post w tym roku odnosnie dyskusji o ABSach :) Serdeczne dzieki za umocnieniu mnie w moich przekonaniach odnosnie tego systemu. Z innego podworka moge powiedziec, ze na kursie bezpiecznej jazdy motocyklem droga hamowania z ABS w 90% przypadkow byla KROTSZA na suchym asfalcie. Ale to wynika z tego, ze w motocyklu zablokowanie przedniego kola przy hamowaniu zazwyczaj oznacza glebe i zeby hamowac efektywnie nalezy caly czas balansowac na granicy zablokowaniu kola co wymaga bardzo duzych umiejetnosci. W przypadku ABS czlowiek swiezo po kursie na PJ i taki z 10 letnim stazem mieli ta sama droge hamowania. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|