odłączany ABS

Data: 2010-12-18 15:55:31
Autor: ToMasz
odłączany ABS
Przemysław Czaja pisze:
Witam
Po kilku wypowiedziach na grupie chciałbym się dowiedzieć jak to jest z
tym ABS na śniegu/lodzie. Czy może ktoś z szanownych grupowiczów
dysponuje pojazdem z wyłączanym ABS?
tak każdy. wystarczy wyłączyć zapłon. JA i kilku kolegów proponowaliśmy
testy z i bez abs. Nie czytam już watków z przed 2 tygoni, ale chyba
nikt nie potestował.

ToMasz

Data: 2010-12-18 16:32:44
Autor: Przemysław Czaja
odłączany ABS

Użytkownik "ToMasz"

tak każdy. wystarczy wyłączyć zapłon. JA i kilku kolegów proponowaliśmy
testy z i bez abs. Nie czytam już watków z przed 2 tygoni, ale chyba
nikt nie potestował.

przy wyłączonym zapłonie zdaje sie nie ma wspmagania hamulców, mówisz, że to nic nie przeszkadza, poza większym naciskiem na "pedała" ;-) ?

Data: 2010-12-19 15:08:18
Autor: Adam Płaszczyca
odłączany ABS
Dnia Sat, 18 Dec 2010 16:32:44 +0100, Przemysław Czaja napisał(a):

przy wyłączonym zapłonie zdaje sie nie ma wspmagania hamulców, mówisz,

Masz rację, zdaje Ci się. --
     ___________ (R)

Data: 2010-12-19 17:49:02
Autor: Przemysław Czaja
odłączany ABS

Użytkownik "Adam Płaszczyca"

przy wyłączonym zapłonie zdaje sie nie ma wspmagania hamulców, mówisz,

Masz rację, zdaje Ci się.

To tobie się zdaje, nie ma wspomagania kierownicy, hamulców, ogrzewania tylnej szyby i nie działa zapalniczka oraz wycieraczki, no chyba że w Twoim cinkocienko jest inaczej :)

Data: 2010-12-20 00:40:47
Autor: Adam Płaszczyca
odłączany ABS
Dnia Sun, 19 Dec 2010 17:49:02 +0100, Przemysław Czaja napisał(a):

Masz rację, zdaje Ci się.

To tobie się zdaje, nie ma wspomagania kierownicy, hamulców, ogrzewania tylnej szyby i nie działa zapalniczka oraz wycieraczki, no chyba że w Twoim cinkocienko jest inaczej :)

Wszystko się zgadza, poza wspomaganiem kierownicy i hamulców.

--
     ___________ (R)

Data: 2010-12-20 10:31:48
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
odłączany ABS
[...]

Z tym wspomaganiem to różnie bywa. Coraz częściej potrzebuje prądu do działania i co z tego, że altek się kręci, jak może być odcięty od reszty.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-12-20 16:23:51
Autor: Przemysław Czaja
odłączany ABS

Użytkownik "Adam Płaszczyca"

Wszystko się zgadza, poza wspomaganiem kierownicy i hamulców.

Chyba w końcu załapałem co miałeś na myśli, tyle, że piszę o sytuacji gdy wyłączam zapłon "na luzie" chcąc pominąć opory silnika.

Data: 2010-12-20 22:55:19
Autor: Adam Płaszczyca
odłączany ABS
Dnia Mon, 20 Dec 2010 16:23:51 +0100, Przemysław Czaja napisał(a):

Chyba w końcu załapałem co miałeś na myśli, tyle, że piszę o sytuacji gdy wyłączam zapłon "na luzie" chcąc pominąć opory silnika.

Patrz, dotarło w końcu...

--
     ___________ (R)

Data: 2010-12-18 17:02:27
Autor: J.F.
odłšczany ABS
On Sat, 18 Dec 2010 15:55:31 +0100,  ToMasz wrote:
tak każdy. wystarczy wyłączyć zapłon. JA i kilku kolegów proponowaliśmy
testy z i bez abs. Nie czytam już watków z przed 2 tygoni, ale chyba
nikt nie potestował.

Ale wtedy tez wspomaganie nie dziala, albo dziala krotko i nie
umozliwia hamowania pulsacyjnego ..

J.

Data: 2010-12-18 20:21:59
Autor: ToMasz
odłšczany ABS
J.F. pisze:
[...]

na litość boską, sprawdzcie jak to działa!!!!!!!111jedenjeden

Abs daje Wam mozliwość ominięcia przeszkody. Jak macie prawie lód pod
kołami, prostą drogę, i widzicie ze "walniecie" komuś "do dupy" auto nie
hamuje, abs działa i zdążycie sie pomodlić, to wtedy (innego
racjonalnego zastosowania nie widze) mozecie wyłączyć zapłon. koła
zostaną zablokowane hamulcem, praktycznie stracicie możliwość skręcania.
Jedyny plus taki ze przód opony zedrze wierrzchnia warstwę, odsłoni
następną i tak dalej. nagromadzony materiał i odsłaniane warstwy będą
lepiej spowalniały auto. to trzeba POĆWICZYĆ a nie gadać teoretyczne
głupoty. Gdzies znalazłem takie wyjaśnienie. jest warstwa mokrych liści
na asfalcie. jak abs "zauważy" ze tracisz przyczepność - nie pozwoli na
dalsze hamowanie. jak zwykłe hamulce zablokują koła to czoło, przód
opony zedrze te liście i tył opony, moze tylne koła już będą darły po
asfalcie. Zróbcie samodzielne testy na parkingu, ile Wam starczy
wspomagania, czy kierownica sie nie zablokuje, jaki jest potrzebny czas
 na zapalenie silnika i "ucieczke" przed następnym hamujacym.
Najważniejsze - czy to cos daje czy nie.
ToMasz

Data: 2010-12-19 15:08:34
Autor: Adam Płaszczyca
odłšczany ABS
Dnia Sat, 18 Dec 2010 17:02:27 +0100, J.F. napisał(a):

Ale wtedy tez wspomaganie nie dziala, albo dziala krotko i nie
umozliwia hamowania pulsacyjnego ..

Wyłaczenie zapłonu <> unieruchomienie silnika. --
     ___________ (R)

Data: 2010-12-20 17:41:11
Autor: J.F.
odłšczany ABS
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl>
Dnia Sat, 18 Dec 2010 17:02:27 +0100, J.F. napisał(a):
Ale wtedy tez wspomaganie nie dziala, albo dziala krotko i nie
umozliwia hamowania pulsacyjnego ..

Wyłaczenie zapłonu <> unieruchomienie silnika.

Na sliskim ? Oj, moze sie przykro skonczyc :-)
I naturalne odruchy zawioda - to ja juz wole luz i hamulec :-P

J.

Data: 2010-12-20 22:55:42
Autor: Adam Płaszczyca
odłšczany ABS
Dnia Mon, 20 Dec 2010 17:41:11 +0100, J.F. napisał(a):

Wyłaczenie zapłonu <> unieruchomienie silnika.

Na sliskim ? Oj, moze sie przykro skonczyc :-)

Tak samo jak puszczenie gazu. --

odłączany ABS