odliczenie skladek na dobrowolne(!) ubezpieczenie zdrowotne (bez dzialalnosci oczywiscie)

Data: 2012-03-27 08:56:10
Autor: jureq
odliczenie skladek na dobrowolne(!) ubezpieczenie zdrowotne (bez dzialalnosci oczywiscie)
Tak sie zlozylo, ze musialem podpisac umowe z NFZ o dobrowolne
ubezpieczenie zdrowotne. Oczywiscie nie mam zadnej dzialalnosci
gospodarczej.

Czy skladki na to dobrowolne ubezpieczenie moge odliczyc od podatku (tak
samo jak skladki placone wczesniej przez mojego pracodawce)?

Tak. Ale oczywiście 7,75% podstawy a nie całość.

Jak liczy sie data zaliczenia do danego roku podatkowego (wg. daty
faktycznej platnosci, czy wg terminu do ktorego powinna byc dokonana
platnosc, czy wg tego za jaki okres jest skladka)?

Data rzeczywistej płatności.

Dokladniej ubezpieczenie podpisalem od 1 grudnia zeszlego roku. I
jeszcze na poczatku grudnia zaplacilem skladke za grudzien (choc moglem
zrobic to na poczatku stycznia). Czy ta skladke mam zaliczyc do 2011 czy
2012 roku?

2011

Jaka podstawa prawna? Gdzie szukac przepisow?

Ustawa o podatku dochodowym od osĂłb fizycznych.

odliczenie skladek na dobrowolne(!) ubezpieczenie zdrowotne (bez dzialalnosci oczywiscie)