odmowa przyj臋cia p艂atno艣ci got贸wk膮

Data: 2012-06-13 16:45:49
Autor: bzdreg
odmowa przyj臋cia p艂atno艣ci got贸wk膮
Potrolluj臋 se, a co...

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,11920125,Zakaz_placenia_gotowka_w_strefie_kibica_nielegalny_.html?bo=1

Ot贸偶 w strefach kibica zbudowanych w czterech miastach-gospodarzach polskiej cz臋艣ci turnieju honorowane s膮 g艂贸wnie p艂atno艣ci bezgot贸wkowe. Kibic bez karty - i to nie byle jakiej karty, ale takiej wyposa偶onej w technologi臋 zbli偶eniow膮 - niewiele wsk贸ra. Got贸wk臋 akceptuj膮 tylko w warszawskiej strefie, natomiast te w Poznaniu, Gda艅sku i Wroc艂awiu s膮 wy艂膮cznie bezgot贸wkowe Zreszt膮 nie jest to pierwszy przypadek okresowego zawieszenia obrotu got贸wkowego - strefy bezgot贸wkowe by艂y te偶 na tr贸jmiejskim festiwalu Open'er.

--

Dzi臋kuj臋 i pozdrawiam.           Bzdreg.

Data: 2012-06-13 19:51:50
Autor: Feromon
odmowa przyj臋cia p艂atno艣ci got贸wk膮

U偶ytkownik "bzdreg" <bzdreg@null.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:jra933$8r5$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie podpada pod ustaw臋 antymonopolow膮? Banknoty s膮 PRAWNYM 艢RODKIEM P艁ATNICZYM W POLSCE.

Feromon

Data: 2012-06-13 20:01:02
Autor: osa
W dniu 2012-06-13 19:51, Feromon pisze:

Nie podpada pod ustaw臋 antymonopolow膮? Banknoty s膮 PRAWNYM 艢RODKIEM
P艁ATNICZYM W POLSCE.

Wyja艣nione w artykule, ale po co czyta膰, jak mo偶na zada膰 pytanie...

NBP twierdzi, 偶e mo偶na si臋 um贸wi膰, ze got贸wki nie przyjmuj膮.

Data: 2012-06-13 20:28:09
Autor: Marcin Mokrzycki
odmowa przyj臋cia p艂atno艣ci got贸wk膮
On Wed, 13 Jun 2012 20:01:02 +0200, osa wrote:

Wyja秐ione w artykule, ale po co czyta, jak mo縩a zada pytanie...

NBP twierdzi, 縠 mo縩a si um體i, ze got體ki nie przyjmuj.

Tylko to co twierdzi NBP nie trzyma si kupy, skoro:

"Narodowy Bank Polski ma wy潮czne prawo emitowania znak體 pieni昕nych
Rzeczypospolitej Polskiej. Oznacza to, 縠 jest jedyn instytucj uprawnion
do wprowadzania do obiegu pieni昕nego z硂tych i groszy jako prawnych
秗odk體 p砤tniczych na obszarze Polski. Maj one ustawow moc zwalniania ze
wszystkich zobowi眤a i nikt nie mo縠 odm體i ich przyj阠ia jako zap砤ty."

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2012-06-13 20:59:01
Autor: MK
odmowa przyj阠ia p砤tno禼i got體k
W dniu 13.06.2012 o 20:28 Marcin Mokrzycki <mmokrzycki@post.pl> pisze:

[...]

Ale zobowiazanie musi zaistniec ;). Nie dostajesz towaru to nie ma  zobowiazania...

MK

Data: 2012-06-13 21:04:54
Autor: Marcin Mokrzycki
On Wed, 13 Jun 2012 20:59:01 +0200, MK wrote:

Ale zobowiazanie musi zaistniec ;). Nie dostajesz towaru to nie ma  zobowiazania...

Art. 135.  Kto, zajmuj眂 si sprzeda勘 towar體 w przedsi阞iorstwie handlu detalicznego
lub w przedsi阞iorstwie gastronomicznym, ukrywa przed nabywc towar
przeznaczony do sprzeda縴 lub umy秎nie bez uzasadnionej przyczyny odmawia
sprzeda縴 takiego towaru, podlega karze grzywny.

Czy uzasadnion przyczyn jest to, 縠 chc zap砤ci w Polsce z硂t體kami?
;-)

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2012-06-13 21:07:59
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-06-13 21:04, Marcin Mokrzycki pisze:
[...]

Skoro wcze秐iej si um體i砮, 縠 got體k p砤ci nie b阣ziesz, to o co c'man? Bo, jak rozumiem, wchodz眂 do strefy kibica "zawierasz umow" o niep砤cenie got體k.

--
Liwiusz

Data: 2012-06-13 21:14:32
Autor: Marcin Mokrzycki
On Wed, 13 Jun 2012 21:07:59 +0200, Liwiusz wrote:

Skoro wcze秐iej si um體i砮, 縠 got體k p砤ci nie b阣ziesz, to o co c'man? Bo, jak rozumiem, wchodz眂 do strefy kibica "zawierasz umow" o niep砤cenie got體k.

A mog z moim pracodawc um體i si, 縠 nie b阣zie mi p砤ci wynagrodzenia?

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2012-06-14 08:45:09
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
odmowa przyj臋cia p艂atno艣ci got贸wk膮
Marcin Mokrzycki pisze:

Skoro wcze艣niej si臋 um贸wi艂e艣, 偶e got贸wk膮 p艂aci膰 nie b臋dziesz, to o co
c'man? Bo, jak rozumiem, wchodz膮c do strefy kibica "zawierasz umow臋" o
niep艂acenie got贸wk膮.

A mog臋 z moim pracodawc膮 um贸wi膰 si臋, 偶e nie b臋dzie mi p艂aci艂 wynagrodzenia?

Masz u mnie prac臋!

--
MiCHA

Data: 2012-06-14 18:58:54
Autor: Marcin Mokrzycki
On Thu, 14 Jun 2012 06:39:53 -0500, witek wrote:

A mog z moim pracodawc um體i si, 縠 nie b阣zie mi p砤ci
wynagrodzenia?

Masz u mnie prac!

Biore!

Cz硂wiek p骿dzie na chwil do pracy i mu takie okazje przepadaj!

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2012-06-14 09:22:51
Autor: Michal Tyrala
On Wed, 13 Jun 2012 21:14:32 +0200, Marcin Mokrzycki wrote:
> [...]

 A mog z moim pracodawc um體i si, 縠 nie b阣zie mi p砤ci wynagrodzenia?

Got體k? Spokojnie. My秎, 縠 znakomita wi阫szo舵 najemnych dostaje
wynagrodzenie przelewem :-)

--
Micha

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-06-14 12:58:57
Autor: Marcin Wasilewski
odmowa przyj阠ia p砤tno禼i got體k
U縴tkownik "Marcin Mokrzycki" <mmokrzycki@post.pl> napisa w wiadomo禼i news:srdqf49e34tm$.3fv1bi6rqg1i.dlg40tude.net...

A mog z moim pracodawc um體i si, 縠 nie b阣zie mi p砤ci
wynagrodzenia?

    Z砮 por體nanie. Towar nie jest w strefie kibica za darmo.

    Za to mo縠sz si um體i ze swoim pracodawc, 縠 zamiast przynosi ci banknoty NBP, dokona Ci przelewu na konto w banku, czy te (gdy pracodawca jest nowoczesny) zasili Ci t kwot twoj kart p砤tnicz. W czym problem?

Data: 2012-06-14 14:45:57
Autor: m
W dniu 14.06.2012 12:58, Marcin Wasilewski pisze:
[...]

Pytanie tylko, czy pracodawca mo縠 uzale縩i od takiej umowy umow o prac. Lub rozwi眤a umow o prac z powodu braku zgody na wyp砤t w nie-got體ce.

Bo przy analogii pracodawca-strefa kibica, pracownik-kibic - tak by to musia硂 wygl眃a.

p. m.

Data: 2012-06-14 19:04:39
Autor: Marcin Mokrzycki
On Thu, 14 Jun 2012 14:45:57 +0200, m wrote:

[...]

Bardziej chodzi硂 mi o to, 縠 swoboda zawierania um體 jest niekiedy
ograniczona, czyli np. nie mog z pracodawc um體i si, 縠 nie b阣zie mi
p砤ci.

Podobnego ograniczenia oczekiwa砨ym w tym przypadku. W przeciwnym razie
gwarancja ustawowa, 縠 ka縟e zobowi眤anie mog uregulowa z硂t體kami staje
si bezwarto禼iowe, je秎i ka縟y mo縠 sobie zastrzec co przeciwnego.

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2012-06-14 18:19:26
Autor: Olgierd
odmowa przyj阠ia p砤tno禼i got體k
On Thu, 14 Jun 2012 19:04:39 +0200, Marcin Mokrzycki wrote:

W przeciwnym razie gwarancja ustawowa, 偶e ka偶de zobowi膮zanie mog臋
uregulowa膰 z艂ot贸wkami staje si臋 bezwarto艣ciowe, je艣li ka偶dy mo偶e sobie
zastrzec co艣 przeciwnego.

Ca艂kowicie niepotrzebnie Twoja pod艣wiadomo艣膰 wi膮偶e fraz臋 "z艂ot贸wka" z wizj膮 brz臋cz膮cej monety lub szeleszcz膮cego banknotu. Obr贸t bezgot贸wkowy to te偶 pieni膮dz.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-16 15:26:08
Autor: Marcin Mokrzycki
odmowa przyj阠ia p砤tno禼i got體k
On Thu, 14 Jun 2012 18:19:26 +0000 (UTC), Olgierd wrote:

Ca砶owicie niepotrzebnie Twoja pod秝iadomo舵 wi笨e fraz "z硂t體ka" z wizj brz阠z眂ej monety lub szeleszcz眂ego banknotu. Obr髏 bezgot體kowy to te pieni眃z.

Czyli jakiekolwiek zastrze縠nia czy informacja w przypadku Stref kibica
jest kompletnie zb阣na i mogliby i tak odm體i przyj阠ia got體ki?

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2012-06-16 13:35:30
Autor: Olgierd
On Sat, 16 Jun 2012 15:26:08 +0200, Marcin Mokrzycki wrote:

Ca艂kowicie niepotrzebnie Twoja pod艣wiadomo艣膰 wi膮偶e fraz臋 "z艂ot贸wka" z
wizj膮 brz臋cz膮cej monety lub szeleszcz膮cego banknotu. Obr贸t bezgot贸wkowy
to te偶 pieni膮dz.

Czyli jakiekolwiek zastrze偶enia czy informacja w przypadku Stref kibica
jest kompletnie zb臋dna i mogliby i tak odm贸wi膰 przyj臋cia got贸wki?

Tego nie wiem -- jak wida膰 tak si臋 dzieje -- natomiast chodzi mi o jedno: pieni膮dz to nie tylko to, co mo偶esz sobie wsadzi膰 do kieszeni (albo i zgubi膰). Popatrz zreszt膮 na szereg innych instytucji (i nie tylko), gdzie te偶 got贸wk膮 nie zap艂acisz. Przelew i szlus.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-06-14 19:08:43
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-06-14, Marcin Mokrzycki <mmokrzycki@post.pl> wrote:

[...]

[...]

A urlop bezp砤tny?

--
Wojciech Ba馽er
proteus@post.pl

Data: 2012-06-14 19:11:25
Autor: Marcin Mokrzycki
On Thu, 14 Jun 2012 19:08:43 +0200, Wojciech Bancer wrote:

Bardziej chodzi硂 mi o to, 縠 swoboda zawierania um體 jest niekiedy
ograniczona, czyli np. nie mog z pracodawc um體i si, 縠 nie b阣zie mi
p砤ci.

A urlop bezp砤tny?

Co z nim?

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2012-06-14 21:40:38
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-06-14, Marcin Mokrzycki <mmokrzycki@post.pl> wrote:

[...]

[...]

Jak sama nazwa wskazuje jest bezp砤tny. A wi阠 潮czy Ci umowa z pracodawc
i pieni阣zy nie otrzymujesz. Wi阠 jednak mog si tak um體i.

Oczywi禼ie um體i si 縠 "nie b阣ziemy p砤ci za prac" te mo縩a, tylko
jest to wtedy po prostu wolontariat.

--
Wojciech Ba馽er
proteus@post.pl

Data: 2012-06-14 06:09:14
Autor: krzysztofsf
odmowa przyj阠ia p砤tno禼i got體k
On 13 Cze, 21:07, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
..

> [...]

Skoro wcze秐iej si um體i砮, 縠 got體k p砤ci nie b阣ziesz, to o co
c'man? Bo, jak rozumiem, wchodz眂 do strefy kibica "zawierasz umow" o

Zapewne odnosne informacja sa wywieszone, nie zdziwilbym sie, gdyby
byly nadrukowane rowniez na biletach.

Co prawda wiele osob poza kibicami moze znalezc sie pelnoprawnie w
strefie kibica, a pozbawiono je mozliwosci zakupu za "bilety
Narodowego Banku Polskiego".

Data: 2012-06-14 15:25:12
Autor: Michal Jankowski
krzysztofsf <krzysztofsf@wp.pl> writes:

Zapewne odnosne informacja sa wywieszone, nie zdziwilbym sie, gdyby
byly nadrukowane rowniez na biletach.

Do strefy kibica nie ma bilet體.

  MJ

Data: 2012-06-15 02:20:02
Autor: Feromon
odmowa przyj阠ia p砤tno禼i got體k

U縴tkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:jraoea$4jv$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czyli:
"Wje縟縜j眂 na podziemny parking firmy XYZ akceptujesz, 縠 nie obowi眤uje
tam ruch prawostronny, ani inne przepisy ruchu drogowego".

Ha, ha, ha.

W sumie p阫li, za got體k sprzedawali 縠tony. Ale usprawnienie to nie by硂.
Kolejki 15 minutowe po piwo to jaki 縜rt. Strefa kibica - a wysz硂 GETTO KIBICA.

Feromon

Data: 2012-06-13 21:09:33
Autor: MK
W dniu 13.06.2012 o 21:04 Marcin Mokrzycki <mmokrzycki@post.pl> pisze:

[...]

Hehe... ale nie bedzie to grzywna za odmowe przyjecia zaplaty tylko za  odmowe sprzedazy...

MK

Data: 2012-06-13 21:12:50
Autor: Marcin Mokrzycki
On Wed, 13 Jun 2012 21:09:33 +0200, MK wrote:

Hehe... ale nie bedzie to grzywna za odmowe przyjecia zaplaty tylko za  odmowe sprzedazy...

No to zale縴 czy ju dostan to piwo do r阫i, czy jeszcze nie.

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2012-06-14 09:39:23
Autor: maruda
odmowa przyj臋cia p艂atno艣ci got贸wk膮
W dniu 2012-06-13 20:59, MK pisze:

wszystkich zobowi膮za艅 i nikt nie mo偶e odm贸wi膰 ich przyj臋cia jako
zap艂aty."

Ale zobowiazanie musi zaistniec ;). Nie dostajesz towaru to nie ma
zobowiazania...

Nie wydaje mi si臋 (zgaduj臋, bo nie by艂em), 偶e piwodajca przed nalaniem piwa m贸wi "przytknij pan zbli偶eni贸wk臋".

--
Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.      Ten Maruda.

Data: 2012-06-14 20:37:18
Autor: MK
W dniu 14.06.2012 o 09:39 maruda <maruda@null.com> pisze:

[...]

Nie wydaje mi si (zgaduj, bo nie by砮m), 縠 piwodajca przed nalaniem  piwa m體i "przytknij pan zbli縠ni體k".

W Warszawie piwo mozesz kupic tylko za zetony, a tych raczej nikt nie da  przed zaplata. W McDOnaldsie podaja zas dopiero po zaplaceniu. Nie wiem  jak inne stoiska, ale mysle, ze zasada taka sama...

MK

Data: 2012-06-14 09:37:39
Autor: maruda
[...]

Zdecydowanie podpada (mo偶e nie akurat pod t臋, bo nie wiem nawet, kt贸ra to by mia艂a by膰...). Ciekaw jestem ciagu dalszego.
My艣l臋, 偶e to ukryta presja bank贸w. Mo偶e piwodajcom obiecali jakie艣 obni偶enie prowizji pod tym warunkiem.

--
Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.      Ten Maruda.

Data: 2012-06-15 02:25:00
Autor: Feromon
odmowa przyj臋cia p艂atno艣ci got贸wk膮

U偶ytkownik "maruda" <maruda@null.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:jrc4c2$ehd$1inews.gazeta.pl...
[...]

No to ja otworz臋 sklep z damsk膮 bielizn膮 i napisem:
"Zap艂ata wy艂膮cznie w naturze".

Ciekaw jestem reakcji klientek. Gorzej, jak przyjdzie facet kupi膰 kochance bielizn臋 :))))
Pewnie kop膮 jaj si臋 wykr臋ci albo r膮bank膮.... Ale mo偶e wyleczy mi z臋by albo wysprz膮ta mieszkanie.

Feromon

Data: 2012-06-15 04:18:42
Autor: Michal Tyrala
odmowa przyj臋cia p艂atno艣ci got贸wk膮
On Fri, 15 Jun 2012 02:25:00 +0200, Feromon wrote:
 No to ja otworz sklep z damsk bielizn i napisem:
 "Zap砤ta wy潮cznie w naturze".

 Ciekaw jestem reakcji klientek. Gorzej, jak przyjdzie facet kupi kochance  bielizn :))))
 Pewnie kop jaj si wykr阠i albo r眀ank.... Ale mo縠 wyleczy mi z阞y albo  wysprz眛a mieszkanie.

Albo Ci zaplaci w naturze i juz Ci bedzie mniej wesolo? :-)