odmowa wydania KK w Polbanku

Data: 2010-03-15 22:08:07
Autor: darek
odmowa wydania KK w Polbanku
Witam,
Naczytwaszy się na tejże grupie wielu raczej pozytywnych rzeczy o KK Polbanku i ja zapragnałem mieć takow±.
Udałem sie więc do oddziału, zaniosłem co trzeba, podpisałem co należy i mimo porażki niekompetencji Pań w oddziale ( ale bardzo bardzo miłych) cierpliwie poczekałem dni kilka na odpowiedĽ banku.
Zadzwoniła Pani i powiedziała "figa z makiem". Zapytałem: dlaczego?. Nie udzielamy takiej informacji ale niech pan poczeka, co¶ sprawdzę...Po dłuższej chwili "ma Pan bardzo dobr± historię w BIK'u, dobr± zdolno¶ć kredytowa± itp ale niestety korzysta Pan aktywnie ze zbyt wielu produktów kredytowych. Dokładnie z 5 a my stosujemy się do ostatnich zaleceń KNF który takie zalecenia podał.
Hmm, tak korzystam, mam 2 inne karty KK, 2 limity kredytowe w rachunku i końcówkę kredytu mieszkaniowego.
Piszę o tym bo w żaden sposób mnie to nie martwi ale zastanawia i trochę ¶mieszy. Chcialbym wiedzieć, czy w podej¶cie Polbanku to norma, czy te warunki to czę¶ć rekomendacji "T" KNF czy czego¶ starszego.

darek

Data: 2010-03-16 01:32:14
Autor: Animka
W dniu 2010-03-15 22:08, darek pisze:
[...]

Jakby¶ brał jaki¶ kredyt w tym Banku to kartę by Ci wtrynili czy by¶ chciał czy nie :-(

--
animka

Data: 2010-03-16 01:53:23
Autor: MarekZ
odmowa wydania KK w Polbanku
Użytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hnmk52$vko$1@node2.news.atman.pl...

Jakby¶ brał jaki¶ kredyt w tym Banku to kartę by Ci wtrynili czy by¶ chciał czy nie :-(

No ale kredytu nie weĽmie, bo korzysta ze zbyt wielu produktów kredytowych.

Data: 2010-03-16 02:48:01
Autor: Animka
W dniu 2010-03-16 01:53, MarekZ pisze:
[...]

Pamiętaj, że doradcy kredytowi maj± duże prowizje od "załatwienia" klienta, więc stan± na głowie, żeby ten kredyt przyznać i dodatkowo wtrynić kartę kredytow±.

--
animka

Data: 2010-03-16 07:21:09
Autor: darek

Użytkownik "MarekZ"  napisał:
No ale kredytu nie weĽmie, bo korzysta ze zbyt wielu produktów kredytowych.

No własnie.  Planowałem w niedalekiej przyszło¶ci samochodowy :-)
Swoj± drog± to zdarzenie ma swoje dobre strony, je¶li inne banki równie "solidnie" podejd± do wytycznych to ¶wiadomi być musimy że musimy spełnić dodatkowe wymagania, których wcze¶nie nie brali¶my pod uwagę.

Swoj± drog± to i tak dziwne zachowanie. U konkurencji usłyszałbym "proszę zamkn±ć jede± z użytkowanych już KK a my z przyjemno¶ci± wręczymy Panu nasz±...ale pewnie jestem z jeszcze innych względów klientem "nie takim"...

darek

Data: 2010-03-15 23:41:38
Autor: krzysztofsf
On 16 Mar, 07:21, "darek" <biuro1S...@home.pl> wrote:
Użytkownik "MarekZ"  napisał:

> [...]

nasz±...ale pewnie jestem z jeszcze innych względów klientem "nie takim"...

Nie moga ci tego zagwarantowac.
Zbyt poodzieleane sa od siebie sprzedaz i kontrolling, zeby
uzgodnienia sprzedazy zawsze byly brane pod uwage.

ja kiedys przenosilem do nich KK i w koncu zamiast przeniesc musialem
po prostu wyrobic nowa, a stara zamknac sobie niezaleznei od tego
(byla bez transakcji, niekorzystalem). Przy prznoszeniu mialem inne
parametry na dopuszczalny limit kredytowy (zbyt niski dla mnie)  niz
przy zakladaniu nowej.. Bylo to nie do przeskoczenia, nie dawalo sie
po prostu zwiekszyc limitu na przenoszonej karcie (byl z automatu
dostosowywany do limitu przenoszonego z karta).

Data: 2010-03-16 07:41:57
Autor: Sebastian
W dniu 2010-03-16 07:21, darek pisze:
Użytkownik "MarekZ"  napisał:
[...]

Ja bym stawiał na brak refleksu miłej pani. Z moich do¶wiadczeń obsługa
w Polbanku jest sympatyczna ale niezbyt kompetentna. Obsługa mojej
placówki potrzebuje 2 wizyt do zmiany jednego z limitów transakcyjnych i
twierdzi, że w Polbanku nie ma i nigdy nie było kart debetowych.

Sebastian

Data: 2010-03-16 08:21:39
Autor: RobertS
[...]

mogłe¶ zapytać czy jeżeli zamkniesz któr±¶ z kk lub limitu w KO to ichniejsz± kk dostaniesz; poza tym punkt dla banku, że udzielił info dalczego kk nie przyznał

korzystam (chyba zbyt aktywnie) z kk aliora, poszedlem do placówki, aby pogadac o podwyższeniu limitu i.......NIE, BO NIE "wewn. procedury nie pozwalaja na podwyzszenie panskiego limitu na kk" i koniec tematu ;-(

RobertS

Data: 2010-03-16 00:34:37
Autor: krzysztofsf
On 16 Mar, 08:21, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
> [...]

pogadac o podwyższeniu limitu i.......NIE, BO NIE "wewn. procedury nie
pozwalaja na podwyzszenie panskiego limitu na kk" i koniec tematu ;-(

"takich klientow co splacaja w GP nam nie potrzeba"  :)

Data: 2010-03-16 09:08:28
Autor: Cyb
odmowa wydania KK w Polbanku
On Tue, 16 Mar 2010 00:34:37 -0700 (PDT), krzysztofsf
<krzysztofsf@wp.pl> wrote:

"takich klientow co splacaja w GP nam nie potrzeba"  :)

no tak, w ciezkich czasach potrzeba nam jeleni a nie truposzy...

czy wiadomo skadinad, ile mniej wiecej jest klientow niesplacajacych w
terminie w porownaniu z tymi splacajacymi w terminie?
kiedys sie tym zainteresowalem to dogrzebalem sie informacji, ze 1/3
klientow nie splaca w GP całego zadluzenia, wiec jest ladnym zarobkiem
dla bankow truposz = klient ktory zawsze splaca wszystko w GP, wiec bank zamiast
zarabiac ma tylko koszty
jelen = klient ktory nie splaca w grace period, tak wiec wali mu sie
odsetki, kary, oplaty za monity

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-03-16 09:22:02
Autor: RobertS
odmowa wydania KK w Polbanku

truposz = klient ktory zawsze splaca wszystko w GP, wiec bank zamiast
zarabiac ma tylko koszty

dlaczego tylko koszty? jak klient aktywnie korzysta z karty to bank zarabia na intercharge'u ;-)
w przeciwnym razie nie byloby tych wszystkich promocji i premii za aktywne korzystanie z karty

RobertS

Data: 2010-03-16 01:33:13
Autor: Jan Kowalski
On 16 Mar, 09:22, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
> [...]

zarabia na intercharge'u ;-)
w przeciwnym razie nie byloby tych wszystkich promocji i premii za

Otoz to.

Mysle ze klient, ktory wykreca roczne obroty na karcie powyzej 10 tys.
jest juz dla banku zyskowny, nawet jesli splaca zadluzenie w okresie
bezodsetkowym.

V.

Data: 2010-03-16 09:51:15
Autor: MarekZ
odmowa wydania KK w Polbanku
Uzytkownik "Jan Kowalski" <vranix@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:ef1b21c3-0238-49ed-a4c1-8e13f556c77f@a18g2000yqc.googlegroups.com...

Mysle ze klient, ktory wykreca roczne obroty na karcie powyzej 10 tys.
jest juz dla banku zyskowny, nawet jesli splaca zadluzenie w okresie
bezodsetkowym.

Z cala pewnoscia granica oplacalnosci lezy znacznie nizej. W moim odczuciu w okolicy raczej 3k rocznie niz 10k.

Data: 2010-03-16 03:02:43
Autor: Jacenty
On 16 Mar, 09:51, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Uzytkownik "Jan Kowalski" <vra...@gmail.com> napisal w wiadomosci grup

> [...]
> bezodsetkowym.

Z cala pewnoscia granica oplacalnosci lezy znacznie nizej. W moim odczuciu w

W 2008 roku będ±c na praktykach w banku usłyszałem, że przeciętny zysk
banku z karty kredytowej wynosi około 200 zł rocznie. Ładna sumka
bior±c pod uwagę, że ponad połowa kart kredytowych jest martwych.

Data: 2010-03-16 07:45:45
Autor: Erazmus
> [...]

> bezodsetkowym.

Z cala pewnoscia granica oplacalnosci lezy znacznie nizej. W moim odczuciu w

Citi zwalnia z opłaty za kartę już przy obrocie 2400 więc my¶le że
tutaj jest już bariera opłacalno¶ci.

--
pozdrawiam,
Erazmus

Data: 2010-03-17 07:56:14
Autor: xbartx
odmowa wydania KK w Polbanku
Dnia Tue, 16 Mar 2010 07:45:45 -0700, Erazmus napisał(a):

Citi zwalnia z opłaty za kartę już przy obrocie 2400 więc myśle że tutaj
jest już bariera opłacalności.

To chyba nie jest dobry przykład. Citi swego czasu chciało za wszelką cenę zatrzymać klientów, aby mieć ich jak najwięcej, to i wymyślali takie śmieszne limity, albo w ogóle dożywotnie całkowite zwolnienie.

--
xbartx

Data: 2010-03-17 09:17:26
Autor: MarekZ
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hnq1uu$r6f$1@inews.gazeta.pl...

To chyba nie jest dobry przykład. Citi swego czasu chciało za wszelką
cenę zatrzymać klientów, aby mieć ich jak najwięcej, to i wymyślali takie
śmieszne limity, albo w ogóle dożywotnie całkowite zwolnienie.

Ale nie tylko Citi zwalnia doĹĽywotnio. Rajfi teĹĽ to robi.

Data: 2010-03-17 08:19:13
Autor: xbartx
Dnia Wed, 17 Mar 2010 09:17:26 +0100, MarekZ napisał(a):

Ale nie tylko Citi zwalnia doĹĽywotnio. Rajfi teĹĽ to robi.

Raczej robił ;)

--
xbartx

Data: 2010-03-16 14:21:53
Autor: Krzysztof Halasa
"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> writes:

Z cala pewnoscia granica oplacalnosci lezy znacznie nizej. W moim
odczuciu w okolicy raczej 3k rocznie niz 10k.

Albo nizej. Zalezy tez pewnie od wysylania papierowych wyciagow i od
tego, na ile wyceniaja np. prace komputerow (w tym np. amortyzacja
oprogramowania itd - tyle ze bez danego klienta oprogramowanie raczej
tansze nie bedzie).
No i od rocznej oplaty za karte, ktora (jesli jest pobrana) zapewne
pokrywa koszty z nawiazka.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-16 14:32:10
Autor: MarekZ
odmowa wydania KK w Polbanku
Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:m3ljdspfke.fsf@intrepid.localdomain...

[...]

No tak, zakladalem zerowa oplate roczna i brak platnych ubezpieczen.

Data: 2010-03-16 14:54:34
Autor: Pete
W dniu 16.03.10 14:21, Krzysztof Halasa pisze:
[...]

Bedzie. Niektore oplaty licencyjne sa liczone per karta.

--
Pete

Data: 2010-03-16 15:37:13
Autor: Krzysztof Halasa
Pete <nobody@nowhere.com> writes:

[...]

Nawet dlatego wlasnie napisalem "raczej". Ale znaczace to to nie bedzie.

Poza tym one sa zapewne liczone nie dla kazdej naprawde wydanej karty,
tylko po prostu zalozony jest rzad wielkosci.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-16 09:20:40
Autor: RobertS
odmowa wydania KK w Polbanku

"takich klientow co splacaja w GP nam nie potrzeba"  :)

lepsi tacy co trzeba ich windykowac? ;-D

RobertS

Data: 2010-03-16 09:27:34
Autor: MarekZ
odmowa wydania KK w Polbanku
Użytkownik "darek" <biuro1SPAM@home.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4b9f2358$1@news.home.net.pl...

[...]

To zalezy ile produktów musiałby¶ zamykać. Bo może na przykład 8 i było to dla nich kompletnie nieperspektywiczne? :-)

Data: 2010-03-16 07:44:07
Autor: Ebolek
odmowa wydania KK w Polbanku

Użytkownik "darek" <biuro1SPAM@home.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4b9ea1ba$1news.home.net.pl...
[...]

Do mnie też zadzwoniła, że nie i nie chciała podać powodów. Chciałem Kartę Era, bo mam telefon Era na kartę. Nie miałem nigdy żadnych kredytów i długów, a na ich koncie oszczędno¶ciowym kilkana¶cie tys. zł. Nie było mnie w BIK. Teraz nie mam u nich nic, a z ERY zrezygnowałem. Może powodem była Tak Tak?

Data: 2010-03-16 17:25:18
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-03-16, Ebolek <jpostrow.usun@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Na "czyste konto" też nie chc± niekiedy dawać.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-03-16 09:42:09
Autor: xbartx
odmowa wydania KK w Polbanku
Dnia Mon, 15 Mar 2010 22:08:07 +0100, darek napisał(a):

Witam,
Naczytwaszy siĂŞ na tejÂże grupie wielu raczej pozytywnych rzeczy o KK
Polbanku i ja zapragna³em mieæ takow±. Uda³em sie wiêc do oddzia³u,
zaniosÂłem co trzeba, podpisaÂłem co naleÂży i mimo poraÂżki niekompetencji
Pañ w oddziale ( ale bardzo bardzo mi³ych) cierpliwie poczeka³em dni
kilka na odpowiedĹ’ banku. ZadzwoniÂła Pani i powiedziaÂła "figa z makiem".
ZapytaÂłem: dlaczego?. Nie udzielamy takiej informacji ale niech pan
poczeka, co¶ sprawdzê...Po d³u¿szej chwili "ma Pan bardzo dobr± historiê
w BIK'u, dobr± zdolno¶æ kredytowa± itp ale niestety korzysta Pan
aktywnie ze zbyt wielu produktĂłw kredytowych. DokÂładnie z 5 a my
stosujemy siê do ostatnich zaleceñ KNF który takie zalecenia poda³.
Hmm, tak korzystam, mam 2 inne karty KK, 2 limity kredytowe w rachunku i
koñcówkê kredytu mieszkaniowego.
PiszĂŞ o tym bo w Âżaden sposĂłb mnie to nie martwi ale zastanawia i trochĂŞ
¶mieszy. Chcialbym wiedzieæ, czy w podej¶cie Polbanku to norma, czy te
warunki to czê¶æ rekomendacji "T" KNF czy czego¶ starszego.

Ja właśnie chciałem się pochwalić, że dostałem w końcu kk era (trochę to trwało) i rozpocząłem ewakuację z Aliora. Najpierw chciałem przenieść kk z Citi jak ją likwidowałem, to poproszone mnie o zaświadczenie, więc kk citi poszła pod topór a zwykłej Polbankowej nie dostałem, bo z papierami nie chciało mi się latać. Później robiłem podchody do era, ale miałem bodajże dwa odrzucenia. Dlaczego? Miałem zmianę terminu spłaty na kk Aliora a oni tam to tak fantastycznie wymyślili, że po prostu dostaje się nową kk i w BIKu widać dwie kk. Zanim spłaciłem i później jeszcze 3 miesiące taka karta zamknięta wisi. A jak widać Polbank chyba nie toleruje więcej niż 1 kk przy wyrabianiu u nich karty. Ostatnio zaszedłem do oddziału i znowu spróbowałem wyrobić kk. Jakież było moje zdziwienie, jak w poniedziałek (papiery złożyłem w środę) zadzwoniła Pani aby zgłosił się po odbiór kk do niej a za kilka dni przyszedł dodatkowy paypass. Teraz wprowadzili potwierdzenie smsami, które działa nawet pod linuksem a ja jeszcze chyba jestem w szoku ;)

PS Skonfiguruj poprawnie swĂłj czytnik.

--
xbartx

Data: 2010-03-16 11:48:28
Autor: Robert Kois
odmowa wydania KK w Polbanku
Dnia Tue, 16 Mar 2010 09:42:09 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

 Miałem zmianę terminu spłaty na kk Aliora a oni tam to tak fantastycznie wymy¶lili, że po prostu dostaje się now± kk i w BIKu widać dwie kk. Zanim spłaciłem i póĽniej jeszcze 3 miesi±ce taka karta zamknięta wisi.

W Polbanku jest chyba to samo, jak uszkodziłem pierwsz± kartę to wyrobiono
mi drug± z nowym numerem. Potem gdy chciałem doł±czyć do promocji "Zwrot
Kwot" to wyrobiono mi kolejn± (teraz podobno można już tylko aneks do umowy
podpisać). W ich systemie w ogólnym saldzie możliwego zadłużenia widać było
zsumowany limit wszystkich (po zgłoszeniu poprawili). Chyba sobie sprawdzę
BIK i zobaczę ile ich tam wisi ;).  --
Kojer

Data: 2010-03-16 13:59:31
Autor: RobertS
odmowa wydania KK w Polbanku

 A jak widać Polbank chyba nie toleruje wiÄ™cej niĹĽ 1 kk przy wyrabianiu u nich karty.

to chyba nie jest reguła, dostałem u nich kk mając kilka innych, telefonu na abonament nie mam tylko prepaida i wszystko poszło całkiem sprawnie, zaoferowali nawet dość wysoki limit

potwierdzenia sms dochodzą chociaż ostatnio dostałem dopiero po ponad dobie, ale zwykle zanim zabiorę zakupy to sms już jest ;-)

na paypassa czekałem ponad miesiąc, złożyłem reklamację i....wysłali mi dwie takie karty, szkoda tylko że przy płaceniu zawsze jest taka jazda ;-/

RobertS

Data: 2010-03-16 14:04:36
Autor: xbartx
Dnia Tue, 16 Mar 2010 13:59:31 +0100, RobertS napisał(a):

to chyba nie jest reguła, dostałem u nich kk mając kilka innych,
telefonu na abonament nie mam tylko prepaida i wszystko poszło całkiem
sprawnie, zaoferowali nawet dość wysoki limit

Ja wnioskowałem o limit na oświadczenie, też na prepaid i też poszło za którymś razem szybko.

potwierdzenia sms dochodzą chociaż ostatnio dostałem dopiero po ponad
dobie, ale zwykle zanim zabiorÄ™ zakupy to sms juĹĽ jest ;-)

A u mnie raz dochodziło przez dzień po 4 takie same, ale chyba naprawili. Generalnie nic nie musiałem aktywować i sms przychodzi zaraz po wykonaniu transakcji.

na paypassa czekałem ponad miesiąc, złożyłem reklamację i....wysłali mi
dwie takie karty, szkoda tylko że przy płaceniu zawsze jest taka jazda
;-/

A ja właśnie testowałem w empiku i powiem, że sprawnie to działa i mi się to widzi. Kartę mam w portfelu, powiedziałem że chcę płacić bezstykową kartą, pani coś tam wybrała, terminal napisał, że można, przejechałem i od razu zaakceptowane. Jak się upowszechni będzie wygodnie.

BTW próbowałeś płacić paypassem w internecie? Jaki podać kod cvc2?

--
xbartx

odmowa wydania KK w Polbanku