odmowa wydania potwierdzenia zawarcia oc

Data: 2010-10-27 19:35:23
Autor: raBar-bar
odmowa wydania potwierdzenia zawarcia oc

Użytkownik "bagno" <bagno@o2.pl> napisał w wiadomości news:4cc6fb28$0$21001$65785112news.neostrada.pl...
Witam. Mam od kilku lat OC w pzu. Za poprzedni  rok miałem wszystko
opłacone. Minął termin na wypowiedzenie więc umowa się przedłużyła
automatycznie. Tyle tylko, że jeszcze nie zapłaciłem.

Czy pzu może mi odmówić wydawania potwierdzenia oc ?

Z tego co znalazłem w internecie to OC powinno dalej obowiązywać. A ja nie mogę
jeździć samochodem bo nie mam tej kartki.

I przy okazji: czy to jest coś nienormalnego, że płacę przelewem z banku internetowego ?
Co ide po te potwierdzenie to patrzą na mnie jak na idiote - przecież wystaarczy iść
zapłacić na poczcie (ble) i już jest potwierdzenie gotowe.

art. 22 ust. 1 Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych - do umów ubezpieczenia obowiązkowego, w sprawach nieuregulowanych w ustawie, stosuje sie przepisy Kodeksu cywilnego
art. 28 Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowego - jeśli była opłacona składka za poprzedni okres ubezpieczenia i nie zostało złożone wypowiedzenie - nastąpiło zawarcie umowy na kolejne 12 m-cy.
art. 809 Kodeksu cywilnego - ubezpieczyciel zobowiązany jest potwierdzić zawarcie umowy dokumentem ubezpieczenia.

pozdrawiam
raB

odmowa wydania potwierdzenia zawarcia oc