odpalanie diesla "ze wspomaganiem"

Data: 2010-01-25 13:46:56
Autor: krz
odpalanie diesla "ze wspomaganiem"
W ostatnim czasie już kilkakrotnie widziałem sytuację, gdy kierowcy diesli (głównie samochodów dostawczych) odpalali je, psikając jakimś sprayem w dolot w czasie kręcenia rozrusznikiem.

Czy ktoś może mi wytłumaczyć, co to za spray, i w jaki sposób wspomaga rozruch silnika?

Data: 2010-01-25 13:11:27
Autor: Hants
odpalanie diesla "ze wspomaganiem"

Eter

Data: 2010-01-25 14:57:58
Autor: szymo
Hants pisze:
"krz" <aud_tekk@gazeta.pl> wrote in message news:hjk41q$5gc$1inews.gazeta.pl...

Eter
Tak to się kiedyś nazywało teraz piękna nazwa marketingowa to "samostart" :)

Data: 2010-01-25 17:40:57
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
szymo pisze:
Hants pisze:
"krz" <aud_tekk@gazeta.pl> wrote in message news:hjk41q$5gc$1inews.gazeta.pl...

Eter
Tak to się kiedyś nazywało teraz piękna nazwa marketingowa to "samostart" :)

Wszystko, co jest latwopalne. W poprzedniej pracy uzywalismy do odpalania diesli (a nawet benzyniakow) odtluszczacza do tarcz hamulcowych.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

Data: 2010-01-25 21:15:00
Autor: szymo
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
szymo pisze:
Hants pisze:
[...]

a tego patentu nie znałem :)

Data: 2010-01-27 00:01:06
Autor: J.F.
On Mon, 25 Jan 2010 21:15:00 +0100,  szymo wrote:
Micha³ "HoMMeR" Paszek pisze:
Wszystko, co jest latwopalne. W poprzedniej pracy uzywalismy do odpalania diesli (a nawet benzyniakow) odtluszczacza do tarcz hamulcowych.

a tego patentu nie zna³em :)

Zalezy co w tym odtluszczaczu. Dobrze odtluszcza np eter :-)
Albo aceton. Albo amoniak. Albo mydlo :-)

J.

Data: 2010-01-25 14:03:44
Autor: krzysiek82
krz pisze:
Czy ktoś może mi wytłumaczyć, co to za spray, i w jaki sposób wspomaga rozruch silnika?

to takie samostart stosują to osoby które nie dbają za bardzo o stan techniczny auta. I myślą jakby tu rozwiązać problem jak już wystąpi.

--
krzysiek82

Data: 2010-01-25 14:34:30
Autor: Agent

Użytkownik "krzysiek82" <kupilem@punto.pl> napisał w wiadomości news:hjk5h4$h2k$1nemesis.news.neostrada.pl...
krz pisze:
[...]

Czasy takie są że tym co dbają tez nie odpala.

Data: 2010-01-25 14:04:01
Autor: Agent

Użytkownik "krz" <aud_tekk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hjk41q$5gc$1inews.gazeta.pl...
[...]

Samostart. Silnik zamiast sprężać samo powietrze spręża opary samostartu który się pali

Data: 2010-01-25 17:42:50
Autor: Karolek
krz pisze:
[...]

tzw. samostart, albo po prostu PLAK.
Ponoc PLAK lepszy bo silnik tak nie stuka przy odpalaniu :>

--
Karolek

Data: 2010-01-25 16:52:50
Autor: Waldek Godel
odpalanie diesla "ze wspomaganiem"
Dnia Mon, 25 Jan 2010 17:42:50 +0100, Karolek napisa³(a):

tzw. samostart, albo po prostu PLAK.
Ponoc PLAK lepszy bo silnik tak nie stuka przy odpalaniu :>

Ech... najlepsze to bêdzie sprê¿one "powietrze" do czyszczenia komputerów
Od czasu zakazania gazów CFC czynnikiem utrzymuj±cym ci¶nienie w aerozolach
jest czysty propan-butan i to on siê pali, a nie to co jest tam do mazania
po plastikach.
Tzw. "powietrze" to czysty propan-butan bez ¿adnych innych dodatków.

Z braku innego - ka¿dy obecny spray, mo¿e oprócz lakieru do w³osów, bo ten
mo¿e mieæ skutki uboczne. Ale za³o¿ê siê, ¿e ka¿dy dezodorant spokojnie :-)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-25 18:45:00
Autor: Karolek
Waldek Godel pisze:
[...]

Ten plak to tak z przymruzeniem oka byl :>

--
Karolek

Data: 2010-01-25 21:23:54
Autor: BartekK
W dniu 2010-01-25 18:45, Karolek pisze:
tzw. samostart, albo po prostu PLAK.
Ponoc PLAK lepszy bo silnik tak nie stuka przy odpalaniu :>
Z braku innego - każdy obecny spray, może oprócz lakieru do włosów, bo
ten
może mieć skutki uboczne. Ale założę się, że każdy dezodorant
spokojnie :-)
Ten plak to tak z przymruzeniem oka byl :>
Dobrze że nie pianka do okien ;)

Data: 2010-01-25 23:22:44
Autor: Karolek
BartekK pisze:
[...]

W przeciwienstwie do pianki, plak zadziala.

--
Karolek

Data: 2010-01-26 23:57:49
Autor: kogutek
BartekK pisze:
> Dobrze że nie pianka do okien ;)
> W przeciwienstwie do pianki, plak zadziala.

-- Karolek
Pianka te¿ dzia³a. Podaje siê j± nie do wlotu a do wylotu. Najlepiej w wydech
samochodu s±siada co nas wpienia. 110% skuteczno¶ci.  --

Data: 2010-01-26 23:30:36
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-01-25, Karolek <dragNOSPAM@o2.pl> wrote:

Z braku innego - ka¿dy obecny spray, mo¿e oprócz lakieru do w³osów, bo ten
mo¿e mieæ skutki uboczne. Ale za³o¿ê siê, ¿e ka¿dy dezodorant spokojnie :-)

Ten plak to tak z przymruzeniem oka byl :>

Przymru¿enie nieuzasadnione, plak jest u¿ywany w ten sposób.

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2010-01-27 00:01:59
Autor: J.F.
On Mon, 25 Jan 2010 16:52:50 +0000,  Waldek Godel wrote:
[...]

Sprawdz najpierw czy nie ma napisu "niepalny".

J.

odpalanie diesla "ze wspomaganiem"