odplatnosc za kanaly

Data: 2012-02-06 14:23:31
Autor: untaczejbul
odplatnosc za kanaly
Dziś trzeba płacić za cały pakiet, w którym jest np interesujący nas kanał, a całą resztę mamy gdzieś. Dlaczego nie może być tak, że każdy układa sobie swoją listę kanałów i płaci za każdy np po 1zł? Czy są jakieś techniczne ograniczenia? Wiadomo, że wtedy każdy musiałby mieć spersonalizowaną kartę do dekodera, ale coś jeszcze stoi na przeszkodzie?

Data: 2012-02-06 15:21:15
Autor: Robert_J
odplatnosc za kanaly
Dziś trzeba płacić za cały pakiet, w którym jest np interesujący nas kanał, a całą resztę mamy gdzieś.

Dlatego że zarządzanie takim bajzlem też kosztuje, co zapewne by się przełożyło na podniesienie ceny poszczególnych kanałów i w sumie by wyszło niewiele taniej za dużo mniej :-))). Siłą rzeczy niektóre kanały by upadły i te co by zostały musiałyby więcej płacić za dosył, co by dało efekt taki, jak napisałem wcześniej...

Dlaczego nie może być tak, że każdy układa sobie swoją listę kanałów i płaci za każdy np po 1zł?

1 zł? Chyba nie zdajesz sobie sprawy ile jeden kanał kosztuje bezpośrednio u nadawcy :-).

Czy są jakieś techniczne ograniczenia?

Techniczne nie.

Wiadomo, że wtedy każdy musiałby mieć spersonalizowaną kartę do dekodera, ale coś jeszcze stoi na przeszkodzie?

Najbardziej to chyba pieniądze ;-). Na drugim miejscu chęci ;-)

Data: 2012-02-08 23:57:40
Autor: SW3
odplatnosc za kanaly
Dnia 06-02-2012 o 15:21:15 Robert_J <dzidekszcz1968@gazeta.pl> napisał(a):

Dlatego że zarządzanie takim bajzlem też kosztuje, co zapewne by się

Na szczęście wynaleziono komputery i nie trzeba już zaznaczać każdego  kanału ołówkiem :-)
Zresztą teraz też jest to dość skomplikowane - pakiety, opcje dodatkowe,  czasem w zestawie mające inną cenę niż osobno, czasem żeby zamówić jakiś  pakiet trzeba zamówić też inny pakiet...

przełożyło na podniesienie ceny poszczególnych kanałów i w sumie by  wyszło niewiele taniej za dużo mniej :-))).

Pewnie za dużo mniej by nie było dużo taniej bo operator chce po prostu  jak najwięcej zarobić. Teraz też pełna oferta nie kosztuje 2 razy więcej  niż połowa oferty.

Siłą rzeczy niektóre kanały by upadły

I to by była największa korzyść! Producenci kanałów i operatorzy platform  musieliby się starać o wartościowe treści. Nie dodawali by kanałów tylko  po to żeby się pochwalić ilością.
Pieniądze trafiałyby do nadawców wybranych przez abonentów a nie przez  menedżerów od oferty. Teraz jak wybiorę jakiś pakiet to moje pieniądze  trafiają do nadawców wszystkich programów z tego pakietu i nawet nikt nie  wie które programy mnie interesują. Pomiary oglądalności nie oddają  rzeczywistego zainteresowania kanałem, bo mogę jakiś kanał włączać rzadko  albo prawie wcale ale bym go kupił dla 5 minut tygodniowo albo po prostu  po to by go mieć. A gdybym sobie wybierał sam kanały to by wszystko było  jasne.

i te co by zostały musiałyby więcej płacić za dosył, co by

Ponieważ?
Jeśli już, to mniej z powodu zmniejszenia popytu na miejsce na satelicie.

 1 zł? Chyba nie zdajesz sobie sprawy ile jeden kanał kosztuje  bezpośrednio u nadawcy :-).

No ja szczerze mówiąc nie mam pojęcia ale podejrzewam, że rozpiętość jest  spora - od dużo poniżej złotówki do dużo powyżej.

Na pewno część kanałów by kosztowała grosze a część może i parenaście  złotych. Na pewno im więcej kanałów by się kupowało tym by wychodziło  taniej za sztukę. Ile konkretnie - wolny rynek by ustalił. I co ważne -  nadawcy mogliby konkurować ze sobą (ceną i zawartością) bezpośrednio o  klienta a nie o menedżerów platform.

Czy tak będzie? IMO zdecydowanie tak. Platformy same z siebie tego nie  wprowadzą, zwłaszcza że właśnie się zmniejsza konkurencja wśród platform,  ale gdy poczują zagrożenie ze strony rozwijającego VOD w Internecie, nie  będą miały wyjścia.

--
SW3
-- --

Data: 2012-02-06 18:43:59
Autor: ToMasz
odplatnosc za kanaly
W dniu 06.02.2012 14:23, untaczejbul pisze:
(..) ale coś jeszcze stoi na przeszkodzie?
masy ludzi które "łykają" sieczkę. tzn skoro oni płacą i około 5 dych to nie drogo - po co zmieniać?
Musisz poczekać aż tv będzie nadawana przez internet, wtedy za 75% tego co teraz płacisz dostaniesz 10% tego co masz, ale będziesz szczęśliwy.
ToMasz

Data: 2012-02-08 21:05:10
Autor: boxfish
odplatnosc za kanaly
W dniu 2012-02-06 14:23, untaczejbul pisze:
[...]

Bo wtedy kupiłbys sobie 6 ulubionych kanałów za 6 zł i inni podobnie, co nie miałoby dla dostawcy ekonomicznego sensu.

Data: 2012-02-09 18:45:40
Autor: ToMasz
odplatnosc za kanaly
W dniu 08.02.2012 21:05, boxfish pisze:
[...]

czyli kto pierwszy ten zyska? Pomyślcie. Kablówka żeby żyć musi mieć... 10 tyś abonentów? chyba wystarczy. Czy w internecie nie zebrało by się 10 tyś osób które chcą płacić abonament tylko za wybrane kanały? Odpada kablowanie, utrzymywanie sieci... Tyko serwery muszą działać! Nawet abonametu rtv nie trzeba płacić!

CZekam z napięciem, kto pierwszy?!

ToMasz

Data: 2012-02-10 12:14:31
Autor: Robert_J
odplatnosc za kanaly
[...]

Proponuję żebyś zaczął pierwszy :-). To naprawdę nie wymaga dużo zachodu. A może wtedy poczułbyś na własnej skórze z czym to się je, jak to działa organizacyjnie i, co najważniejsze, dlaczego nie działa to tak, jak proponujesz :-).
A do założenia takiego czegoś wystarczy żebyś był przedsiębiorcą telekomunikacyjnym, czyli... zgłosił to w Urzędzie. I hulaj dusza :-). Stawiasz serwery, podpisujesz umowy z nadawcami na IPTV, podpisujesz umowy z klientami. Jednym słowem działasz :-).

Data: 2012-02-10 18:42:57
Autor: z
odplatnosc za kanaly
W dniu 2012-02-10 12:14, Robert_J pisze:
[...]

Spokojna głowa. Już długo nie będziesz się musiał męczyć ;-)
Łącza coraz szybsze to po co oglądać te durne reklamy.

No chyba że ACTA położy na wszystkim łapę. Ale wtedy to i tak bez sensu bo koszmarnie drogo będzie :-)

Data: 2012-02-10 14:18:13
Autor: kaczor1
odplatnosc za kanaly
On 9 Lut, 18:45, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
W dniu 08.02.2012 21:05, boxfish pisze:> W dniu 2012-02-06 14:23, untaczejbul pisze:

> [...]

10 tyś abonentów? chyba wystarczy. Czy w internecie nie zebrało by się
10 tyś osób które chcą płacić abonament tylko za wybrane kanały? Odpada

I dochodzą bardzo duże koszty utrzymania łącza do serwera, a linie do
abonenta końcowego, tak czy tak, ktoś utrzymać będzie musiał, za co i
tak zapłaci w ostatecznym rozrachunku abonent.

Tyko serwery muszą działać! Nawet
abonametu rtv nie trzeba płacić!

CZekam z napięciem, kto pierwszy?!

ToMasz

Problem nie leży jedynie w chęci, lub jej braku ze strony operatorów,
ale również w braku zainteresowania transmisją w internecie
(przynajmniej na razie) ze strony samych producentów kontentu, co
wyrażają jasno i dobitnie, wykluczając ten sposób transmisji
stosownymi zapisami w umowach z operatorami.

Data: 2012-02-11 10:33:10
Autor: SW3
odplatnosc za kanaly
Dnia 10-02-2012 o 23:18:13 kaczor1 <roland.korczakowski@komax.net.pl>  napisał(a):

I dochodzą bardzo duże koszty utrzymania łącza do serwera, a linie do

No tanie to to nie jest. Ale koszt łącz jest proporcjonalny do ilości  klientów więc nie ma zaporowego kosztu na start.
W DVB-S już dla pierwszego klienta trzeba wynająć transpondery, w kablówce  trzeba zbudować zasięg na danym obszarze a jak będzie zainteresowany co  setny mieszkaniec... A w IP TV można zacząć od stosunkowo taniego łącza i  dodawać kolejne w miarę zdobywania klientów.

abonenta końcowego, tak czy tak, ktoś utrzymać będzie musiał, za co i
tak zapłaci w ostatecznym rozrachunku abonent.

A teraz nie płaci?

[...]

I to jest najważniejsze: "na razie".

--
SW3
-- --

Data: 2012-02-11 10:27:21
Autor: Maciej Bebenek
odplatnosc za kanaly
SW3 <sw3.spam.stop@poczta.fm> wrote:

W DVB-S ju| dla pierwszego klienta trzeba wynaj transpondery, w kablĂłwce  trzeba zbudowa zasig na danym obszarze a jak bdzie zainteresowany co  setny mieszkaniec... A w IP TV mo|na zacz od stosunkowo taniego Bcza i  dodawa kolejne w miar zdobywania klientĂłw.

Ale chyba nie rozumiesz drobnego faktu, Ĺźe niezaleĹźnie od tego czy
sprzedasz klientowi 1 czy 100 programĂłw, koszty utrzymania infrastruktury
(na klienta) są praktycznie takie same?

Data: 2012-02-11 14:02:33
Autor: SW3
odplatnosc za kanaly
Dnia 11-02-2012 o 11:27:21 Maciej Bebenek <maciej_pmt@tpsa.waw.pl>  napisał(a):

Ale chyba nie rozumiesz drobnego faktu, że niezależnie od tego czy
sprzedasz klientowi 1 czy 100 programów, koszty utrzymania infrastruktury
(na klienta) są praktycznie takie same?

Łącze z CIR około 2Mbps - to trochę taniej niż transponder na HotBirdzie.
Zresztą chyba nikt nie oczekuje, że jeden kanał będzie 100 razy tańszy niż  100 kanałów.

--
SW3
-- --

Data: 2012-02-11 14:56:26
Autor: Maciej Bebenek
odplatnosc za kanaly
SW3 <sw3.spam.stop@poczta.fm> wrote:
Dnia 11-02-2012 o 11:27:21 Maciej Bebenek <maciej_pmt@tpsa.waw.pl>  napisaB(a):

Ale chyba nie rozumiesz drobnego faktu, |e niezale|nie od tego czy
sprzedasz klientowi 1 czy 100 programĂłw, koszty utrzymania infrastruktury
(na klienta) s praktycznie takie same?

Acze z CIR okoBo 2Mbps - to troch taniej ni| transponder na HotBirdzie.
Zreszt chyba nikt nie oczekuje, |e jeden kanaB bdzie 100 razy taDszy ni|  100 kanaBĂłw.

Łącze z taką przepustowością, ale NA KLIENTA!!! Na 1000 potrzebujesz 2 Gbps
i tak dalej, i tak dalej... Oczywiście należy uwzględnić jakiś współczynnik
overbookingu, ale jak nagle będzie mecz czy superduper film, to nie ma
przebacz: zapłacone, należy się.
Ipla nie raz leżała podczas różnych wydarzeń nadzwyczajnych ;-)
A transponder, o ile mnie nie oszukano w szkole, obsłuży nieskończoną
liczbę klientów, byleby ta nieskończoność (i jej anteny) zmieściła się na
skończonej (i określonej przez beam) powierzchni kuli ziemskiej.

Więc gdybyś chciał skalkulować koszty takiego przedsięwzięcia, to każdemu
klientowi liczysz kawałek serwera plus łącze z gwarantowaną przeplywnością
jako standard. W następnej kolejności doliczasz opłaty licencyjne za każdy
zamówiony kanał.

Data: 2012-02-13 16:44:23
Autor: SW3
odplatnosc za kanaly
Dnia 11-02-2012 o 15:56:26 Maciej Bebenek <maciej_pmt@tpsa.waw.pl>  napisał(a):

[...]

(na klienta) s%05 praktycznie takie same?
      ^^^^^^^^^^
Łącze z taką przepustowością, ale NA KLIENTA!!! Na 1000 potrzebujesz 2  Gbps
i tak dalej, i tak dalej...

Pisałeś o kosztach na klienta więc odpisałem o kosztach na klienta.
Jak się ma dużo klientów to satelita się bardziej opłaca. Ale nie widzę w  obecnych czasach zbyt dużych szans na szybkie zdobycie abonentów przez  nową platformę. A nawet jeśli, to nadal koszt startu jest gigantyczny. A  chyba o tym właśnie dyskutujemy, że w IPTV nie trzeba tak dużych funduszy  na start.

Oczywiście.

--
SW3
-- --

Data: 2012-02-14 18:34:27
Autor: z
odplatnosc za kanaly
W dniu 2012-02-11 15:56, Maciej Bebenek pisze:

[...]

http://www.dobreprogramy.pl/Po-co-komu-telewizja-skoro-jest-streaming-P2P,Aktualnosc,30300.html
Właściwie to się dziwię że znany sprawdzony pomysł (chyba radia internetowe kiedyś tak śmigały) nie został jeszcze zaprzęgnięty do słusznych celów :-)

Data: 2012-02-18 07:24:43
Autor: kaczor1
odplatnosc za kanaly
On 11 Lut, 10:33, SW3 <sw3.spam.s...@poczta.fm> wrote:
Dnia 10-02-2012 o 23:18:13 kaczor1 <roland.korczakow...@komax.net.pl>
napisał(a):

> [...]

> abonenta końcowego, tak czy tak, ktoś utrzymać będzie musiał, za co i
> tak zapłaci w ostatecznym rozrachunku abonent.

Oczywiście, że płaci. Ale twierdzenie, że odpada utrzymanie łącza
kablowego sugeruje, że płacić nie będzie musiał. Tymczasem różnica
jest tylko taka, że utrzymanie linii należało by do innego podmioty.
Czyli zamiast jednej skarbonki do której wrzucamy moniaki, mamy dwie.

Data: 2012-02-20 10:54:57
Autor: SW3
odplatnosc za kanaly
Dnia 18-02-2012 o 16:24:43 kaczor1 <roland.korczakowski@komax.net.pl>  napisał(a):

Oczywiście, że płaci. Ale twierdzenie, że odpada utrzymanie łącza
kablowego sugeruje, że płacić nie będzie musiał.

Bo odpada.
Jeśli chcesz z kablówką dotrzeć do mieszkańców danego osiedla to musisz  dociągnąć kabel do tego osiedla. Jak chcesz zwiększyć zasięg to musisz  ponieść duże koszty. Wyobraź sobie np. kablówkę, która ma jednego abonenta  na kilometr kwadratowy ;)
A w IPTV masz od razu w zasięgu wszystkich posiadaczy szerokopasmowego  łącza. Koszty są proporcjonalne do ilości klientów (tak samo jak  przychody) a nie do powierzchni obszaru zasięgu.

--
SW3
-- --

Data: 2012-02-11 12:54:27
Autor: ToMasz
odplatnosc za kanaly

[...]

Mógłbyś coś więcej na ten temat napisać? ktoś chciał puścić legalnie discovery w net i mu zabroniono?
ToMasz

Data: 2012-02-18 07:41:07
Autor: kaczor1
odplatnosc za kanaly
On 11 Lut, 12:54, ToMasz <twit...@nospam.gazeta.pl> wrote:
> [...]
> stosownymi zapisami w umowach z operatorami.

Mógłbyś coś więcej na ten temat napisać? ktoś chciał puścić legalnie

Jeśli oczekujesz, że napiszę, że firmie X, taki to, a taki nadawca
zabronił retransmisji w necie, to niestety muszę cię rozczarować, bo
była by to rozmowa o konkretnej umowie, która stanowi tajemnice
przedsiębiorstwa.  Natomiast nadawcy treści (a raczej agencje, które
reprezentują nadawców) określają system (lub systemy), w jakim program
może być retransmitowany. Czasem określają w jakim pakiecie ma się
znaleźć program, a kiedyś określali nawet sposób kodowania. (pisze o
umowach z operatorami kablowymi).

odplatnosc za kanaly