odplatnosc za kanaly

Data: 2012-02-06 15:21:15
Autor: Robert_J
odplatnosc za kanaly
Dziś trzeba płacić za cały pakiet, w którym jest np interesujący nas kanał, a całą resztę mamy gdzieś.

Dlatego że zarządzanie takim bajzlem też kosztuje, co zapewne by się przełożyło na podniesienie ceny poszczególnych kanałów i w sumie by wyszło niewiele taniej za dużo mniej :-))). Siłą rzeczy niektóre kanały by upadły i te co by zostały musiałyby więcej płacić za dosył, co by dało efekt taki, jak napisałem wcześniej...

Dlaczego nie może być tak, że każdy układa sobie swoją listę kanałów i płaci za każdy np po 1zł?

1 zł? Chyba nie zdajesz sobie sprawy ile jeden kanał kosztuje bezpośrednio u nadawcy :-).

Czy są jakieś techniczne ograniczenia?

Techniczne nie.

Wiadomo, że wtedy każdy musiałby mieć spersonalizowaną kartę do dekodera, ale coś jeszcze stoi na przeszkodzie?

Najbardziej to chyba pieniądze ;-). Na drugim miejscu chęci ;-)

Data: 2012-02-08 23:57:40
Autor: SW3
odplatnosc za kanaly
Dnia 06-02-2012 o 15:21:15 Robert_J <dzidekszcz1968@gazeta.pl> napisał(a):

Dlatego że zarządzanie takim bajzlem też kosztuje, co zapewne by się

Na szczęście wynaleziono komputery i nie trzeba już zaznaczać każdego  kanału ołówkiem :-)
Zresztą teraz też jest to dość skomplikowane - pakiety, opcje dodatkowe,  czasem w zestawie mające inną cenę niż osobno, czasem żeby zamówić jakiś  pakiet trzeba zamówić też inny pakiet...

przełożyło na podniesienie ceny poszczególnych kanałów i w sumie by  wyszło niewiele taniej za dużo mniej :-))).

Pewnie za dużo mniej by nie było dużo taniej bo operator chce po prostu  jak najwięcej zarobić. Teraz też pełna oferta nie kosztuje 2 razy więcej  niż połowa oferty.

Siłą rzeczy niektóre kanały by upadły

I to by była największa korzyść! Producenci kanałów i operatorzy platform  musieliby się starać o wartościowe treści. Nie dodawali by kanałów tylko  po to żeby się pochwalić ilością.
Pieniądze trafiałyby do nadawców wybranych przez abonentów a nie przez  menedżerów od oferty. Teraz jak wybiorę jakiś pakiet to moje pieniądze  trafiają do nadawców wszystkich programów z tego pakietu i nawet nikt nie  wie które programy mnie interesują. Pomiary oglądalności nie oddają  rzeczywistego zainteresowania kanałem, bo mogę jakiś kanał włączać rzadko  albo prawie wcale ale bym go kupił dla 5 minut tygodniowo albo po prostu  po to by go mieć. A gdybym sobie wybierał sam kanały to by wszystko było  jasne.

i te co by zostały musiałyby więcej płacić za dosył, co by

Ponieważ?
Jeśli już, to mniej z powodu zmniejszenia popytu na miejsce na satelicie.

 1 zł? Chyba nie zdajesz sobie sprawy ile jeden kanał kosztuje  bezpośrednio u nadawcy :-).

No ja szczerze mówiąc nie mam pojęcia ale podejrzewam, że rozpiętość jest  spora - od dużo poniżej złotówki do dużo powyżej.

Na pewno część kanałów by kosztowała grosze a część może i parenaście  złotych. Na pewno im więcej kanałów by się kupowało tym by wychodziło  taniej za sztukę. Ile konkretnie - wolny rynek by ustalił. I co ważne -  nadawcy mogliby konkurować ze sobą (ceną i zawartością) bezpośrednio o  klienta a nie o menedżerów platform.

Czy tak będzie? IMO zdecydowanie tak. Platformy same z siebie tego nie  wprowadzą, zwłaszcza że właśnie się zmniejsza konkurencja wśród platform,  ale gdy poczują zagrożenie ze strony rozwijającego VOD w Internecie, nie  będą miały wyjścia.

--
SW3
-- --

odplatnosc za kanaly