odporny na upadek/zalanie laptop

Data: 2010-10-28 22:27:02
Autor: Marek
odporny na upadek/zalanie laptop
Prosiłem tu kiedy¶ o pomoc w doborze laptopa odpornego na zalanie/upadek
itp. Budżet nie jest duży ( 3500-4500), więc "pancerne" laptopy panasonic
odpadaj± :)

Wybrałem kilka modeli , kieruj±c się założenim, że dysk powinien mieć
ochrone przeciwwstrz±sow±, obudowa powninn byc metalowa, kalwiatura odporna
na zalanie. Mogę prosić o opinie na temat poniższych laptopów ?

http://tinyurl.com/toshiba-tecra-s11 (s11-124)
http://tinyurl.com/aristo-strong-1520
http://tinyurl.com/notestar-strong-book-130
http://tinyurl.com/lenovo-t410i-en ,
http://www.lenovoshop.pl/index.php/product/list/id_category/129/producer_id

PS. Wydajno¶c nie jest to parametrem krytycznym, to będzie do prostych
aplikacji biznesowych, office, internet.

Data: 2010-10-28 22:41:19
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
odporny na upadek/zalanie laptop
Dnia 2010-10-28, o godz. 22:27:02
Marek <marek.grupy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Prosiłem tu kiedy¶ o pomoc w doborze laptopa odpornego na
zalanie/upadek itp. Budżet nie jest duży ( 3500-4500), więc
"pancerne" laptopy panasonic odpadaj± :)
<...>
PS. Wydajno¶c nie jest to parametrem krytycznym, to będzie do prostych
aplikacji biznesowych, office, internet.

To może używka Panasonic Toughbook CF-29 za niecałe 1600 PLN:
http://www.wirelesslan.com.pl/urzadz.php?gr=6&kat=93&idx=1226
Trafiłem na to jako¶ przypadkiem kilka dni temu - nie mam żadnego
powi±zania ze sprzedawc±. Za różnicę w cenie dokupisz pamięci, dysk i
now± baterię ;-)

Zdrówko

Data: 2010-10-28 22:56:27
Autor: Marek
[...]
Byłoby ok, ale musi być nowy :(

Data: 2010-10-29 00:20:48
Autor: =Marcos=
[...]

Ja mogę napomkn±ć o Toshiba Satellite M100, kilka lat temu był to laptop z ¶redniej półki Toshiby. Miałem egzemplarz, który wypadł w czasie jazdy z samochodu (otwarty). Impet uderzenia był duży, obudowa pękła w kilku miejscach, a bateria wypadła. Oprócz mechanicznych uszkodzeń obudowy i powierzchni ekranu laptopowi nic się nie stało, żadnych błędów na dysku, ekran porysowany żwirem, ale nie uszkodził się, laptop pracował dalej bezproblemowo.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2010-10-29 09:29:44
Autor: VSS
=Marcos= wrote:
Ja mogę napomkn±ć o Toshiba Satellite M100, kilka lat temu był to
laptop z ¶redniej półki Toshiby. Miałem egzemplarz, który wypadł w
czasie jazdy z samochodu (otwarty).

fascynuja mnie takie przypadki. laptop samodzielnie wyfrun±ł przez okno :)
--
VSS
http://vss.pl

Data: 2010-10-29 09:42:07
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
odporny na upadek/zalanie laptop
Dnia 2010-10-29, o godz. 09:29:44
"VSS" <vss@gazeta.pl> napisał(a):

=Marcos= wrote:
> [...]
> czasie jazdy z samochodu (otwarty).

fascynuja mnie takie przypadki. laptop samodzielnie wyfrun±ł przez

Mój przy dachowaniu - półtorej zwitki w lewo pisz±c po lotniczemu ;-) -
wyfrun±ł bez problemu. Podobnie jak wiele innych bagaży z paki
terenówki. :-P

Zdrówko

Data: 2010-10-29 22:41:13
Autor: animka
W dniu 2010-10-29 09:29, VSS pisze:
=Marcos= wrote:
[...]

Może na jakim¶ balonie leżał ;-)

--
animka

Data: 2010-10-29 21:47:50
Autor: januszek
odporny na upadek/zalanie laptop
animka napisa?(a):

fascynuja mnie takie przypadki. laptop samodzielnie wyfrunÄ…Ĺ‚ przez okno :)

Może na jakimś balonie leżał ;-)

Dywan, ktoś zostawił laptopa na latającym dywanie, który w połączeniu z otwartym oknem... ;P

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2010-10-29 11:09:54
Autor: Doxent
odporny na upadek/zalanie laptop

PS. Wydajno¶c nie jest to parametrem krytycznym, to będzie do prostych
aplikacji biznesowych, office, internet.

zastępuj±c tradycyjny dysk jakim¶ SSD uzyskujemy 100% odporno¶ć na wstrz±sy. Jeżeli nie zależy nam na pojemno¶ci to 64GB w zupełno¶ci wystarcza do podstawowych zastosowań.

Data: 2010-10-29 09:15:29
Autor: januszek
odporny na upadek/zalanie laptop
Doxent napisa?(a):

zastępując tradycyjny dysk jakimś SSD uzyskujemy 100% odporność na wstrząsy.

No bez przesady. Aby tak było trzeba by całą tę elektronikę zatopić w jakimś lekko plastycznym tworzywie ;) Generalnie pozbywamy się wrażliwości na wstrząsy elemntów mechanicznych tradycyjnych dysków.

j.

Data: 2010-10-29 11:21:12
Autor: BartekK
W dniu 2010-10-29 11:15, januszek pisze:
Doxent napisa?(a):

zastępując tradycyjny dysk jakimś SSD uzyskujemy 100% odporność na wstrząsy.

No bez przesady. Aby tak było trzeba by całą tę elektronikę zatopić w
jakimĹ› lekko plastycznym tworzywie ;) Generalnie pozbywamy siÄ™
wrażliwości na wstrząsy elemntów mechanicznych tradycyjnych dysków.
_DANE_ są wtedy odporne na wstrząsy. W razie upadku laptopa - bierzemy drugiego, przekładamy dysk i działamy dalej :)
Niestety nie jest tak pięknie do końca - miałem przypadek laptopa HP który po lekkim upadku (z ławy na podłogę, może 40cm) zabił wszystkie wnętrzności - padła prawdopodobnie przetwornica z aku na poszczególne napięcia, dysk miał spaloną elektronikę, ram padnięty, dvd-rw padnięte elektrycznie, z laptopa który praktycznie nie miał śladów uszkodzenia mechanicznego została sprawna tylko klawiatura...

Data: 2010-10-29 09:35:13
Autor: januszek
odporny na upadek/zalanie laptop
BartekK napisa?(a):

_DANE_ są wtedy odporne na wstrząsy. W razie upadku laptopa - bierzemy drugiego, przekładamy dysk i działamy dalej :)

W przypadku dysku SSD dane sa tak samo odporne jak elektronika plyty glownej. Kilka laptopow z ktorymi mialem do czynienia zostalo przez ich uzytkownikow poddane takim wstrzasom, ze plyty padly ;) To nie jest nic niezwyklego w sumie.

j.

Data: 2010-10-30 06:20:04
Autor: astro
On Thu, 28 Oct 2010 22:27:02 +0200, Marek wrote:
Prosiłem tu kiedy¶ o pomoc w doborze laptopa odpornego na zalanie/upadek
itp. Budżet nie jest duży (3500-4500)

Dell Latitude E6400 ATG.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2010-11-01 23:12:02
Autor: Marek
Dnia Sat, 30 Oct 2010 06:20:04 +0200, astro napisał(a):

On Thu, 28 Oct 2010 22:27:02 +0200, Marek wrote:
Prosiłem tu kiedy¶ o pomoc w doborze laptopa odpornego na zalanie/upadek
itp. Budżet nie jest duży (3500-4500)

Dell Latitude E6400 ATG.

a można go jeszcze łatwo kupić ? (¶ci¶lej: czy nie kończy się seria, bo
zakup będzie za jakis miesi±c-dwa...)

odporny na upadek/zalanie laptop