odpowiednik i5 AMD

Data: 2011-09-12 21:37:32
Autor: Ireneusz Brycki
odpowiednik i5 AMD
Witam,

Nie do końca rozumiem jaka jest różnica miedzy prockami AMD a Intel, ale z tego co czytam to Intel dystansuje AMD wydajnością.

Pytanie, czy warto poczekać na procesory z serii FX skoro ich cena ma być bardzo atrakcyjna w stosunku do procków Intela?
--
Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

Data: 2011-09-12 21:51:21
Autor: Santana
odpowiednik i5 AMD

Użytkownik "Ireneusz Brycki" <ireneusz.brycki@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j4lmve$jvq$1inews.gazeta.pl...
Witam,

Nie do końca rozumiem jaka jest różnica miedzy prockami AMD a Intel, ale z tego co czytam to Intel dystansuje AMD wydajno¶ci±.

I deklasuje cen± ;)

Data: 2011-09-12 22:25:24
Autor: Jerzy Dombczak
odpowiednik i5 AMD
W dniu 2011-09-12 21:37, Ireneusz Brycki pisze:
[...]

Roznica jest od zawsze taka ze AMD produkuje klony ix86, jakie by one nie byly to zawsze beda to klony oryginalu.

Data: 2011-09-12 21:40:09
Autor: m4rkiz
odpowiednik i5 AMD
Jerzy Dombczak wrote:
Nie do końca rozumiem jaka jest różnica miedzy prockami AMD a Intel, ale
z tego co czytam to Intel dystansuje AMD wydajnością.

taka jak miedzy samochodami od hyundaia i forda ;)

Pytanie, czy warto poczekać na procesory z serii FX skoro ich cena ma
być bardzo atrakcyjna w stosunku do procków Intela?

zawsze warto poczekac, rozwoj techniczny sprawia ze bedzie wydajniej za
ta sama kase

Roznica jest od zawsze taka ze AMD produkuje klony ix86, jakie by one
nie byly to zawsze beda to klony oryginalu.

i komus to ma niby przeszkadzac?
amd oferuje jeden 'domowy' socket do ktorego pasuje wszystko a wydajnosc
jest tansza niz w produktach intela ktory z kolei posiada w ofercie
najszybsze uklady

potrzebujesz najszybszego procesora na rynku? - intel
potrzebujesz cos ze sredniego, domowego segmentu - amd

a to czy sa to klony intela czy nie, nie ma tu dla kowalskiego zadnego
praktycznego znaczenia, chyba ze sie chce fanbojstwo uprawiac

zawsze dziwili mnie ludzie ktorzy maja 'swoje' firmy i sa gotowi walczyc
z 'konkurencja' bez sensownych argumentow, za to z "glebokim wewnetrznym
przekonaniem", gdyby ci jeszcze za to placili to moglbym zrozumiec...

Data: 2011-09-13 08:11:08
Autor: Marrcino
odpowiednik i5 AMD
W dniu 2011-09-12 22:40, m4rkiz pisze:

taka jak miedzy samochodami od hyundaia i forda ;)

Czyli taka, ĹĽe fordy (intele) sÄ… bardziej awaryjne?

Data: 2011-09-19 10:53:38
Autor: Robson
odpowiednik i5 AMD
W dniu 2011-09-13 08:11, Marrcino pisze:
W dniu 2011-09-12 22:40, m4rkiz pisze:

taka jak miedzy samochodami od hyundaia i forda ;)

Czyli taka, że fordy (intele) s± bardziej awaryjne?

A hyundaie maja lepsze silniki i sa ladniejsze :D

Data: 2011-09-13 17:31:37
Autor: Szymon von Ulezalka
odpowiednik i5 AMD
i komus to ma niby przeszkadzac?
amd oferuje jeden 'domowy' socket do ktorego pasuje wszystko a wydajnosc

masz na mysli am3 czy fm1?

szymon

Data: 2011-09-13 00:32:36
Autor: Przemysław Ryk
odpowiednik i5 AMD
Dnia Mon, 12 Sep 2011 22:25:24 +0200, Jerzy Dombczak napisał(a):

[...]

Swego czasu zainwestowałem w platformę na socket 939 i w porównaniu z tym,
co prezentowano do wypuszczenia Core 2 Duo, to wcale tak pięknie dla Intela
nie było. :)

[ W±trobę żółć zalewała. Nerki oblały się strachem. Gardło nerwowo         ]
[ przełykało ¶linę. Żoł±dek co¶ gryzło na sam± my¶l. Nogi i język niedługo ]
[ miały zacz±ć się pl±tać. Serce krew zalewała. I tylko mózg się cieszył,  ]
[ że nadchodzi PIˇTEK!                                    (JoeMonster.org) ]

Data: 2011-09-13 08:46:48
Autor: Radosław Sokół
odpowiednik i5 AMD
W dniu 12.09.2011 22:25, Jerzy Dombczak pisze:
Roznica jest od zawsze taka ze AMD produkuje klony ix86, jakie by one nie byly to zawsze beda to klony oryginalu.

Co Cię tak sfrustrowało, że piszesz takie idiotyzmy?

PS. A Opel jest klonem Mercedesa, a Mac OS - klonem Windows?

| RadosĹ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ĹšlÄ…ska                   |

Data: 2011-09-13 09:26:38
Autor: Leszek K.
odpowiednik i5 AMD
Dnia Mon, 12 Sep 2011 22:25:24 +0200, Jerzy Dombczak napisał(a):

Roznica jest od zawsze taka ze AMD produkuje klony ix86, jakie by one nie byly to zawsze beda to klony oryginalu.

To "zawsze" to się skończyło na 486 gdy AMD się wychyliło i pozwoliło sobie
zrobić klona szybszego niż oryginał. Od tego czasu w trudzie i znoju, raz
słabiutkie innym razem rewelacyjne, robi całkowicie własne procesory.

Data: 2011-09-13 09:54:43
Autor: qwerty
odpowiednik i5 AMD
Użytkownik "Leszek K."  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j4n0jf$pr6$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Własne? To po cholerę wymieniaj± się instrukcjami?

Data: 2011-09-13 14:11:01
Autor: Andrzej Libiszewski
odpowiednik i5 AMD
W dniu 2011-09-13 09:54, qwerty pisze:
[...]

A instrukcje co maj± do projektu procesora?

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

Data: 2011-09-13 16:31:08
Autor: Jerzy Dombczak
odpowiednik i5 AMD
W dniu 2011-09-13 14:11, Andrzej Libiszewski pisze:
[...]

To intel zaprojektowal i wprowadzil na rynek procesor z linii x86.
AMD jedynie wprowadzil produkt zgodny programowo z x86.
Jak dodtad to AMD dostosowuje liste instrukcji do tej Intelowskiej nie odwrotnie.

Dla buraka cukrowego instrukcje nie maja wiele wspolnego z typem procesora bo burak cukrowy i tak nie wie co to jest.

Data: 2011-09-13 17:07:36
Autor: qwerty
odpowiednik i5 AMD
Użytkownik "Jerzy Dombczak"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j4npf7$vna$1@news.onet.pl...
Jak dodtad to AMD dostosowuje liste instrukcji do tej Intelowskiej nie odwrotnie.

A SSE5 to co?

Data: 2011-09-13 21:28:05
Autor: Andrzej Libiszewski
odpowiednik i5 AMD

Użytkownik "Leszek K." napisał w wiadomości grup
[...]

WĹ‚asne? To po cholerÄ™ wymieniajÄ… siÄ™ instrukcjami?

A instrukcje co majÄ… do projektu procesora?

To intel zaprojektowal i wprowadzil na rynek procesor z linii x86.
AMD jedynie wprowadzil produkt zgodny programowo z x86.

Mowa była o klonach, a klony są identyczne. I kiedyś tak rzeczywiście było,
dopóki AMD nie opracowało procesorów zgodnych programowo, a innych
konstrukcyjnie. Rozumiesz?

Jak dodtad to AMD dostosowuje liste instrukcji do tej Intelowskiej nie odwrotnie.

Dla buraka cukrowego instrukcje nie maja wiele wspolnego z typem procesora bo burak cukrowy i tak nie wie co to jest.

A zatem, Cukrowy, zestaw instrukcji x64 nie bez powodu nazywa siÄ™ AMD64. To
Intel dostosowywał swój EM64T do AMD.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem

Data: 2011-09-14 14:25:24
Autor: qwerty
odpowiednik i5 AMD
UĹĽytkownik "Andrzej Libiszewski"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:4xyj2m1muatf.1qcgrd2evdj0s.dlg@40tude.net...
A zatem, Cukrowy, zestaw instrukcji x64 nie bez powodu nazywa siÄ™ AMD64. To
Intel dostosowywał swój EM64T do AMD.

Zapominasz o ia-64

Data: 2011-09-14 16:30:38
Autor: Andrzej Libiszewski
odpowiednik i5 AMD
W dniu 2011-09-14 14:25, qwerty pisze:
Użytkownik "Andrzej Libiszewski" napisał w wiadomości grup
A zatem, Cukrowy, zestaw instrukcji x64 nie bez powodu nazywa siÄ™
AMD64. To
Intel dostosowywał swój EM64T do AMD.

Zapominasz o ia-64

Nie, nie zapominam.  Mowa byĹ‚a o procesorach z linii x86, a Itanium bardzo trudno tu umieĹ›cić.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

Data: 2011-09-14 21:07:01
Autor: Smok Eustachy
odpowiednik i5 AMD
On 14.09.2011 14:25, qwerty wrote:
[...]

To była ślepa uliczka świadcząca o degeneracji Intela.

Data: 2011-09-13 14:10:19
Autor: Andrzej Libiszewski
odpowiednik i5 AMD
W dniu 2011-09-12 22:25, Jerzy Dombczak pisze:
[...]

A zestaw instrukcji x64 kto wprowadził najpierw, AMD czy Intel? :P

Data: 2011-09-13 16:31:55
Autor: Jerzy Dombczak
odpowiednik i5 AMD
W dniu 2011-09-13 14:10, Andrzej Libiszewski pisze:
[...]

Taa AMD wprowadzil a Intel sie dostosowal.

Data: 2011-09-13 21:29:31
Autor: Andrzej Libiszewski
odpowiednik i5 AMD
Dnia Tue, 13 Sep 2011 16:31:55 +0200, Jerzy Dombczak napisał(a):

Taa AMD wprowadzil a Intel sie dostosowal.

Twoje zaprzeczanie oczywistym i Ĺ‚atwym do sprawdzenia faktom nie jest zbyt
sensowne.

Data: 2011-09-14 00:42:55
Autor: Olo
odpowiednik i5 AMD
W dniu 2011-09-12 21:37, Ireneusz Brycki pisze:
Witam,

Nie do końca rozumiem jaka jest różnica miedzy prockami AMD a Intel, ale
z tego co czytam to Intel dystansuje AMD wydajno¶ci±.

AMD jest o wiele tańszy, z t± wydajno¶ci±, to nie jest tak tragicznie - kiedy¶ to Intel musiał doganiać AMD :) Jednak obecnie faktycznie Intel prowadzi i to znacznie w kategorii wydajno¶ci.
A co do procków i wydajno¶ci i ceny - dwa porównywalne wydajno¶ciowo procki - Intel i7 950 i AMD Phenom X6 1100T to różnica w cenie ponad 300 zł! Tak więc stosunek cena/możliwo¶ci na plus dla AMD, a kogo interesuje co masz pod mask± :)

Pytanie, czy warto poczekać na procesory z serii FX skoro ich cena ma
być bardzo atrakcyjna w stosunku do procków Intela?

patrz na stosunek cena/możliwo¶ci.

odpowiednik i5 AMD