Data: 2013-09-25 08:50:16 | |
Autor: chochlik_drukarski | |
odpowiedź na decyzje reklamacyjną | |
Witam
Reklamowałem 2 sztuki ubrań które po kilku praniach zrobiły się o połowe mniejsze. Mam jakieś zgłoszenia reklamacyjne z którego nie wynika czy jest zgłoszenie z tytułu gwarancji czy z tytułu niezgodności z umową. Zresztą nie dostałem żadnego dokumentu gwarancyjnego ani nic więc zakładam, że po prostu gwarancji nie ma i nie mogłem z niej akurat skorzystać. Na dokumencie jest tekst: "Zgłoszenie przyjęto i poinformowano klienta, iż reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od daty przyjęcia. Informacja o rozpatrzeniu reklamacji dostępna jest w salonie". Przy zgłaszaniu musiałem podać adres i numer telefonu. Poinformowano mnie (ustnie), że ktoś do mnie zadzwoni. Minęły 3 tygodnie i nic. W internecie jest mnóstwo interpretacji przepisów z których wynika, że powyższy zapis jest nieskuteczny i na sprzedawcy leży obowiązek skutecznego poinformowania mnie (listem poleconym, mailem albo przynajmniej telefonicznie). Wszyscy powołują się na klauzule niedozwolone które brzmią: "Klient zobowiązuje się w terminie 14 dni odebrać decyzję dotyczącą ustosunkowania się sprzedawcy do żądania kupującego bez dodatkowego powiadomienia" oraz "Klient zobowiązuje siędecyzjęodebrać osobiście w dniu powyżej ustalonym" Ja nie jestem przekonany czy z tych 2 tekstów wynika taki obowiązek sklepu. Czy waszym zdaniem mam teraz prawo żądać uznania reklamacji ze względu na przekroczny czas na odpowiedź czy nie ? Tak naprawdę to nie wiem jaka jest decyzja ale kilka rzeczy już tam reklamowałem i wiem czego się spodziewać. Bez walki się na pewno nie obejdzie. |
|