odpowiedzialnosc za transakcje karta przez zastrzezeniem

Data: 2012-05-14 13:14:03
Autor: Krzysiek
odpowiedzialnosc za transakcje karta przez zastrzezeniem
Ktore banki przejmuja odpowiedzalnosc za nieautoryzowane transakcje platnicze, nawet ponizej kwoty 150 EUR?

Do niedawno tak bylo w Polbanku, nadal tak jest opisane w FAQ, tymczasem w najnowszych zmianach do regulaminu wpisali:
"Do czasu zgloszenia utraty karty, Posiadacz karty odpowiada za nieautoryzowane transakcje platnicze, do kwoty stanowiacej rownowartosc w zlotych 150 EUR (...) jezeli nieautoryzowana transakcja jest skutkiem posluzenie sie utracona przez Posiadacza karta albo skradziona Klientowi karta".

Czyli jak mam karte z PayPass to automatycznie ryzykuje te 50zl limitu
(ew. 50zł * kazda posiadana karta).

w Citi jest tak:
Je¶li szkody Klienta wynikaj±ce z utraty Karty poniesione w ci±gu 72 godzin przed Zastrzeżeniem s± wyższe niż 100 zł, Bank pokryje
szkodę w czę¶ci przekraczaj±cej 100 zł, chyba, że do Transakcji doszło z winy Klienta lub Użytkownika. W przypadku Kart Platinum
oraz Karty Kredytowej Citibank MasterCard World Signia Ultime Bank pokryje szkodę również w kwocie do 100 zł

Data: 2012-05-15 06:10:17
Autor: Krzysztofsf
Krzysiek <kl1@o2.pl> napisał(a):

[...]

(ew. 50z=B3 * kazda posiadana karta).

250 zl od karty. 50 zl to limit pojedynczej transakcji.
A jak jeszcze szczesliwy znalazca wykorzysta limit przed i po polnocy.....

Jak dotad chyba zaden bank nie umozliwia zmniejszenia limitow na platnosciach bezstykowych.
3x20 zl by mi np. odpowiadalo.

Data: 2012-05-15 00:25:56
Autor: Krzysiek
W dniu wtorek, 15 maja 2012 08:10:17 UTC+2 użytkownik Krzysztofsf  napisał:

Jak dotad chyba zaden bank nie umozliwia zmniejszenia limitow na platnosciach bezstykowych.
3x20 zl by mi np. odpowiadalo.
Polbank mial dobry zapis regulaminowy na przypadek utraty karty dopiero teraz z okazji(?) wprowadzenia ***** paypass zmienili na taki jak w wiekszosci bankow...
W Citi jest przynajmniej limit odpowiedzialnosci 100zl a nie 150 EUR.
jakies inne pozytywne przyklady?
w BZWBK tez 150 EUR z tego co wyczytalem.

Data: 2012-05-15 09:26:05
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 15.05.2012 08:10, Krzysztofsf pisze:

[...]

I jeszcze chamsko wszędzie to wciskaj±.

Cóż, zostaje niszczenie antenek ;)

Data: 2012-05-15 00:51:08
Autor: krzysztofsf
odpowiedzialnosc za transakcje karta przez zastrzezeniem
On 15 Maj, 09:26, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
> [...]

> Jak dotad chyba zaden bank nie umozliwia zmniejszenia limitow na platnosciach

Gdyby bankom ZALEZALO na udostepnieniu BEZPIECZNYCH  platnosci
bezstykowych, wystarczyloby wprowadzic karty bezstykowe prepaid w
tandemie z karta kredytowa lub debetowa.
Zasilanie internetowo z poziomu konta  i w bankomatach ze srodkow na
koncie lub dostepnego limitu w przypadku KK..

Kwota przeslana z karty podstawowej na bezstykowa traktowana przez
bank jak zakup - brak innej opcji niz zakup zdjecia srodkow ze
sparowanego prepaida.
Co jakis czas, gdy klient czuje taka potrzebe zasila prepaida pod
ewentualne drobne wydatki bezstykowe, trzymajac na nim akceptowalna
przez siebie kwote.

Data: 2012-05-15 00:59:21
Autor: krzysztofsf
On 15 Maj, 09:51, krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> wrote:

Co jakis czas, gdy klient czuje taka potrzebe zasila prepaida pod
ewentualne drobne wydatki bezstykowe, trzymajac na nim akceptowalna
przez siebie kwote.

W sumie, to wystarczylaby jedna karta z zasilaniem chipa bezstykowego
na powyzszych zasadach. :)
Jak ktos ma "puste" kwoty na bezstykowe - jego sprawa. Uzupelnia do 50
zl - tak samo jego sprawa..
Moze miec nawet stale zlecenie, raz na dobe czy raz na tydzien
przelewajace srodki z konta czy KK do zalozonej wysokosci srodkow na
bezstykowej.
Rozbicie na fizycznie dwie karty - to juz wedlug zasad i TOiP danego
banku.

Data: 2012-05-15 01:25:39
Autor: Krzysiek
W dniu wtorek, 15 maja 2012 09:51:08 UTC+2 użytkownik krzysztofsf napisał:

Gdyby bankom ZALEZALO na udostepnieniu BEZPIECZNYCH  platnosci
bezstykowych,
Niech biora na siebie odpowiedzialnosc za wszystkie transakcje tez przed zgloszeniem utraty karty. Wtedy faktycznie bedzie to lepsze (bezpieczniejsze)od gotowki.
W obecnej wersji - jedna karta PayPass jeszcze ujdzie - ale jak ktos ma wiecej niz jedna karta i wszystkie z paypassem...robi sie to niebezpieczna zabawa.

No i ustawianie limitow.

a w dluzszej perspektywie - karta z 'klawiaturka' do wpisywania PINu w celu aktywacji modulu bezstykowego :)
(na pewno do zrobienia tylko swoje kosztuje)

Data: 2012-05-15 02:10:41
Autor: krzysztofsf
On 15 Maj, 10:25, Krzysiek <k...@o2.pl> wrote:
> [...]

Niech biora na siebie odpowiedzialnosc za wszystkie transakcje tez przed zgloszeniem utraty karty. Wtedy faktycznie bedzie to lepsze (bezpieczniejsze)od gotowki.

Nie mozna brac pod uwage tylko aspektu utracenia karty.

W roznych niezdrowych relacjach bywajacych czy to w rodzinach, czy w
pracy, szatni sportowej, szkole czy na studiach, karty bezstykowe sa
niebezpieczniejsze od gotowki.
Jesli w otoczeniu ktos systematycznie podkrada gotowke, jest to w
miare latwe do wychwycenia, czesto juz w kilka godzin po fakcie.
Jesli ktos podkradnie karte bezstykowa , zrobi nieduze zakupy i odlozy
pozniej na miejsce, taki proceder moze byc niezauwazony przez dlugi
czas., a czasem calkiem niewykryty.

Banki zmuszaja nas do noszenia calkiem sporych kwot (250 zl a pensja
minimalna....) bez zabezpieczenia i bez kontroli wykorzystania.
Na karcie brak sladu po tym, ze ktos przed chwila zrobil sobie nia
zakupy na nasz koszt.

Data: 2012-05-15 10:33:12
Autor: otrov
wrote:
[...]

Pro¶ciej - wystarczyło by wyprowadzić druciki z antenki na powierzchnię karty, tak, żeby obwód działał jedynie wówczas, gdy zamknie się go za pomoc± własnego palca :-)

Ilo¶ć potencjalnych fraudów spadłaby znacz±co.

o.

Data: 2012-05-15 02:14:44
Autor: luc
On 15 Maj, 10:33, otrov <ot...@gazeta.pl> wrote:
W dniu 2012-05-15 09:51, krzysztofsf pisze:

>>> 3x20 zl by mi np. odpowiadalo.

> Gdyby bankom ZALEZALO na udostepnieniu BEZPIECZNYCH  platnosci
> bezstykowych, wystarczyloby wprowadzic karty bezstykowe prepaid w
> tandemie z karta kredytowa lub debetowa.

Prościej - wystarczyło by wyprowadzić druciki z antenki na powierzchnię
karty, tak, żeby obwód działał jedynie wówczas, gdy zamknie się go za
pomocą własnego palca :-)

Ilość potencjalnych fraudów spadłaby znacząco.

Hmmm.. I co ja wtedy bym zrobił z minikartą schowaną pod klapką
telefonu:

http://goo.gl/l8aXH

o.

pzdrwm
luc

http://â– .tk - co mi w uchu siedzi...

Data: 2012-05-15 23:58:05
Autor: witek
krzysztofsf wrote:
Gdyby bankom ZALEZALO na udostepnieniu BEZPIECZNYCH  platnosci
bezstykowych, wystarczyloby wprowadzic karty bezstykowe prepaid w
tandemie z karta kredytowa lub debetowa.

nikt sie nie bedzie bawil w pierdoly typu przelewanie 5 zl tam i z powrotem.
chyba, ze szczeniaki.

Data: 2012-05-15 22:54:27
Autor: krzysztofsf
On 16 Maj, 06:58, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
krzysztofsf wrote:
> [...]
> tandemie z karta kredytowa lub debetowa.

nikt sie nie bedzie bawil w pierdoly typu przelewanie 5 zl tam i z powrotem.

Bzdura
A jak myslisz, dlaczego na grupie jest ogolna niechec do narzucanego
niebezpiecznego dla klienta rozwiazania.

kazdy by sobie mogl ustalic swoj prog kwoty do takiej  "portmonetki".

W zalozeniach, gdy technologia raczkowala, reklamowano jako drobne na
gazete i papierosy.

Data: 2012-05-15 01:27:12
Autor: Krzysiek
W dniu wtorek, 15 maja 2012 09:26:05 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

Cóż, zostaje niszczenie antenek ;)
Jakis poradnik jak skutecznie i bezpiecznie to zrobic?
w necie sa opisy raczej kiepskie opisy bo niszczace chip a nie antenke.

Data: 2012-05-16 08:24:31
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 15.05.2012 10:27, Krzysiek pisze:
[...]

Mocno pod¶wietlić, wypatrzyć jak ta antena się pl±cze, zaznaczyć i przerwać.

Niektóre popularne karty maj± w internecie opisy, gdzie ci±ć.

Data: 2012-05-16 20:02:12
Autor: witrak()
odpowiedzialnosc za transakcje karta przez zastrzezeniem
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote on
2012-05-16_8:24
[...]

Mocno podświetlić, wypatrzyć jak ta antena się plącze, zaznaczyć i przerwać.

Niektóre popularne karty mają w internecie opisy, gdzie ciąć.

Tak? Parę odsyłaczy by sie przydało. Pięć na początek wystarczy...

witrak()

Data: 2012-05-15 11:15:43
Autor: Paweł Sikora
Krzysztofsf  wrote:

Krzysiek <kl1@o2.pl> napisał(a):

[...]

ja mam antenke z citi i wiem, ze na infolinii mozna limit platnosci
bez podawania pinu przestawic nawet do zera.

Data: 2012-05-15 02:30:47
Autor: krzysztofsf
On 15 Maj, 11:15, Paweł Sikora <paw...@alatek.krakow.pl> wrote:

> [...]

ja mam antenke z citi i wiem, ze na infolinii mozna limit platnosci
bez podawania pinu przestawic nawet do zera.

Wylaczyc bezstykowe tak.
Ale ustawic nizszy niz "ustawowy" limit juz nie.
Tez mam ich karte i mialem tyllko ( a raczej "az", porownujac do
konkurencji) mozliwosc wylaczenia uslugi do wyboru.

Data: 2012-05-15 02:37:54
Autor: Krzysiek
W dniu wtorek, 15 maja 2012 11:30:47 UTC+2 użytkownik krzysztofsf napisał:

Wylaczyc bezstykowe tak.
Ale ustawic nizszy niz "ustawowy" limit juz nie.
Tez mam ich karte i mialem tyllko ( a raczej "az", porownujac do
konkurencji) mozliwosc wylaczenia uslugi do wyboru.

jak to dziala?
Kiedy 'nowe dane' beda znane dla karty?
po dowolnym wykorzystaniu karty np. w bankomacie albo przy platnosci?

ustawienie tego limitu na 0 powoduje takze brak mozliwosci wykonania transakcji stykowych ale bez PINu ( transakcje typu CAT) ale wersja autoryzacja podpisem zostaje? ;)

Data: 2012-05-15 02:54:57
Autor: krzysztofsf
On 15 Maj, 11:37, Krzysiek <k...@o2.pl> wrote:
> [...]

ustawienie tego limitu na 0 powoduje takze brak mozliwosci wykonania transakcji stykowych ale bez PINu ( transakcje typu CAT) ale wersja autoryzacja podpisem zostaje? ;)

Wszedzie wklepuje pin. Ale na "zwyklej" bezantenkowej KK z Citi tak
samo - juz nie pamietam, gdzie i kiedy zdazylo sie podpisac.

Pierwsza probe platnosci bezstykowej zrobilem po zablokowaniu u
konsultanta - nie dziala - i tyle.
Nie pamietam, czy pomiedzy tymi czynnosciami byla zwykla platnosc, czy
tez dane uaktulnily sie przy pierwszej probie platnosci bezstykowej.

odpowiedzialnosc za transakcje karta przez zastrzezeniem