odpowietrzanie ukłądu hamulcowego

Data: 2009-04-17 00:42:14
Autor: kogutek
odpowietrzanie ukłądu hamulcowego
Witam
Wymieniałem ostatnio przewody hamulcowe. Niestety nie mogę odpowietrzyć całego układu. Do zbiornika wlałem może z pół szklanki płynu hamulcowego.
Zgodnie z wytycznymi dotyczacymi kolejności odpowietrzanych kół pompuję pedałem hamulca a poziom w zbiorniku ani drgnie. Procedure odpowietrzania przestrzegam tzn. kolejność kół, odpowietrzniki odkręcane i zakręcane w odpowiednim momencie itd. Przy odkręceniu odpowietrznika w wężyku nałozonym na odpowietrznik pojawia się trochę płynu, niestety przy pompowaniu nie widać, by za często pojawiały się pęcherzyki powietrza i płyn.
Może trzeba ruszyć coś przy korektorze hamowania a może przy pompie?

Pozdrawiam i liczę na podpowiedzi

--
Potrzebne dwie osoby. Jedna do naciskania pedału a druga do kół. Wlewasz płynu
żeby z czubkiem było. Do pełna znaczy się. Ten co przy kole wykręca
odpowietrznik i przyciska palec do dziurki w zacisku albo cylinderku. Wtedy ten
od pompowania bardzo powoli wciska pedał. Jak wciśnie do końca to ten przy kole
odejmuje palec i zaraz go znowu przyciska. Wtedy pompiarz może zdjąć nogę z
pedału. Generalnie ten przy kole robi za zawór jednokierunkowy. Po kilku takich
wciśnięciach już nie musi puszczać palca bo ciśnienie samo mu go odepchnie.
Wtedy przykręca odpowietrznik i idzie do następnego kola. Jak wszystkie są w ten
sposób odpowietrzone to następny etap jest z rurką i odkręcaniem odpowietrznika.
Pompiarz ma pompować wolno a nie  w tempie stosunkującego się królika. Wciskanie
pedału w celu pobicia rekordu wciśnięć na sekundę jak układ jest pusty powoduje
pienienie się płynu. Oczywiście cały czas trzeba kontrolować ilość płynu w
zbiorniczku. Jest jeszcze jedna metoda na wstępne odpowietrzenie w warunkach
amatorskich. Poluzować odpowietrzniki i założyć na nie rurki. Rurki do butelek i
grawitacyjnie niech przeleci. Czasami długo to trwa. --

odpowietrzanie ukłądu hamulcowego