odrzucenie spadki - notariusz odmawia wykonania czynnosci

Data: 2012-01-20 17:14:16
Autor: chochlik_drukarski
odrzucenie spadki - notariusz odmawia wykonania czynnosci
Witam.

Był sobie ktoś kto umarł o czym dowiedziałem się długo po tym fakcie. Ktoś mi to
po prostu przekazał ustnie. Potem dotarł do mnie akt zgonu. Chce odrzucić spadek.
Przeczytałem już z 200 poradników krok po kroku i sprawa jest banalna: krótkie oświadczenie
"odrzucam spadek....", do notariusza i sprawa załatwiona. A ja ide i oczywiście jest problem
bo nie potrafię udowodnić kiedy się dowiedzialem.

Czy naprawdę muszę to u notariusza udowadniać ?

Czy notariusz może odwówić takiej czynności ? Wyczytałem że musi mieć podstawy
odmowy (niezgodność z prawem) i musi poinformować o możliwości złożenia zażalenia.

Z góry dzięki za jakieś podpowiedzi.

Marcin R.

Data: 2012-01-20 13:33:57
Autor: witek
odrzucenie spadki - notariusz odmawia wykonania czynnosci
On 1/20/2012 10:14 AM, chochlik_drukarski wrote:
o u notariusza udowadniać ?

pojecia nie mam.

mozesz go zapytac
mozesz zmienic notariusza
mozesz pojechac do sadu spadku i tam zlozyc oswiadczenie.

Data: 2012-01-20 20:46:01
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-20 17:14, chochlik_drukarski pisze:
Z góry dzięki za jakieś podpowiedzi.

Konkretnie w sprawie spadku Ci nie powiem.

Ale ogólnie, to:

http://prawo.gazetaprawna.pl/orzeczenia/486353,sn_notariusz_nie_musi_sprawdzac_zgodnosci_dokumentu_z_prawem.html

(dostęp po bezpłatnej rejestracji)

"notariusz nie musi sprawdzać zgodności dokumentu z prawem"

Nie widzę zatem podstawy do odmowy sporządzenia przez notariusza takiego oświadczenia o odrzuceniu spadku.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-20 21:04:44
Autor: Johnson
W dniu 2012-01-20 20:46, Liwiusz pisze:

"notariusz nie musi sprawdzać zgodności dokumentu z prawem"

Przecież to nie to samo. Orzeczenie dotyczy poświadczenia podpisu.

Nie widzę zatem podstawy do odmowy sporządzenia przez notariusza takiego
oświadczenia o odrzuceniu spadku.

Art. 81 prawa o notariacie. Złożenie oświadczenia o odrzuceniu spadku po terminie i notariusz odmawia. Tu zapewne autor wątku przyszedł sobie zapewne po latach od otwarcia spadku, więc stąd wątpliwości.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2012-01-20 21:10:46
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-20 21:04, Johnson pisze:
W dniu 2012-01-20 20:46, Liwiusz pisze:

"notariusz nie musi sprawdzać zgodności dokumentu z prawem"

Przecież to nie to samo. Orzeczenie dotyczy poświadczenia podpisu.

Wiem. Doszukiwałem się tylko analogii. Nie widzę bowiem podstaw do odmowy sporządzenia oświadczenia o odrzuceniu spadku.

[...]

Złożenie oświadczenia po terminie nie jest czynnością sprzeczną z prawem. Jest tylko nieskuteczne.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-20 21:36:52
Autor: Johnson
W dniu 2012-01-20 21:10, Liwiusz pisze:

Złożenie oświadczenia po terminie nie jest czynnością sprzeczną z
prawem. Jest tylko nieskuteczne.

Widocznie notariusz uważa inaczej. I słusznie.

Data: 2012-01-20 18:19:47
Autor: witek
On 1/20/2012 2:36 PM, Johnson wrote:
W dniu 2012-01-20 21:10, Liwiusz pisze:

Złożenie oświadczenia po terminie nie jest czynnością sprzeczną z
prawem. Jest tylko nieskuteczne.

Widocznie notariusz uważa inaczej. I słusznie.

notariusz nie jest od badania czy oswiadczenie jest skuteczne czy nie.
czy zostało złożone w terminie czy nie.
Od tego jest sąd i to sąd uznaje oświadczenie za skuteczne lub nie.
Moim zdaniem notariusz powinien odpowiedni akt sporządzić.

Data: 2012-01-21 07:00:43
Autor: Tomaszek
W dniu 2012-01-21 01:19, witek pisze:
[...]

Być może tak powinno być. U mnie było inaczej. Odrzucałem spadek i dostarczyłem akt zgonu. Pierwsze co zrobił notariusz to sprawdził datę śmierci ojca. Poinformował mnie, że gdyby minęło 180 dni od daty zgonu - nie dostałbym oświadczenia o odrzuceniu spadku. A że minął tydzień, dostałem papier następnego dnia.

Data: 2012-01-21 08:22:41
Autor: witek
On 1/21/2012 12:00 AM, Tomaszek wrote:
[...]

to notariusz jest dupa.
bo wyobraz sobie, ze ten spadek odrzucony przez ciebie ktos dziedziczy.
najwczesniej ten ktos mogl sie dowiedziec ze dziedziczy z chwila kiedy dowiedzial sie o odrzuceniu spadku przez ciebie.
i od tego momenut liczy mu sie 6 miesiecy, co ma sie nijak do daty zgonu.
I co nie zalatwi sprawy u notariusza, bo minelo 6 miesiecy od daty zgonu?

Data: 2012-01-21 20:24:59
Autor: Tomaszek
W dniu 2012-01-21 15:22, witek pisze:
[...]

Logiczne. Notariusz zapytał się, czy mam dzieci;) Ponieważ nie mam, tak też powiedziałem. Temat się zamknął.

i od tego momenut liczy mu sie 6 miesiecy, co ma sie nijak do daty zgonu.
I co nie zalatwi sprawy u notariusza, bo minelo 6 miesiecy od daty zgonu?

Ano nie wiem. Czyli co? Notariusz złamał prawo?

Data: 2012-01-21 14:38:50
Autor: witek
On 1/21/2012 1:24 PM, Tomaszek wrote:

Ano nie wiem. Czyli co? Notariusz złamał prawo?

Nie wiem.
Ja narazie nie widzę powodów dla ktorych notariusz nie mialby takiego oswiadczenia sporzadzic.

Data: 2012-01-21 08:15:12
Autor: Johnson
[...]

Bo? Jakieś dowody poza aksjomatycznym stwierdzeniem?

Data: 2012-01-20 21:40:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-20 21:36, Johnson pisze:
W dniu 2012-01-20 21:10, Liwiusz pisze:

Złożenie oświadczenia po terminie nie jest czynnością sprzeczną z
prawem. Jest tylko nieskuteczne.

Widocznie notariusz uważa inaczej. I słusznie.

Tak czy siak pytający może poprosić o odmowę dokonania czynności notarialnej na piśmie, a następnie ją zaskarżyć do sądu.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-20 21:43:43
Autor: Johnson
W dniu 2012-01-20 21:40, Liwiusz pisze:

Tak czy siak pytający może poprosić o odmowę dokonania czynności
notarialnej na piśmie, a następnie ją zaskarżyć do sądu.

Może. Ale czuję przez skórę że coś kombinuje i zapewne nic z tego nie będzie.

Data: 2012-01-20 21:48:53
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-20 21:43, Johnson pisze:
[...]

Czy kombinuje, czy nie, to się będzie oceniać na późniejszym etapie, póki co powinien mieć możliwość złożenia odpowiedniego oświadczenia, bo może właśnie dziś mija ostatni dzień terminu?

--
Liwiusz

Data: 2012-01-20 22:35:43
Autor: Johnson
W dniu 2012-01-20 21:48, Liwiusz pisze:

bo może właśnie dziś mija ostatni dzień terminu?

Nie dziś, tylko pewnie ze 2 lata temu.

Data: 2012-01-20 22:41:00
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-20 22:35, Johnson pisze:
W dniu 2012-01-20 21:48, Liwiusz pisze:

bo może właśnie dziś mija ostatni dzień terminu?

Nie dziś, tylko pewnie ze 2 lata temu.

Nie notariuszowi to oceniać.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-20 23:24:54
Autor: chochlik_drukarski

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jfcn16$fq$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2012-01-20 22:35, Johnson pisze:
W dniu 2012-01-20 21:48, Liwiusz pisze:

bo może właśnie dziś mija ostatni dzień terminu?

Nie dziś, tylko pewnie ze 2 lata temu.

Nie notariuszowi to oceniać.

Ani tym bardziej panu Johnson. Jak zwykle odpowiedzi
są skrajnie sprzeczne.

Jest ktoś w stanie powiedzieć czy ma w końcu prawo odmówić
podać jakąś pewniejszą podstawę ?

Data: 2012-01-21 08:16:34
Autor: Johnson
odrzucenie spadki - notariusz odmawia wykonania czynnosci

Jest ktoÂś w stanie powiedzieĂŚ czy ma w koĂącu prawo odmĂłwiĂŚ
podaÌ jak¹œ pewniejsz¹ podstawê ?

Jak zwykle kolejny oporny na wiedzę. Jak odpowiedź jest sprzeczna z założeniem pytającego to znaczy że nieprawdziwa.

Data: 2012-01-21 08:23:31
Autor: witek
On 1/21/2012 1:13 AM, Johnson wrote:
W dniu 2012-01-20 22:41, Liwiusz pisze:

Nie dziś, tylko pewnie ze 2 lata temu.

Nie notariuszowi to oceniać.

A niby dlaczego?

bo notariusz nie jest sadem spadku.

chyba, ze mowimy o zalatwianiu poswiadczenia dziedziczenia.

Data: 2012-01-21 15:27:23
Autor: Johnson
W dniu 2012-01-21 15:23, witek pisze:

bo notariusz nie jest sadem spadku.

A co ma sąd spadku to notariusza? Bo nijak nie rozumiem.

Data: 2012-01-21 20:34:41
Autor: Tomaszek
odrzucenie spadki - notariusz odmawia wykonania czynnosci
W dniu 2012-01-21 15:23, witek pisze:
bo notariusz nie jest sadem spadku.

Wydaje się logiczne, ale u mnie było inaczej.

Data: 2012-01-21 08:28:33
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-21 08:13, Johnson pisze:
W dniu 2012-01-20 22:41, Liwiusz pisze:

Nie dziś, tylko pewnie ze 2 lata temu.

Nie notariuszowi to oceniać.

A niby dlaczego?

Już napisano - badanie, czy odrzucenie spadku odbyło się skutecznie jest przeprowadzane na etapie postępowania sądowego.

Notariusz ma tylko przyjąć oświadczenie (czynność jednostronna), a nie prowadzić jakieś postępowanie dowodowe.

Chyba że masz jakieś dowody przeciw temu, poza aksjomatycznym stwierdzeniem?

--
Liwiusz

Data: 2012-01-21 08:36:06
Autor: Johnson
W dniu 2012-01-21 08:28, Liwiusz pisze:

Już napisano - badanie, czy odrzucenie spadku odbyło się skutecznie jest
przeprowadzane na etapie postępowania sądowego.

Przecież to że coś tu napisano to nie znaczy że to prawda. Więc to żaden argument :) To po prostu nieprawda.

Notariusz ma tylko przyjąć oświadczenie (czynność jednostronna), a nie
prowadzić jakieś postępowanie dowodowe.

Nieprawda. Notariusz bada czy akt notarialny jest zgodny z prawem czy nie.

Chyba że masz jakieś dowody przeciw temu, poza aksjomatycznym
stwierdzeniem?

Przecież wskazałem już przepis prawa o notariacie.
Dodam jeszcze że oświadczenie złożone po terminie jest nieważne (art. 58 kc) a nie "nieskuteczne". Zgodnie z tym przepisem  czynność prawna sprzeczna z ustawą albo mająca na celu obejście ustawy jest nieważna, chyba że właściwy przepis przewiduje inny skutek. Więc wskazuj tu przepis ustawy który wskazuje inny skutek (tę rzekomą "nieskuteczność"), albo nie marudź.

Data: 2012-01-21 10:37:47
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-21 08:36, Johnson pisze:
[...]

Tylko że złożenie oświadczenia po terminie *nie* *jest* niezgodne z prawem.

Chyba że masz jakieś dowody przeciw temu, poza aksjomatycznym
stwierdzeniem?

Przecież wskazałem już przepis prawa o notariacie.

Przecież już napisałem, dlaczego się z taką argumentacją nie zgadzam.

Dodam jeszcze że oświadczenie złożone po terminie jest nieważne (art. 58
kc) a nie "nieskuteczne". Zgodnie z tym przepisem czynność prawna
sprzeczna z ustawą albo mająca na celu obejście ustawy jest nieważna,

Nie widzę w tym nic ani sprzecznego z prawem (oświadczenie mogę złożyć zawsze), jak i mające na celu obejście prawa.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-21 11:12:14
Autor: Johnson
W dniu 2012-01-21 10:37, Liwiusz pisze:

Tylko że złożenie oświadczenia po terminie *nie* *jest* niezgodne z prawem.

Nieprawda. Jest niezgodne z prawem. Po upływie 6 miesięcy od otwarcia spadku prawo składania oświadczeń wygasa, a następuje skutek ustawowy. Nie można żadnych oświadczeń już składać.

Nie widzę w tym nic ani sprzecznego z prawem (oświadczenie mogę złożyć
zawsze), jak i mające na celu obejście prawa.

No to na kłopoty ze wzrokiem to tylko okulista może pomóc.

Data: 2012-01-21 08:26:05
Autor: witek
On 1/21/2012 4:12 AM, Johnson wrote:
Po upływie 6 miesięcy od otwarcia spadku prawo składania oświadczeń wygasa,

po uplywie 6 miesiecy od dowiedzenia sie o powolaniu do spadku
to sie ma nijak do daty smierci.

Data: 2012-01-21 15:31:44
Autor: Johnson
W dniu 2012-01-21 15:26, witek pisze:

Po upływie 6 miesięcy od otwarcia spadku prawo składania oświadczeń
wygasa,

po uplywie 6 miesiecy od dowiedzenia sie o powolaniu do spadku
to sie ma nijak do daty smierci.

Kolejny analfabeta.

W związku z tym skojarzyło mi się pewne powiedzenie pewnego polityka, bardzo adekwatne. To o małym piesku ... :)

Data: 2012-01-21 20:33:30
Autor: Tomaszek
[...]

Tylko jak to udowodnić notariuszowi, kiedy ja naprawdę dowiedziałem się o spadku? Ten, który mi wystawił akt notarialny o odrzuceniu spadku wysłałby mnie na drzewo gdyby minęło więcej jak 180 dni od śmierci ojca....

Data: 2012-01-21 14:40:41
Autor: witek
On 1/21/2012 1:33 PM, Tomaszek wrote:
[...]

a to juz twoj problem.
w sądzie i tak byś musiał to przynajmniej uwiarygodnic.

  Ten, który mi wystawił akt notarialny o odrzuceniu spadku
wysłałby mnie na drzewo gdyby minęło więcej jak 180 dni od śmierci ojca....

bo jest glupi.

Data: 2012-01-21 11:18:00
Autor: Johnson
W dniu 2012-01-21 11:12, Johnson pisze:

Po upływie 6 miesięcy od otwarcia

Żeby się ktoś nie czepiał to tylko skrót myślowy - 6 miesięcy od momentu wskazanego w kc.

Data: 2012-01-21 13:44:56
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 21.01.2012 11:12, Johnson pisze:

[...]

Chwila, ale te 6 miesięcy to nie od otwarcia spadku (zgonu) tylko od kiedy spadkobierca dowiedział się. A tutaj notariusz marudzi, że nie sporządzi dokumentu, bo domaga się udowodnienia, że jeszcze nie minęło 6 miesięcy od uzyskania informacji o zgodnie.

Czy coś przegapiłem w tym wątku co by świadczyło, że jednak 6 miesięcy od tego momentu już minęło?

Jakie notariusz ma podstawy do domagania się, by spadkobierca udowadniał, że nie jest wielbłądem? Ba! Jak mu udowodnić, że nie usłyszał o zgodnie zaraz po nim, a teraz tylko "struga wariata"?

ATSD to w takich przypadkach chyba lepiej złożyć oświadczenie o odrzuceniu do sądu...

Data: 2012-01-21 13:51:06
Autor: Johnson
W dniu 2012-01-21 13:44, Andrzej Lawa pisze:

Chwila, ale te 6 miesięcy to nie od otwarcia spadku (zgonu) tylko od
kiedy spadkobierca dowiedział się.

Przecież już sprostowałem. Czytać nie umiemy?

Jakie notariusz ma podstawy do domagania się, by spadkobierca
udowadniał, że nie jest wielbłądem?

"Nie <zrobiem> panu tego aktu notarialnego i co pan mi zrobisz?, Widzisz pan drzwi ? Precz !" ;)

ATSD to w takich przypadkach chyba lepiej złożyć oświadczenie o
odrzuceniu do sądu...

I rozumiem że wszyscy przypuszczacie że sąd też nie będzie badał kiedy termin minął? Bo oświadczenie można złożyć i już ;)

Data: 2012-01-21 15:20:05
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 21.01.2012 13:51, Johnson pisze:

Chwila, ale te 6 miesięcy to nie od otwarcia spadku (zgonu) tylko od
kiedy spadkobierca dowiedział się.

Przecież już sprostowałem. Czytać nie umiemy?

Nie chcę robić bałaganu odpowiadając w dziesięciu listach osobno.

Jakie notariusz ma podstawy do domagania się, by spadkobierca
udowadniał, że nie jest wielbłądem?

"Nie <zrobiem> panu tego aktu notarialnego i co pan mi zrobisz?, Widzisz
pan drzwi ? Precz !" ;)

Art. 138 KW

[...]

Nie chodzi o to, żeby nie badał - tylko żeby była zarejestrowana data złożenia oświadczenia.

Data: 2012-01-21 15:26:37
Autor: Johnson
odrzucenie spadki - notariusz odmawia wykonania czynnosci
W dniu 2012-01-21 15:20, Andrzej Lawa pisze:

Art. 138 KW

To tradycyjnie. A świstak siedzi i zawija je w te sreberka

Data: 2012-01-21 20:31:10
Autor: Tomaszek
odrzucenie spadki - notariusz odmawia wykonania czynnosci
W dniu 2012-01-21 13:44, Andrzej Lawa pisze:
Chwila, ale te 6 miesięcy to nie od otwarcia spadku (zgonu) tylko od
kiedy spadkobierca dowiedział się.

Zadałem pytanie notariuszowi przy odrzucaniu spadku: co by było gdybym dowiedział się o śmierci ojca po upływie 6 miesięcy?
Odpowiedź: Przyjąłby pan automatycznie spadek z dobrodziejstwem inwentarza.
Wg.tego notariusza bieg rozpoczyna się od momentu śmierci, nieistotne jest kiedy się o tym dowiedziałem.

I bądź tu mądry człowieku:-/

Data: 2012-01-21 14:39:44
Autor: witek
On 1/21/2012 1:31 PM, Tomaszek wrote:
[...]

powiedz temu notariuszowi, zeby poszedl juz na emeryture bo bredzi jak potluczony.

Data: 2012-01-21 20:43:01
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 21.01.2012 20:31, Tomaszek pisze:

Zadałem pytanie notariuszowi przy odrzucaniu spadku: co by było gdybym
dowiedział się o śmierci ojca po upływie 6 miesięcy?
Odpowiedź: Przyjąłby pan automatycznie spadek z dobrodziejstwem inwentarza.

OMFG... Co to za notariusz?!

Pomijając wszystko inne wyjątek do dziedziczenia z dobrodziejstwem inwentarza dotyczy wyłącznie osób bez pełnej zdolności do czynności prawnych, co do których istnieją podstawy do ubezwłasnowolnienia oraz osób prawnych.

Data: 2012-01-21 20:42:32
Autor: Tomaszek
odrzucenie spadki - notariusz odmawia wykonania czynnosci
W dniu 2012-01-21 20:43, Andrzej Lawa pisze:
OMFG... Co to za notariusz?!

Jak wykopię ten akt notarialny to mogę podać nazwisko ( no właśnie, mogę bez konsekwencji? )

Żadne z powyższych mnie nie dotyczy.

Data: 2012-01-21 14:41:14
Autor: witek
On 1/21/2012 1:42 PM, Tomaszek wrote:

Jak wykopię ten akt notarialny to mogę podać nazwisko ( no właśnie, mogę
bez konsekwencji? )

mozesz

przeciez nie nałgałeś.

Data: 2012-01-22 11:49:53
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 21.01.2012 20:42, Tomaszek pisze:
W dniu 2012-01-21 20:43, Andrzej Lawa pisze:
OMFG... Co to za notariusz?!

Jak wykopię ten akt notarialny to mogę podać nazwisko ( no właśnie, mogę
bez konsekwencji? )

I tak i nie - potrafisz w razie czego udowodnić, że takie brednie opowiadał?

Data: 2012-01-22 14:29:39
Autor: Tomaszek
W dniu 2012-01-22 11:49, Andrzej Lawa pisze:
I tak i nie - potrafisz w razie czego udowodnić, że takie brednie
opowiadał?

Nie.

Data: 2012-01-22 14:32:20
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.01.2012 14:29, Tomaszek pisze:
W dniu 2012-01-22 11:49, Andrzej Lawa pisze:
I tak i nie - potrafisz w razie czego udowodnić, że takie brednie
opowiadał?

Nie.

No i tu masz problem ;)

Pamiętaj - dyktafon to podstawa ;->

Data: 2012-01-21 12:54:04
Autor: chochlik_drukarski

Użytkownik "chochlik_drukarski" <chochlik_drukarski@wp.pl> napisał w wiadomości news:jfc3u7$aq8$1mx1.internetia.pl...
[...]

Jednym słowem : nie ma bardziej pojebanego prawa.

Przez wiekszość życia nie widziałęm ojca i jeszcze 2 miesiace temu był uznawany
przez wszystkich za zaginionego a teraz mam udowadniac idiotom pokroju jonsona
ze na pewno o wszystkim wiedzialem. Wczesniej policja przez 2 miesiace probowala
sciagnac akt zgonu bo bez niego oczywiscie tez nie mozna bylo tego pierdolonego
spadku zalatwic. A teraz jak mam akt to znowu nie da sie bo nie potrafie udowodnic
kiedy sie dowiedzialem. A jak mam kurwa udowodnic ???

Data: 2012-01-21 12:58:47
Autor: sqlwiel
W dniu 2012-01-21 12:54, chochlik_drukarski pisze:

Jednym słowem : nie ma bardziej pojebanego prawa.

Nie, no...
Do Amerykanów nam daleko.
Źródłem pojebanego prawa są parlamentarzyści i prawnicy. Trzeba tylko wyeliminować te dwie grupy, a przynajmniej znacznie zredukować ich nadmierne mnożenie się.
Jeszcze nie tak dawno temu (40 lat?)  koła łowieckie płaciły  za trofea z zastrzelonych szkodników - srok i innych. Może by przywrócić coś w tym stylu?

;)

--
Tnx.         sqlwiel

Data: 2012-01-21 13:22:59
Autor: Johnson
odrzucenie spadki - notariusz odmawia wykonania czynnosci
W dniu 2012-01-21 12:54, chochlik_drukarski pisze:

Jednym sÂłowem : nie ma bardziej pojebanego prawa.

Stanowisz przykład typowego wyborcy, który nie rozumie co się dzieje dookoła a ma prawo głosu. Zamiast myśleć woli bluzgać.

Przez wiekszoœÌ ¿ycia nie widzia³êm ojca i jeszcze 2 miesiace temu by³
uznawany przez wszystkich za zaginionego

Gadasz, ja np wcale nie uznawałem go za zaginionego ;) Więc nie pisz że wszyscy.

Data: 2012-01-25 10:54:16
Autor: Kamil
Dnia Sat, 21 Jan 2012 13:22:59 +0100, Johnson napisał(a):

Przez wiekszoœÌ ¿ycia nie widzia³êm ojca i jeszcze 2 miesiace temu by³
uznawany przez wszystkich za zaginionego

Gadasz, ja np wcale nie uznawałem go za zaginionego ;) Więc nie pisz że wszyscy.

Znowu wylazła słoma z twoich gumiaków bucu jeden.
Po co to pisałeś?
Myślałeś że to będzie śmieszne?
Jesteś bezduszny padalcem i kmiotem.

Data: 2012-01-25 10:56:01
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.01.2012 10:54, Kamil pisze:

[...]

Chłopie, wyluzuj... Johnson się przyczepił nieścisłego określenia i
poniekąd słusznie - w sprawach okołoprawnych lepiej używać sformułowań
niedających się zinterpretować niezgodnie z intencją autora.

Data: 2012-01-25 11:05:51
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-25 10:56, Andrzej Lawa pisze:
[...]

IMHO Johnson przesadza.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-25 11:18:19
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.01.2012 11:05, Liwiusz pisze:
[...]

Może, ale IMHO Kamil przesadził z reakcją, więc są kwita ;)

Data: 2012-01-25 11:35:20
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-25 11:18, Andrzej Lawa pisze:
[...]

To co się czepiasz? :)

--
Liwiusz

Data: 2012-01-25 14:57:01
Autor: Johnson
W dniu 2012-01-25 11:05, Liwiusz pisze:
[...]

Poczucia humoru nie macie i tyle.

Data: 2012-01-25 14:40:14
Autor: Kamil
Dnia Wed, 25 Jan 2012 10:56:01 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

[...]

Chodziło mi o te głupie docinki.
Widać że ojciec pytającego ZAGINĄŁ i potem na pewno zmarł (został zabity?).
A ten tutaj wali mu tekstami i się prześmiewa z czyjejś tragedii i bólu.
To jest ... chore.
Po prostu brak ludzkiego oblicza, i jak kiedyś pisałem, on (wiadomo o kogo
chodzi) ma tylko między klapkami kodeksy i klawiaturę.

Data: 2012-01-25 14:54:47
Autor: Johnson
W dniu 2012-01-25 14:40, Kamil pisze:

Widać że ojciec pytającego ZAGINĄŁ i potem na pewno zmarł (został zabity?).

A ten tutaj wali mu tekstami i się prześmiewa z czyjejś tragedii i bólu.

Jego ból nic a nic mnie nie obchodzi (nawet jeśli był).
Ale jak czytam autora to chyba raczej miłością do ojca nie pałał. Widzę raczej złość porzuconego dziecka, które ma teraz odpowiadać za długi wyrodnego ojca.

Data: 2012-01-25 15:00:25
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 25.01.2012 14:40, Kamil pisze:

A ten tutaj wali mu tekstami i się prześmiewa z czyjejś tragedii i bólu.

Nie prześmiewa się z tragedii i bólu, tylko z nieścisłego wyrażania się.

Data: 2012-01-21 15:32:21
Autor: leon
odrzucenie spadki - notariusz odmawia wykonania czynnosci
Dnia 20-01-2012 o 17:14:16 chochlik_drukarski <chochlik_drukarski@wp.pl>  napisał(a):

Witam.

ByÂł sobie ktoÂś kto umarÂł o czym dowiedziaÂłem siĂŞ dÂługo po tym fakcie.  KtoÂś
mi to
po prostu przekazaÂł ustnie. Potem dotarÂł do mnie akt zgonu. Chce odrzuciĂŚ
spadek.
PrzeczytaÂłem juÂż z 200 poradnikĂłw krok po kroku i sprawa jest banalna:
krĂłtkie oÂświadczenie
"odrzucam spadek....", do notariusza i sprawa zaÂłatwiona. A ja ide i
oczywiÂście jest problem
bo nie potrafiĂŞ udowodniĂŚ kiedy siĂŞ dowiedzialem.

Czy naprawdĂŞ muszĂŞ to u notariusza udowadniaĂŚ ?

W jaki sposb dotarlo? Jezeli poleconym to jest data nadania i odebrania.

leon

--
Anihilacja pary smokĂłw o przeciwnych amokach w polu ogĂłlnego bezhołowia -  Lem

Data: 2012-01-21 16:18:45
Autor: chochlik_drukarski
leon wrote:
Dnia 20-01-2012 o 17:14:16 chochlik_drukarski
<chochlik_drukarski@wp.pl> napisał(a):

Witam.

By3 sobie kto? kto umar3 o czym dowiedzia3em sie d3ugo po tym fakcie.
Kto?
mi to
po prostu przekaza3 ustnie. Potem dotar3 do mnie akt zgonu. Chce
odrzucia spadek.
Przeczyta3em ju? z 200 poradników krok po kroku i sprawa jest
banalna: krótkie o?wiadczenie
"odrzucam spadek....", do notariusza i sprawa za3atwiona. A ja ide i
oczywi?cie jest problem
bo nie potrafie udowodnia kiedy sie dowiedzialem.

Czy naprawde musze to u notariusza udowadniaa ?

W jaki sposb dotarlo? Jezeli poleconym to jest data nadania i
odebrania.

Co dotarło ? Akt zgonu przyniósł policjant.

Data: 2012-01-22 20:21:47
Autor: chochlik_drukarski
odrzucenie spadki - notariusz odmawia wykonania czynnosci

Użytkownik "chochlik_drukarski" <chochlik_drukarski@wp.pl> napisał w wiadomości news:jfc3u7$aq8$1mx1.internetia.pl...
Witam.

Kolejne fakty: poszliśmy do następnego notariusza. Polecany przez wiele osób jako
jeden z najlepszych w mieście. Ten z kolei w ogóle nie przyczepił się do faktu że minęło
tyle czasu od śmierci. Nie podobal mu się natomiast akt zgonu.

Ojciec umarł w kraju o którego istnieniu pewnie wiele osób nawet nie słyszało. Policja
przez ambasade załatwiła jakiś odpis. Jest to ksero potwierdzone przez ambasade
za zgodność z oryginałem + kilka innych oryginalnych pieczęci ambasady. Pisałem do tej ambasady
i wiem że nic innego nie mogę dostać.

Skąd ja do cholery mam wziąć oryginał tego aktu jak tamten kraj mi  go nie chce dać ?

Czy to naprawdę musi być oryginał aktu ?

Data: 2012-01-22 13:42:29
Autor: witek
On 1/22/2012 1:21 PM, chochlik_drukarski wrote:
Czy to naprawdę musi być oryginał aktu ?

poswiadczona kopia przez ambasade powinna wystarczyc, natomiast u trzeciego notariusza spodziewam sie innego problemu

zarzada polskiego aktu zgonu, czyli najpierw bedziesz sie musial nabiegac po USC, zanim dostaniesz polski akt.

szukaj dalej.

Data: 2012-01-22 21:20:55
Autor: chochlik_drukarski

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:jfhor5$7pr$5inews.gazeta.pl...
[...]

A skad USC ten akt niby ma miec ? Mamy tłumaczenie od tłumacza
przysięgłego i tyle.

Data: 2012-01-22 15:17:09
Autor: witek
On 1/22/2012 2:20 PM, chochlik_drukarski wrote:
[...]

szukaj pod haslem umiejscowanie aktu stanu cywilnego.

na podstawie zagranicznego aktu sporzadza ci polski i wowczas nikt sie nie bedzie czepial.

Data: 2012-01-22 23:16:57
Autor: chochlik_drukarski

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:jfhucl$7pr$7inews.gazeta.pl...
[...]

Zadzwonie tam jutro i zapytam. Albo poszukam czegoś.

odrzucenie spadki - notariusz odmawia wykonania czynnosci