Data: 2011-11-25 18:58:50 | |
Autor: robiq | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Witam
W marcu zakupiłem buty pewnej znanej marki. Po jakimś czasie materiał wewnątrz buta, znajdujący się na pięcie, przetarł się. Nie przeszkadzało mi to jednak aż tak bardzo i pewnie nawet z tym bym do reklamacji nie szedł gdyby nie przytrafiła się kolejna usterka; w jednym z butów, od wewnętrznej strony, nastąpiło odklejenie cholewki od podeszwy. Nie od spodu, tylko z boku. Poszedłem na początku listopada zanieść buty do reklamacji. Sprzedawca spisał protokół reklamacyjny. Po wyznaczonym terminie rozpatrywania reklamacji dowiedziałem się, że nie została ona uwzględniona, bo jak napisano w uzasadnieniu, wina leży po mojej stronie. Wg producenta but został dobrany niewłaściwie do wielkości nogi, o czym ma świadczyć fałda na wkładce. To złe dobranie spowodowało przetarcie zapiętek, a także po 7 miesiącach użytkowania, oddzielenie cholewki od podeszwy. Tyle, że przez okres użytkowania tych butów, ani razu nie miałem obtartej nogi, więc wydaje mi się, że jednak dobrze je dobrałem. Co w takiej sytuacji mogę zrobić jeśli się z tą decyzją nie zgadzam? Gdzie się odwołać, najpierw do rzeczoznawcy, czy może do rzecznika praw konsumenta? Czy od samego sklepu mogę też dochodzić jakichś roszczeń? Ostatnie pytanie padło, ponieważ to nie sklep, w którym zakupiłem buty, rozpatrywał reklamacje, tylko producent. Sklep to po prostu prywatny biznes jakiegoś człowieka, który sobie sprzedaje buty danej marki. Pozdrowienia Robiq |
|
Data: 2011-11-25 19:57:21 | |
Autor: Mario | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Czy od samego sklepu mogę też dochodzić jakichś roszczeń? gwarancja u producenta na podstawie karty gwarancyjnej... w sklepie gdzie kupiles stosujesz ustawe o szczegolnych warunkach itd generalnie po 6 miesiacach od zakupu jest trudniej niz w ciagu 6 miesiecy :) to ze sprzedawca odeslal but do producenta to taka umowa miedzy nimi... formalnie zalatwiasz sprawe ze sprzedawca bo domyslam sie ze karty gwarancyjnej do obuwia raczej nikt nie wydaje... pzdr |
|
Data: 2011-11-26 10:00:59 | |
Autor: januszek | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Mario napisa?(a):
[...] w sklepie gdzie kupiles stosujesz ustawe o szczegolnych warunkach itd Przecież zastosował. Reklamacji nie uznano więc pyta co ma dalej zrobić. j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "Prędkość zabija. Włącz myślenie!" |
|
Data: 2011-11-26 11:52:09 | |
Autor: Budzik | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Osobnik posiadaj±cy mail robiq@NOSPAM.o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
WitamJeżeli rzeczywi¶cie to nie była twoja wina (a przyznaje ze tłumaczenie o wielkosci buta brzmi troche smiesznie), proponuję trochę inn± drogę: - napisz co to za sklep i jakie buty - w handlowe dni przedswiateczne stan przed sklepem i kazdemu wchodz±cemu opowiadaj swoj± historię - mysle, ze załatwienie tej reklamacji potrwa jakies poł godziny. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwi±zać" H. Jackson Brown, Jr. |
|
Data: 2011-11-26 13:06:07 | |
Autor: to | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
begin Budzik
- w handlowe dni przedswiateczne stan przed sklepem i kazdemu Ty tak poważnie? Dla paru złotych zrobiłbyś z siebie pajaca? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-11-26 16:18:29 | |
Autor: m4rkiz | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
"to" <to@xyz.abc> wrote in message news:4ed0e43f$0$8449$65785112news.neostrada.pl...
begin Budzik ja bym tam wolal za pare zlotych zostac pajacem niz dac sie wyruchac w pupe... bo zakladam ze pytajacy spodziewal sie pochodzic w butach znacznie dluzej niz bylo mu dane... a zamiast opowiadania historii wystarczy kilka kartek na ksero z opisem sprawy, wieksza wydajnosc bedzie ;) |
|
Data: 2011-11-26 22:29:09 | |
Autor: to | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
begin m4rkiz
ja bym tam wolal za pare zlotych zostac pajacem niz dac sie wyruchac w Czyli zamiast dać się poniżyć przed sprzedawcą wolisz poniżyć się przed kilkudziesięcioma osobami wciskając im płaczliwie historię swoich butów? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-11-27 01:02:02 | |
Autor: m4rkiz | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
"to" <to@xyz.abc> wrote in message news:4ed16835$0$5811$65785112news.neostrada.pl...
ja bym tam wolal za pare zlotych zostac pajacem niz dac sie wyruchac wCzyli zamiast dać się poniżyć przed sprzedawcą wolisz poniżyć się przed mozna sie z tym wybrac do sadu, mozna tez pokazac (niestety tylko sprzedawcy) ze nie uwzgledniajac 'slusznych' roszczen klienta sam robi sobie kuku... mozna tez oczywiscie pogodzic sie z tym ze ktos sprzedaje tandete, zostawic mu swoja kase i nadstawic tylek jeszcze raz, co kto lubi po to bozia dala niektorym rozum zeby niekoniecznie wloczyc sie po sadach, skoro kilkunastominutowa akcja do przygotowania w godzine moze oszczedzic pytajacemu pare stow to ja osobiscie nie widze w tym robienia z siebie pajaca... ale ja to truskawki cukrem ;) |
|
Data: 2011-11-28 01:55:12 | |
Autor: to | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
begin m4rkiz
po to bozia dala niektorym rozum zeby niekoniecznie wloczyc sie po Wystarczy dać Ci parę stów, żebyś bez mrugnięcia okiem zrobił z siebie pajaca przed kilkudziesięcioma osobami? :) Bo jak inaczej można uznać wciskanie obcym ludziom historii swoich starych butów? ;) Wyobraź sobie, ze idziesz do sklepu kupić buty, a tu jakiś obcy gość zaczepia Cię i pokazuje Ci swojego starego, zużytego, poprzecieranego buta i płacze, że sprzedawca nie zwrócił mu za rozklejoną podeszwę. Uznałbyś go za normalnego? to ja osobiscie nie widze w tym robienia Większość osób przed którymi byś w ten sposób pajacował by widziała. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-11-28 03:52:07 | |
Autor: Budzik | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Użytkownik to to@xyz.abc ...
tak, uznałbym go za normalnego o ile jego historia miała by sens.po to bozia dala niektorym rozum zeby niekoniecznie wloczyc sie po Mało tego - prawdopodobnie powiadomiłbym e o rezygnacji z zakupu. I tu nie chodzi o kikkaset złotych tylko o uczciwo¶ć - moj reakcja byłaby identyczna równiez w przypadku mniejszych kwot. moim zdaniem pajacujesz, nazywaj±c chęc walki o swoje prawa "pajacowaniem"to ja osobiscie nie widze w tym robienia |
|
Data: 2011-11-28 11:43:33 | |
Autor: to | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
begin Budzik
tak, uznałbym go za normalnego o ile jego historia miała by sens. Mało A ja bym popukał się w czoło, a jakby był natarczywy to dał w ryja. ;) Człowiek normalny w takiej sytuacji zakłada sprawę w sądzie lub ew. opisuje sprawę w necie. Człowiek nienormalny odstawia szopkę przed sklepem. Swoją drogą wg. opisu to te buty były już mocno zużyte (skoro przetarły się w innym miejscu), więc wcale nie jestem taki pewien zasadności roszczeń. moim zdaniem pajacujesz, nazywając chęc walki o swoje prawa O swoje prawa trzeba walczyć -- ale na poziomie i skutecznie. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-12-01 11:51:16 | |
Autor: Budzik | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Osobnik posiadaj±cy mail to@xyz.abc napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
moim zdaniem liczy się skuteczno¶ć.tak, uznałbym go za normalnego o ile jego historia miała by sens. Mało załadanie sprawy, prawnik, napisanie jednego czy dwóch pism, udział w rozprawie i to wszystko dla kilkuset złotych? Niew±tpliwie byłoby to pajacwanie - za bardzo szanujęswój wolny czas. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Czy ¶wiat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych wyrosn± starzy, wkurwieni..?" J. Kofta |
|
Data: 2011-11-29 13:01:05 | |
Autor: Nixe | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci tak, uznałbym go za normalnego o ile jego historia miała by sens. Poważnie? Jak bym się raczej rozejrzała, gdzie jest ukryta kamera ;-) O ile generalnie Twój pomysł z informowaniem potencjalnych klientów o nierzetelno¶ci sklepu ma sens (ale np. w jakim¶ artykule do gazety, na blogu, poczt± pantoflow± itp.), o tyle sposób jego realizacji poprzez manifestację przed sklepem jest totalnie poroniony. Nie wiem nawet, czy wła¶ciciel sklepu nie miałby prawa zgłosić tego na policję jak zakłócania pracy. Mało tego - prawdopodobnie powiadomiłbym e o rezygnacji z zakupu. No tutaj to już totalny ROTFL :) N. |
|
Data: 2011-12-01 11:51:12 | |
Autor: Budzik | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Osobnik posiadaj±cy mail nixe@nixe.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
smiej się, smiej - ale już miałem w życiu tak± przygodę - wymiana butów zajęła około 10 minut.tak, uznałbym go za normalnego o ile jego historia miała by sens. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac 'wali' i mam ja gdzies" MikeXex |
|
Data: 2011-12-04 16:14:25 | |
Autor: Andrzej Kubiak | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Dnia 28 Nov 2011 01:55:12 GMT, to napisał(a):
WyobraĽ sobie, ze idziesz do sklepu kupić buty, a tu jaki¶ obcy go¶ć zaczepia Cię i pokazuje Ci swojego starego, zużytego, poprzecieranego buta i płacze, że sprzedawca nie zwrócił mu za rozklejon± podeszwę. Uznałby¶ go za normalnego? Nie, ale ja skrzywiony jestem, bo występowałem też kiedy¶ z drugiej strony lady i pajaców maj±cych pretensje o wszystko widziałem zbyt wielu. Zreszt±, nawet dzi¶ na jednym forum czytałem opowiastkę go¶cia zdziwionego faktem, że producent telefonu odrzucił jego roszczenia gwarancyjne. Pacjent telefon odporny na zachlapania (IP4) wrzucił ¶wiadomie do wody (telefon musiałby mieć IP7, by to przeżyć). AK |
|
Data: 2011-11-27 23:52:04 | |
Autor: Budzik | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Osobnik posiadaj±cy mail to@xyz.abc napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
ja czy sklep robi z siebie pajaca?- w handlowe dni przedswiateczne stan przed sklepem i kazdemu -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Jest Leżajsk, jest dobrze. Był Leżajsk, jest mi niedobrze. |
|
Data: 2011-11-28 01:36:36 | |
Autor: to | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
begin Budzik
ja czy sklep robi z siebie pajaca?- w handlowe dni przedswiateczne stan przed sklepem i kazdemu Jak będziesz stał przed sklepem, zaczepiał obcych ludzi i pokazywał im swoje zużyte buty to zdecydowanie Ty. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-11-28 03:52:12 | |
Autor: Budzik | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Osobnik posiadaj±cy mail to@xyz.abc napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
każdy ma prawo do swojego zdania.ja czy sklep robi z siebie pajaca?- w handlowe dni przedswiateczne stan przed sklepem i kazdemu Ja uwazam, że nieuczciwo¶ć sprzedawcy powinna wrócić o niego ze zdwojon± sił±. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kim¶ innym. |
|
Data: 2011-11-28 04:45:54 | |
Autor: januszek | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Budzik napisa?(a):
Ja uwazam, że nieuczciwość sprzedawcy powinna wrócić o niego ze zdwojoną siłą. Sklep kupił u producenta buty, potem je sprzedał, potem przyjął od klienta reklamację i poprosił producenta o opinię na jej temat, po otrzymaniu której reklamację odrzucił. Na czym konkretnie, w takiej sytuacji opierasz swoje twierdzenie, że sklepikarz jest nieuczciwy? j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "Prędkość zabija. Włącz myślenie!" |
|
Data: 2011-12-01 11:51:13 | |
Autor: Budzik | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Osobnik posiadaj±cy mail januszek@polska.irc.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Na tym, ze mnie, jako kupujacego, umowy z producentem ni interesuja.Ja uwazam, że nieuczciwo¶ć sprzedawcy powinna wrócić o niego ze Ja kupiłem bty u sprzedawcy i u niego reklamuje. I niestety lub stety na sprzedawce spływa splendor handlowania dobr± mark± ale też odjum negatywnie rozpatrzonej reklamacji. But się rozkleił - dlaczego mam przypuszczac, ze reklamacja była nieuznana słusznie? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Jeste¶ tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny, że jego więzienna cela jest taka obszerna." Anthony de Mello SJ |
|
Data: 2011-12-01 11:07:05 | |
Autor: januszek | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Budzik napisa?(a):
Ja uwazam, że nieuczciwość sprzedawcy powinna wrócić o niego ze Sklep kupił u producenta buty, potem je sprzedał, potem przyjął od klienta reklamację i poprosił producenta o opinię na jej temat, po otrzymaniu której reklamację odrzucił. Na czym konkretnie, w takiej sytuacji opierasz swoje twierdzenie, że sklepikarz jest nieuczciwy? Na tym, ze mnie, jako kupujacego, umowy z producentem ni interesuja. W tym konkretnym przykladzie nie Ty kupiles, nie Ty reklamowales - wiec pytam o to skad wiesz, ze w tym konkretnym przypadku sprzedawca jest nieuczciwy? I niestety lub stety na sprzedawce spływa splendor handlowania dobrą marką ale też odjum negatywnie rozpatrzonej reklamacji. Klient nie ma tu nic do powiedzenia? Skoro wybral ten sklep a nie ten obok, gdzie cena butow jest o x razy wyzsza? But się rozkleił - dlaczego mam przypuszczac, ze reklamacja była nieuznana słusznie? Masz opinie producenta. Podwazasz ja? Argumenty jakies? Bo na razie to jest tupanie i rzucanie fochem ;) j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "Prędkość zabija. Włącz myślenie!" |
|
Data: 2011-12-01 17:51:56 | |
Autor: Budzik | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Osobnik posiadaj±cy mail januszek@polska.irc.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
nie, to nie tak.Ja uwazam, że nieuczciwo¶ć sprzedawcy powinna wrócić o niego ze Twierdze, że *o ile* jest nieuczciwy - ta nieuczciwo¶c powinna go zaboleć. P.S. Oczywi¶cie ze nie JA - czepiasz się słówek? oczywi¶cie ze ma.I niestety lub stety na sprzedawce spływa splendor handlowania dobr± Może kupic buty x razy drozsze bo marka, kolor, fason, wygoda i inne wła¶ciwo¶ci. Ale sprzedawca sprzedaje but wiec zgodnie z przeznaczeniem buta, mozna w nim chodzic i nie powinien sie rozkleic przez 2 lata. No chyba, ze sprzedawca jasno okreslił zywotnosc buta np. buty do biegania, maks 20km tygodniowo a klient biega 100km tygodniowo - wtedy rzeczywiscie pomimo jakiejs wady buty, moznaby przyjac ze to z winy uzytkownika. itd. Dlaczego tupanie.But się rozkleił - dlaczego mam przypuszczac, ze reklamacja była Oczywiscie cała dyskusja opiera się na pewnych założeniach. Załozenia te przedstawia kupujacy (co oczywiscie mozna oznaczac, ze nie jest obiektyweny), niemniej trudno dyskutowac w oparciu o cos innego. Zakładam wiec, ze kupujacy mowi prawde i w oparciu o to, co mowi wyciagam wnioski. Czy mozesz wytłumaczyc, dlaczego but moze sie rozkleic i dlaczego sprzedawca mogł miec w tym przypadku rację? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Przepis na dziecko: 25dag miło¶ci, 25dag namiętno¶ci, 2 jajka, 4 kolana. Ubijać do rana aż powstanie piana. Odstawić na 9 miesięcy i kupic wózek dziecięcy. ;-) |
|
Data: 2011-12-01 16:55:10 | |
Autor: januszek | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Budzik napisa?(a):
Czy mozesz wytłumaczyc, dlaczego but moze sie rozkleic i dlaczego sprzedawca mogł miec w tym przypadku rację? Nie oceniam buta bo nie mam o nim zadnej wiedzy. Oceniam zachowanie sprzedawcy, ktory przyjal reklamacje, poprosil o opinie producenta a nastepnie odpowiedzial na reklamacje - nie uznajac jej. Nie zachował się w sposob "widzialy galy co braly" - dlatego nie widze tej nieuczciwosci sprzedawcy, ktora widzisz Ty. j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "Prędkość zabija. Włącz myślenie!" |
|
Data: 2011-12-01 22:51:54 | |
Autor: Budzik | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Osobnik posiadaj±cy mail januszek@polska.irc.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
myslę, ze Gotfryd odpowiedział wyczerpuj±co.Czy mozesz wytłumaczyc, dlaczego but moze sie rozkleic i dlaczego sprzedawca mogł miec w tym przypadku rację? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Czy ¶wiat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych wyrosn± starzy, wkurwieni..?" J. Kofta |
|
Data: 2011-12-02 04:45:33 | |
Autor: januszek | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Budzik napisa?(a):
[...] myslę, ze Gotfryd odpowiedział wyczerpująco. Owszem. Ale czeka tez na odpowiedz, o tym skad sie wziela uczciwosc w tej dyskusji - a ja mysle, to to pytanie do Ciebie :) j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "Prędkość zabija. Włącz myślenie!" |
|
Data: 2011-12-02 08:52:09 | |
Autor: Budzik | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Osobnik posiadaj±cy mail januszek@polska.irc.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
z punktu widzenia kupujacego mamy tak± sytuację:myslę, ze Gotfryd odpowiedział wyczerpuj±co. - kupił buty - buty się rozkleiły - wada i powód do reklamacji wydaj± się być bezsporne - reklamuje towar - sprzedawca reklamuje u swojego dostawcy/producenta - ten odrzuca reklamacje wpisujac jako powód brednie o Ľle dobranym rozmiarze - sprzedawca, zamiast nie zgodzić się z ta opinia - przekazuje ja kupujacemu - w koncu formalnie dostał odpowiedz negatywna, to co go to obchodzi, ze przekaze klientowi odmowe. Nie wiem, czy to nieuczciwosc, czy tylko brak obsługi klienta na odpowiednim poziomie ale argumentacja "to nie my (sklep), to oni (producent)" mnie nie przekonuj±. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna. A może nawet jeszcze gorsza." Benjamin Hoff |
|
Data: 2011-12-01 19:26:23 | |
Autor: Liwiusz | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
W dniu 2011-12-01 18:51, Budzik pisze:
Ale sprzedawca sprzedaje but wiec zgodnie z przeznaczeniem buta, mozna w A sk±d to założenie, że but (czy cokolwiek innego) nie powinno się rozkleić przez 2 lata? -- Liwiusz |
|
Data: 2011-12-01 22:16:42 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
On Thu, 1 Dec 2011, Liwiusz wrote:
W dniu 2011-12-01 18:51, Budzik pisze: Inaczej: jest domniemanie, że o ile nie ustalono inaczej lub nie reguluje tego przepis (jak np. w przypadku żywno¶ci, leków i innych takich), każdy towar konsumencki powinien spełnić wymogi ustawy "konsumenckiej". IMHO, oczywi¶cie producent/dostawca/sprzedawca może zawrzeć w opisie towaru wyraĽne zastrzeżenie "podeszwa jest materiałem eksploatacyjnym podlegaj±cym wymianie raz na 6 miesięcy". Ale o ile w przypadku np. żarówki pod¶wietlaj±cej co¶ tam w urz±dzeniu zapomnienie producenta o takiej wzmiance ujdzie w tłumie na podstawie art.56 KC, o tyle niepodawanie że podeszwa jest z gatunku "materiał eksploatacyjny" nijak nie jest "zwyczajowe". To za¶ prowadzi do wniosku wyżej - przy "normalnym" dla danego produktu użytkowaniu ma wytrzymać dwa lata (o ile wyraĽnie nie zastrzeżono inaczej). Tak, doskonale pamiętam że domniemanie "normalno¶ci" dotyczy tylko 6 miesięcy od sprzedaży :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-12-01 22:35:53 | |
Autor: Liwiusz | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
W dniu 2011-12-01 22:16, Gotfryd Smolik news pisze:
On Thu, 1 Dec 2011, Liwiusz wrote: Mam na ten temat bardziej liberalne podej¶cie. 2 lata to tylko przywilej zgłaszania reklamacji wad, które już istniały w momencie zakupu. Nijak nie wynika z tego, że produkt ma działać przez ten okres. Przykład żarówek z wyraĽnym ograniczeniem - podałe¶. Ale jest też - co napisałe¶ obok - do¶wiadczenie życiowe sędziego. Jak kupuję skarpetki, to nie wymagam, aby nie dziurawiły się przez 2 lata chodzenia. Podobnie może być z butami, przynajmniej niektórymi, gdzie granica będzie przebiegać głównie pod k±tem ceny. Wiadomo, że nie oczekujemy takiej samej żywotno¶ci od butów zimowych za 30zł i 500zł. -- Liwiusz |
|
Data: 2011-12-02 18:49:29 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
On Thu, 1 Dec 2011, Liwiusz wrote:
Jak kupuję skarpetki, to nie wymagam, aby nie dziurawiły się przez 2 lata chodzenia. Tak z ciekawo¶ci - czy kto¶ zna przepis, mniej więcej odpowiadaj±cy przepisom o żywno¶ci (skracaj±cych okresy reklamacyjne), dotycz±cy skarpetek? :) Podobnie może być z butami, przynajmniej niektórymi, gdzie granica będzie przebiegać głównie pod k±tem ceny. Argumentację rozumiem, ale IMVHO "k±t ceny" jest niewła¶ciwy. Je¶li istniej± buty okre¶lonego rodzaju, dla których "zwyczajowy" okres użytkowania jest krótszy niż dwa lata, to pewnie na tej zasadzie o której piszesz przejdzie. Wiadomo, że nie oczekujemy takiej samej Ano ciekawe jaka byłaby "statystyka praktyczna" reklamacji składanych w przypadku tych za 30zł. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-12-04 12:41:31 | |
Autor: to | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
begin Budzik
Ale sprzedawca sprzedaje but wiec zgodnie z przeznaczeniem buta, mozna w Przez jakie 2 lata? Przez 2 lata, gdy był używany raz na tydzień, czy przez 2 lata, gdy właściciel zwiedza świat piechotą? Dlaczego tupanie. Fakty przedstawione w tym wątku są takie -- but się przetarł, klient go nie reklamował tylko chodził dalej, w końcu odkleiła się podeszwa. Z pierwszego wnioskuję, że "przetarcie" było uznane za coś normalnego -- czyli pewnie gość dużo chodzi. Ergo -- najbardziej prawdopodobne wydaje się, że po prostu zużył te buty w niecały rok i tyle. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-12-04 17:51:47 | |
Autor: Budzik | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Osobnik posiadaj±cy mail to@xyz.abc napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
zgodnie z przeznaczeniem.Ale sprzedawca sprzedaje but wiec zgodnie z przeznaczeniem buta, mozna w Czyli zakładam, że: - nie trenował biegania w butach do garnituru - nie zwiedzał swiata w szpilkach itp. acha, czyli but sie rozkleił ze wzgledu na normalne zuzycie i 7 miesieczne uzytkowanie?Dlaczego tupanie. To dlaczego producent nie napisał tego w pismie o odrzuceniu reklamacji? Widziałes to "pismo"? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo jest u¶wiadomoć sobie, że w gruncie rzeczy patrzymy na ich genitalia" |
|
Data: 2011-12-05 09:45:54 | |
Autor: Tomasz Kaczanowski | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
W dniu 2011-12-04 18:51, Budzik pisze:
Osobnik posiadaj±cy mail to@xyz.abc napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: Nie do końca - np buty do biegania - producenci zalecaj±/gwarantuj± wła¶ciw± "pracę" takiego obuwia po przebiegnięciu w nich w sumie 800- 1000 km.... -- Kaczus http://kaczus.republika.pl |
|
Data: 2011-12-05 16:51:37 | |
Autor: Budzik | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Użytkownik Tomasz Kaczanowski kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl ...
zgodnie z przeznaczeniem.Ale sprzedawca sprzedaje but wiec zgodnie z przeznaczeniem buta, Ale z czym sie nie zgadzasz? W przypadku butów do biegania takie okreslenie jest akurat dosc czeste, ostatnio widziałem, ze okreslone był tygodniowe czasy uzytkowania (np. 2 x w tygodniu, około 1h) |
|
Data: 2011-12-01 18:19:12 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
On Thu, 1 Dec 2011, januszek wrote:
Budzik napisa?(a): W sprawie formalnej: sk±d bierzecie wersję o "uczciwo¶ci"? Z tego co widzę, dyskusja nie zmierza w stronę omówienia uczciwo¶ci, a tego, że ze sprzedawcy jest tr±ba i pozwolił sobie wcisn±ć opinię odbiegaj±c± od *całkiem prawdopodobnego* skutku prawnego reklamacji z tytułu "niezgodno¶ci" :] I niestety lub stety na sprzedawce spływa splendor handlowania dobr± mark± Ustawodawca tak chciał. Daleki jestem od rozstrzygania czy to dobrze czy Ľle - po prostu skutkiem *skutecznych* i *masowych* reklamacji klientów byłoby, że ceny zbliżyłyby się do "sklepu obok" i tyle. But się rozkleił - dlaczego mam przypuszczac, ze reklamacja była nieuznana Ależ nie - powołuje się na konkretny zarzut wobec towaru :) I żeby jasno¶ć była: po "odrzuceniu przez producenta" sklepikarz wcale nie jest na straconej pozycji. Skoro *PYTAŁ* o opinię, to widocznie skorzystał z rękojmi lub gwarancji skierowanej "do siebie". W momencie, kiedy uzna, że reklamacja klienta z tytułu "konsumenckiej niezgodno¶ci" jest słuszna na tyle, że pewnie klient proces wygra, sam składa reklamację (u producenta) *z tego samego tytułu*. Znaczy z "konsumenckiej niezgodno¶ci" - i prawami które miał konsument - nabywca. W ustawie jest (nieusuwalny) regres :) No, chyba że kupił te buty z zastrzeżeniem 'nie przeznaczone do sprzedaży konsumenckiej'. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-12-01 18:47:30 | |
Autor: Liwiusz | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
W dniu 2011-12-01 18:19, Gotfryd Smolik news pisze:
sam składa reklamację (u producenta) *z tego samego tytułu*. Niech nie zapomni od razu szukać nowego pomysłu na swój (?) sklep. -- Liwiusz |
|
Data: 2011-12-01 22:04:36 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
On Thu, 1 Dec 2011, Liwiusz wrote:
W dniu 2011-12-01 18:19, Gotfryd Smolik news pisze: A, było o prawie i skutkach prawnych, a nie umownych ;) W praktyce możesz mieć rację. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-11-28 11:45:28 | |
Autor: to | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
begin Budzik
każdy ma prawo do swojego zdania. Zakładając nawet, że klient ma rację (a na podstawie opisu na grupie nie jestem tego wcale taki pewien) to sposób prezentacji tej "racji" wpływa na to, jak ludzie tego klienta i jego "racje" będą postrzegali. Osoba zachowująca się jak pieniacz czy wariat jest zwykle postrzegana negatywnie i mało kto będzie w ogóle wnikał w to, co ma do przekazania i po czyjej stronie ta "racja" leży. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-12-01 11:51:15 | |
Autor: Budzik | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Osobnik posiadaj±cy mail to@xyz.abc napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
nie podkresl±łem tego specjalnie, ale załozenie ze "kupujacy ma rację" przyj±łem za pewnik.każdy ma prawo do swojego zdania. Dlaczego: but sie rozkleił a chyba nie powinien? Dodatkowo załozenie ze kupujacy jest idiot± i chodził w butach które miały zły rozmiar uwazam za delikatnie komediowe. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Pieni±dze s± jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać w pełni pozostałych pięciu." - William Somerset Maughan |
|
Data: 2011-12-02 01:49:24 | |
Autor: robiq | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
nie podkresl±łem tego specjalnie, ale załozenie ze "kupujacy ma rację" Ja z kolei uważam, że rację mam, bo skoro przez ponad pół roku użytkowania obuwia nie miałem ani jednego otarcia, a chodziłem w nich niemalże codziennie. Kupuj±c buty za 350 zł, czy to mało czy dużo, kwestia względna (dla mnie sporo), trochę dłużej się zastanawiam nad tym czy aby na pewno biorę dobry rozmiar. Tak też było w tym wypadku, przymierzałem chyba ze 3 rozmiary, żeby dobrać wła¶ciwy. Pod poniższym linkiem zdjęcie opinii: http://tiny.pl/h1z2k Tylko jak dla mnie co¶ tu jest nie tak, bo opinię dostałem na takiej kartce, pisana odręcznie, nigdzie nie ma piecz±tki producenta, tylko piecz±tka sklepu. Rozmawiałem z rzeczoznawc±, nie był on przekonany o mojej winie. Opinia na pi¶mie kosztowałaby mnie 30zł, potem wizyty u rzecznika praw konsumenta, federacji konsumentów, na co trochę czasu musiałbym po¶więcić. Poza tym nie wiadomo jak producent odniósł by się do reklamacji, wcale nie jest powiedziane, że musi wymienić na nowe. Równie dobrze mógłby go tylko naprawić. Wobec tego odpu¶ciłem sobie sprawę i za 13 zł dokonałem naprawy. Niestety podejrzewam, że osoby rozpatruj±ce reklamacje, zwykle na to licz±, że klientowi nie będzie się chciało dochodzić swoich praw. Pozdrawiam Robiq |
|
Data: 2011-12-02 04:50:36 | |
Autor: januszek | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
robiq napisa?(a):
http://tiny.pl/h1z2k Dobre, za chude stopy masz ;) (bo jak rozumiem, nie chodzi tam o rozmiar określający długość ale ten, czymkolwiek by nie był, opisujący tęgość stopy) :) Tylko jak dla mnie coś tu jest nie tak, bo opinię dostałem na takiej kartce, pisana odręcznie, nigdzie nie ma pieczątki producenta, tylko pieczątka sklepu. Rozmawiałem z rzeczoznawcą, nie był on przekonany o mojej winie. Opinia na piśmie kosztowałaby mnie 30zł, potem wizyty u rzecznika praw konsumenta, federacji konsumentów, na co trochę czasu musiałbym poświęcić. Poza tym nie wiadomo jak producent odniósł by się do reklamacji, wcale nie jest powiedziane, że musi wymienić na nowe. Równie dobrze mógłby go tylko naprawić. Wobec tego odpuściłem sobie sprawę i za 13 zł dokonałem naprawy. Niestety podejrzewam, że osoby rozpatrujące reklamacje, zwykle na to liczą, że klientowi nie będzie się chciało dochodzić swoich praw. Skieruj do producenta swoje rozczenie o zwrot tych 13 zł :) j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "Prędkość zabija. Włącz myślenie!" |
|
Data: 2011-12-02 18:55:47 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
On Fri, 2 Dec 2011, januszek wrote:
robiq napisa?(a):[...] dobrze mógłby go tylko naprawić. Wobec tego odpu¶ciłem sobie sprawę i za Nie ma podstaw - producent *z nim* w żadnym momencie nie rozmawiał. Czy o te 13 zł może wyst±pić do sklepu z tytułu "wykonania zastępczego" trzeba by sprawdzić (czy przepisy konsumenckie nie uchylaj± zapisów KC w tym zakresie). pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-12-02 08:52:16 | |
Autor: Budzik | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Osobnik posiadaj±cy mail robiq@NOSPAM.o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
http://tiny.pl/h1z2k ROTFL Chyba musimy zrobić ankietę: "czy ten but został odesłany do producenta"? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę." Blaise Pascal |
|
Data: 2011-11-27 12:04:13 | |
Autor: Tomaszek | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
W dniu 2011-11-26 12:52, Budzik pisze:
- w handlowe dni przedswiateczne stan przed sklepem i kazdemu wchodz±cemu Spotkałem już takie sytuacje i takich ludzi. Zawsze zatrzymam się i posłucham co ma człowiek do powiedzenia. Najważniejsze jest to, żeby pokazać sprzedawcy, że zrezygnowało się z oferty z powodu tego człowieka co stoi przed sklepem, bo jego "bełkot" ma więcej wspólnego z prawd± niż wasze słodkie pierdzenie. -- | TOMASZEK te miejsca omija: | gazeta.pl*tvn24.pl*facebook.pl*nk.pl | Niestety, Polska to kraj totalitarny :( |
|
Data: 2011-11-29 13:03:34 | |
Autor: Nixe | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
"Tomaszek" <tomaszek1983@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jat5f5$dj5$1news.onet.pl...
Spotkałem już takie sytuacje i takich ludzi. Opisz kilka, to może uwierzę :) Zawsze zatrzymam się i posłucham co ma człowiek do powiedzenia. Najważniejsze jest to, żeby pokazać sprzedawcy, że zrezygnowało się z oferty z powodu tego człowieka co stoi przed sklepem, bo jego "bełkot" ma więcej wspólnego z prawd± niż wasze słodkie pierdzenie. Tak, bo wszak wiadomo, że każdy kretyn manifestuj±cy przed sklepem na pewno zawsze ma rację. N. |
|
Data: 2011-11-29 13:11:43 | |
Autor: krys | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Nixe wrote:
"Tomaszek" <tomaszek1983@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci Kiedy¶ dzieliłam się spostrzeżeniami na temat realizacji reklamacji butów, które rozleciały się po jednym spacerze, przed sklepem. Przechodziły dwie kobiety, zapytały, o co biega, więc im powiedziałam, żeby uważały, bo jak kupi± buty w tym sklepie, to mog± mieć problem z reklamacj±. Wkręciłam w sprawę Rzecznika Praw Konsumenta (reklamację odrzucił rzeczoznawca wyssany z palca), po czym poszłam do oburzonej sprzedawczyni, która s±dem mnie postraszyła, że jej opinię psuję*, złożyć reklamacje z tytułu "niezgodno¶ć z umow±". Baba nie odróżniała reklamacji od niezgodno¶ci, więc po 2 tygodniach, po braku odpowiedzi, musiała oddać mi kasę. *mówienie, jak było to prawda a nie psucie opinii. I nie urz±dzałam pikiety, tylko odpowiedziałam na pytanie przypadkowych kobiet, które mnie zaczepiły. -- Pozdrawiam J. www.kontestacja.com |
|
Data: 2011-11-26 22:50:08 | |
Autor: Haha | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Użytkownik "robiq" <robiq@NOSPAM.o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jaol13$t0d$1inews.gazeta.pl... Witam Ja kupiłem buty wie¶niackiej marki HI-TEC i po miesi±cu zaczęły skrzeczeć przy chodzeniu. Niby mi je naprawili przez podklejenie wkładki. Potem buty sezon letni poleżały w szafie a na jesień znowu od razu zaczęły skrzypieć. Odpowiedz była taka że buty uległy naturalnemy zużyciu (po praktycznie 2 miesi±cach używania). Piepszone skurwysyny |
|
Data: 2011-11-27 08:06:26 | |
Autor: Mario | |
odrzucona reklamacja obuwia | |
Ja kupi�em buty wie�niackiej marki HI-TEC To marka z wysp brytyjskich... Jakość proporcjonalna do ceny... Opinie o butach są raczej złe, o kurtkach takie sobie a o akcesoriach dobre... pzdr |
|