od¶nieżanie

Data: 2012-01-20 12:00:36
Autor: identifikator: 20040501
od¶nieżanie
czy istnieje jaki artykuł na temat konieczno¶ci od¶nieżania chodników przed posesj±? przyłaż± tu do mnie jakie¶ służby i co¶ mi tu insynuuj± a ja nie wiem jak się bronić...

Data: 2012-01-20 11:10:56
Autor: Massai
od¶nieżanie
identifikator: 20040501 wrote:

czy istnieje jaki artykuł na temat konieczno¶ci od¶nieżania chodników
przed posesj±? przyłaż± tu do mnie jakie¶ służby i co¶ mi tu
insynuuj± a ja nie wiem jak się bronić...

Niestety, ustawa o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach, art. 5
ust. 1 pkt 4.

Jeste¶ burżuj, wróg ludu pracuj±cego miast i wsi, więc sprz±taj
publiczne chodniki ;-)

I ciesz się że nie kazali Ci od¶nieżać drogi...

--
Pozdro
Massai

Data: 2012-01-20 13:28:43
Autor: SQLwiel
odśnieżanie
W dniu 2012-01-20 12:10, Massai pisze:
identifikator: 20040501 wrote:

czy istnieje jaki artykuł na temat konieczności odśnieżania chodników
przed posesją? przyłażą tu do mnie jakieś służby i coś mi tu
insynuują a ja nie wiem jak się bronić...

Niestety, ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, art. 5
ust. 1 pkt 4.

Jesteś burżuj, wróg ludu pracującego miast i wsi, więc sprzątaj
publiczne chodniki ;-)

I ciesz się że nie kazali Ci odśnieżać drogi...

Doprawdy?
Coś mi się wydaje, że jezdnia też, do połowy szerokości. Może nie wszędzie...

--
Tnx. SQLwiel.

Data: 2012-01-20 14:42:20
Autor: Gotfryd Smolik news
odśnieżanie
On Fri, 20 Jan 2012, SQLwiel wrote:

W dniu 2012-01-20 12:10, Massai pisze:
I ciesz się że nie kazali Ci od¶nieżać drogi...

Doprawdy?
Co¶ mi się wydaje, że jezdnia też, do połowy szeroko¶ci.

  Tego chyba nie przywrócili.
  Kiedy¶ było, póĽniej było pół roku normalno¶ci, takiej znaczy
jak większo¶ci cywilizowanych krajów poza tymi maj±cymi co¶
wspólnego z prawem pruskim, a póĽniej posłowie przywrócili
obowi±zek, ale już chyba tylko wobec chodników.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-01-20 15:17:28
Autor: Nixe
odśnieżanie
W dniu 2012-01-20 13:28, SQLwiel pisze:
[...]

I co jeszcze? Może parking przed urzędem miasta? ;-)

N.

Data: 2012-01-20 15:32:32
Autor: Andrzej Lawa
odśnieżanie
W dniu 20.01.2012 15:17, Nixe pisze:

Coś mi się wydaje, że jezdnia też, do połowy szerokości. Może nie
wszędzie...

I co jeszcze? Może parking przed urzędem miasta? ;-)

Przestaniesz im podpowiadać?!

Data: 2012-01-20 13:52:13
Autor: qwerty
od¶nieżanie
Użytkownik "Massai"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jfbi40$1u9$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Skoro to nie jego chodnik to niby czemu ma od¶nieżać czyj±¶ (miasta) własno¶ć? W Białymstoku nie od¶nieżaj± chodników przylegaj±cych do budynków miasta. ;) Czemu on ma być inny?

Data: 2012-01-20 13:50:11
Autor: Massai
od¶nieżanie
qwerty wrote:

> [...]

własno¶ć? W Białymstoku nie od¶nieżaj± chodników przylegaj±cych do
budynków miasta. ;) Czemu on ma być inny?

Można się wyłgać, je¶li między nieruchomo¶ci± a chodnikiem jest
"państwowy" pas zieleni. Trawniczek, itp.

Wtedy chodnik nie przylega bezpo¶rednio do nieruchomo¶ci.

--
Pozdro
Massai

Data: 2012-01-20 13:52:57
Autor: Olgierd
od¶nieżanie
On Fri, 20 Jan 2012 13:50:11 +0000, Massai wrote:

Można się wyłgać, jeśli między nieruchomością a chodnikiem jest
"państwowy" pas zieleni. Trawniczek, itp.

Albo jeśli parkowanie na tym chodniku jest płatne.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-01-20 14:47:01
Autor: Gotfryd Smolik news
od¶nieżanie
On Fri, 20 Jan 2012, qwerty wrote:

Skoro to nie jego chodnik to niby czemu ma od¶nieżać czyj±¶ (miasta)
własno¶ć?

  Bo to jest tak.
  Najpierw państwo mówi: "jeste¶mi ci potrzebni, żeby zorganizować
drogi, szkoły i inne takie, więc masz płacić podatki".

  A póĽniej państwo mówi: "zorganizowali¶my obowi±zek sprz±tania,
więc teraz płać podatki żeby¶my mogli pilnować żeby¶ *TY*
sprz±tał" :P

  Gwoli ¶cisło¶ci - AFAIK to nie polski wynalazek, Polakowi by
się chyba nie mie¶ciło w głowie że takie co¶ da się wyegzekwować,
nawet jakby poseł albo inny senator wpadł na pomysł że *on*
będzie sprz±tał i da przykład :>
  Ale pod zaborami stopniowo się dało ;)

W Białymstoku nie od¶nieżaj± chodników przylegaj±cych do budynków miasta. ;)

  Ale to inny zabór był ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-01-20 18:51:26
Autor: Moon
od¶nieżanie
Gotfryd Smolik news wrote:

 Gwoli ¶cisło¶ci - AFAIK to nie polski wynalazek, Polakowi by
się chyba nie mie¶ciło w głowie że takie co¶ da się wyegzekwować,

Chodzi o to, że gminy zabrały nieruchomo¶ciom chodniki i je skomunalizowały.
Ale robić przy nich nie chc±.

Swoj± drog±, wla¶ciciele powinni odpowiadać nie tylko za ¶nieg i lód, zwłaszcza, że to sprawa natury i niejako siły wyższej, ale głównie za czysto¶ć. Za te wszystkie psie gówna i resztki po kebabie.
W Nowym Jorku, za ¶mietnik i brud koło posesji (i do jarda na szosie) od razu jest mandat, 2 stówy. A za drugi raz 5.

moon

Data: 2012-01-20 12:15:47
Autor: PesTYcyD
od¶nieżanie
czy istnieje jaki artykuł na temat konieczno¶ci od¶nieżania chodników
przed posesj±? przyłaż± tu do mnie jakie¶ służby i co¶ mi tu insynuuj± a
ja nie wiem jak się bronić...

No i dobrze że przychodz±, bo to twój obowi±zek.

Data: 2012-01-20 12:36:40
Autor: Tomasz Kaczanowski
od¶nieżanie
W dniu 2012-01-20 12:15, PesTYcyD pisze:
[...]

Pod warunkiem, że nie występuj± tam okoliczno¶ci zwalniaj±ce z takiej czynno¶ci.Art 5 p 4.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2012-01-20 13:53:25
Autor: qwerty
od¶nieżanie
Użytkownik "PesTYcyD"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4f194ce5$0$1272$65785112@news.neostrada.pl...
No i dobrze że przychodz±, bo to twój obowi±zek.

Załóżmy, że nie od¶nieży. Dostanie 100 zł mandat. Po tygodniu znów nie będzie od¶nieżone to dostanie kolejny mandat? Przecież jeżeli nie od¶nieżył to jest jedno wykroczenie. ZTCW nie można karać za to samo kilka razy.

Data: 2012-01-20 13:55:08
Autor: spp
od¶nieżanie
W dniu 2012-01-20 13:53, qwerty pisze:

Załóżmy, że nie od¶nieży. Dostanie 100 zł mandat. Po tygodniu znów nie
będzie od¶nieżone to dostanie kolejny mandat? Przecież jeżeli nie
od¶nieżył to jest jedno wykroczenie.

Pod warunkiem że nie spadła w międzyczasie ani jedna ¶nieżynka. :)

ZTCW nie można karać za to samo
kilka razy.

Spróbuj przekonać o tym np. komornika odmawiaj±c mu np. udostępnienia informacji. :)

--
spp

Data: 2012-01-20 14:14:05
Autor: qwerty
odśnieżanie
UĹĽytkownik "spp"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:jfbo8n$j0d$3@inews.gazeta.pl...
Załóżmy, że nie odśnieży. Dostanie 100 zł mandat. Po tygodniu znów nie
będzie odśnieżone to dostanie kolejny mandat? Przecież jeżeli nie
odśnieżył to jest jedno wykroczenie.

Pod warunkiem że nie spadła w międzyczasie ani jedna śnieżynka. :)

Czy aby na pewno? PrzedstawiÄ™ swĂłj tok rozumowania:
Napadał śnieg, a Kowalski nie odśnieżył. Przychodzi SM i wlepia mandat. Kowalski olewa (nie odśnieża). Więc wykroczenie ciągle trwa. Nawet jak napada śnieg to ciągle jest "w trakcie (wykonywania)" wykroczenie.
Gdyby przyszła SM wlepiła mandat i Kowalski odśnieżył (zakończone wykroczenie) i znowu śnieg nasypie to jest już 2 wykroczenie.
Być może mój tok rozumowania jest błędny.

Dodatkowo:
"uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości"

Niby wszystko jasne, ale co jeżeli właścicielem gruntu był nieboszczyk, a jest aktualnie postępowanie spadkowe? Co, jeżeli właścicielem gruntu jest osoba X, a na nim stoi dom właściciela Y? Kto powinien odśnieżyć? Zgodnie z art. 46. § 1 Kodeksu cywilnego: „nieruchomościami są części powierzchni ziemskiej stanowiące odrębny przedmiot własności (grunty), jak również budynki trwale z gruntem związane lub części takich budynków, jeżeli na mocy przepisów szczególnych stanowią odrębny od gruntu przedmiot własności"
Ostatni wariant: Kowalski ma grunt i postawił dom. Wyjechał do UK w celach zarobkowych. Nie planuje wrócić. Jego rodzina siedzi w Polsce. Jak straż może wystawić mandat, skoro właściciela "nie ma w domu"? Żona nie może przyjąć mandatu, bo nie jest właścicielką. Czyżby musiał wpaść komornik? Nie wiem jak z takimi wykroczeniami, ale do mandatu "drogowego" potrzebny jest podpis kierowcy.

Data: 2012-01-20 14:26:51
Autor: spp
odśnieżanie
W dniu 2012-01-20 14:14, qwerty pisze:

[...]

Przy takim toku rozumowania pracodawca ukarany mandatem za np. niewpłacenie pensji został zwolniony z jej wypłacania (bo i tak nie można go już powtórnie ukarać.)

Poszukaj 'wykroczenie trwałe, jednorazowe, ciągłe'.

--
spp

Data: 2012-01-20 14:57:10
Autor: Nixe
od¶nieżanie
[...]

Really? Chyba miałe¶ dzi¶ upojne sny i st±d ten optymizm :)

N.

od¶nieżanie