odstąpienie od umowy KS

Data: 2010-11-02 14:05:04
Autor: R.Madejski
odstąpienie od umowy KS
Kupiłem przedmiot na aukcji allegro. Sprzedawca oferował w niej jeden sposób dystrybucji. Po zakończeniu aukcji zapytałem, czy istnieje możliwość skorzystania z innej formy spedycji. Sprzedawca zgodził się je spełnić i zaoferował znacznie wyższe jej koszty niż wynikające z cennika spedytora i wszelkich innych zwyczajowych kosztów "towarzyszących".

Czy ustalenia ze sprzedawcą po zakupie na allegro wchodzą w skład naszej umowy kupna-sprzedaży z allegro?

Czy na podstawie tego, że nie mogę się porozumieć w tej sprawie mogę odstąpić od umowy kupna-sprzedaży?

Rozpatrywałem dwie odpowiedzi sprzedawcy na moją propozycję:
1) nie zgadzam się na inną formę, tylko to co zaoferowałem na allegro: wtedy OK, nie ma sprawy.
2) zgadzam się, ale będzie to kosztować tyle i tyle: otwiera pole do ustalenia warunków, które mi już nie odpowiadają.

Czy w tym wypadku może mieć zastosowanie klauzula /rebus sic stantibus/?
* nastąpiła nadzwyczajna zmiana stosunków,
* zmiana ta powoduje nadmierne trudności w spełnieniu świadczenia albo grozi jednej ze stron rażącą stratą,
* strony nie przewidywały wpływu nadzwyczajnej zmiany stosunków na zobowiązanie, przy czym istotny jest brak przewidzenia nie tyle samej zmiany stosunków, co jej wpływu na zobowiązanie.

RM

Data: 2010-11-02 14:24:49
Autor: Olo
odstąpienie od umowy KS
On 2010-11-02 14:05, R.Madejski wrote:
[...]

wciskając "kupuję" na danej aukcji wyrażasz zgodę na to co w niej zawarte, a więc także sposób i koszty wysyłki.. Teraz po zakupie próbujesz wnosić zmiany, a sprzedawca idzie Ci na rękę, bo się na to zgadza. Tobie za to nie pasują już nowe warunki bo są za wysokie koszty wysyłki. Zatem proste pytanie - dlaczego nie spytałeś o inne sposoby wysyłki i koszty przed zakupem i teraz próbujesz kombinować?
Zrezygnować z zakupu możesz zawsze (stoisz po tej lepszej stronie), tylko spowoduje to że otrzymasz komentarz negatywny od sprzedawcy, jak i doliczą Ci 1/3 punktów, gdzie przy 3/3 blokują konto.

Imho jesteś UK :)

Data: 2010-11-02 14:32:45
Autor: R.Madejski
odstąpienie od umowy KS
Olo wrote:
wciskając "kupuję" na danej aukcji wyrażasz zgodę na to co w niej zawarte, a więc także sposób i koszty wysyłki..

Zgodziłem się, nie mam do tego pytań.

Teraz po zakupie próbujesz wnosić zmiany,

Nie wnoszę. Spytałem tylko i zrozumiałbym gdyby odmówił i trzymał się aukcji. Ale nie odmówił.

a sprzedawca idzie Ci na rękę, bo się na to zgadza.

Zgadza się, ale nie idzie mi na rękę.

Tobie za to nie pasują już nowe warunki bo są za wysokie koszty wysyłki.

Tak, nie pasują. Są niewspółmiernie wysokie. Czy to podpada pod wyłudzenie?

Zatem proste pytanie - dlaczego nie spytałeś o inne sposoby wysyłki i koszty przed zakupem i teraz próbujesz kombinować?

Nie kombinuję. Aukcję zobaczyłem dość krótko przed jej końcem i nie było czasu. Druga sprawa to doświadczenie.

Zrezygnować z zakupu możesz zawsze (stoisz po tej lepszej stronie)

Na jakiej podstawie tak sądzisz? Mi się wydaje, że właśnie jest przeciwnie. Czy ustalenia poza aukcyjne wchodzą w skład umowy między mną i sprzedającym?

tylko spowoduje to że otrzymasz komentarz negatywny od sprzedawcy, jak i doliczą Ci 1/3 punktów, gdzie przy 3/3 blokują konto.

Trudno. Ponoszę wszelkie konsekwencje, ale interesują mnie bardziej te prawne.

RM

Data: 2010-11-02 14:45:17
Autor: Olo
odstąpienie od umowy KS
On 2010-11-02 14:32, R.Madejski wrote:

Zgodziłem się, nie mam do tego pytań.

No właśnie i to zdanie powinno wyjaśniać całą sprawę :)

Nie wnoszę. Spytałem tylko i zrozumiałbym gdyby odmówił i trzymał się
aukcji. Ale nie odmówił.

tylko się cieszyć

a sprzedawca idzie Ci na rękę, bo się na to zgadza.

Zgadza się, ale nie idzie mi na rękę.

oczywiście , że idzie. Wcale nie miał zamiaru tego wysyłać firmą XXX i dlatego doliczył sobie koszty dojazdu/straconego czasu/pakowania.

Tak, nie pasują. Są niewspółmiernie wysokie. Czy to podpada pod wyłudzenie?

niekoniecznie. Ile wynoszą te kosty? Tak jak napisałem wyżej, może zwyczajne doliczył sobie dodatkową opłatę za Twoją chęć zmiany spedytora.

Nie kombinuję. Aukcję zobaczyłem dość krótko przed jej końcem i nie było
czasu. Druga sprawa to doświadczenie.

To że kupiłeś krótko przed czasem to tylko obliguje Cię do przestrzegania warunków aukcji i wysyłki towaru. Teraz wbiłeś się przed końcem aukcji i próbujesz stawiać swoje warunki - troche nie fair. O jakim doświadczeniu piszesz?

Na jakiej podstawie tak sądzisz? Mi się wydaje, że właśnie jest
przeciwnie. Czy ustalenia poza aukcyjne wchodzą w skład umowy między mną
i sprzedającym?

Przeciwnie, czyli Twoim zdaniem musisz kupić bo inaczej... no włąśnie co? Jako kupujący możesz powiedzieć, ze się rozmyśliłeś i tyle. Odwrotnie już jest gorzej - pamiętasz jak młody gość miał sprawę o fakt, że sprzedawał jakąś furę, której nie miał w garażu? :)

Trudno. Ponoszę wszelkie konsekwencje, ale interesują mnie bardziej te
prawne.

no to wyluzuj... jako doświadczony allegrowicz odstąpiłem już nie raz od zakupu czegoś i straciłem 1 konto allegrowe :)

Dalej nie rozumiem dlaczego nie kupisz zwyczajnie na warunkach sprzedawcy i dasz sobie spokój z kombinowaniem?

RM

Data: 2010-11-02 14:55:19
Autor: R.Madejski
odstąpienie od umowy KS
Olo wrote:
[...]

Jest to inna forma spedycji. Nie wymaga zmiany spedytora ani sposobu pakowania. Usługa się zmienia.

niekoniecznie. Ile wynoszą te kosty? Tak jak napisałem wyżej, może zwyczajne doliczył sobie dodatkową opłatę za Twoją chęć zmiany spedytora.

j.w.

[...]

Masz rację, zgadzam się z pierwszym zdaniem. Ale nie stawiam swoich warunków. Czy w tym kraju nie można spytać bez posądzenia o stawianie warunków? Napisałem, że gdyby się nie zgodził to nie ma sprawy. Powtórzę pytanie: czy poza aukcyjne ustalenia są częścią umowy? Jeśli nie są to czym są?

Przeciwnie, czyli Twoim zdaniem musisz kupić bo inaczej... no włąśnie co?

Ponieważ umowy należy realizować. Czy ustalenia poza aukcyjne wchodzą w skład umowy? Zgodziłbym się gdyby odmówił (podkreślam to). Ale nie odmówił. Czy tym samym umowa nie ma ostatecznego kształtu?

Jako kupujący możesz powiedzieć, ze się rozmyśliłeś i tyle.

Czy aby na pewno? Druga sprawa to fakt, że się nie rozmyśliłem tylko uważam, że umowa nie ma ostatecznej formy. Czy tak jest, czy też się mylę?

RM

Data: 2010-11-02 15:11:49
Autor: niusy.pl
odstąpienie od umowy KS

Użytkownik "R.Madejski" <rmadejski@a-- -- co.com>

Tobie za to nie pasują już nowe warunki bo są za wysokie koszty wysyłki.

Tak, nie pasują. Są niewspółmiernie wysokie. Czy to podpada pod wyłudzenie?

Tak, przez Ciebie :-)

Data: 2010-11-02 15:13:36
Autor: R.Madejski
odstąpienie od umowy KS
niusy.pl wrote:
Tak, nie pasują. Są niewspółmiernie wysokie. Czy to podpada pod wyłudzenie?

Tak, przez Ciebie :-)

Zadałem pytanie, aby się czegoś konkretnie dowiedzieć, nauczyć lub zmienić zdanie co do własnych sądów. Jeśli już piszesz to proszę uzasadnij.

RM

Data: 2010-11-02 15:53:28
Autor: niusy.pl
odstąpienie od umowy KS

[...]

Nie uzgodniłeś umowy do której odwołujesz się

Data: 2010-11-02 14:55:47
Autor: Zbynek Ltd.
odstąpienie od umowy KS
Witam

Olo napisał(a) :
Zrezygnować z zakupu możesz zawsze (stoisz po tej lepszej stronie), tylko spowoduje to że otrzymasz komentarz negatywny od sprzedawcy, jak i doliczą Ci 1/3 punktów, gdzie przy 3/3 blokują konto.

Ale zaraz, zaraz...
Kupujący ("Kup teraz") poza lokalem ma 10 dni na odstąpienie od
umowy po otrzymaniu towaru. Nie można sprawy uprościć i oszczędzić
obu stronom fatygi i odstąpić przed wysłaniem i wręcz przed zapłatą?
Oczywiście bez tych dziwnych punktów. Te punkty to jakaś nowość?

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2010-11-02 15:22:58
Autor: Olo
odstąpienie od umowy KS
On 2010-11-02 14:55, Zbynek Ltd. wrote:
Witam

Olo napisał(a) :
[...]

Można ale już kupił, pomimo że odstąpi od umowy to zakończy się to j.w., punkty napisałem domyślnie, po prostu 3 krotne zrezygnowanie z zakupu (czyli 3 wnioski zwrotu prowizji od sprzedawcy) = blokada konta. Nic nowego...

Data: 2010-11-02 19:05:44
Autor: Robert Tomasik
odstąpienie od umowy KS
Użytkownik "R.Madejski" <rmadejski@a-- -- co.com> napisał w wiadomości news:4cd00c80$0$13195$c3e8da3$e3f2c276news.astraweb.com...

Do zawarcia umowy KS już doszło. Odstąpienie od niej byłoby możliwe, gdyby sprzedający był profesjonalistą, Ty konsumentem i w  dodatku doszłoby do zakupu poprzez "kup teraz". Doszłoby wówczas do zawarcia umowy na odległość i masz prawo od niej odstąpić. Resztę spokojnie znajdziesz przez GOOGLE.

O ile Twoja transakcja nie spełnia opisanych warunków, to w mojej ocenie nie ma podstaw do odstąpienia od umowy. Sposób dostawy był częścią umowy. Był Ci znany w chwili podejmowania decyzji o zakupie. Zmiana tego sposobu może być przedmiotem kolejnej umowy, co do zasady zwiazaną niby z umową kupna, ale jednak oddzielną. Ty złożyłeś w tym wypadku ofertę, którą sprzedający mógł przyjąć, albo odrzucić. Skoro przyjął dając nowe warunki (te koszty przesyłki), to jest to oferta dla Ciebie. możesz ją przyjąć, albo odrzucić. Jeśli odrzucisz, to wiążąca jest zawarta wcześniej umowa.

Jeśli chciałeś to rozwiązać inaczej, to należało negocjować przed zakupem. Wówczas warunki przez Was uzgodnione miałyby większą "moc", niż warunki ogólne zawarte w transakcji.

Data: 2010-11-02 20:17:46
Autor: R.Madejski
odstąpienie od umowy KS
Robert Tomasik wrote: