odstapienie od umowy przedwstepnej z winy klienta

Data: 2011-07-12 22:39:01
Autor: Marian
odstapienie od umowy przedwstepnej z winy klienta
Witam,

Podpisałem z deweloperem umowe przedwstepna zakupu mieszkania. Byc moze z
roznych przyczyn bede musial odstapic od tej umowy. Odstapienie nastapi w takim
wypadku oczywiscie z mojej winy, godze sie na przepadniecie zaplaconego przeze
mnie zadatku na rzecz dewelopera. Czy deweloper moze de mnie jeszcze domagac sie
jakis odszkodowan czy innych oplat?

Data: 2011-07-12 17:42:22
Autor: witek
On 7/12/2011 3:39 PM, Marian wrote:
[...]

tyle ile sobie zapisaliscie w umowie.

Data: 2011-07-12 21:42:00
Autor: to
odstapienie od umowy przedwstepnej z winy klienta
begin Marian
Czy
deweloper moze de mnie jeszcze domagac sie jakis odszkodowan czy innych
oplat?

A co na ten temat stanowi umowa, którą podpisałeś?

Data: 2011-07-13 00:53:03
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 12 Jul 2011, Marian wrote:

Witam,

Podpisałem z deweloperem umowe przedwstepna zakupu mieszkania.

  Taki szczegół czy notarialnie czy nienotarialnie uważasz za
niewarty wzmianki?

Czy deweloper moze de mnie jeszcze domagac sie
jakis odszkodowan czy innych oplat?

  Już "to" Ci napisał.
  Jak jeszcze do tego notarialnie i bezwarunkowo, to może Cię zmusić
do zakupu tego mieszkania.
  Razem z pełnym obciążeniem hipoteki (na wypadek jakbyś dziwił
się, że również w wersji kiedy nie masz z czego płacić: weźmie
tyle ile może, reszta na hipotekę).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-14 11:30:53
Autor: .B:artek.
odstapienie od umowy przedwstepnej z winy klienta
Jak jeszcze do tego notarialnie i bezwarunkowo, to może Cię zmusić
do zakupu tego mieszkania.

Ale nie w przypadku odstąpienia od umowy.

--
..B:artek.

Data: 2011-07-14 11:46:15
Autor: mvoicem
(14.07.2011 11:30), .B:artek. wrote:
Jak jeszcze do tego notarialnie i bezwarunkowo, to może Cię zmusić
do zakupu tego mieszkania.

Ale nie w przypadku odstąpienia od umowy.

Mógłbyś rozwinąć?

p. m.

Data: 2011-07-14 11:58:33
Autor: .B:artek.
W dniu 14-07-2011 11:46, mvoicem pisze:
Ale nie w przypadku odstąpienia od umowy.

Mógłbyś rozwinąć?

Jeżeli nastąpi skuteczne odstąpienie od umowy deweloperskiej, co tutaj określane jest mianem przedwstępnej, druga strona - deweloper - nie będzie mógł domagać się zawarcia umowy ustanawiającej odrębną własność lokalu (umowy przyrzeczonej), nawet gdyby pierwsza z umów zawarta była w formie aktu notarialnego.

--
..B:artek.

Data: 2011-07-14 12:22:24
Autor: mvoicem
(14.07.2011 11:58), .B:artek. wrote:
[...]

Ale tylko jeżeli umowa takie coś przewiduje, prawda? A Gotfryd napisał o "bezwarunkowo".

p. m.

Data: 2011-07-14 12:27:22
Autor: .B:artek.
W dniu 14-07-2011 12:22, mvoicem pisze:
Ale tylko jeżeli umowa takie coś przewiduje, prawda? A Gotfryd napisał o
"bezwarunkowo".

Tak, gdy umowa przewiduje odstąpienie + w przypadkach określonych przez KC (zwłoka dewelopera, wykonywanie budowy sprzecznie z umową itd.).

--
..B:artek.

Data: 2011-07-14 12:30:12
Autor: mvoicem
(14.07.2011 12:27), .B:artek. wrote:
[...]

Czyli niejako nie na temat :).

p. m.

odstapienie od umowy przedwstepnej z winy klienta