odstepowanie lekow na recepte

Data: 2011-05-18 21:40:25
Autor: ZAQ
odstepowanie lekow na recepte
co moze grozic za odstepowanie lekow na recepte ktore
sam dostalem od lekarza a nie sa mi juz potrzebne ?

wiem ze to raczej nielegalne, ale miałem sytuacje ze
chcialem oddac pewnej osobie kilka tabletek Xanaxu
a wynikła z tego nieciekawa sytuacja, tak ze ta osoba
chce mnie oskarzyc...

jak to prawnie wyglada ?

Data: 2011-05-18 21:47:09
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "ZAQ" <nono@nospam.pl> napisał w wiadomości news:ir17bb$p33$1news.net.icm.edu.pl...
[...]

Ten Xanax zawiera jakieś substancje narkotyczne? Zabronione?

Data: 2011-05-18 21:53:34
Autor: ZAQ
odstepowanie lekow na recepte
Ten Xanax zawiera jakieś substancje narkotyczne? Zabronione?

ten lek to benzodiazepina, psychotrop na uspokojenie, który biorę od lat,
ale nie jest juz mi potrzebny dlatego chcialem odstąpić.

Data: 2011-05-18 22:06:58
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "ZAQ" <nono@nospam.pl> napisał w wiadomości news:ir1842$qk9$1news.net.icm.edu.pl...
>Ten Xanax zawiera jakieś substancje narkotyczne? Zabronione?

ten lek to benzodiazepina, psychotrop na uspokojenie, który biorę od lat,
ale nie jest juz mi potrzebny dlatego chcialem odstąpić.

No to bedzie to przestępstwo  z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii.

Data: 2011-05-18 22:48:39
Autor: jerzy.n

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ir18vn$fo5$1inews.gazeta.pl...

No to bedzie to przestępstwo  z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii.
A Ty gościu jesteś prokurator , jeśli komuś pomoże to trzeba pomagać...

Data: 2011-05-18 22:55:48
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "jerzy.n" <j-nowicki@t-online.de> napisał w wiadomości news:ir1bbp$vur$1usenet.news.interia.pl...

[...]

:-))

Tylko czemu od razu pchać się w kłopoty?

Data: 2011-05-18 23:03:01
Autor: spp
W dniu 2011-05-18 22:48, jerzy.n pisze:

No to bedzie to przestępstwo z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii.
A Ty gościu jesteś prokurator , jeśli komuś pomoże to trzeba pomagać...

Fakt. Tak jak inne narkotyki. Skoro komuś pomaga ...

--
spp

Data: 2011-05-18 23:36:40
Autor: SDD

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:ir1c69$hbn$1news.onet.pl...

Fakt. Tak jak inne narkotyki. Skoro komuś pomaga ...

Ojj - no ogolnie wiadomo przeciez ze ratio legis penalizacji narkotykow jest takie samo jak zakazu cudzolozenia w KRK.
Karajac za przyjemnosci wzmocnic kontrole, zniewolic.
A i mafia wiecej zarobi.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-05-19 01:48:59
Autor: animka
W dniu 2011-05-18 22:06, Robert Tomasik pisze:
[...]

A ten Xanax to narkoryk? Raczej na depresję czy bezsenność.

--
animka

Data: 2011-05-18 23:58:38
Autor: to
odstepowanie lekow na recepte
begin animka
A ten Xanax to narkoryk? Raczej na depresję czy bezsenność.

To silny lek i uzależniający.

Data: 2011-05-19 02:17:54
Autor: animka
odstepowanie lekow na recepte
W dniu 2011-05-19 01:58, to pisze:
begin animka

A ten Xanax to narkoryk? Raczej na depresję czy bezsenność.

To silny lek i uzależniający.

To zaleĹźy jakie kto ma predyspozycje do uzaleĹźniania.

--
animka

Data: 2011-05-19 10:52:16
Autor: cyklista
Użytkownik animka napisał:
W dniu 2011-05-19 01:58, to pisze:
begin animka

A ten Xanax to narkoryk? Raczej na depresję czy bezsenność.

To silny lek i uzależniający.

To zależy jakie kto ma predyspozycje do uzależniania.

Podlega pod ustawę o przeciwdziałaniu narkomani niezależnie od tego jakie kto ma predyspozycje i na co brał. Koniec.

Gdyby w grę tu wchodziły pieniądze to wprost z ustawy jest kara do 3 lat dla sprzedającego i do 2 lat dla kupującego. Jak była darowizna to nie wiem jak to rozgryzają.

Data: 2011-05-19 13:01:33
Autor: SDD

Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:ir1lub$ilq$1node2.news.atman.pl...

A ten Xanax to narkoryk? Raczej na depresję czy bezsenność.

A morfina to narkotyk? Raczej na silne bole.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-05-19 13:39:07
Autor: animka
W dniu 2011-05-19 13:01, SDD pisze:
Użytkownik "animka"<animka@to.nie.ja.wp.pl>  napisał w wiadomości

A ten Xanax to narkoryk? Raczej na depresję czy bezsenność.

A morfina to narkotyk? Raczej na silne bole.

Czyli ten Xanax zawiera morfinę? Komu to lekarze zapisują?

--
animka

Data: 2011-05-19 16:33:53
Autor: SDD

Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:ir38t0$2v7$1node2.news.atman.pl...

Czyli ten Xanax zawiera morfinę? Komu to lekarze zapisują?

Te sterydy to chyba uposledzaja zdolnosc czytania ze zrozumieniem.
Odstaw Ty to w cholere!

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-05-19 21:00:13
Autor: animka
W dniu 2011-05-19 16:33, SDD pisze:
[...]

Pisałeś, że ten xanax to narkotyk, więc dlaczego ty go nie odstawisz? Ja zadałam pytanie j.w.

--
animka

Data: 2011-05-19 22:01:59
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:ir3pta$kf2$2node2.news.atman.pl...
[...]

Istotne, czy lek zawiera substancje zabronione i tyle.

Data: 2011-05-19 22:41:37
Autor: animka
W dniu 2011-05-19 22:01, Robert Tomasik pisze:

Istotne, czy lek zawiera substancje zabronione i tyle.

Aż przeczytałam w internecie ulotkę. To jest jakiś lek przeciwlękowy.
http://www.psychocafe.pl/topic/351-xanax/
1 tabl. zawiera 0,25 mg, 0,5 mg, 1 mg lub 2 mg alprazolamu.
Czy to jest narkotykiem czy nie w sumie mnie ani grzeje ani ziębi.

--
animka

Data: 2011-05-20 06:33:59
Autor: Maruda
W dniu 2011-05-19 21:00, animka pisze:

[...]

Wiesz... w internecie jest tak, że zadanie pytania zanim zapyta się wujka Gugla jest jak pierdnięcie w salonie przy babci.

Najprostsze zapytanie, pierwszy link.

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-05-19 01:47:51
Autor: animka
W dniu 2011-05-18 21:53, ZAQ pisze:
Ten Xanax zawiera jakieś substancje narkotyczne? Zabronione?

ten lek to benzodiazepina, psychotrop na uspokojenie, który biorę od lat,
ale nie jest juz mi potrzebny dlatego chcialem odstąpić.

Ja tam 5 paczek sterydów, które mi na tarczycę zapisała endokrynolog zaniosłam do swojej przychodni blisko domu. Wzięłam tylko 1 opakowanie, zaczęłam się robić jak chomik i pyrgnęłam to w diabły, żeby sobie dalej nie szkodzić.
Zanieś zawsze do jakiegoś lekarza to on da jakiemuś pacjentowi, który potrzebuje, a ma mało kasy na lekarstwa.

--
animka

Data: 2011-05-19 10:26:44
Autor: jerzy.n
[...]

Zmień przyjaciół i znajomych ...

Data: 2011-05-19 16:50:27
Autor: dK
[...]

Nawet nieprawnie to wyglada paskudnie.
Lek wydawany TYLKO z przepisu lekarza, na recepte. Jak potrzebował do kuracji to wysłać delikwenta do lekarza, a nadwyżka?
Nadwyżki leków można oddać do apteki.  A gdyby ktoś przypadkiem zeżarł te leki chomikowane w szufladzie?
Jakieś ciekawskie dziecko na przykład.....

Teraz pytanie. Piszesz, że tylko chciałeć, czy to znaczy, że oddałeś, czy nie oddałeś??
Chce cie oskarżyć, że dałeś, czy dlatego, że obiecałeś i nie dałeś?
Prosił ciebie ten delikwent o nie, czy mu wciskałeś je bo tak chciałeś?
Byłeś świadomy co mu chciałeś dać?

Od chcieć do zrobić jeszcze daleka droga...

dK

Data: 2011-05-20 10:18:46
Autor: Kamil
Dnia Thu, 19 May 2011 16:50:27 +0200, dK napisał(a):

a nadwyżka?
Nadwyżki leków można oddać do apteki.

że co proszę?
Twierdzisz że "nadwyżkę" leków można oddać do apteki?
LOL :)))

JEDYNA możliwość przyjęcia WYDANYCH z apteki leków, jest omyłka w ich
wydaniu (rodzaj, typ etc.).
Inaczej to możesz sobie pisać na berdyczów :)

No chyba że lek jest PRZETERMINOWANY - to może wówczas mają obowiązek
przyjęcia jako....KGO?  ;)

Data: 2011-05-20 11:23:22
Autor: cyklista
Użytkownik Kamil napisał:
[...]

Apteka ma obowiązek przyjąc swoje pomyłki i tyle. Cała reszta jest dobrą wolą lub zapłacona przez kogoś innego. Np kontenery na przeterminowane leki które stoją w aptekach są tak naprawdę tylko punktem zbierania odpadów niebezpiecznych przez gminę to bo jest jej obowiązek.

Data: 2011-05-20 11:46:05
Autor: Kamil
Dnia Fri, 20 May 2011 11:23:22 +0200, cyklista napisał(a):

[...]

Czy ja napisałem cokolwiek innego?

Cała reszta jest dobrą wolą

Raczej nie wiesz o czym piszesz.
Apteka nie jest komisem w którym można handlować lekami.
Kto weźmie na siebie ciężar odpowiedzialności, jak z apteki wydadzą Ci lek,
Ty w domu w JAKIŚ sposób "uszlachetnisz" te leki jakimiś "dodatkami" które
spowodują np. chorobę lub śmierć osób które później takie leki zażyją.

Apteka - jak powieliłeś to co napisałem wyżej, tylko w przypadku swojej
omyłki - nie ma PRAWA przyjąć leków do dalszej odsprzedaży.
Nawet w przypadku swojej omyłki, nie wiem czy nie musza takiego leku
zwrócić/zutylizować - wątpie by mogli go WYDAĆ następnemu pacjentowi, mając
na względzie bezpieczeństwo tegóż.

Data: 2011-05-20 12:03:26
Autor: cyklista
Użytkownik Kamil napisał:
[...]

Niezrozumiałeś mnie więc prostujemy wszystko.

ŻADEN LEK WYDANY Z APTEKI NIE MOŻE BYĆ WPROWADZONY PONOWNIE DO OBROTU.

Przyjąć lek i go zutylizować apteka ma obowiązek tylko w przypadku swojej pomyłki.

Przyjąć leki jakiekolwiek inne może bo nikt jej tego nie zabrania ale wtedy ma obowiązek je zutylizować.

Data: 2011-05-20 18:39:30
Autor: dK

Użytkownik "Kamil" <asdfg@asd.com> napisał w wiadomości news:1tnravfijmgbr$.h5wujiamzxbt.dlg40tude.net...
[...]

U mnie w aptece jest pojemnik, gdzie wrzucasz takie świństwo. Jest w wielu aptekach. Wystarczy zapakować to co ma się niepotrzebnego z farmakochemii w domu ruszyć  dupsko i zanieść. Pojemnik nie pyta się przy tym, czy aby na pewno przeterminowane...
To na jakich zasadach taki pojemnik funkcjonuje zupełnie mnie nie interesuje. Ważne, ze działa.

dK

Data: 2011-05-23 14:26:21
Autor: Wojciech Wrodarczyk
W dniu 2011-05-20 10:18, Kamil pisze:
[...]

TAK, każda apteka przyjmuje leki. niezależnie od ich stanu. niektóre tego nierobią, bo im się nie chce, ale powinny.
w wielu są specjalne kosze do których wrzucasz.

Data: 2011-05-20 10:51:56
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 19 May 2011, dK wrote:

to wysłać delikwenta do lekarza, a nadwyżka?
Nadwyżki leków można oddać do apteki.

  W kwestii formalnej:
- apteka takich oddanych leków nie może ponownie wprowadzić do obrotu
- wysłany do lekarza może leków nie wykupić z braku pieniędzy

  Uznając słuszność wszystkich Twoich uwag, nie sposób nie przyuważyć
że wycelowane są zupełnie obok poruszonego problemu: nadmiarowych
leków, które ktoś może by i wziął z tej racji, że jakieś tam zaufanie
ma osobiście do ich poprzedniego posiadacza.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-20 18:41:06
Autor: dK

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1105201048340.4244quad...

[...]