odstraszacze na psy.

Data: 2009-03-22 15:43:47
Autor: ja
odstraszacze na psy.
Mam nieogrodzony na razie ogórdek, jak to w Polsce bywa włąsciciele psów nie bacząc na uprawy wyprowadzają swoje kundle na nasze działki. psy niszczą wszystkie mlode uprawy a teraz wschodzące wczesne kwiaty,. Jak się pzred tym zabezpieczyć/
 jakieś odstraszacze warte  szczegolnej uwagi może macie?

Data: 2009-03-22 17:27:48
Autor: Ikselka
odstraszacze na psy.
Dnia Sun, 22 Mar 2009 15:43:47 +0100, ja napisał(a):

Mam nieogrodzony na razie ogórdek, jak to w Polsce bywa włąsciciele psów nie bacząc na uprawy wyprowadzają swoje kundle na nasze działki.

Ba. Paskudna ta Polska - że też Unia jeszcze nam nie zabroniła trzymać te
polskie kundle!  A polskie wróble należałoby wystrzelać - wyjadają nasiona
świeżo posianych warzywek i latają po każdym prywatnym nieogrodzonym niebie
:->

psy niszczą wszystkie mlode uprawy a teraz wschodzące wczesne kwiaty,. Jak się pzred tym zabezpieczyć/
 jakieś odstraszacze warte  szczegolnej uwagi może macie?

Odstraszyć trudno, ale wilcze doły wystarczą zamiast ogrodzenia:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wilcze_do%C5%82y

Data: 2009-03-22 17:39:49
Autor: ja
odstraszacze na psy.

Odstraszyć trudno, ale wilcze doły wystarczą zamiast ogrodzenia:
 jak masz tylko tyle idiotyzmów do powiedzenia to babci zamelduj.

Data: 2009-03-22 17:50:13
Autor: Ikselka
odstraszacze na psy.
Dnia Sun, 22 Mar 2009 17:39:49 +0100, ja napisał(a):

Odstraszyć trudno, ale wilcze doły wystarczą zamiast ogrodzenia:
 jak masz tylko tyle idiotyzmów do powiedzenia to babci zamelduj.

Idiotyzmem jest uprawa czegokolwiek na nieogrodzonym terenie i liczenie na
to, że żaden pies nie wejdzie. Psy uwielbiają świeżo skopany teren. O ile
będziesz miała własnego psa, to się ostatecznie o tym przekonasz - na razie
masz pretensje tylko do obcych, a własny pies nauczy Cię jeszcze więcej,
tylko do kogo wtedy będą pretensje?

Data: 2009-03-22 18:52:04
Autor: Marek Kutyla
odstraszacze na psy.
Tego oto dnia 2009-03-22 17:27, Niejaki/a Ikselka bedac w stanie euforii nagryzmolil/a co nastepuje:

Odstraszyć trudno, ale wilcze doły wystarczą zamiast ogrodzenia:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wilcze_do%C5%82y

WEZ! Bo jeszcze jakis idiota potraktuje to powaznie!

BTW Znajomy mi opowiadal ze jeden gosc ktory ostatnio kupil w okolicy dom mial pretense do swojego bezposredniego sasiada ze jego kot wchodzi do niego na dzialke. Gosc podobno poprosil zeby wlasciciel kota wytlumaczyl kotu za ma nie wchodzic na dzialke tego pierwszego :-)

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki          -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

Data: 2009-03-22 22:50:26
Autor: adam
odstraszacze na psy.
[...]

Ja rozumiem tego goscia. Mi kot sasiada kilkukrotnie wyzarl obias dla robotnikow. Nie mozna nic zostawic na wierzchu, bo zaraz tego nie ma. Do kota kamieniami oczywiscie nierzucalem, ale z sasiadem pogadalem. Czy to slon, czy kon, czy tylko niewinny kotek wlasciciel odpowiada za niego. Zamierzam stworzyc u siebie mala oaze dla ptakow i nie chcialbym, zeby np miejsce dokarmiania bylo lowiskiem dla kota sasiada.
Adam

Data: 2009-03-23 00:03:45
Autor: JBP
odstraszacze na psy.

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gq6ens$716$1news.onet.pl...

[...]

Kup psa, a nie tylko koty, ale i ptaki, zwłaszcza te, które wiją gniazda nisko nad ziemią, przeniosą się poza Twoją oazę. Sprawdzone.
Przy okazji - nie rozumiem jakim cudem jeden kot domowy mógł wyżreć obiad iluś robotnikom. Chyba, że kot-mamut, tygrys czy inna pantera ;)
JBP

Data: 2009-03-23 09:01:01
Autor: ikselk
odstraszacze na psy.
On 23 Mar, 00:03, "JBP" <to...@os.pl> wrote:
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews:gq6ens$716$1news.onet.pl...

> [...]

Przy okazji - nie rozumiem jakim cudem jeden kot domowy mógł wyżreć obiad
iluś robotnikom. Chyba, że kot-mamut, tygrys czy inna pantera ;)

Bo to było stado okolicznych kotów - a skrupiło się na kocie sąsiada.
Kotów ci u nas dostatek :-DDD

Data: 2009-03-23 09:30:38
Autor: Marek Kutyla
odstraszacze na psy.
Tego oto dnia 2009-03-22 23:39, Niejaki/a Marek Dyjor bedac w stanie euforii nagryzmolil/a co nastepuje:

kup sobie psa.

Moj kot oblaskawil rotwailera sasiada i robi na jego dzialce co mu sie podoba :-) Na szczescie moi sasiedzi sa normalni, zreszta sami tez maja koty wiec wiedza ze kotu granicy nie wyznaczysz o ile sam nie bedzie chcial.

Data: 2009-03-23 08:06:45
Autor: Andrzej S.
odstraszacze na psy.
adam pisze:

[...]

Taka historia prawdziwa:

Kot jednego sąsiada zakradał się do gołebnika drugiego sąsiada
i sie doigrał. Zniknal na kilka dni, wreszcie sie przyczołgał,
strasznie pobity, po to by zawiadomić o swojej krzywdzie
i na zawsze sie pożegnać.

Gołebie i ich hodowca tez nie mieli lekko - ptaki które siadly
na dachu wlasciciela swietej pamieci kota konczyły życie strzalem
z wiatrówki.

Najciekawsze: spór z czasem wygasł, a sąsiedzi się polubili.

pozdro
--
A S

Data: 2009-03-23 09:28:20
Autor: Marek Kutyla
odstraszacze na psy.
Tego oto dnia 2009-03-23 08:06, Niejaki/a Andrzej S. bedac w stanie euforii nagryzmolil/a co nastepuje:

Kot jednego sąsiada zakradał się do gołebnika drugiego sąsiada

Tylko konia z rzedem temu kto wytlumaczy tej czy innej kocinie ze ptaszki (a szczegolnie golabki) na dzialce obok sa nie do ruszenia, a dalej to juz mozna ;-)

Data: 2009-03-23 08:59:52
Autor: ikselk
odstraszacze na psy.
On 22 Mar, 22:50, "adam" <adamw...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

niego. Zamierzam stworzyc u siebie mala oaze dla ptakow i nie
chcialbym, zeby np miejsce dokarmiania bylo lowiskiem dla kota

A co zrobisz z innymi, bezpańskimi kotami? - może i dla nich załóż
oazę... bo inaczej przyjdą na twoje ptaszęta :-D
Czy na tyle jesteś naiwny, aby sądzić, że tylko jeden kot, właśnie kot
sąsiada, Cię odwiedza? - nie będzie ten, to będzie inny.

Data: 2009-03-23 21:15:36
Autor: adam
odstraszacze na psy.
[...]

Myslisz, ze jak planuje stworzyc warunki do osiedlenia sie ptakow, to mam dzialke 600 m i dom w budownictwie szeregowym? Mam tylko jednego sasiada, reszta to dziesiatki hektarów pol i setki hektarow lasow. W zwiazku z tym wiem czyj kot przychodzi, nie jestem naiwny.
Adam

Data: 2009-03-23 21:37:28
Autor: JBP
odstraszacze na psy.

Użytkownik "adam" <adamw777@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gq8qg6$ets$1inews.gazeta.pl...

[...]
Sorry, Adamie, ale trudno mi uwierzyć, że mieszkacie z sasiadem w odległości dziesiątków hektarów pól i setek hektarów lasów od innych ludzi i ich zabudowań. Polska nie jest aż tak ogromnym, ani tak wyludnionym krajem.
Poza tym - jesli nawet tam są te dziesiątki i setki hektarów, to chyba nie jest to obszar po kataklizmie nuklearnym i jakieś żywe stworzenia tam przebywają. Zające, wiewiórki, itd. A zwłaszcza ptaki.
W tej sytuacji nie bardzo rozumiem dlaczego planujesz im "stworzyć warunki do osiedlenia się".
JBP

Data: 2009-03-23 23:11:45
Autor: adam
odstraszacze na psy.
Sorry, Adamie, ale trudno mi uwierzyć (...)
Po co miałbym zmyślać.
Dzialka przylega do Puszczy Kampinoskiej w rzeczywiscie pustym rejonie. Kolejny sasiad jest za 2,5 km, a na polnoc, polnocny zachod i wschod ode mnie sa kilometry przestrzeni wolnej od ludzi. Na swej dzialce mam tez kawalek lasu i duuuuuzo miejsca na realizacje pomyslow. Zamiast rownego jak stol trawnika i rzedu tuji zamarzylo mi sie mec ogrod naturalny i ptaszki pod oknem, choc oczywiscie w okolicy ich nie brak.
Ale to odeszlo za bardzo od glownego watku, zakonczmy na tym dyskusje.
Adam

Data: 2009-03-23 23:40:20
Autor: JBP
odstraszacze na psy.

Użytkownik "adam" <adamw777@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gq91a3$134$1inews.gazeta.pl...
[...]

OK, konczymy.
Przyjmij radę- z mojego własnego doświadczenia - posadż sporo gęstych krzewów, jakieś pnącza na ścianie lub wokół drzew, pozostaw drzewa leśne w stanie naturalnym (bez obcinania gałęzi, konarów czy koron), a będziesz miał ptaki śpiewające od świtu. Według kolejności przyłączania się ptaków do śpiewu można regulować zegarki :). Co do kota sąsiada - spraw sobie własnego kota tej samej płci. Podzielą między siebie terytorium. O ptaki się nie martw. Karm kota dobrze (co nie znaczy przekarmiaj), to nieco przytępi jego instynkt łowiecki. Jesli nawet czasem spróbuje zapolować, raczej z ptakami nie będzie miał szans. Najwyżej złowi słabego osobnika, zwykle odrzuconego przez stado. No cóż... smutne, ale takie są prawa selekcji naturalnej. Późną wiosną przez 2-3 dni trzeba uważać na kota (można go zamknąć w domu). To wtedy, gdy młode ptaki uczą się latać, pilnowane przez dorosłe. Są w miarę łatwym łupem dla kota, ale sam kot jest też łatwym łupem dla stadka dorosłych ptaków. Mogą nieźle poturbować, potrafią być zajadłe i pamiętliwe. Nauki latania i odstraszającego wrzasku dorosłych nie sposób przeoczyć.
Radosnego obcowania z przyrodą :)
JBP

Data: 2009-03-24 21:13:36
Autor: adam
odstraszacze na psy.
Radosnego obcowania z przyrodą :)
A, serdeczne dzieki, wzajemnie.
Adam

Data: 2009-03-24 08:10:43
Autor: Bbjk
odstraszacze na psy.
JBP pisze:

[...]

Oczywiście, że tak można. Mieszkamy tuż na skraju lasu o powierzchni 10 tys ha (park narodowy), jest pełno ptaków i zwierząt, które nie ze wsi przychodzą, tylko z lasu.

[...]

Zrozumiałam to tak, że przedpisca chce, by leśne ptaki osiedlały się na jego terenie. Trzeba pozakładać im budki lęgowe, a zimą dokarmiać - będzie ich tam mnóstwo. U nas osiedliły się cztery gatunki sikor, kowaliki, paszkoty, kwiczoły, słowiki, dzięcioł pstry, a stale przylatują mysikróliki, kosy, sójki... Tutaj koty ze wsi nie docierają,   natomiast wokół jest pełno innych zwierząt: sarny, dziki, bobry, wiewiórki, lisy, borsuki, kuny, zaskrońce. Dziki grzebią pod płotem, a lisy (?) robią podkopy pod śmietnik, nie bardzo wiadomo, jak temu zapobiegać.
--
Basia

Data: 2009-03-23 09:09:02
Autor: ikselk
odstraszacze na psy.
On 22 Mar, 18:52, Marek Kutyla <SpamBezSz...@jakis.pl> wrote:
> [...]

do niego na dzialke. Gosc podobno poprosil zeby wlasciciel kota
wytlumaczyl kotu za ma nie wchodzic na dzialke tego pierwszego :-)

Ba! - moja rodzina mieszkająca w domu naprzeciw pewnego bloku (pełnego
psów, nota bene) otrzymała pisemne ultimatum od kilku mieszkańców tego
bloku, że pies ma nie szczekać przez ogrodzenie, kiedy oni
wyprowadzają swoje psy tamtędy oraz po godz. 21. Odpowiedź rodziny
brzmiała: "Przyjąłem do wiadomości, przekazałem psu, ale do dziś nie
mam od niego odpowiedzi" :-DDD

Data: 2009-03-22 21:36:10
Autor: gasper
odstraszacze na psy.
Użytkownik " ja" <steq1@gazeat.pl> napisał w wiadomości news:gq5irt$i3n$1inews.gazeta.pl...
[...]

lepiej zrób ogrodzenie - u mnie na wsi pewnej nocy przyszły dziki i przekopały pare ogródków :)

Data: 2009-03-23 09:13:55
Autor: Big Jack
odstraszacze na psy.
W wiadomości:
użytkownik * ja* napisał(a):

[...]

Ja bym chciał rozszerzyć pytanie. Obok mojego bloku są garaże. Pech chciał, że przed moim blokowe psy urządziły sobie sralnię. Chcąc dojść do garażu stąpam jak po polu minowym. Za dnia to jeszcze się da, ale w nocy.... Znacie jakiś środek którym można by posypać te ok. 30m kw, tak żeby psy omijały teren przed garażem (niekoniecznie tylko moim) szerokim łukiem? Jakieś wapno chlorowane, czy co?

--
 Big Jack
         //////

Data: 2009-03-23 10:20:49
Autor: JBP
odstraszacze na psy.

Użytkownik "Big Jack" <aaaaa@bbbbb.zz> napisał w wiadomości news:49c744c3$1news.home.net.pl...

[...]

Zamiast trucizn, czy - jak wspomniano wczesniej - zabijania niewinnych zwierząt (bo takie zostały stworzone przez naturę), proponuję google.
Poniżej link do allegro, z różnymi odstraszaczami. Można kupić tam, można poszukać gdzie indziej.
http://www.allegro.pl/search.php?string=odstraszacz&category=1528
Sugeruję w granulacie lub proszku, np.akyszek, reiss-aus, itp. Są trwalsze.
JBP

Data: 2009-03-23 10:42:23
Autor: Big Jack
odstraszacze na psy.
W wiadomości:
użytkownik *JBP* napisał(a):

[...]

Wymienione środki mają złą relację ceny do wydajności. A zabijać psów czy kotów, to nie mam zamiaru. Jeśli już, to należałoby się to ich właścicielom, bo wypuszczają je na klatkę schodową i tam robią to samo co wokół bloku.

--
 Big Jack
         //////

Data: 2009-03-23 11:08:46
Autor: JBP
odstraszacze na psy.

Użytkownik "Big Jack" <aaaaa@bbbbb.zz> napisał w wiadomości news:49c7597fnews.home.net.pl...
użytkownik *JBP* napisał(a):

[...]

Ależ ja Cię nie posądzam o zamiary zabijania. To było odniesienie do opisanej historii o kocie i gołębiach.
I _całkowicie_ zgadzam Cię z Tobą w kwestii odpowiedzialności właścicieli.
Jednak zamiast zwrócić się do właścicieli, wyjaśnić, załatwić sprawę, są ludzie, którzy wolą obić kijem psa lub kota, przetrącić mu kręgosłup, bo wbiegł na jego teren. Nawet jeśli właściciel jest niechętny lub lekceważy zgłoszenia, to nie jest powód, by zabijać zwierzę. Lepiej użyć środków prawnych lub "po męsku" porozmawiać z sąsiadem. To ostatnie jest najskuteczniejsze, choć czasami - niestety - trzeba powtarzać.
JBP

Data: 2009-03-23 11:27:57
Autor: Big Jack
odstraszacze na psy.
W wiadomości:
użytkownik *JBP* napisał(a):

Lepiej użyć środków
prawnych lub "po męsku" porozmawiać z sąsiadem. To ostatnie jest
najskuteczniejsze, choć czasami - niestety - trzeba powtarzać.

Nie znasz moich sąsiadów. Prędzej bym się dogadał z ich psami. Nawet jak przy nim taki pies nasra albo naszcza na klatce, to powie że to nie jego pies. Trzy psy na klatce, klatka zasrana i zaszczana od dołu do góry i to żaden pies sąsiadów :/

--
 Big Jack
         //////

Data: 2009-03-23 22:35:39
Autor: Tomasz Nowicki
odstraszacze na psy.
Dnia Mon, 23 Mar 2009 11:27:57 +0100, Big Jack napisał(a):

[...]

No to spokojnie łapiesz psa na gorącym :\ uczynku i do schroniska z nim -
wiem, wiem, to okrutne, co zwierzak winien, że jego właściel bardziej
zasługuje na miano bydła

T.

Data: 2009-03-23 10:50:08
Autor: Panslavista
odstraszacze na psy.

użytkownik * ja* napisał(a):

> [...]

jakiś środek którym można by posypać te ok. 30m kw, tak żeby psy omijały
teren przed garażem (niekoniecznie tylko moim) szerokim łukiem? Jakieś

Repelenty - na źwierzyne...

Data: 2009-03-23 12:45:24
Autor: Maksovsky
odstraszacze na psy.
Na mózg ci padło? Od kiedy praludzie zaczęli uprawiać
ziemię, nauczyli się ją grodzić. Jeśli jesteście na tyle głupi,
że tego nie robicie, to nie miejcie pretensji do ludzi,
psów, dzików, kotów, czy czego tam jeszcze że nie możecie
sobie marchewek sadzić i po kwiatuszkach wam depczą.
Ew. postaw tam swoją żonę - całkiem możliwe że skutecznie
odstraszy nawet psy.

Data: 2009-03-23 12:51:05
Autor: Big Jack
odstraszacze na psy.
W wiadomości:
użytkownik *Maksovsky* napisał(a):

[...]

Jesteś właścicielem takiego ryjącegp psa?

Ew. postaw tam swoją żonę - całkiem możliwe że skutecznie
odstraszy nawet psy.

Jesteś niegrzeczny, żeby tego dosadniej nie nazwać...

--
 Big Jack
         //////

Data: 2009-03-23 14:23:48
Autor: ja
odstraszacze na psy.
> Ew. postaw tam swoją żonę - całkiem możliwe że skutecznie
odstraszy nawet psy.
   do chlewa świnio zakażona, postaw tam równiez swoją matkę

Data: 2009-03-23 16:35:27
Autor: Wojtek Kaszuba
odstraszacze na psy.
Mam dwa duże psy i średnią działkę a na niej trawka, kwiatki itp.Psy ,jak to psy "kochają" kopać.Chciałbym,aby psy biegały swobodnie, ze względu na moją częstą nieobecność.No i tu niestety ,ręce mi opadają.Nie chciałbym pozbywać się psów, ale jak widzę te dołki, szlag mnie trafia.
Proszę o jakiś pomysł!

Data: 2009-03-23 09:04:14
Autor: ikselk
odstraszacze na psy.
On 23 Mar, 16:35, Wojtek Kaszuba <wojk...@neostrada.pl> wrote:
[...]

Wydziel siatką teren dla psów albo dla roślin. Nie da się mieć
ciasteczko i zjeść ciasteczko.

Data: 2009-03-23 19:04:59
Autor: Bbjk
odstraszacze na psy.
Wojtek Kaszuba pisze:
[...]

U nas są trzy owczarki niemieckie, dwa psy i suka. Suka jest zawodową kopaczką, szczególnie podczas naszych częstych wyjazdów powstają imponujące jamy. Psy mają duży, ogrodzony teren, całą łąkę, porośniętą drzewami częściowo starszymi leśnymi, częściowo młodymi dosadzonymi. Młode drzewka i krzewy są ogrodzone niewysoką siatką ogrodową metalową powlekaną i na ogół to się sprawdza, choć czasem zdarza się, że znajdujemy podkop. Ostatnio wykopała dwa młode bezki, posadzone w zeszłym roku, ale i tak uważam, że bez siatki wszystkie leżałyby pokotem. Kępy kwiatów są na podwyższeniach, tam psy nie wskakują.
Ogród właściwy jest wydzielony osobno, ogrodzony solidnie i tam psy nie mają wstępu.
Natomiast od zewnątrz podkopują się, jak na razie nieskutecznie, dziki, te płoszymy strzelając w powietrze z pistoletu hukowego.
--
Basia

Data: 2009-03-25 17:09:06
Autor: .
odstraszacze na psy.

[...]

a takie coś?
http://www.hodowlany.pl/i671_Obroza_elektryczna_ogrodzenie_niewidzialne_zestaw_DOG_TRACE.html

Data: 2009-03-26 17:39:36
Autor: tramp
odstraszacze na psy.

Użytkownik "." <brak@bezdomni.pl> napisał w wiadomości news:gqdkuk$mq7$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

***
albo to http://www.odstraszacze.com/index.php?product_id=473&category_id=206

Data: 2009-03-24 21:02:36
Autor: Mustafa
odstraszacze na psy.
włąsciciele psów nie bacząc na uprawy wyprowadzają swoje kundle na nasze działki

po co ci w takim razie odstraszacz na psy ?
skoro psy nie wchodzą, tylko są wprowadzane to nie prościej postawić tabliczkę "teren prywatny - nie wchodzić" ?

psy niszczą wszystkie mlode uprawy a teraz wschodzące wczesne kwiaty,.

zainwestuj w działko przeciwlotnicze bo niedługo będziesz miał problem z ptakami

Jak się pzred tym zabezpieczyć/

Jest niezawodny sposób:
Musisz stać na działce z rozłożonymi rąkami, na głowie mieć słomkowy kapelusz i krzyczeć: hu, ha, a pódziesz gadzino !!
O to, że zrobisz z siebie idziotę nie musisz się już martwić :)

<(...)@gazeat.pl>

i wszystko jasne.......

Data: 2009-03-27 08:12:06
Autor: ja
odstraszacze na psy.
> O to, że zrobisz z siebie idziotę nie musisz się już martwić :)
 a ze z siebie zrobiłes kretyna to też wszystko jasne

odstraszacze na psy.