odsysanie oleju - gdzie w krk

Data: 2009-05-07 01:15:00
Autor: żółta pięta
odsysanie oleju - gdzie w krk
zna ktos warsztat w krakowie gdzie odsysaja olej z silnika? ile taka przyjemnosc kosztuje ?
 prosilbym o konkrety a nie rady ze lepiej spuscic. gdyby tak sie dalo nie bylo by pytania.

Data: 2009-05-07 01:49:33
Autor: jimiasty
odsysanie oleju - gdzie w krk
On 7 Maj, 01:15, żółta pięta <d...@b.a> wrote:
zna ktos warsztat w krakowie gdzie odsysaja olej z silnika?

A mozna zapytac w jakim celu i dlaczego nie mozna spuscic?

--
Pozdro Jimiasty

Data: 2009-05-07 17:50:44
Autor: Tata
odsysanie oleju - gdzie w krk

A mozna zapytac w jakim celu i dlaczego nie mozna spuscic?

Nie jestem specjalistą, ale zawsze w warsztacie wymieniają mi olej, poprzez spuszczenie po odkręceniu korka spustowego i następnie odessanie wysysarką. Po sciek

Data: 2009-05-07 18:17:00
Autor: Tata
odsysanie oleju - gdzie w krk
Przepraszam, źle nacisnąłem klawiaturę.

Data: 2009-05-07 18:15:30
Autor: Tata
odsysanie oleju - gdzie w krk
A mozna zapytac w jakim celu i dlaczego nie mozna spuscic?

Nie jestem specjalistą, ale w warsztacie zawsze wymieniają mi olej w silniku diesla poprzez spuszczenie i odessanie. Po spuszczeniu, wysysarka wysysa pozostałości oleju jeszcze kilka minut, mechanik mówi, że wysysany jest gęsty osad. Nowy filtr oleju jest zalewany świeżym olejem i dopiero wtedy jest przykręcany. Mimo to, po uruchomieniu silnika, świeżo zalany olej, na "bagnecie" jest już szary. Na forum motoryzacyjnym wyczytałem, że dobrze jest zrobić kilka obrotów wałem wykorbionym, żeby wyrzucić stary olej z pompy olejowej, oraz wskazane jest "dmuchnąć" sprężonym powietrzem w rurkę "bagnetu". Pisze też, iż wymiana oleju w "szklankach" popychaczy, trwa nawet kilka godzin przy pracującym silniku. Firma na "V" ma urządzenia płuczące silnik pod ciśnieniem, ale tych maszyn jest tylko kilka w Polsce. Ciekawy jestem opinii Grupowiczów, na temat środków chemicznych do płukania silnika przed wymianą oleju? Za wymianę oleju (olej i filtr oleju moje), w sposób jak napisałem na wstępie, zapłaciłem 30 zł, poprzednio było 20 zł, ale jest inflacja. Przepraszam za mój poprzedni niedokończony post, ale źle nacisnąłem klawiaturę.

Z poważaniem
MJ

Data: 2009-05-07 18:16:26
Autor: Hants
odsysanie oleju - gdzie w krk
"Tata" <kocityno.usuntoteraz@kki.net.pl> wrote in message news:4A030922.7040702kki.net.pl...

Czy Ty swoj bagnet na konkurs pieknosci szykujesz? Olej ma to do siebie, ze bedzie po krotkim czasie bursztynowo-brudny.

Dotychczas, po spuszczeniu starego, wlewalem okolo 0,3l  swiezego (przy otwartym korku spustu, aby wypłukac pozostaly na dnie miski syf. Ktos jednak mnie pouczyl, zeby tego nie robic na cieplym silniku, bo glowica moze peknac od roznicy temperatur.
Teraz juz olewam kolor silnika, dbam tylko o wlasciwe wymiany oleju i filtra.

Data: 2009-05-07 02:45:36
Autor: Moon
odsysanie oleju - gdzie w krk
żółta pięta wrote:
> prosilbym o konkrety a nie rady ze lepiej spuscic. gdyby tak sie dalo
nie bylo by pytania.

da się.
wiercisz dziurę w misce, wspawają mutrę i już.
to robota za 5 dych.

moon

Data: 2009-05-07 09:05:52
Autor: krzyss
odsysanie oleju - gdzie w krk
Moon pisze:

da się.
wiercisz dziurę w misce, wspawają mutrę i już.
to robota za 5 dych.

Spawaja miske olejowa taka ze sladami oleju w srodku, i to wszystko zamontowane na aucie ?
Qrde ja bym sie bal...

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --

Data: 2009-05-07 14:34:06
Autor: żółta pięta
odsysanie oleju - gdzie w krk
da się.
wiercisz dziurę w misce, wspawają mutrę i już.
to robota za 5 dych.

a konkrety ? kto mi to zrobi ?

Data: 2009-05-07 13:46:30
Autor: kamil
odsysanie oleju - gdzie w krk

"żółta pięta" <d@b.a> wrote in message news:gtukk0$aif$1news.wp.pl...
da się.
wiercisz dziurę w misce, wspawają mutrę i już.
to robota za 5 dych.

a konkrety ? kto mi to zrobi ?

Za 5 dych raczej nikt, bo trzeba zdjac miske i dokladnie wyczyscic. Chyba, ze jakis pan Zdzichu pospawa bez tego, ale ja bym mu samochodu w rece nie dal.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-07 18:17:36
Autor: Moon
odsysanie oleju - gdzie w krk
kamil wrote:
[...]

nie świrujcie:)
byle spawacz to zrobi, a co wy chcecie tam tak czyścić?
po to jest filtr oleju żeby wyłapać te jakieś 5 gramów spalenizny.

moon

Data: 2009-05-07 11:47:46
Autor: WS
odsysanie oleju - gdzie w krk
On 7 Maj, 18:17, "Moon" <muni...@yahoo.com> wrote:

byle spawacz to zrobi, a co wy chcecie tam tak czyścić?

po pierwsze zalezy z czego jest ta miska - jesli jakis stop aluminium
to juz nie kazdy to zrobi...

po to jest filtr oleju żeby wyłapać te jakieś 5 gramów spalenizny.

ale jeszcze przy wierceniu robia sie opilki i zazwyczaj wpadaja do
srodka - raczej miske trzeba odkrecic...

WS

Data: 2009-05-07 20:59:37
Autor: Bassteq
odsysanie oleju - gdzie w krk
Moon wrote:
kamil wrote:
[...]

po to jest patent z ssaniem oleju z michy żeby sie nie bawić w spawanie pana Zdzisława...
"U nas" zachodnia Polska ssanie czy spuszczanie oleju dolnym korkiem to pytanie na dzieńdobry przy wymianie i kosztuje 0 (zero) PNL.

Znajdź serwis wymieniający oleje fachowo i zapłacisdz za olej a nie za spawy "Pana Zdzisława"...

pozdry

Data: 2009-05-07 21:27:55
Autor: Moon
odsysanie oleju - gdzie w krk
Bassteq wrote:

po to jest patent z ssaniem oleju z michy żeby sie nie bawić w
spawanie pana Zdzisława...

ssanie zawsze będzie gorsze od spuszczania:)
hehe

moon

Data: 2009-05-07 21:33:24
Autor: Piotrek
odsysanie oleju - gdzie w krk
a konkrety ? kto mi to zrobi ?

hmmm nie pamietam poczartku watku ale jesli mnie pamiec nie myli to byla ukrecona sruba w misce, tak ?

jesli tak to nawierdzic reszte po korku i wykrecic wykretakiem, kazdy warsztat powinien to miec.

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-05-07 21:52:32
Autor: żółta pięta
odsysanie oleju - gdzie w krk
hmmm nie pamietam poczartku watku ale jesli mnie pamiec nie myli to byla ukrecona sruba w misce, tak ?

nie mozesz pamietac bo go po prostu nie czytales.

Data: 2009-05-07 21:59:23
Autor: Piotrek
odsysanie oleju - gdzie w krk
nie mozesz pamietac bo go po prostu nie czytales.

ahh oczywiscie wiesniaczku.
czlowiek chce pomoc a taki ciolek jeszcze marudzi :)
a gon sie dzieciaku :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-05-07 22:14:35
Autor: Piotrek
odsysanie oleju - gdzie w krk
wyraznie napisalem debilu:
"prosilbym o konkrety a nie rady ze lepiej spuscic. gdyby tak sie dalo nie bylo by pytania. "

nie da sie rozlozyc parasola w dupie i nauczyc cie kultury jak widac:)
wiec nie mow ze cos co dla ciebie jest nieosiagalne jest tez nieosiagalne dla normalnego czlowieka :)

normalni i ponad przecietni ludzie potrafia wiecej wiec nie porownuj sie do nich :)
pojechac do porzadnego mechanika zeby naprawil cos po partaczach to kazdy debil potrafi, no z malymi wyjatkami( o tobie mowie jak bys nie zalapal :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-05-07 22:16:41
Autor: żółta pięta
odsysanie oleju - gdzie w krk
pzdr
piotrek

wypierdalaj

Data: 2009-05-07 22:20:43
Autor: Piotrek
odsysanie oleju - gdzie w krk
wypierdalaj

:)
wprost nie moge sie doczekac na mysl o zblizajacej sie podrozy :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-05-07 07:41:41
Autor: macko
odsysanie oleju - gdzie w krk

Użytkownik "żółta pięta" <d@b.a> napisał w wiadomości
zna ktos warsztat w krakowie gdzie odsysaja olej z silnika? ile taka przyjemnosc kosztuje ?
prosilbym o konkrety a nie rady ze lepiej spuscic. gdyby tak sie dalo nie bylo by pytania.

Gemma na Górce Libertowskiej ma maszyny do odsysania oleju. Jeśli wymieniasz olej zakupiony u nich to taka usługa jest w cenie normalnej wymiany czyli bezpłatna :)

pzdr. macko

Data: 2009-05-07 20:36:23
Autor: dudley
odsysanie oleju - gdzie w krk
żółta pięta wygenerował w news:gtt5lk$d5n$1news.wp.pl taki oto ciąg znaków:
zna ktos warsztat w krakowie gdzie odsysaja olej z silnika? ile taka przyjemnosc kosztuje ?

Fijałkowski w Hucie na os. Uroczym.
http://www.zumi.pl/79261,Auto-Service._Piotr_Fijalkowski,Krakow,firma.html
Pozdrawiam,
--
dudley, ckmk
szarobeżowa astra III

Data: 2009-05-07 21:53:19
Autor: żółta pięta
odsysanie oleju - gdzie w krk
Fijałkowski w Hucie na os. Uroczym.
http://www.zumi.pl/79261,Auto-Service._Piotr_Fijalkowski,Krakow,firma.html
Pozdrawiam,

nie do wiary. warsztat oddalony o 50m ode mnie a nie pomyslalem o nich.
dzieki za przypomnienie !

Data: 2009-05-08 23:14:01
Autor: dudley
odsysanie oleju - gdzie w krk
żółta pięta wygenerował w news:gtve7j$s0a$1news.wp.pl taki oto ciąg znaków:
nie do wiary. warsztat oddalony o 50m ode mnie a nie pomyslalem o nich.
dzieki za przypomnienie !

Nie ma za co!
Ode mnie oddaleni o może 500m, a też nigdy nie brałem pod uwagę - do momentu aż ukręcił się gwint korka spustowego w misce w poprzednim aucie - i właśnie ich mi polecono jako mających odsysarkę oleju.
Pozdrawiam,
--
dudley, ckmk
szarobeżowa astra III

Data: 2009-06-02 11:01:36
Autor: sebastian.jach
odsysanie oleju - gdzie w krk
On 8 Maj, 23:14, "dudley" <dudley.ciach...@op.pl> wrote:
> [...]

aż ukręcił się gwint korka spustowego w misce w poprzednim aucie - i właśnie
ich mi polecono jako mających odsysarkę oleju.

A ile taka przyjemność u Fijałkowskich kosztuje ?

Niestety też muszę skorzystać z tej usługi :/

Data: 2009-06-04 15:44:43
Autor: dudley
odsysanie oleju - gdzie w krk
Użytkownik <sebastian.jach@gmail.com> napisał w wiadomości news:ae7c7d94-4b8b-4d72-857d-4e23f8d083f3s31g2000vbp.googlegroups.com...
A ile taka przyjemność u Fijałkowskich kosztuje ?
Niestety też muszę skorzystać z tej usługi :/

Nie pamiętam niestety, z resztą od czasu, gdy robiłem, cennik mógł się zmienić...
Najlepiej zadzwonić do nich i dopytać.
Pozdrawiam,
--
dudley, ckmk
szarobeżowa astra III

Data: 2009-05-07 22:22:20
Autor: DoQ
odsysanie oleju - gdzie w krk
żółta pięta pisze:
zna ktos warsztat w krakowie gdzie odsysaja olej z silnika? ile taka przyjemnosc kosztuje ?
prosilbym o konkrety a nie rady ze lepiej spuscic. gdyby tak sie dalo nie bylo by pytania.

Zdjąć miskę, zlać olej, oczyścić i założyć na silikon (lub uszczelkę jeśli taka tam jest).

Pozdrawiam
Paweł

odsysanie oleju - gdzie w krk