odszkodowanie od banku za brak mo??liwosci z??o??enia zlecenia

Data: 2011-02-02 13:49:04
Autor: Bartosz
odszkodowanie od banku za brak mo??liwosci z??o??enia zlecenia
Czy mając umowę z mBankiem na świadczenie usługi eMakler mogę dochodzić roszczeń za niesprawność systemu w godzinach pracy giełdy ?
Utraciłem mozliwość dokonywania transakcji w dniu 9.11.2010r od godziny 8~ok 12.
Wyszacowałem stratę w teoretycznych zyskach na kwotę X.
Regulamin Banku http://www.mbank.pl/download/regulaminy/Regulamin_swiadczenia_przez_mBank_uslug_przyjmowania_i_przekazywania_zlecen_nabycia_lub_zbycia_instrumentow_finansowych.pdf
mówi, że zapewnia mi dostęp do mozliwości realizowania zleceń np w §1 pkt.3, §3 pkt.1a,b, §3 pkt.2,3,7

§3 pkt.18. mBank obowiazany jest do swiadczenia Usługi z doło%eniem nale%ytej starannosci. mBank przekazuje zlecenia i dyspozycje Klienta zgodnie z ich trescia oraz na zasadach okreslonych w Regulaminie. mBank nie ponosi jednak odpowiedzialnosci:
e) za szkody poniesione przez Klienta wskutek nieprzyjecia i nieprzekazania przez mBank zlecenia lub dyspozycji zło%onych za posrednictwem kanałów dostepu, jesli spowodowane zostało to wada teletransmisyjna, techniczna lub awaria urzadzen, albo przerwaniem połaczenia, za które mBank nie ponosi odpowiedzialnosci.

Jak to jest że można w Polsce świadczyć usługę odpłatną (umowa) i równoczesnie zastrzec sobie że się nie odpowiada za brak możliwości wykonywania usługi :D
Czy to zgodne ze wszystkimi przepisami konstytucja, kodeks cywilny, prawa konsumenta itd ?
Proszę o konkretne i rzeczowe porady jak nalezy interpretować ten ciekawy zapis w/w §3 pkt.18.

Data: 2011-02-02 05:28:12
Autor: Pr0NET
odszkodowanie od banku za brak mo?liwosci z?o?enia zlecenia
On Feb 2, 1:49 pm, "Bartosz" <lot_nie_chce_sp...@algrim.pl> wrote:
Czy maj±c umowę z mBankiem na ¶wiadczenie usługi eMakler mogę dochodzić
roszczeń za niesprawno¶ć systemu w godzinach pracy giełdy ?
Utraciłem mozliwo¶ć dokonywania transakcji w dniu 9.11.2010r od godziny 8~ok
12.
Wyszacowałem stratę w teoretycznych zyskach na kwotę X.
Regulamin Bankuhttp://www.mbank.pl/download/regulaminy/Regulamin_swiadczenia_przez_m...
mówi, że zapewnia mi dostęp do mozliwo¶ci realizowania zleceń np w §1 pkt.3,
[...]

Jak to jest że można w Polsce ¶wiadczyć usługę odpłatn± (umowa) i
równoczesnie zastrzec sobie że się nie odpowiada za brak możliwo¶ci

Popłyn±łe¶ teoretycznie na Petrolu :D.

Data: 2011-02-02 05:32:31
Autor: MK
On 2 Lut, 13:49, "Bartosz" <lot_nie_chce_sp...@algrim.pl> wrote:
[...]

A brak dostepu dotyczyl serwisu internetowego, czy takze mLinii. Jesli
mLinia dzialala to mogles za jej posrednictwem skladac zlecenia.

MK

Data: 2011-02-02 14:34:14
Autor: Bartosz
odszkodowanie od banku za brak mo?liwosci z?o?enia zlecenia
A brak dostepu dotyczyl serwisu internetowego, czy takze mLinii. Jesli
mLinia dzialala to mogles za jej posrednictwem skladac zlecenia.

Teoretycznie masz rację ale kurs akcji GPW w tym dniu szybciej zmieniał się niż dokonanie zlecenia telefonicznego, tak więc ciezkie do zrealizowania to byłoby.

Data: 2011-02-02 05:43:44
Autor: MK
On 2 Lut, 14:34, "Bartosz" <lot_nie_chce_sp...@algrim.pl> wrote:
A brak dostepu dotyczyl serwisu internetowego, czy takze mLinii. Jesli
mLinia dzialala to mogles za jej posrednictwem skladac zlecenia.

Teoretycznie masz racj ale kurs akcji GPW w tym dniu szybciej zmienia si
ni dokonanie zlecenia telefonicznego, tak wi c ciezkie do zrealizowania to
by oby.

Skoro nie probowales to teoretycznie nie masz nawet jak wykazac checi
zlozenia takiego zlecenia.

MK

Data: 2011-02-02 06:53:12
Autor: witek
On 2/2/2011 6:49 AM, Bartosz wrote:
[...]

oczekujesz odpowiadzialnosci mbanku, za to ze u ciebie nie bylo prÄ…du i dlatego nie mogles wlaczyc komputera?

Data: 2011-02-02 12:52:55
Autor: xbartx
Dnia Wed, 02 Feb 2011 13:49:04 +0100, Bartosz napisał(a):

Jak to jest że można w Polsce świadczyć usługę odpłatną (umowa) i
równoczesnie zastrzec sobie że się nie odpowiada za brak możliwości
wykonywania usługi :D

Tutaj chyba też chodzi o to, że ta usługa jest zależna od kilku innych rzeczy na które bank nie ma kompletnie wpływu - jak chociażby awaria łącza internetowego gdzieś po drodze między klientem a bankiem, na którą ani bank ani klient nie ma kompletnie wpływu.

--
xbartx

Data: 2011-02-02 13:59:57
Autor: Bartosz
odszkodowanie od banku za brak mo??liwosci z??o??enia zlecenia
Awaria była do której bank się przyznaje ale między Bankiem a ich biurem maklerskim!
Klient nie zawinił !

Data: 2011-02-02 14:23:26
Autor: Michal Jankowski
"Bartosz" <lot_nie_chce_spamu@algrim.pl> writes:

[...]

Ten przepis mówi, że bank nie ponosi odpowiedzialnosci za nieprzyjecie
zlecen spowodowane awari±, za któr± nie ponosi odpowiedzialnosci.

A nie, że za spowodowane każd± awari±.

  MJ

Data: 2011-02-02 14:29:21
Autor: Bartosz
odszkodowanie od banku za brak mo?liwosci z?o?enia zlecenia
ok czyli doszli¶my do wniosku że nalezy się odszkodowanie.

Pytanie drugie.
Nic nie straciłem namacalnego w skutek tej awarii.
Czy można dochodzić roszczeń zwi±zanych ze strat± teoretycznych dochodów jakie mógłbym zyskać na podsatwie np 4 zleceń w ci±gu 4h w tym dniu po kursach panujacych w okresie trwania awarii za pomoca kwoty zdeponowanej na koncie zwiazanym z obsługa zleceń eMakler?

Data: 2011-02-02 16:29:54
Autor: Rafał
W dniu 2011-02-02 14:29, Bartosz pisze:
[...]

Po fakcie, znaj±c kursy? Powiedz, że żartujesz. Dochodzić zawsze możesz, nie dostaniesz nic.

--
Raf

Data: 2011-02-02 15:08:27
Autor: WOJSAL
W dniu 02.02.2011 14:23, Michal Jankowski pisze:
[...]

A czy mozna ponosic odpowiedzialnosc, za skutki awarii, za ktore nie
ponosi sie odpowiedzialnosci?
;)
Bo ten punkt e) to takie masło ma¶lane.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2011-02-02 16:48:02
Autor: witrak()
WOJSAL wrote:
[...]

Wcale nie. Musisz zapisać się na kurs legalese :-)

witrak()

Data: 2011-02-02 14:45:20
Autor: spa

Użytkownik "Bartosz" <lot_nie_chce_spamu@algrim.pl> napisał w wiadomości news:iibjtl$5pt$1node1.news.atman.pl...
Czy mając umowę z mBankiem na świadczenie usługi eMakler mogę dochodzić roszczeń za niesprawność systemu w godzinach pracy giełdy ?

MĂłc moĹĽesz
Zatrudnij papugÄ™
Oskubie ciÄ™ na 50% potencjalnych strat a bank da ci figÄ™

Data: 2011-02-02 18:37:25
Autor: Robert Tomasik
[...]

I tu widzę podstawowy problem. Gdybyś złożył zlecenia, a bank ich nie wykonał, to dałoby się wykazać, jaki wynik finansowy ich realizacji by nastąpił. Do takiej wysokości zasadnym byłoby roszczenie o naprawienie szkody. Ale skoro zlecenia złożyć się nei dało, to nie ma możliwości udowodnienia wysokości strat, a tym samym to ucina wszelkie dochodzenia roszczeń odszkodowawczych - moim zdaniem.

odszkodowanie od banku za brak mo??liwosci z??o??enia zlecenia