odszkodowanie za upad³o¶æ firmy

Data: 2009-03-11 17:22:39
Autor: pio
odszkodowanie za upad³o¶æ firmy
Witam
prowadzê firmê transportowa TIR i jedyne moje auto uleg³o uszkodzeniu w wyniku wypadku spowodowanego wisz±cymi  zbyt nisko kablami telefonicznymi.
auto uleg³o kasacji i ubezpieczalnia (moje AC) wyp³aci mi kwotê ubezpieczenia. - oczywi¶cie  w pó¼niejszym terminie szkoda  bêdzie przepisana na w³a¶ciciela kabli.
Moim pytaniem jest czy i w jaki sposób mogê ¿±daæ odszkodowania za postój samochodu (w koñcu firma obecnie nie zarabia a koszty s± bez zmian) a jak szybko nie za³atwiê nowego auta grozi mi og³oszenie upad³o¶ci.

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2009-03-11 10:53:59
Autor: alkesaltzer
odszkodowanie za upad³o¶æ firmy

w odpowiedzi ja pytanie jak  - wyja¶niam " kabe wisia³y na wys 3,5m
tir ma 4m, jad±cy z ³adunkiem zahaczy³ kable które poci±gne³y za sob±
betonowe s³uy które spad³y na kabinê. ca³o¶æ dzia³a siê w nocy wiec
nie by³o mowy o zauwa¿eniu kabli.

Z tego co pisze Bartek mam rozumieæ ¿e sprawê kierowaæ do s±du ? a nie
jak  my¶la³em do ubezpieczyciela w³a¶ciciela kali ?

pozdr
pio

Data: 2009-03-11 20:52:43
Autor: Piotr [trzykoty]
odszkodowanie za upad³o¶æ firmy

<alkesaltzer@interia.pl> wrote
Z tego co pisze Bartek mam rozumieæ ¿e sprawê kierowaæ do >s±du ? a nie
jak  my¶la³em do ubezpieczyciela w³a¶ciciela kali ?

Najpierw do ubezpieczyciela (je¶li takowy jest) albo w³a¶ciciela kabli.

Data: 2009-03-11 22:35:56
Autor: .B:artek.
odszkodowanie za upad³o¶æ firmy
Piotr [trzykoty] wyskroba³(a):
[...]

Oczywi¶cie, ale ja za³o¿y³em - perspektywicznie - ¿e oni Twojego roszczenia nie uznaj± i nie bêd± chcieli p³aciæ (bo kto by chcia³?).

--
..B:artek.

Data: 2009-03-11 17:55:45
Autor: Budzik
odszkodowanie za upad³o¶æ firmy
Osobnik posiadaj±cy mail alkesaltzer@poczta.onet.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

[...]
wez sobie do tego jakas zewnetrzna firme, bo widze ze jakas trudniejsza sprawa.
Co by³o z tymi kablami? Zaczepi³y o kabine i jak puka³es panienke, polaczyly cie z zona?

b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie u³atwia decyzji." Frank Herbert

Data: 2009-03-11 18:07:49
Autor: SQLwysyn
odszkodowanie za upad³o¶æ firmy
U¿ytkownik "pio" <alkesaltzer@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gp8ogg$avt$1news.onet.pl...
[...]

Fascynujace. Jak wiszace kable telefoniczne moga skasowac tira? Usiluje to sobie wyobrazic, ale chyba zbyt malo mam wyobrazni.

--
SQLwysyn
sqlwysyn.blog.onet.pl

Data: 2009-03-11 20:45:27
Autor: Robert Tomasik
odszkodowanie za upad³o¶æ firmy
U¿ytkownik "SQLwysyn" <sqlwysyn@sqlwysyn.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:49b7f16e$3$29400$f69f905mamut2.aster.pl...
[...]
to  sobie wyobrazic, ale chyba zbyt malo mam wyobra¼ni.

Przyk³adowo, kierowca w chwili gdy nagle zerwa³o my górê kabiny straci³ panowanie nad pojazdem i uderzy³ w drzewo. Istnieje pewnie zreszt± z tuzin innych mo¿liwo¶ci.

Data: 2009-03-12 09:09:32
Autor: szerszen
odszkodowanie za upad³o¶æ firmy

U¿ytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gp956e$o6k$1inews.gazeta.pl...

Przyk³adowo, kierowca w chwili gdy nagle zerwa³o my górê kabiny

niesmialo przypominam ze to kable telefoniczne a nie linia przesylowa 20kV

tez jestem ciekaw co to za tir i co to za kable byly

Data: 2009-03-12 01:35:55
Autor: alkesaltzer
odszkodowanie za upad³o¶æ firmy
tez jestem ciekaw co to za tir i co to za kable byly

Dla  zainteresowanych opisze:
pomys³owo¶æ monterów kabli telefonicznych nie zna granic. by³y one
zaczepione w poprzek nad drog±  o dwa s³upy wysokiego napiêcia (st±d
niezachowany wymóg 4,5m wysoko¶ci). W momencie zaczepienia kabli
wisz±cych mniej wiêcej na 3 - 3,5m najpierw polecia³y betonowe
energetyczne a w nastêpnej kolejno¶ci kilka telefonicznych i
elektrycznych.

Obecnie od tygodnia naczepa jest w warsztacie (na razie naprawiam na
w³asny koszt na faktury bo  policja nie wskaza³a sprawcy i jego
polisy) a ci±gnik stoi na parkingu ubezpieczalni bo my¶l± co z nim
zrobiæ (kasacja czy naprawa - koszt naprawy przewy¿sza kwotê
ubezpieczenia).
za postój na pewno kto¶ musi zap³aciæ  bo w koñcu podatki za miesi±c
mnie zjedz± a obecnie zabrano mi jedyne ¼ród³o dochodów.
Wypo¿yczenie auta nie wchodzi w grê  - dowiadywa³em siê i nie dostane.
Ratowaæ firmy od zamkniêcia te¿ nie bardzo chce (o powodach pisaæ nie
bêdê)  nie mniej jednak uwa¿am ¿e za spowodowanie zagro¿enia na drodze
i mój postój kto¶ powinien karê ponie¶æ. Jako ¿e z tak± sytuacj±
spotykam siê pierwszy raz piszê tutaj i proszê was o rady.

pozdr
Pio

Data: 2009-03-12 19:44:10
Autor: Robert Tomasik
odszkodowanie za upad³o¶æ firmy
U¿ytkownik <alkesaltzer@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:2f121522-543a-4e70-a5f9-82b6d6fcc5f1q11g2000yqh.googlegroups.com...

W opisanej sytuacji - moim zdaniem - odpowiada cywilnie wykonawca tych przewodów. Mo¿e sobie ewentualnie szukaæ zwrotnie pracowników.

Data: 2009-03-13 06:27:10
Autor: causa1980
On 12 Mar, 09:35, alkesalt...@interia.pl wrote:
> [...]

i mój postój kto¶ powinien karê ponie¶æ. Jako ¿e z tak± sytuacj±
spotykam siê pierwszy raz piszê tutaj i proszê was o rady.

Co do zasady mo¿esz ¿±daæ odszkodowania za ca³o¶æ szkody, co w Twoim
wypadku obejmie ³±cznie szkodê na samochodzie, ewentualnie koszty kary
za niedostarczenie towaru na czas (obci±¿enie), ale równie¿ szkodê,
jak± ponios³e¶ w zwi±zku z brakiem mo¿liwo¶ci prowadzenia dzia³alno¶ci
gospodarczej. W tym ostatnim wypadku rozs±dnym rozwi±zaniem jest
wynajêcie samochodu zastêpczego, bowiem powiniene¶ d±¿yæ, jak s³usznie
zauwa¿ono wcze¶niej, do ograniczenia rozmiaru szkody.

Je¿eli chcesz dok³adniejszych informacji pisz na mojego maila.

Pozdrawiam

Pawe³

Data: 2009-03-11 18:18:50
Autor: .B:artek.
odszkodowanie za upad³o¶æ firmy
pio wyskroba³(a):
[...]

Czy mo¿na ¿±daæ? Mo¿na. Zawsze mo¿na. Kwestia jest tego rodzaju, czy potrafisz przekonuj±co dla s±du wyt³umaczyæ zwi±zek miêdzy brakiem samochodu, opó¼nieniem w wyp³acie odszkodowania i k³opotami finansowymi i czy s±d uzna to za tzw. adekwatny zwi±zek przyczynowy. Tutaj wró¿ek nie ma. Adwokat te¿ wró¿k± nie bêdzie - mo¿e Ci najwy¿ej powiedzieæ, ¿e "na 80% dostaniesz odszkodowanie" albo raczej nie ma szans. Ale pewnie powie Ci to pierwsze.

--
..B:artek.

Data: 2009-03-11 18:48:41
Autor: nomenomen
odszkodowanie za upad³o¶æ firmy
"pio" <alkesaltzer@poczta.onet.pl> wrote
Moim pytaniem jest czy i w jaki sposób mogê ¿±daæ odszkodowania za postój samochodu (w koñcu firma obecnie nie zarabia a koszty s± bez zmian) a jak szybko nie za³atwiê nowego auta grozi mi og³oszenie upad³o¶ci.

MSZ jako poszkodowany zobowi±zany jeste¶ podj±æ dzia³ania
w celu ograniczenia wysoko¶ci strat: kupiæ/wynaj±æ nowy samochód,
wynaj±æ podwykonawcê itp. Sam najlepiej wiesz jakie masz mo¿liwo¶ci.
Poniesiesz z tego tytu³u ekstra koszty i mo¿esz siê domagaæ ich
zwrotu. Wg mnie powiniene¶ powiadomiæ winnego o tym co chcesz zrobiæ
by on móg³ zaproponowaæ inne rozwi±zanie.

MSZ zdecydowanie nie mo¿esz biernie czekaæ na upadek firmy.

PS.
Jak piszesz na 2 grupy to nie twórz 2 wiadomo¶ci tylko
jedn± i ustawiaj FUT.

odszkodowanie za upad³o¶æ firmy