odszkodowanie za upadłość firmy

Data: 2009-03-11 18:07:49
Autor: SQLwysyn
odszkodowanie za upadłość firmy
Użytkownik "pio" <alkesaltzer@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gp8ogg$avt$1news.onet.pl...
Witam
prowadzę firmę transportowa TIR i jedyne moje auto uległo uszkodzeniu w wyniku wypadku spowodowanego wiszącymi  zbyt nisko kablami telefonicznymi.
auto uległo kasacji

Fascynujace. Jak wiszace kable telefoniczne moga skasowac tira? Usiluje to sobie wyobrazic, ale chyba zbyt malo mam wyobrazni.

--
SQLwysyn
sqlwysyn.blog.onet.pl

Data: 2009-03-11 20:45:27
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "SQLwysyn" <sqlwysyn@sqlwysyn.pl> napisał w wiadomości news:49b7f16e$3$29400$f69f905mamut2.aster.pl...
[...]
to  sobie wyobrazic, ale chyba zbyt malo mam wyobraźni.

Przykładowo, kierowca w chwili gdy nagle zerwało my górę kabiny stracił panowanie nad pojazdem i uderzył w drzewo. Istnieje pewnie zresztą z tuzin innych możliwości.

Data: 2009-03-12 09:09:32
Autor: szerszen

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gp956e$o6k$1inews.gazeta.pl...

Przykładowo, kierowca w chwili gdy nagle zerwało my górę kabiny

niesmialo przypominam ze to kable telefoniczne a nie linia przesylowa 20kV

tez jestem ciekaw co to za tir i co to za kable byly

Data: 2009-03-12 01:35:55
Autor: alkesaltzer
odszkodowanie za upadłość firmy
tez jestem ciekaw co to za tir i co to za kable byly

Dla  zainteresowanych opisze:
pomysłowość monterów kabli telefonicznych nie zna granic. były one
zaczepione w poprzek nad drogą  o dwa słupy wysokiego napięcia (stąd
niezachowany wymóg 4,5m wysokości). W momencie zaczepienia kabli
wiszących mniej więcej na 3 - 3,5m najpierw poleciały betonowe
energetyczne a w następnej kolejności kilka telefonicznych i
elektrycznych.

Obecnie od tygodnia naczepa jest w warsztacie (na razie naprawiam na
własny koszt na faktury bo  policja nie wskazała sprawcy i jego
polisy) a ciągnik stoi na parkingu ubezpieczalni bo myślą co z nim
zrobić (kasacja czy naprawa - koszt naprawy przewyższa kwotę
ubezpieczenia).
za postój na pewno ktoś musi zapłacić  bo w końcu podatki za miesiąc
mnie zjedzą a obecnie zabrano mi jedyne źródło dochodów.
Wypożyczenie auta nie wchodzi w grę  - dowiadywałem się i nie dostane.
Ratować firmy od zamknięcia też nie bardzo chce (o powodach pisać nie
będę)  nie mniej jednak uważam że za spowodowanie zagrożenia na drodze
i mój postój ktoś powinien karę ponieść. Jako że z taką sytuacją
spotykam się pierwszy raz piszę tutaj i proszę was o rady.

pozdr
Pio

Data: 2009-03-12 19:44:10
Autor: Robert Tomasik
odszkodowanie za upadłość firmy

W opisanej sytuacji - moim zdaniem - odpowiada cywilnie wykonawca tych przewodów. Może sobie ewentualnie szukać zwrotnie pracowników.

Data: 2009-03-13 06:27:10
Autor: causa1980
On 12 Mar, 09:35, alkesalt...@interia.pl wrote:
> [...]

i mój postój ktoś powinien karę ponieść. Jako że z taką sytuacją
spotykam się pierwszy raz piszę tutaj i proszę was o rady.

Co do zasady możesz żądać odszkodowania za całość szkody, co w Twoim
wypadku obejmie łącznie szkodę na samochodzie, ewentualnie koszty kary
za niedostarczenie towaru na czas (obciążenie), ale również szkodę,
jaką poniosłeś w związku z brakiem możliwości prowadzenia działalności
gospodarczej. W tym ostatnim wypadku rozsądnym rozwiązaniem jest
wynajęcie samochodu zastępczego, bowiem powinieneś dążyć, jak słusznie
zauważono wcześniej, do ograniczenia rozmiaru szkody.

Jeżeli chcesz dokładniejszych informacji pisz na mojego maila.

Pozdrawiam

Paweł

odszkodowanie za upadłość firmy