odtajnienie dokumentów sprawy sądowej

Data: 2017-11-20 03:08:41
Autor: ArturSZ
odtajnienie dokumentów sprawy sądowej
Na pytanie do archiwum dostałem odpowiedź: Uprzejmie informuję, że materiały wskazane przez Pana w zapytaniu...  ...stanowią część dokumentacji spraw sądowych i zgodnie z ustawą o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. 2016, poz. 1506) mogą zostać udostępnione nie wcześniej niż po upływie 70 lat od uprawomocnienia się orzeczenia lub zakończenia postępowania (art. 16b ust. 2 pkt
4), chyba że wykaże Pan ustawowe uprawnienie do ich udostępnienia (art. 16b ust. 3 pkt 2).

Ustawowe 70 lat mija za dwa lata, chcę do nich dotrzeć podstawowo z powodów genealogicznych, ale czekanie do końca 2019 zablokuje poszukiwania.
Jakie mogę wskazać uprawnienia aby dotrzeć prędzej do tych akt?

Artur szyndler

Data: 2017-11-20 12:31:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-11-20 o 12:08, ArturSZ pisze:
[...]

Nie wygląda na to, aby ten powód umożliwiał wcześniejszy wgląd.

--
Liwiusz

Data: 2017-11-20 12:44:59
Autor: ń
odtajnienie dokumentów sprawy sądowej
Moze jesteś zstępnym w linii prostej?

-- -- -
chcę do nich dotrzeć podstawowo z powodów genealogicznych

Data: 2017-11-21 04:43:41
Autor: ArturSZ
W dniu poniedziałek, 20 listopada 2017 13:01:15 UTC+1 użytkownik ń napisał:
Moze jesteś zstępnym w linii prostej?

-- -- -
> chcę do nich dotrzeć podstawowo z powodów genealogicznych

Sprawa sądowa dotyczy dziadka (mojego) i kobiety o której istnieniu nikt dotąd nic nie wiedział, wg sygnatury akt byłaby ona jego pierwszą żoną. Wprawdzie trzy czy cztery, to już nic nie zmieni, ale mocno komplikuje dotychczasowe zależności, powiązania rodzinne odkryte do tej pory.
W dokumentach jest spory bałagan, w części dokumentów występuje jako Borys Bolesław, w części jako Bolesław, ma też dwa różne miejsca urodzin. Ot powojenny bałagan.
ArturSz

Data: 2017-11-21 13:46:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-11-21 o 13:43, ArturSZ pisze:
[...]

Też się bawię w genealogię, i to, czego to mnie nauczyło, to anielskiej cierpliwości. To jest hobby do końca życia. Skakałbym z radości, gdyby do odkrycia jakichś rodzinnych tajemnic dzieliło mnie tylko to, że raptem sobie 2 lata muszę poczekać.

--
Liwiusz

Data: 2017-11-21 14:12:36
Autor: ń