odtwarzacz DVD do auta

Data: 2011-02-28 07:30:43
Autor: pwz
odtwarzacz DVD do auta
Witam!

Chc臋 (czy raczej: musz臋) kupi膰 do samochodu odtwarzacz DVD. Jako 偶e nie mam bladego poj臋cia na ten temat, prosz臋 BiSwK o rad臋, na co zwr贸ci膰 uwag臋 przy zakupie takiego sprz臋tu. Tzn. domy艣lam si臋, 偶e na wielko艣膰 ekranu i np. mo偶liwie du偶e k膮ty pozwalaj膮ce na ogl膮danie nie tylko na wprost. Ale na co jeszcze? Mo偶e jaki艣 konkretny model by艣cie polecili? AHA! Czy istnieje (i jest dost臋pny na naszym rynku) odtwarzacz np. z dwoma ekranami? Chcia艂bym, aby obaj pasa偶erowie z ty艂u mieli przed sob膮 ekran... Je偶eli nie 2 wy艣wietlacze, to mo偶e jaki艣 spos贸b na zamocowanie jednego pomi臋dzy siedzeniami?
[Dla dociekliwych: chodzi o spacyfikowanie ;-) dwojga dzieci, kt贸re jad膮 w fotelikach, na d艂ugich trasach. St膮d pytanie o 2 wy艣wietlacze.]

Pomo偶ecie?
pwz

Data: 2011-02-28 08:29:53
Autor: glang
odtwarzacz DVD do auta
[Dla dociekliwych: chodzi o spacyfikowanie ;-) dwojga dzieci, kt贸re jad膮 w fotelikach, na d艂ugich trasach. St膮d pytanie o 2 wy艣wietlacze.]

temat przerabiany ju偶 kilka razy
najlepsze rozwi膮zanie to combo TV+DVD i drugi telewizorek do tego.
ja polecam www.mistral-rtv.pl
pzdr
GL

Data: 2011-02-28 09:06:52
Autor: Lewis
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-02-28 07:30, pwz pisze:
Witam!

Pomo偶ecie?

Pomo偶emy.

Jest kilka rozwi膮za艅.
Albo kupujemy odtwarzacz DVD mobilny do tego dwa ekrany po oko艂o 7" montowane w zag艂贸wki i zaciskaj膮c z臋by pr贸bujemy to w miar臋 estetycznie w艂o偶y膰, w sumie nie jest to bardzo trudne tylko trzeba prze艂ama膰 strach przed poci臋ciem tapicerki na zag艂贸wku.
B膮d藕 kupujemy odtwarzacz DVD zintegrowany z monitorem i montujemy podwieszaj膮c do sufitu.
Praktykowa艂em oba rozwi膮zania. To drugie rozwi膮zanie jest ta艅sze i mniej roboty 偶eby to w艂o偶y膰.
W swoim prywatnym aucie mia艂em natomiast jeszcze inne rozwi膮zanie:
Monitor LCD 15" podwieszany do sufitu i konsola PS2 Slim z chipem Modbo 760 zamontowana w kokpicie. By艂 to kombajn multimedialny, odtwarza艂 wszelkie Dvixy MP3 DVD i do tego mo偶na by艂o pogra膰 w mas臋 gier.

Jak b臋dziesz mia艂 jakie艣 pytania s艂u偶臋 pomoc膮.

--
Cz臋艣ci do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-02-28 09:10:45
Autor: Andrzej 艁awa
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 28.02.2011 07:30, pwz pisze:

[Dla dociekliwych: chodzi o spacyfikowanie ;-) dwojga dzieci, kt贸re jad膮
w fotelikach, na d艂ugich trasach. St膮d pytanie o 2 wy艣wietlacze.]

Wg. instrukcji dla kierowc贸w autobus贸w szkolnych nale偶y wyj膮膰 ze schowka
kr贸liczka i rewolwer i zagrozi膰 zastrzeleniem kr贸liczka, jak si臋 nie
zamkn膮 ;->

A powa偶niej (aczkolwiek OT): sugeruj臋 pomy艣le膰 nad innymi strategiami
wychowawczymi, gdy偶 takie rozwi膮zania zast臋pcze mog膮 si臋 odbi膰
wychowawcz膮 czkawk膮 w p贸藕niejszym wieku.

Za艣 co do kwestii technicznych: chcesz to montowa膰 sam, czy odda膰 to w
r臋ce fachowc贸w? No i co to za samoch贸d? Bo np. do ma艂ego fiata lub
innego pojazdu z podobn膮... akustyk膮 ;) to chyba tylko co艣 z super
wyt艂umionymi s艂uchawkami, bo inaczej nic nie b臋dzie s艂ycha膰 ;->

Data: 2011-02-28 09:35:34
Autor: PeJot
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-02-28 09:10, Andrzej 艁awa pisze:

A powa偶niej (aczkolwiek OT): sugeruj臋 pomy艣le膰 nad innymi strategiami
wychowawczymi, gdy偶 takie rozwi膮zania zast臋pcze mog膮 si臋 odbi膰
wychowawcz膮 czkawk膮 w p贸藕niejszym wieku.

Kilka lat temu my艣la艂em nad takim odtwarzaczem, ale jako艣 udaje mi si臋 wozi膰 dzieciaki ( 8 i 12 lat ) bez takich wynalazk贸w. Po prostu cz臋艣ciej si臋 zatrzymujemy w ciekawych miejscach, a za rozrywk臋 spokojnie starczaj膮 im ksi膮偶ki, kolorowanki, ew. mp3. Ale to takie staro艣wieckie :>

--
P. Jankisz
"Dop贸ki nie skorzysta艂em z Internetu, nie wiedzia艂em, 偶e na 艣wiecie jest

Data: 2011-02-28 10:04:53
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Mon, 28 Feb 2011 09:35:34 +0100,  PeJot wrote:
Kilka lat temu my秎a砮m nad takim odtwarzaczem, ale jako udaje mi si wozi dzieciaki ( 8 i 12 lat ) bez takich wynalazk體. Po prostu cz甓ciej si zatrzymujemy w ciekawych miejscach,

Strasznie sie podroz wydluza :-)

a za rozrywk spokojnie starczaj im ksi笨ki,

kiepsko sie czyta w samochodzie na polskich drogach
kolorowanki,

A jeszcze gorzej koloruje. Niech zgadnie - 8 lat to dziewczynka ? Bo gdzie by tam takiemu chlopakowi sie chcialo w kolorowanki bawic.

J.

Data: 2011-02-28 10:21:54
Autor: PeJot
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-02-28 10:04, J.F. pisze:
[...]

Bez przesady. Kierownik te偶 musi odpocz膮膰.

kolorowanki,

A jeszcze gorzej koloruje.
Niech zgadnie - 8 lat to dziewczynka ?

Tak.

Bo gdzie by tam takiemu chlopakowi sie chcialo w kolorowanki bawic.

To by艣 si臋 zdziwi艂. Kwestia tematyki - laski w tuningowanych furach czyni膮 cuda :)

Data: 2011-02-28 16:51:00
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Mon, 28 Feb 2011 10:21:54 +0100,  PeJot wrote:
[...]

Bez przesady. Kierownik te musi odpocz辨.

Ale co dwie godzinki przerwa na godzinke, to ile sie jedzie nad morze
?
Bo gdzie by tam takiemu chlopakowi sie chcialo w kolorowanki bawic.
To by si zdziwi. Kwestia tematyki - laski w tuningowanych furach czyni cuda :)

Ooops, takich kolorowanek nie znalem :-)

J.

Data: 2011-02-28 19:54:23
Autor: PeJot
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-02-28 16:51, J.F. pisze:

Strasznie sie podroz wydluza :-)

Bez przesady. Kierownik te musi odpocz辨.

Ale co dwie godzinki przerwa na godzinke, to ile sie jedzie nad morze

W zesz硑m roku by硂 tak: wyjazd Rzesz體 ok. 5am, DC opu禼ili秏y ok. 10; zaliczona *pierwsza* przerwa, McDonald na wylocie DK7. Po drodze obiad pod Ostr骴. Cel: Gda駍k Sobieszewo ok. 15.  Nawet m硂dym baterii do mp3 nie brak硂.

--
P. Jankisz
"Dop髃i nie skorzysta砮m z Internetu, nie wiedzia砮m, 縠 na 秝iecie jest

Data: 2011-02-28 21:46:40
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Mon, 28 Feb 2011 19:54:23 +0100,  PeJot wrote:
[...]

No tak, ale mialo byc zatrzymywanie w ciekawych miejscach, a tu widze
ze niebozeta wytrzymaly najpierw 5h, a potem jeszcze ze 2*2h i z
ciekawych rzeczy zobaczyly MakKwaka :-)

J.

Data: 2011-02-28 23:34:07
Autor: LEPEK
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-02-28 21:46, J.F. pisze:

z ciekawych rzeczy zobaczyly MakKwaka :-)

:D
....ale teoretyczne za硂縠nia by硑 szlachetne :)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda駍ki
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2011-03-01 07:04:44
Autor: PeJot
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-02-28 21:46, J.F. pisze:

No tak, ale mialo byc zatrzymywanie w ciekawych miejscach, a tu widze
ze niebozeta wytrzymaly najpierw 5h

Spa艂y sobie.

, a potem jeszcze ze 2*2h i z
ciekawych rzeczy zobaczyly MakKwaka :-)

No i jeszcze przenosiny bunkra pod Niedzic膮.

http://nidzica.wm.pl/24087,Kilka-centymetrow-na-minute-Przenosza-bunkier.html

Data: 2011-02-28 10:13:24
Autor: LEPEK
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-02-28 09:10, Andrzej 艁awa pisze:

A powa偶niej (aczkolwiek OT): sugeruj臋 pomy艣le膰 nad innymi strategiami
wychowawczymi, gdy偶 takie rozwi膮zania zast臋pcze mog膮 si臋 odbi膰
wychowawcz膮 czkawk膮 w p贸藕niejszym wieku.

No pewnie - nie korzystajmy z nowoczesnych rozwi膮za艅, bo... to si臋 藕le sko艅czy (czym konkretnie?).
Dzieci w samochodzie podczas d艂u偶szej podr贸偶y si臋 nudz膮. Warto im umili膰 ten czas dla obop贸lnej korzy艣ci, zamiast wzbrania膰 si臋 w imi臋 bli偶ej nieokre艣lonych konsekwencji.
Id膮c twoim tokiem my艣lenia dzieci powinny wstawa膰 i k艂a艣膰 si臋 spa膰 zgodnie z rytmem s艂o艅ca, je藕dzi膰 co najwy偶ej na rowerze, liczy膰 na palcach i wysy艂a膰 listy jedynie tradycyjn膮 poczt膮. 艢wiat si臋 zmienia i IMO nie wolno dzieci od tego izolowa膰, bo TO dopiero si臋 im odbije - konieczno艣膰 nadrabiania zaleg艂o艣ci technologicznych, wykluczenie r贸wie艣nicze, itp.

A co do moich do艣wiadcze艅: jeden wy艣wietlacz s艂abo zdaje egzamin - ci臋偶ko zamontowa膰 stabilnie w rozs膮dnym miejscu. Dla tego minimum odtwarzacz z wy艣wietlaczem + drugi wy艣wietlacz. A poza tym ze wzgl臋du na r贸偶nice wieku, p艂ci, charakteru i wrodzon膮 niech臋膰 do zdania rodze艅stwa - je艣li bud偶et pozwala, to dwa zupe艂nie autonomiczne urz膮dzenia.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski

Data: 2011-02-28 11:12:06
Autor: Andrzej 艁awa
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 28.02.2011 10:13, LEPEK pisze:

[...]

A co ma do tego nowoczesno艣膰 lub archaiczno艣膰?

Dzieci w samochodzie podczas d艂u偶szej podr贸偶y si臋 nudz膮. Warto im umili膰
ten czas dla obop贸lnej korzy艣ci, zamiast wzbrania膰 si臋 w imi臋 bli偶ej
nieokre艣lonych konsekwencji.

Tak, ale konstruktywnie i wychowawczo - a nie poprzez zaj臋cie uwagi
jakim艣 odm贸偶d偶aczem.

Id膮c twoim tokiem my艣lenia dzieci powinny wstawa膰 i k艂a艣膰 si臋 spa膰
zgodnie z rytmem s艂o艅ca, je藕dzi膰 co najwy偶ej na rowerze, liczy膰 na

Nawet si臋 nie wysilaj zgadywa膰, jaki jest m贸j tok my艣lenia - za g艂upi na
to jeste艣, skoro imputujesz mi powy偶sze brednie.

Data: 2011-02-28 11:31:05
Autor: LEPEK
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-02-28 11:12, Andrzej 艁awa pisze:

Tak, ale konstruktywnie i wychowawczo - a nie poprzez zaj臋cie uwagi
jakim艣 odm贸偶d偶aczem.

Czy ka偶dy film, bajka, gra - jest odm贸偶d偶aj膮ca?

[...]

No, to skoro ty taki m膮dry jeste艣 (wida膰 po s艂ownictwie) w por贸wnaniu do mnie, to mnie o艣wie膰 prosz臋 - jakie to negatywne skutki dla rozwoju cz艂owieka wi膮偶膮 si臋 z ogl膮daniem film贸w, czy graniem w gry na konsoli w m艂odym wieku?
I prosz臋 - nie wykr臋caj si臋 w stylu "nie chce mi si臋", "sam sobie poszukaj", "nie mam czasu na g艂upoty", "najpierw odpowiedz mi na pytanie [...]", bo ja pytam jak najbardziej powa偶nie, a nie z ch臋ci k艂贸tni. Oczywi艣cie masz w temacie do艣wiadczenie, jak zak艂adam.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski

Data: 2011-02-28 11:54:52
Autor: Andrzej 艁awa
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 28.02.2011 11:31, LEPEK pisze:

Tak, ale konstruktywnie i wychowawczo - a nie poprzez zaj臋cie uwagi
jakim艣 odm贸偶d偶aczem.

Czy ka偶dy film, bajka, gra - jest odm贸偶d偶aj膮ca?

No to zaproponuj co艣 konstruktywnego i rozwijaj膮cego, co jednocze艣nie
nadaje si臋 do ogl膮dania podczas jazdy samochodem...

[...]

Ja nie pisa艂em, 偶e ogl膮danie film贸w czy granie jest samo w sobie
szkodliwe. Ja pisa艂em, 偶e szkodliwe jest wykorzystywanie tych 艣rodk贸w
technicznych jako uniwersalnego 艣rodka na zaj臋cie dzieciom czasu i
uwagi. I to ZAMIAST w艂a艣ciwego wychowania i rozwoju kreatywno艣ci, kt贸re
zdrowo rozwijaj膮cym si臋 dzieciom wystarczy艂yby do samodzielnego
znalezienia zaj臋cia na czas podr贸偶y.

A ty zachwalasz 艣rodek zast臋pczy, b臋d膮cy z regu艂y wy艂膮cznie biernym i w
du偶ej mierze tandetnym zapychaczem zmys艂贸w.

Data: 2011-02-28 12:15:25
Autor: LEPEK
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-02-28 11:54, Andrzej 艁awa pisze:
[...]

Cho膰by tetris - zr臋czno艣膰, wyobra藕nia, przewidywanie.
Z bajek - przeciwie艅stwa 'bakugan贸w', czyli historie interesuj膮ce i z mora艂em (cho膰by i Shrek). Nie twierdz臋, 偶e s膮 to rzeczy konstruktywne, wybitnie edukacyjne i rozwijaj膮ce, ale na pewno nie odm贸偶d偶aj膮ce. Chodzi wszak o zaj臋cie czasu podczas d艂ugiej podr贸偶y. Swoj膮 drog膮 ciekaw jestem twoich pomys艂贸w na - powiedzmy - 12h jazdy autostradami. Akurat bajka na DVD daje odpocz膮膰 rodzicom i jednocze艣nie zabawia dzieci (NIE bajki przez 12h).

[...]

Rozumiem, 偶e ty od momentu, gdy twoje pociechy otworz膮 oczy do zapadni臋cia w sen nic innego nie robisz, tylko wychowujesz, edukujesz i rozwijasz ;) Szczeg贸lnie, gdy jedziecie ca艂y dzie艅 samochodem...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski

Data: 2011-02-28 15:05:00
Autor: flower
odtwarzacz DVD do auta
U偶ytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net> napisa艂 w wiadomo艣ci

> [...]

twoich pomys艂贸w na - powiedzmy - 12h jazdy autostradami. Akurat bajka na
DVD daje odpocz膮膰 rodzicom i jednocze艣nie zabawia dzieci (NIE bajki

M贸j znajomy - ale ma sporo starsze dzieci - umila sobie podr贸偶 graj膮c w
jakie艣 gry towarzyskie. Dla dzieci na jaki艣 czas mog艂oby starczy膰 np. to:
http://www.gryplanszowe.pl/index.php?d=szczegoly&tw=96

P.S. Mia艂em tylko jedn膮 por贸wnywaln膮 jazd臋 samochodem, 9 godzin z Wwy nad
nasze morze pomi臋dzy maruderami. Dzieci mia艂y wtedy 2 i 6 lat, i znios艂y to
bez zaj膮knienia, ale d艂u偶ej to nie wiem czy by jeszcze wytrzyma艂y.

--
"呕a艂uj za dowcipy, synu!"
   Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

Data: 2011-02-28 18:09:08
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Mon, 28 Feb 2011 15:05:00 +0100,  flower wrote:
M骿 znajomy - ale ma sporo starsze dzieci - umila sobie podr罂 graj眂 w
jakie gry towarzyskie. Dla dzieci na jaki czas mog硂by starczy np. to:
http://www.gryplanszowe.pl/index.php?d=szczegoly&tw=96

Planszowa do samochodu ? Odkad wprowadzili foteliki to niemozliwe w
ogole, a na naszych drogach to nie wiem czy i szachy magnetyczne
wystarcza.

P.S. Mia砮m tylko jedn por體nywaln jazd samochodem, 9 godzin z Wwy nad
nasze morze pomi阣zy maruderami. Dzieci mia硑 wtedy 2 i 6 lat, i znios硑 to
bez zaj眐nienia, ale d硊縠j to nie wiem czy by jeszcze wytrzyma硑.

2 letnie pooglada, pospi i przetrzyma. Starszemu mozna mape wreczyc i
niech patrzy .. ale jak zobaczy gdzie sie droga konczy to bedzie
jeszcze gorzej :-)

J.

Data: 2011-03-01 10:14:20
Autor: flower
odtwarzacz DVD do auta
U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i
> [...]

Planszowa do samochodu ? Odkad wprowadzili foteliki to niemozliwe w
ogole, a na naszych drogach to nie wiem czy i szachy magnetyczne

A sk眃 wiesz 縠 to planszowa? Z nazwy linku? Jak tak, to ja przepraszam.

--
"痑硊j za dowcipy, synu!"
   Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

Data: 2011-03-01 10:46:42
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Tue, 1 Mar 2011 10:14:20 +0100,  flower wrote:
> [...]

wystarcza.

A sk眃 wiesz 縠 to planszowa? Z nazwy linku? Jak tak, to ja przepraszam.

Ale takze z "mozesz przesunac swojego raczka o jedno pole do przodu".

fakt - w spisie nie ma zadnej planszy.

J.

Data: 2011-03-01 11:04:29
Autor: flower
odtwarzacz DVD do auta
> [...]
>
>A sk眃 wiesz 縠 to planszowa? Z nazwy linku? Jak tak, to ja przepraszam.

Ale takze z "mozesz przesunac swojego raczka o jedno pole do przodu".

OK, w porz眃ku.
W ka縟ym razie co w tym stylu, ale bez planszy :-)

--
"痑硊j za dowcipy, synu!"
   Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

Data: 2011-03-01 10:02:53
Autor: Andrzej 艁awa
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 28.02.2011 12:15, LEPEK pisze:

No to zaproponuj co艣 konstruktywnego i rozwijaj膮cego, co jednocze艣nie
nadaje si臋 do ogl膮dania podczas jazdy samochodem...

Cho膰by tetris - zr臋czno艣膰, wyobra藕nia, przewidywanie.

To chyba nie na polskich drogach ;) Na polskich drogach to b臋dzie tylko
藕r贸d艂o frustracji, bo przy tych nier贸wno艣ciach to ci臋偶ko b臋dzie skupi膰
wzrok.

[...]

"Za moich czas贸w" zawsze sprawdza艂a si臋 rozmowa. I 艣ledzenie mapy.

twoich pomys艂贸w na - powiedzmy - 12h jazdy autostradami. Akurat bajka na
DVD daje odpocz膮膰 rodzicom i jednocze艣nie zabawia dzieci (NIE bajki
przez 12h).

Dzie艅 z 12h autostradami jednym ci膮giem to w og贸le jaka艣 patologia. To
mo偶e dobre dla przedstawicieli handlowych, ale nie dla dzieci.

[ciach]

[...]

No, to by艂oby raczej wskazane, nie uwa偶asz?

Data: 2011-03-01 10:24:14
Autor: LEPEK
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-03-01 10:02, Andrzej 艁awa pisze:

To chyba nie na polskich drogach ;) Na polskich drogach to b臋dzie tylko
藕r贸d艂o frustracji, bo przy tych nier贸wno艣ciach to ci臋偶ko b臋dzie skupi膰
wzrok.

Mam wra偶enie, 偶e jeste艣 cokolwiek odklejony od rzeczywisto艣ci. Trzymany w r臋kach telefon mo偶na spokojnie obs艂ugiwa膰 nawet podczas przejazdu przez polskie miasta.

"Za moich czas贸w" zawsze sprawdza艂a si臋 rozmowa. I 艣ledzenie mapy.

Bo taka by艂a konieczno艣膰 - nie by艂o gierek, PSP, DVD, MP3, ani nawigacji - 艂膮czy艂o si臋 konieczne z po偶ytecznym.

Dzie艅 z 12h autostradami jednym ci膮giem to w og贸le jaka艣 patologia. To
mo偶e dobre dla przedstawicieli handlowych, ale nie dla dzieci.

Ja tam wol臋 4 dni w roku sp臋dzi膰 w podr贸偶y, 偶eby za偶ywa膰 wszelkich zalet Adriatyku, zamiast celowa膰 w pogod臋 w Ko艂obrzegu. A nie mam wagonu kasy na 2t wycieczk臋 lotnicz膮 + wypo偶yczenie samochodu.

No, to by艂oby raczej wskazane, nie uwa偶asz?

Czy aby na pewno? A gdzie miejsce na samodzielno艣膰 na przyk艂ad?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski

Data: 2011-03-01 09:39:00
Autor:
odtwarzacz DVD do auta
LEPEK <nobody@nowhere.net> napisa(a):
Ja tam wol&#65533; 4 dni w roku sp&#65533;dzi&#65533; w podr贸偶y, 偶eby za偶ywa&#65533; wszelkich zale
t Adriatyku, zamiast celowa&#65533; w pogod&#65533; w Ko&#65533;obrzegu. A nie mam wagonu kasy na 2t wycieczk&#65533; lotnicz&#65533; + wypo偶yczenie samochodu.

mam blizej bo z DC i obksakuje te trase jednego dnia 4.00-19.00 czasem 21.00 z
czestymi i dlugimi przerwami

ale nad nasze morze tez jezdze, bo ma ono swoje plusy ;) moje dzieciaki
uwielbiaja baltycki piasek ;), choc ten nad atlantykiem jest jeszcze
fajniejszy to szkoda mi 5 dni na pordoz tam ;)

pzdr

Data: 2011-03-01 10:39:21
Autor: PaPi
odtwarzacz DVD do auta
"Za moich czas贸w" zawsze sprawdza艂a si臋 rozmowa. I 艣ledzenie mapy.

I poltoraroczne czy dwuletnie dziecko "sledzilo" mape ?

[...]

Ile dni jedziesz z dziecmi na tygodniowy urlop we Wloszech ?
Bo dla mnie dwudniowa droga w jedna strone czyli 4-dni w obie to jakby nie bylo polowa urlopu w podrozy.

[...]

OK. Doceniam Twoj wklad. Zaproponuj zatem cos do zabawy dla poltorarocznego dziecka unieruchomionego przez 6h w foteliku samochodowym.

Data: 2011-03-01 11:09:29
Autor: Andrzej 艁awa
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 01.03.2011 10:39, PaPi pisze:

[...]

Tygodniowy urlop to w og贸le jakie艣 nieporozumienie.

Data: 2011-03-01 13:12:28
Autor: PaPi
odtwarzacz DVD do auta
[...]

Jak pracownik dostalby u mnie dwutygodniowy urlop to znaczy ze de facto nie jest potrzebny...
No chyba ze urlop z telefonem oraz komputerem z dostepem do interenetu to dalej urlop.

Data: 2011-03-01 13:17:53
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Tue, 01 Mar 2011 13:12:28 +0100,  PaPi wrote:
Bo dla mnie dwudniowa droga w jedna strone czyli 4-dni w obie to jakby
nie bylo polowa urlopu w podrozy.
Tygodniowy urlop to w og髄e jakie nieporozumienie.

Jak pracownik dostalby u mnie dwutygodniowy urlop to znaczy ze de facto nie jest potrzebny...

A ty kodeks pracy znasz czy w Japonii mieszkasz ? 2-tyg urlop jest obowiazkiem pracownika, nie moze sie wymigac, bo
przyjdzie pipa i ukarze pracodawce.

No chyba ze urlop z telefonem oraz komputerem z dostepem do interenetu to dalej urlop.

Zalezy - sprawdzenie e-maila raz dziennie i przerzucenie go do innej
osoby osoby to nie jest jakies wielkie obciazenie.

J.

Data: 2011-03-01 13:45:24
Autor: PaPi
odtwarzacz DVD do auta
[...]

Tu nie chodzi o legalnosc dzialan ile o to czy taka osoba bedzie pierwsza w kolejce do rotacji czy nie.

[...]

Dla mnie urlop = smierc dla firmy.
Nie odpoczywam gdy musze chocby odpowiedziec na jednego maila czy zalatwic szczegoly projektu telefonicznie.

Data: 2011-03-01 13:56:08
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Tue, 01 Mar 2011 13:45:24 +0100,  PaPi wrote:
[...]

I nie ma odwaznych ? Z tego wniosek tylko jeden - inspekcji jeszcze nie mieliscie.

Kiedys przyjdzie, oberwiecie wtedy po premi i nauczycie sie wypoczywac
:-)

J.

Data: 2011-03-01 13:20:37
Autor: Cavallino
odtwarzacz DVD do auta
U偶ytkownik "PaPi" <1@2.3> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4d6ce26enews.home.net.pl...
[...]

Je艣li by Ci臋 dopad艂 PIP to szybko Ty by艣 by艂 niepotrzebny w tej firmie .........

Data: 2011-03-01 13:47:29
Autor: PaPi
odtwarzacz DVD do auta
[...]

Ale z czym ma dopadac mnie PiP ?
Jesli ktos chce dostac 2 tygodnie urlopu to je dostanie. Tyle tylko, ze przez te 2 tygodnie ktos inny musi wykonywac jego prace.
Przez tydzien mozna wstrzymac na budowie wiele rzeczy. Przez dwa, juz trudno albo i nie ma takiej mozliwosci.
Wiec jesli pracownik koniecznie chce dostac 2 tygodnie to pojdzie na taki urlop. Tyle tylko, ze to dowodzi nikla przydatnosc takiej osoby w firmie. Tym samym staje sie ona powoli pierwsza osoba do redukcji.

Data: 2011-03-01 13:52:42
Autor: Cavallino
odtwarzacz DVD do auta
U偶ytkownik "PaPi" <1@2.3> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4d6ceaa2$1news.home.net.pl...
[...]

Z tym, 偶e nie dajesz pracownikom dwutygodniowych urlop贸w, mimo 偶e masz taki obowi膮zek.

Data: 2011-03-01 14:30:57
Autor: LEPEK
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-03-01 13:47, PaPi pisze:

Ale z czym ma dopadac mnie PiP ?

Raz w roku ma pracownik by膰 ci臋giem 14 dni poza prac膮.

Jesli ktos chce dostac 2 tygodnie urlopu to je dostanie. Tyle tylko, ze
przez te 2 tygodnie ktos inny musi wykonywac jego prace.

Dok艂adnie tak.

Przez tydzien mozna wstrzymac na budowie wiele rzeczy. Przez dwa, juz
trudno albo i nie ma takiej mozliwosci.

I tu mi w艂a艣nie chodzi o organizacj臋 pracy i zgranie zespo艂u - jako艣 90% daje rad臋 tak sobie zorganizowa膰 prac臋 i przekaza膰 robot臋 innym przed wyjazdem, ludzie si臋 nawzajem uzupe艂niaj膮 i wspieraj膮 w momentach nawa艂u pracy, urlopu, zwolnienia itp.

Wiec jesli pracownik koniecznie chce dostac 2 tygodnie to pojdzie na
taki urlop. Tyle tylko, ze to dowodzi nikla przydatnosc takiej osoby w
firmie. Tym samym staje sie ona powoli pierwsza osoba do redukcji.

W takiej atmosferze to si臋 organizuje ob贸z, a nie miejsce pracy. To jest motywacja strachem, kt贸ra ma w wi臋kszo艣ci przypadk贸w z艂e skutki tak dla pracownika, jak i pracodawcy.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski

Data: 2011-03-01 14:40:13
Autor:
odtwarzacz DVD do auta
PaPi <1@2.3> napisa(a):
[...]

Z takim podejsciem zal mi Ciebie, "nikla przydatnosc"... najlepiej niech
kiraja 25 g/dobe i za 1/10 pensji ech

typowe polaczkowanie... po to jest podzial obowiazkow kazdy chce sie
zrelaksowac, i g. go powinno obchodzic czy ktos za niego odwala jego robote,
bo to dziala w dwie strony ja ide ktos kira za mnie, ale ktos tez sie
relaksuje i ja odwalam za niego robote tak to dziala - albo powinno dzialac
dobrze zorganizowana firma

nawet nie wiesz ile ludzie sa w stanie zrobic w dobrze zgranym zespole - 5-6
osob, 10 lat razem, a prawo do urlopu tylko w sezonie ogorkowym czyli
15.06-15.09 i naprawde kazdy usmiechniety i zrelaksowany z energia na caly
przyszly rok ;)

przynajmniej tam gdzie mialem okazje pracowac to funkcjonowalo i nikt nikogo
nie straszyl rotacja czy czyms takim jak nieprzydatnoscia, prawda jest taka,
nie da sie naciagnac skory kota na kark byka, sa ludzie do pomocy,
freelancerzy czy inni dochodzacy w mojej dzialce.

URLOP to swietosc czy to sie komus podoba czy nie.

dlatego jak to Twoja firma ot nie chcial bym w niej pracowac

bezrobocie strasznie wypacza polityk rozczeniowa niekorych szefoof ;(

budowa jest mi obca, sam wybudowalem tylko 2 domki i to male, moja branza
calkowicie inna, mysle ze bardziej nerwowa - bo to reklama, nikt nie poczeka z
drukiem magazynu czy czegs innego, a kasa taka ze sie czasem w pale nie miesci
ile moze kosztowac okladka do Vivy czy innego mozgojeb... a pomylic sie bardzo
latwo

a za zly druk sie placi i to idzie w wielkrotosc poborow, dlatego nie dajmy
sie zwariowac, sznujmy sie to i bedziemy szanowani wiem ze ciezko, ale widac
trzeba przeorganizowac firme, wprowadzic nowe zarzadzenia albo jego sposob nie
jestem alf w te budowalen klocki, bo widze po latach gdzie popelnilem blad i
co moglbym zmienic w sojej branzy

pzdr

Data: 2011-03-01 16:42:00
Autor: Jakub Witkowski
odtwarzacz DVD do auta
[...]

Ale to nie jest tak, 偶e "jak chce to dostanie".
Ma dosta膰 te dwa tygodnie i to pracodawca odpowiada za to, w艂膮cznie
z tym 偶e ma obowi膮zek dopilnowa膰 i wys艂a膰 si艂膮 je艣li sam nie poprosi...
Podobnie z wykorzystaniem zaleg艂ego urlopu do ko艅ca kwarta艂u roku nast臋pnego.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog膮 by膰 niepowa偶ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada膰 w cz臋艣ci

Data: 2011-03-01 13:22:58
Autor: LEPEK
[OT] odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-03-01 13:12, PaPi pisze:

Jak pracownik dostalby u mnie dwutygodniowy urlop to znaczy ze de facto
nie jest potrzebny...

Nie m贸wi膮c o tym, 偶e to nielegalne - kiepska organizacja, niezgrany zesp贸艂...

No chyba ze urlop z telefonem oraz komputerem z dostepem do interenetu
to dalej urlop.

Oczywi艣cie, 偶e nie - urlop jest wtedy, jak si臋 nie my艣li o pracy.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski

Data: 2011-03-01 13:48:57
Autor: PaPi
[OT] odtwarzacz DVD do auta
Jak pracownik dostalby u mnie dwutygodniowy urlop to znaczy ze de facto
nie jest potrzebny...

Nie m贸wi膮c o tym, 偶e to nielegalne - kiepska organizacja, niezgrany
zesp贸艂...

W naszej firmie nie ma przerostow zatrudnienia.
Co pomoze zgranie zespolu skoro fizycznie trzeba byc obecnym na budowie/naradzie/przetargu/w urzedzie ?
Przeciez jak nie ma pracownika to go nie ma. W tym czasie inna osoba robi swoj projekt.

No chyba ze urlop z telefonem oraz komputerem z dostepem do interenetu
to dalej urlop.

Oczywi艣cie, 偶e nie - urlop jest wtedy, jak si臋 nie my艣li o pracy.

Dokladnie tak.

Data: 2011-03-01 14:20:18
Autor: CeSaR
[OT] odtwarzacz DVD do auta
> [...]
Przeciez jak nie ma pracownika to go nie ma. W tym czasie inna osoba robi swoj projekt.

No to pogratulowa. Zobaczymy jak si zachowasz jak taka "niezast眕iona" osoba w kt髍ej niezastepowalnos w硂縴砮 ile kasy i czasu po硂縴 ci kwity na biurko i p骿dzie w piz... "Wyrotujesz" sobie szybciutko zast阷c na jej miejsce?
Wiadomo 縠 robot kto robi musi ale cz硂wiek to nie jest maszyna.

Data: 2011-03-01 10:50:11
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Tue, 01 Mar 2011 10:02:53 +0100,  Andrzej wa wrote:
twoich pomys丑w na - powiedzmy - 12h jazdy autostradami. Akurat bajka na
DVD daje odpocz辨 rodzicom i jednocze秐ie zabawia dzieci (NIE bajki
przez 12h).
Dzie z 12h autostradami jednym ci眊iem to w og髄e jaka patologia. To
mo縠 dobre dla przedstawicieli handlowych, ale nie dla dzieci.

No ale coz zrobic ? Pojechac nad Baltyk zamiast nad Adriatyk, poleciec
samolotem czy urzadzic sobie nocleg na Praterze ? J.

Data: 2011-03-01 11:08:19
Autor: Andrzej wa
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 01.03.2011 10:50, J.F. pisze:

[...]

Jasne.

12 godzin jednym ciurkiem to nawet dla samego kierowcy jest m阠z眂e i
zwi阫sza zagro縠nie w ruchu drogowym.

Data: 2011-03-01 11:23:04
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Tue, 01 Mar 2011 11:08:19 +0100,  Andrzej wa wrote:
[...]

Owszem, ale jednak wykonalne. No i wtedy pytanie - wolisz dwie noce
spedzic w jakims przydroznym motelu czy na plazy ? No chyba ze ktos potrafi wskazac jakies fajne miejsce w Austrii, gdzie
mozna chocby polezec sobie w cieplej wodzie i nie podwoic kosztow
urlopu.

Ale czas przejazdu pozostaje, jak wyjedziesz o czwartej rano to
dzieciaki polowe przespia, jak odpoczna to beda cala droge marudzic :)

J.

Data: 2011-03-01 11:28:34
Autor: Cavallino
odtwarzacz DVD do auta
[...]

Nie trzeba w Austrii, mo縩a na S硂wacji na ten przyk砤d, czy W阦rzech.
I owszem - od cholery tego jest przy austriackiej granicy.

Data: 2011-03-01 11:44:20
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Tue, 1 Mar 2011 11:28:34 +0100,  Cavallino wrote:
[...]

Ale dla nas (obu) Wegry i Slowacja nie bardzo po drodze, tylko
kawalki, a Czechy nawet poludniowe troche za blisko.

Chyba ze ktos sie wybiera Grecja, Turcja, Bulgaria - ale to juz
rachunek inny. J.

Data: 2011-03-01 11:47:30
Autor: Cavallino
odtwarzacz DVD do auta
U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:k4jpm6l051o57jk1bl28v7sipka1ntgq1k4ax.com...
[...]

Dop髃i A4 i A1 darmowa to po drodze. ;-)

Data: 2011-02-28 14:04:47
Autor: Agent
odtwarzacz DVD do auta

[...]

Ale co Ty chcesz za rozrywk臋 dzieciom zapewni膰 przez np 10 j jazdy? B臋dziesz kolorowanki wype艂nial i 艣piewa艂? Tojest dobre przy 1 h podr贸偶y ale nie d艂u偶szej.

Data: 2011-02-28 14:17:05
Autor: PeJot
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-02-28 14:04, Agent pisze:

Ale co Ty chcesz za rozrywk臋 dzieciom zapewni膰 przez np 10 j jazdy?
B臋dziesz kolorowanki wype艂nial i 艣piewa艂? Tojest dobre przy 1 h podr贸偶y
ale nie d艂u偶szej.

Najwyra藕niej mamy jakie艣 inne modele dzieciak贸w.

Data: 2011-03-01 08:22:37
Autor: Andrzej 艁awa
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 28.02.2011 14:04, Agent pisze:

[...]

Ja z regu艂y potrafi臋 dzieciaki przegada膰 a偶 do ich zm臋czenia ;)

Data: 2011-03-01 08:53:24
Autor: LEPEK
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-03-01 08:22, Andrzej 艁awa pisze:

Ja z regu艂y potrafi臋 dzieciaki przegada膰 a偶 do ich zm臋czenia ;)

I to jest ta wielce edukacyjno - wychowawczo - rozwijaj膮ca metoda sp臋dzania czasu...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski

Data: 2011-03-01 11:06:07
Autor: Andrzej 艁awa
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 01.03.2011 08:53, LEPEK pisze:
W dniu 2011-03-01 08:22, Andrzej 艁awa pisze:

Ja z regu艂y potrafi臋 dzieciaki przegada膰 a偶 do ich zm臋czenia ;)

I to jest ta wielce edukacyjno - wychowawczo - rozwijaj膮ca metoda
sp臋dzania czasu...

Rozmowa na ciekawe tematy jest na pewno bardziej rozwijaj膮ca ni偶 bierne
gapienie si臋 w ekran.

Data: 2011-03-01 13:42:13
Autor: PaPi
odtwarzacz DVD do auta
Rozmowa na ciekawe tematy jest na pewno bardziej rozwijaj膮ca ni偶 bierne
gapienie si臋 w ekran.

Ile porozmawiasz na ciekawe tematy z poltorarocznym dzieckiem zakutym w fotelik ?
Moja corka pomimo bez przerwy zabawiania przez zone, spiewania piosenek itp. po 1 godzinie w foteliku (bez snu) zaczyna wyc.
Niewiele pomaga przerwa
Uwielbiam takich teoretykow...

Data: 2011-03-01 13:51:43
Autor: Cavallino
odtwarzacz DVD do auta
U偶ytkownik "PaPi" <1@2.3> napisa艂 w wiadomo艣ci news:

Moja corka pomimo bez przerwy zabawiania przez zone, spiewania piosenek itp. po 1 godzinie w foteliku (bez snu) zaczyna wyc.

Tylko wsp贸艂czu膰.
Na szcz臋艣cie nie wszystkie dzieci s膮 takie, cz臋艣膰 w aucie zachowuje si臋 lepiej ni偶 poza nim (np. zasypia).

Data: 2011-03-01 14:23:13
Autor: PaPi
odtwarzacz DVD do auta
[...]

Szczerze, moja corka nie jest zadnym wyjatkiem. Dzieci znajomych w aucie czesto zachowuja sie gorzej dodatkowo z wymiotami itp. zachowaniem.
Co do spania ok- tylko ile dziecko moze spac w dzien ? Dwie godziny ? To maks...
Jedynie zdziwieni sa znajomi, ktorzy z rocznym synkiem pojechali do Bulgarii. I dojechali. Tyle tylko, ze oni nie uzywaja fotelika...
No ale to policjanci.

Data: 2011-03-01 14:41:56
Autor: Cavallino
odtwarzacz DVD do auta
U偶ytkownik "PaPi" <1@2.3> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4d6cf302$1news.home.net.pl...
[...]

To idzie leczy膰.
Z wyciem pewnie gorzej.

Co do spania ok- tylko ile dziecko moze spac w dzien ? Dwie godziny ? To maks...

M贸j syn mo偶e tak z 90% czasu podr贸偶y.
Nawet kilkudniowej.
Czym starszy, tym wi臋cej 艣pi.
A 偶adne z moich dzieci nigdy nie uprawia艂o wrzask贸w w samochodzie.

Data: 2011-03-01 14:47:02
Autor: CeSaR
odtwarzacz DVD do auta
A 縜dne z moich dzieci nigdy nie uprawia硂 wrzask體 w samochodzie.

Mo縠 ich splonkowa砮 i nie wiesz o czym do ciebie m體i?

Data: 2011-03-01 14:48:57
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Tue, 01 Mar 2011 14:23:13 +0100,  PaPi wrote:
Co do spania ok- tylko ile dziecko moze spac w dzien ? Dwie godziny ? To maks...

Zalezy od stopnia zmeczenia, jak w dodatku nudno, to i dluzej pospi
:-)

Jedynie zdziwieni sa znajomi, ktorzy z rocznym synkiem pojechali do Bulgarii. I dojechali. Tyle tylko, ze oni nie uzywaja fotelika...
No ale to policjanci.

Nie wiem co w tym dziwnego - znajomy tez dojechal. I to jednym ciagiem, 24h za kolkiem, dzieci przetrzymaly - polowe
przespaly.

Nie zebym to zalecal, ale jak ktos wytrzymuje. Bo alternatywa - samolot czy Baltyk ? Bo chyba nie chcecie 4 dni jechac, 4 wracac i 6 na urlopie ? :-)

J.

Data: 2011-03-01 14:51:21
Autor: Cavallino
odtwarzacz DVD do auta
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:

Bo chyba nie chcecie 4 dni jechac, 4 wracac i 6 na urlopie ? :-)

Dlaczego nie?
Dla niekt髍ych piasek na plazy, to nie jedyna atrakcja na swiecie.

Data: 2011-03-01 15:16:26
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Tue, 1 Mar 2011 14:51:21 +0100,  Cavallino wrote:
[...]

Sniadanko sie przedluzy, pakowanie, wyjedziecie o 9-tej, jazda, obiad
... i atrakcje juz zamkniete. Tak to sie skonczy :-)

J.

Data: 2011-03-01 15:33:37
Autor: Cavallino
odtwarzacz DVD do auta
U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:oovpm6d16cfo71ua1c403pj01ovvsf789s4ax.com...
[...]

Ale jakie atrakcje latem zamykaj o 16 czy 17?

Data: 2011-03-01 15:20:59
Autor: PaPi
odtwarzacz DVD do auta
[...]

Nie wiem czy doczytales.
Oni NIE UZYWAJA fotelika dla dzieci.
Moje dziecko nienawidzi ograniczania pasami. Podobnie wyglada sprawa dzieci wiekszosci znajomych.
Jazda z dzieckiem nie w foteliku to czysta glupota. Nie poruszam sie tak z moja corka nawet do babci (dwie ulice dalej). Wyjazd kilka tysiecy km z dzieckiem bez fotelika to szczyt glupoty rodzicow.

Data: 2011-03-01 10:16:34
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
odtwarzacz DVD do auta
[...]

"Zapcha艂e艣 sobie g艂ow臋 jakimi艣 pierdo艂ami o 偶abach i teraz, _na_si艂臋_ pr贸bujesz zainteresowa膰 tym innych." ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc艂aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-03-01 13:53:00
Autor: CeSaR
odtwarzacz DVD do auta
Ja z regu硑 potrafi dzieciaki przegada a do ich zm阠zenia ;)

A tak z ciekawo禼i o o czym gadasz przez 10 godzin z dwuletnim dzieckiem?

Data: 2011-02-28 09:27:20
Autor:
odtwarzacz DVD do auta
pwz <pwz@onet.eu> napisa(a):
[Dla dociekliwych: chodzi o spacyfikowanie ;-) dwojga dzieci, kt贸re jad&#65533; w fotelikach, na d&#65533;ugich trasach. St&#65533;d pytanie o 2 wy&#65533;wietlacze.]

Pomo偶ecie?
pwz

Uzywam od trzech lat modelu LG, odtwarza DIVX - czasem takie filmy z ktorymi
Manta sobie nieradzi i inne stacjonarne modele), DVD z plyt oraz z dongla USB
(4 GB wiekszego nie mam). Krecony LCD mocowanie do zaglowka, ma przebiegu
ponand 20 tkm ;). Bez tego nawet zabicie kroliczka niepomaga ;).

tutaj link do podobnego

http://allegro.pl/dp450-przenosne-dvd-lg-najtaniej-bedzin-i1480571729.html

bateria dziala ponad 3,5 godzin, z USB ponad 5 ;). Podczas ogladania ze zrodel
pradu NIE LADUJE baterii, super sprawa ;) chcesz ladowac wylacz odtwarzacz,
bardzo zdrowe podejscie do trwalosci baterii.

Moj jest katowane niemilosiernie i dziala (puk puk odpukac), aha ma wyjscia na
sluchawki chyba nawet na dwie pary ;) Po jezdzie pakujesz w dedykowana torbe i masz w nosie ;)

Druga opcja to ktorys z modeli Philipsa (nie polecam bo padaja) ktory ma w
komplecie 2. LCD z mocowaniem, oraz SONY ale strasznie drogi, oba dzialaja na
zasadzie "all in wszedzie" ;).

Jedna uwaga, nie spotkalem sie niestety w tego typu firmowym sprzecie aby
odtwarzal VCD, jak masz dzieciarnie to i pewnie jakies plyty z gazet to
niestety trzeba przerabiac na mpg i zgrywac na dysk, ale w dobie DVD i DiVX, VCD powino byc juz wycofane ;).

PS. nie wiem jaki masz pojazd, ale umiejscowienie LCD pomiedzy fotelami,
blokuje Ci dostep do tylnych fotelikow, w razie odpukac czegos. Njazdrowsze
jest na zaglowki lub "w" ale to gadzet, chyba ze non-stop siediz w aucie Twoj
szofer ;) i pilnuje.

pozdr

Data: 2011-02-28 10:56:51
Autor: MW
odtwarzacz DVD do auta
U縴tkownik <bluedadun@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa w wiadomo禼i news:ikfppo$jk6$1inews.gazeta.pl...
pwz <pwz@onet.eu> napisa(a):
[...]

Umieszczenie netbooka mi阣zy fotelami w moim aucie sprawi硂, 縠 dzieci przycich硑, ale na jakie 15-20 minut, potem byo tylko wymiotowanie ;-(
Teraz w planie sa zag丑wki, jednostka centralna ju zamontowana ;-)

MW

Data: 2011-02-28 11:32:39
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Mon, 28 Feb 2011 10:56:51 +0100,  MW wrote:
Umieszczenie netbooka mi阣zy fotelami w moim aucie sprawi硂, 縠 dzieci przycich硑, ale na jakie 15-20 minut, potem byo tylko wymiotowanie ;-(
Teraz w planie sa zag丑wki, jednostka centralna ju zamontowana ;-)

A to cos pomoze ? J.

Data: 2011-02-28 11:57:02
Autor: Papkin
odtwarzacz DVD do auta

A to cos pomoze ?

Trudno powiedziec ale chyba nic... trzeba faszerowac av|wiomarinem jak nic.

Z doswiadczenia powiem ze choroba lokomocyjna istnieje nawet u "starego konia" ale w duzo mniejszym nasileniu i jedynie gdy jestem pasazerem. Za kierownica nigdy sie to nie pojawilo, mozg skupiony jest na prowadzeniu a nie jakis fanaberiach... czysta psychika tym zawiaduje!

Data: 2011-02-28 12:02:29
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Mon, 28 Feb 2011 11:57:02 +0100,  Papkin wrote:
[...]

Ogolnie wiadomo ze powstaje gdy sie mozgowi rozne bodzce nie zgadzaja.
poki widzimy ze droga w lewo i czujemy ze w lewo to jest dobrze,
gorzej jak czujemy a nie widzimy.

No ale jesli dzieci z tylu, z ograniczona widocznoscia, wymiotuja
dopiero po zapodaniu im netbooka, to moze jest to bardziej
skomplikowane.

J.

Data: 2011-02-28 12:08:21
Autor: MW
odtwarzacz DVD do auta
U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:bdumm6t1bnrgef6a5kirfhane5bs30pm524ax.com...
[...]

Pomo縠, bo montowa砮m go (netbooka) tymczasowo do zag丑wka i nie by硂 problemu. Po prostu, problem pojawia si kiedy patrz w d蟪, kiedy za obraz jest na wysoko禼i oczu, znika. Mo縧iwe te, 縠 kiedy k眛em oka widz przesuwaj眂y si krajobraz, zjawisko nie wyst阷uje.
Dodam, 縠 dzieci bez problemu przeje縟縜j trasy po 700 km (oczywi禼ie z przerwami) i nigdy nie wymiotowa硑 w innych okoliczno禼iach (samochodowych).

MW

Data: 2011-02-28 14:09:19
Autor: Agent
odtwarzacz DVD do auta

[...]

Ja si zastanawia砮m czy nie kupic zamiast tego najta駍zego netbooka za ok 800 z. Bateria wytrzyma w nim pewnie te co najmniej 4 godziny a i funkcjonalnosc znacznie wi阫sza ni tylko DVD. Do tego ekaran 10" wzywy. a nie 7"

Data: 2011-02-28 14:01:44
Autor:
odtwarzacz DVD do auta
Agent <wprzyjemski@onet.ue> napisa(a):
[...]

Jasne, wiekszy twardy dysk, USB, a gdzie czytaczka do plyt? zasilacz do auta
;) 12/24V tez tak myslalem, mam osobnego lapka 15" i sluzy mi do czego innego,
LCD 7" w kombi klasy sredniej daje rade, nie jest za maly nie jest za duzy.
niedajmy sie zwariowac moze jeszcze PS3... TV i wyrosnie nam nastepne pokolnie
dzieic NEO chce tego uniknac ;). Jak podczas 17 godzine podrozy obejzy 2 czy 3
filmy, z czego przespi 60% nic sie niestanie ;)

moje obsluguja kompa ale w mocno ograniczonym zakresie, a taki DVD to tylko
DVD ;), niewiesza sie, ma pilota ktorym obsluguje wszystko nie odrywajac
wzroku od drogi ;) same plusy

mozna isc droga "odpicuj mi bryke" i wsadzic za tylne siedzenia LCD 37"
wysuwany z pod podlogi ;) hehehhee

dochodzi jeszcze klopot z montazem takie lapka? jak na kolanach? do zaglowka?
w sufit ale w kombi raczej chory pomysl

pozdr

Data: 2011-03-01 09:47:23
Autor: Agent
odtwarzacz DVD do auta

U縴tkownik <bluedadun@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa w wiadomo禼i news:ikg9s8$mtn$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nap阣 DVD to kwestia gustu. Ja akurat 90% film體 mam na dysku. Poza tym co za problem zgrac przed podr罂 2-3 filmy na dysk. Zasilacz to tak samo potrzebny jak do Twojego DVD kt髍e trzyma przez 3,5 h. Netbook niekiedy nawet d硊縠j.

moje obsluguja kompa ale w mocno ograniczonym zakresie, a taki DVD to tylko
DVD ;), niewiesza sie, ma pilota ktorym obsluguje wszystko nie odrywajac
wzroku od drogi ;) same plusy

Z tym wieszaniem to chyba juz min瓿y czasy Windows 98 kt髍y si wiesza.

mozna isc droga "odpicuj mi bryke" i wsadzic za tylne siedzenia LCD 37"
wysuwany z pod podlogi ;) hehehhee

To chyba do VANa

dochodzi jeszcze klopot z montazem takie lapka? jak na kolanach? do zaglowka?
w sufit ale w kombi raczej chory pomysl

Monta netbooka tak samo prosty albo jak kto woli k硂potliwy jak przeno秐ego DVD bo i wymiary podobne.

Data: 2011-03-01 09:35:02
Autor:
odtwarzacz DVD do auta
Agent <wprzyjemski@onet.ue> napisa(a):  wielkie ciach

racja vista, ani W7 sie nie wieszaja tak czesto jak XP, ale bardzij mi
chodzilo o obsluche w nietypowych sytuacjach przez 3 czy nawet 6-latka jak cos
sie tam zamknie, otworzy wylaczy... itd

co do mocownaia tu bym sie spieral w tych odtwarzaczach przewaznie jest to w
komplecie, przegubowe, przemyslane i dopasowane do sztyc na zaglowki.

dodatkowo mozna obrocic ekran i zamknac odtw. LCD-kiem do gory, malo ktory
lapek to ma w tej cenie.

uwazam, iz dla mnie DVD mobilno-przewozne jest lepszym wyjscie, i nie tylko
dla mnie, wez wytlumacz 3 czy 5-latkowi jak ma wlaczyc dziwek, albo co gorsza
jakies inne dla Ciebie bardzo znajome i oczywiste funkcje ;) jadac 140 km/h ;)
rzad przed nimi ;)

Wybieram rozwiazania prostrze i sprawdzone ;) dla mnie, z laptopem (filmy,
gry) tez przejzdzilismy i mimo swej wiekszej uniwersalnosci czasem marzylismy
o DVD ;)

ale wybor nalezy jak zwykle do wyborcy ;) i na nic moje doswiadczenie

pzdr

Data: 2011-03-01 11:34:59
Autor: Agent
odtwarzacz DVD do auta

U縴tkownik <bluedadun@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa w wiadomo禼i news:ikiek6$g54$1inews.gazeta.pl...
[...]

痮na jedzie z t硊 wi阠 nie ma problemu. Ja tylko jade.

[...]

To niew眛pliwie jakas zaleta jest. Ale dzieci szybko rosn i funcje PC te sa przydatne. Mo縠 nie w aucie ale taki ma硑 PC te przyda sie w domu lub podr髗y dla doros硑ch. S gry dla 3-4 latk體 kt髍e nie nawet czego ucz.

[...]

Akurat dla mnie to nie by砨y du縴 problem bo mam narazie 1 dziecko i 縪na jedzie tez z ty硊 i mo縠 cos prze潮czyc jak jest potrzeba.

Data: 2011-03-01 14:54:30
Autor:
odtwarzacz DVD do auta
Agent <wprzyjemski@onet.ue> napisa(a):
Akurat dla mnie to nie by砨y du縴 problem bo mam narazie 1 dziecko i 縪na jedzie tez z ty硊 i mo縠 cos prze潮czyc jak jest potrzeba.

fajno ja mam dwoch i zona sie nie miesci z tylu, a lapka tez biore ;)... no
dobra spytaj sie czego nie biore hahahaha na taki urlop w CRO :) a gdybym mial wieksze auto to bym bral jeszcz wiecej, co do wieku
dzieciakow... moj starszy juz obskakuje PSP ;) w GT smiga jak stary ;)... choc
na N黵burgring'u mam zawsze 1st place tylko wiek nie ten i kciuki maja zakwasy
;) ale to tez raczej prosta obsluga... i w razie czego poda zonie

my wybrlalismy taki odtwarzacz bo jezdzilismy z laptopem, jak pisalem lapka
tez zabieramy, PSP ;) ipada, iphona kurcze, swiat zmierza w zlym kierunku

za mojej mlodosci, a bylo to juz kilka ladnych dekad wstecz ;)... do Stegny
bralem 3 ksiazki, master mind czy cos takiego, szachy/warcaby i bylo co robic
przez 2 tygodnie

no ale konsumcjonizm jest straszny.. chom moje dziciaki sa uczone "mniej to
wiecej"... ale jakims trafem wszelakie gadzety mam za przyslowiowe 1 PLN.
Dlatego mam, inaczej puszczal bym im Bajki Grajki czyli audiobuki z CD :) pozdr

Data: 2011-03-01 10:42:51
Autor: PaPi
odtwarzacz DVD do auta
Monta netbooka tak samo prosty albo jak kto woli k硂potliwy jak
przeno秐ego DVD bo i wymiary podobne.

Gdzie mozna kupic do notebooka taki system montazowy :

http://www.mistral-rtv.pl/images/28b79e240e7f4cadc6a226fe4c8db449.jpg

Data: 2011-03-01 11:37:53
Autor: Agent
odtwarzacz DVD do auta

U縴tkownik "PaPi" <1@2.3> napisa w wiadomo禼i news:4d6cbf5c$1news.home.net.pl...
[...]

A musi by dok砤dnie taki sam? Dla mnie wazne aby ca硂禼 si trzyma砤. A jakie rozwi眤anie mocuj眂e ma硑 netbook napewno znajde albo jak nie to zaadoptuj od czego innego.

Data: 2011-03-01 13:43:33
Autor: PaPi
odtwarzacz DVD do auta
[...]

Takie samo nie.
Wystarczy ze bedzie stabilne, trwale i umozliwialo zmiane kata zawieszenia. Masz cos moze takiego na oku ?

Data: 2011-02-28 17:37:11
Autor: Kuba \(aka cita\)
odtwarzacz DVD do auta

U偶ytkownik "pwz" <pwz@onet.eu> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ikffel$4r9$1news.onet.pl...
[...]

w ASO BMW dost臋pne s膮 DVD Tablet za ok 1400z艂
Dwa monitory, montowane na pr臋tach zag艂贸wk贸w.
Odtwarza p艂yty DVD, karty CD, wej艣cie USB, 艂atwy monta偶, bardzo 艂atwe do wyj臋cia z samocodu, jak nie s膮 potrzebne.

Monta偶 uniwersalny do wszystkich samochod贸w, kt贸re maj膮 zag艂贸wki na pr臋tach.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-02-28 18:06:02
Autor: glang
odtwarzacz DVD do auta
[...]

to samo manty kupisz za 500 :)
pzdr
GL

Data: 2011-03-01 09:49:04
Autor: Agent
odtwarzacz DVD do auta

[...]

Wczoraj w gazetce TESCO widzia艂em zestaw DVD Twin albo co艣 podobnie to nazwali.. W opisie by艂o napisane 偶e mozna odtwarzac film na dw贸ch monitorkach 7" jednoczesnie. Cena za ca艂o艣膰 319 z艂.

Data: 2011-03-09 22:53:28
Autor: V-Tec
odtwarzacz DVD do auta
[...]

Dla dwojga dzieci IMO tylko 2 ekrany. We藕 taki zestaw, kt贸ry ma wej艣cie USB - zawsze to zwi臋ksza funkcjonalno艣膰. IMO powinien te偶 mie膰 koniecznie wyj艣cia na s艂uchawki (2 niezale偶ne). Dzieciaki wyposa偶yli艣my w nie od razu i nie musimy s艂ucha膰 odg艂os贸w z bajek. My mamy jaki艣 model Lenco - jak na razie daje rad臋, ale mamy go od zaledwie roku i w zasadzie wiele nie by艂 u偶ywany (2 d艂ugie trasy). Jest to jednostka "g艂贸wna" z odtwarzaczem DVD i drugi - sam ekran.

--
pozdrawiam,
W.

odtwarzacz DVD do auta