odtwarzacz DVD do auta

Data: 2011-02-28 09:10:45
Autor: Andrzej 艁awa
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 28.02.2011 07:30, pwz pisze:

[Dla dociekliwych: chodzi o spacyfikowanie ;-) dwojga dzieci, kt贸re jad膮
w fotelikach, na d艂ugich trasach. St膮d pytanie o 2 wy艣wietlacze.]

Wg. instrukcji dla kierowc贸w autobus贸w szkolnych nale偶y wyj膮膰 ze schowka
kr贸liczka i rewolwer i zagrozi膰 zastrzeleniem kr贸liczka, jak si臋 nie
zamkn膮 ;->

A powa偶niej (aczkolwiek OT): sugeruj臋 pomy艣le膰 nad innymi strategiami
wychowawczymi, gdy偶 takie rozwi膮zania zast臋pcze mog膮 si臋 odbi膰
wychowawcz膮 czkawk膮 w p贸藕niejszym wieku.

Za艣 co do kwestii technicznych: chcesz to montowa膰 sam, czy odda膰 to w
r臋ce fachowc贸w? No i co to za samoch贸d? Bo np. do ma艂ego fiata lub
innego pojazdu z podobn膮... akustyk膮 ;) to chyba tylko co艣 z super
wyt艂umionymi s艂uchawkami, bo inaczej nic nie b臋dzie s艂ycha膰 ;->

Data: 2011-02-28 09:35:34
Autor: PeJot
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-02-28 09:10, Andrzej 艁awa pisze:

A powa偶niej (aczkolwiek OT): sugeruj臋 pomy艣le膰 nad innymi strategiami
wychowawczymi, gdy偶 takie rozwi膮zania zast臋pcze mog膮 si臋 odbi膰
wychowawcz膮 czkawk膮 w p贸藕niejszym wieku.

Kilka lat temu my艣la艂em nad takim odtwarzaczem, ale jako艣 udaje mi si臋 wozi膰 dzieciaki ( 8 i 12 lat ) bez takich wynalazk贸w. Po prostu cz臋艣ciej si臋 zatrzymujemy w ciekawych miejscach, a za rozrywk臋 spokojnie starczaj膮 im ksi膮偶ki, kolorowanki, ew. mp3. Ale to takie staro艣wieckie :>

--
P. Jankisz
"Dop贸ki nie skorzysta艂em z Internetu, nie wiedzia艂em, 偶e na 艣wiecie jest

Data: 2011-02-28 10:04:53
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Mon, 28 Feb 2011 09:35:34 +0100,  PeJot wrote:
Kilka lat temu my秎a砮m nad takim odtwarzaczem, ale jako udaje mi si wozi dzieciaki ( 8 i 12 lat ) bez takich wynalazk體. Po prostu cz甓ciej si zatrzymujemy w ciekawych miejscach,

Strasznie sie podroz wydluza :-)

a za rozrywk spokojnie starczaj im ksi笨ki,

kiepsko sie czyta w samochodzie na polskich drogach
kolorowanki,

A jeszcze gorzej koloruje. Niech zgadnie - 8 lat to dziewczynka ? Bo gdzie by tam takiemu chlopakowi sie chcialo w kolorowanki bawic.

J.

Data: 2011-02-28 10:21:54
Autor: PeJot
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-02-28 10:04, J.F. pisze:
[...]

Bez przesady. Kierownik te偶 musi odpocz膮膰.

kolorowanki,

A jeszcze gorzej koloruje.
Niech zgadnie - 8 lat to dziewczynka ?

Tak.

Bo gdzie by tam takiemu chlopakowi sie chcialo w kolorowanki bawic.

To by艣 si臋 zdziwi艂. Kwestia tematyki - laski w tuningowanych furach czyni膮 cuda :)

Data: 2011-02-28 16:51:00
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Mon, 28 Feb 2011 10:21:54 +0100,  PeJot wrote:
[...]

Bez przesady. Kierownik te musi odpocz辨.

Ale co dwie godzinki przerwa na godzinke, to ile sie jedzie nad morze
?
Bo gdzie by tam takiemu chlopakowi sie chcialo w kolorowanki bawic.
To by si zdziwi. Kwestia tematyki - laski w tuningowanych furach czyni cuda :)

Ooops, takich kolorowanek nie znalem :-)

J.

Data: 2011-02-28 19:54:23
Autor: PeJot
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-02-28 16:51, J.F. pisze:

Strasznie sie podroz wydluza :-)

Bez przesady. Kierownik te musi odpocz辨.

Ale co dwie godzinki przerwa na godzinke, to ile sie jedzie nad morze

W zesz硑m roku by硂 tak: wyjazd Rzesz體 ok. 5am, DC opu禼ili秏y ok. 10; zaliczona *pierwsza* przerwa, McDonald na wylocie DK7. Po drodze obiad pod Ostr骴. Cel: Gda駍k Sobieszewo ok. 15.  Nawet m硂dym baterii do mp3 nie brak硂.

--
P. Jankisz
"Dop髃i nie skorzysta砮m z Internetu, nie wiedzia砮m, 縠 na 秝iecie jest

Data: 2011-02-28 21:46:40
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Mon, 28 Feb 2011 19:54:23 +0100,  PeJot wrote:
[...]

No tak, ale mialo byc zatrzymywanie w ciekawych miejscach, a tu widze
ze niebozeta wytrzymaly najpierw 5h, a potem jeszcze ze 2*2h i z
ciekawych rzeczy zobaczyly MakKwaka :-)

J.

Data: 2011-02-28 23:34:07
Autor: LEPEK
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-02-28 21:46, J.F. pisze:

z ciekawych rzeczy zobaczyly MakKwaka :-)

:D
....ale teoretyczne za硂縠nia by硑 szlachetne :)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda駍ki
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2011-03-01 07:04:44
Autor: PeJot
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-02-28 21:46, J.F. pisze:

No tak, ale mialo byc zatrzymywanie w ciekawych miejscach, a tu widze
ze niebozeta wytrzymaly najpierw 5h

Spa艂y sobie.

, a potem jeszcze ze 2*2h i z
ciekawych rzeczy zobaczyly MakKwaka :-)

No i jeszcze przenosiny bunkra pod Niedzic膮.

http://nidzica.wm.pl/24087,Kilka-centymetrow-na-minute-Przenosza-bunkier.html

Data: 2011-02-28 10:13:24
Autor: LEPEK
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-02-28 09:10, Andrzej 艁awa pisze:

A powa偶niej (aczkolwiek OT): sugeruj臋 pomy艣le膰 nad innymi strategiami
wychowawczymi, gdy偶 takie rozwi膮zania zast臋pcze mog膮 si臋 odbi膰
wychowawcz膮 czkawk膮 w p贸藕niejszym wieku.

No pewnie - nie korzystajmy z nowoczesnych rozwi膮za艅, bo... to si臋 藕le sko艅czy (czym konkretnie?).
Dzieci w samochodzie podczas d艂u偶szej podr贸偶y si臋 nudz膮. Warto im umili膰 ten czas dla obop贸lnej korzy艣ci, zamiast wzbrania膰 si臋 w imi臋 bli偶ej nieokre艣lonych konsekwencji.
Id膮c twoim tokiem my艣lenia dzieci powinny wstawa膰 i k艂a艣膰 si臋 spa膰 zgodnie z rytmem s艂o艅ca, je藕dzi膰 co najwy偶ej na rowerze, liczy膰 na palcach i wysy艂a膰 listy jedynie tradycyjn膮 poczt膮. 艢wiat si臋 zmienia i IMO nie wolno dzieci od tego izolowa膰, bo TO dopiero si臋 im odbije - konieczno艣膰 nadrabiania zaleg艂o艣ci technologicznych, wykluczenie r贸wie艣nicze, itp.

A co do moich do艣wiadcze艅: jeden wy艣wietlacz s艂abo zdaje egzamin - ci臋偶ko zamontowa膰 stabilnie w rozs膮dnym miejscu. Dla tego minimum odtwarzacz z wy艣wietlaczem + drugi wy艣wietlacz. A poza tym ze wzgl臋du na r贸偶nice wieku, p艂ci, charakteru i wrodzon膮 niech臋膰 do zdania rodze艅stwa - je艣li bud偶et pozwala, to dwa zupe艂nie autonomiczne urz膮dzenia.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski

Data: 2011-02-28 11:12:06
Autor: Andrzej 艁awa
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 28.02.2011 10:13, LEPEK pisze:

[...]

A co ma do tego nowoczesno艣膰 lub archaiczno艣膰?

Dzieci w samochodzie podczas d艂u偶szej podr贸偶y si臋 nudz膮. Warto im umili膰
ten czas dla obop贸lnej korzy艣ci, zamiast wzbrania膰 si臋 w imi臋 bli偶ej
nieokre艣lonych konsekwencji.

Tak, ale konstruktywnie i wychowawczo - a nie poprzez zaj臋cie uwagi
jakim艣 odm贸偶d偶aczem.

Id膮c twoim tokiem my艣lenia dzieci powinny wstawa膰 i k艂a艣膰 si臋 spa膰
zgodnie z rytmem s艂o艅ca, je藕dzi膰 co najwy偶ej na rowerze, liczy膰 na

Nawet si臋 nie wysilaj zgadywa膰, jaki jest m贸j tok my艣lenia - za g艂upi na
to jeste艣, skoro imputujesz mi powy偶sze brednie.

Data: 2011-02-28 11:31:05
Autor: LEPEK
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-02-28 11:12, Andrzej 艁awa pisze:

Tak, ale konstruktywnie i wychowawczo - a nie poprzez zaj臋cie uwagi
jakim艣 odm贸偶d偶aczem.

Czy ka偶dy film, bajka, gra - jest odm贸偶d偶aj膮ca?

[...]

No, to skoro ty taki m膮dry jeste艣 (wida膰 po s艂ownictwie) w por贸wnaniu do mnie, to mnie o艣wie膰 prosz臋 - jakie to negatywne skutki dla rozwoju cz艂owieka wi膮偶膮 si臋 z ogl膮daniem film贸w, czy graniem w gry na konsoli w m艂odym wieku?
I prosz臋 - nie wykr臋caj si臋 w stylu "nie chce mi si臋", "sam sobie poszukaj", "nie mam czasu na g艂upoty", "najpierw odpowiedz mi na pytanie [...]", bo ja pytam jak najbardziej powa偶nie, a nie z ch臋ci k艂贸tni. Oczywi艣cie masz w temacie do艣wiadczenie, jak zak艂adam.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski

Data: 2011-02-28 11:54:52
Autor: Andrzej 艁awa
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 28.02.2011 11:31, LEPEK pisze:

Tak, ale konstruktywnie i wychowawczo - a nie poprzez zaj臋cie uwagi
jakim艣 odm贸偶d偶aczem.

Czy ka偶dy film, bajka, gra - jest odm贸偶d偶aj膮ca?

No to zaproponuj co艣 konstruktywnego i rozwijaj膮cego, co jednocze艣nie
nadaje si臋 do ogl膮dania podczas jazdy samochodem...

[...]

Ja nie pisa艂em, 偶e ogl膮danie film贸w czy granie jest samo w sobie
szkodliwe. Ja pisa艂em, 偶e szkodliwe jest wykorzystywanie tych 艣rodk贸w
technicznych jako uniwersalnego 艣rodka na zaj臋cie dzieciom czasu i
uwagi. I to ZAMIAST w艂a艣ciwego wychowania i rozwoju kreatywno艣ci, kt贸re
zdrowo rozwijaj膮cym si臋 dzieciom wystarczy艂yby do samodzielnego
znalezienia zaj臋cia na czas podr贸偶y.

A ty zachwalasz 艣rodek zast臋pczy, b臋d膮cy z regu艂y wy艂膮cznie biernym i w
du偶ej mierze tandetnym zapychaczem zmys艂贸w.

Data: 2011-02-28 12:15:25
Autor: LEPEK
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-02-28 11:54, Andrzej 艁awa pisze:
[...]

Cho膰by tetris - zr臋czno艣膰, wyobra藕nia, przewidywanie.
Z bajek - przeciwie艅stwa 'bakugan贸w', czyli historie interesuj膮ce i z mora艂em (cho膰by i Shrek). Nie twierdz臋, 偶e s膮 to rzeczy konstruktywne, wybitnie edukacyjne i rozwijaj膮ce, ale na pewno nie odm贸偶d偶aj膮ce. Chodzi wszak o zaj臋cie czasu podczas d艂ugiej podr贸偶y. Swoj膮 drog膮 ciekaw jestem twoich pomys艂贸w na - powiedzmy - 12h jazdy autostradami. Akurat bajka na DVD daje odpocz膮膰 rodzicom i jednocze艣nie zabawia dzieci (NIE bajki przez 12h).

[...]

Rozumiem, 偶e ty od momentu, gdy twoje pociechy otworz膮 oczy do zapadni臋cia w sen nic innego nie robisz, tylko wychowujesz, edukujesz i rozwijasz ;) Szczeg贸lnie, gdy jedziecie ca艂y dzie艅 samochodem...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski

Data: 2011-02-28 15:05:00
Autor: flower
odtwarzacz DVD do auta
U偶ytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net> napisa艂 w wiadomo艣ci

> [...]

twoich pomys艂贸w na - powiedzmy - 12h jazdy autostradami. Akurat bajka na
DVD daje odpocz膮膰 rodzicom i jednocze艣nie zabawia dzieci (NIE bajki

M贸j znajomy - ale ma sporo starsze dzieci - umila sobie podr贸偶 graj膮c w
jakie艣 gry towarzyskie. Dla dzieci na jaki艣 czas mog艂oby starczy膰 np. to:
http://www.gryplanszowe.pl/index.php?d=szczegoly&tw=96

P.S. Mia艂em tylko jedn膮 por贸wnywaln膮 jazd臋 samochodem, 9 godzin z Wwy nad
nasze morze pomi臋dzy maruderami. Dzieci mia艂y wtedy 2 i 6 lat, i znios艂y to
bez zaj膮knienia, ale d艂u偶ej to nie wiem czy by jeszcze wytrzyma艂y.

--
"呕a艂uj za dowcipy, synu!"
   Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

Data: 2011-02-28 18:09:08
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Mon, 28 Feb 2011 15:05:00 +0100,  flower wrote:
M骿 znajomy - ale ma sporo starsze dzieci - umila sobie podr罂 graj眂 w
jakie gry towarzyskie. Dla dzieci na jaki czas mog硂by starczy np. to:
http://www.gryplanszowe.pl/index.php?d=szczegoly&tw=96

Planszowa do samochodu ? Odkad wprowadzili foteliki to niemozliwe w
ogole, a na naszych drogach to nie wiem czy i szachy magnetyczne
wystarcza.

P.S. Mia砮m tylko jedn por體nywaln jazd samochodem, 9 godzin z Wwy nad
nasze morze pomi阣zy maruderami. Dzieci mia硑 wtedy 2 i 6 lat, i znios硑 to
bez zaj眐nienia, ale d硊縠j to nie wiem czy by jeszcze wytrzyma硑.

2 letnie pooglada, pospi i przetrzyma. Starszemu mozna mape wreczyc i
niech patrzy .. ale jak zobaczy gdzie sie droga konczy to bedzie
jeszcze gorzej :-)

J.

Data: 2011-03-01 10:14:20
Autor: flower
odtwarzacz DVD do auta
U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i
> [...]

Planszowa do samochodu ? Odkad wprowadzili foteliki to niemozliwe w
ogole, a na naszych drogach to nie wiem czy i szachy magnetyczne

A sk眃 wiesz 縠 to planszowa? Z nazwy linku? Jak tak, to ja przepraszam.

--
"痑硊j za dowcipy, synu!"
   Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

Data: 2011-03-01 10:46:42
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Tue, 1 Mar 2011 10:14:20 +0100,  flower wrote:
> [...]

wystarcza.

A sk眃 wiesz 縠 to planszowa? Z nazwy linku? Jak tak, to ja przepraszam.

Ale takze z "mozesz przesunac swojego raczka o jedno pole do przodu".

fakt - w spisie nie ma zadnej planszy.

J.

Data: 2011-03-01 11:04:29
Autor: flower
odtwarzacz DVD do auta
> [...]
>
>A sk眃 wiesz 縠 to planszowa? Z nazwy linku? Jak tak, to ja przepraszam.

Ale takze z "mozesz przesunac swojego raczka o jedno pole do przodu".

OK, w porz眃ku.
W ka縟ym razie co w tym stylu, ale bez planszy :-)

--
"痑硊j za dowcipy, synu!"
   Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

Data: 2011-03-01 10:02:53
Autor: Andrzej 艁awa
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 28.02.2011 12:15, LEPEK pisze:

No to zaproponuj co艣 konstruktywnego i rozwijaj膮cego, co jednocze艣nie
nadaje si臋 do ogl膮dania podczas jazdy samochodem...

Cho膰by tetris - zr臋czno艣膰, wyobra藕nia, przewidywanie.

To chyba nie na polskich drogach ;) Na polskich drogach to b臋dzie tylko
藕r贸d艂o frustracji, bo przy tych nier贸wno艣ciach to ci臋偶ko b臋dzie skupi膰
wzrok.

[...]

"Za moich czas贸w" zawsze sprawdza艂a si臋 rozmowa. I 艣ledzenie mapy.

twoich pomys艂贸w na - powiedzmy - 12h jazdy autostradami. Akurat bajka na
DVD daje odpocz膮膰 rodzicom i jednocze艣nie zabawia dzieci (NIE bajki
przez 12h).

Dzie艅 z 12h autostradami jednym ci膮giem to w og贸le jaka艣 patologia. To
mo偶e dobre dla przedstawicieli handlowych, ale nie dla dzieci.

[ciach]

[...]

No, to by艂oby raczej wskazane, nie uwa偶asz?

Data: 2011-03-01 10:24:14
Autor: LEPEK
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-03-01 10:02, Andrzej 艁awa pisze:

To chyba nie na polskich drogach ;) Na polskich drogach to b臋dzie tylko
藕r贸d艂o frustracji, bo przy tych nier贸wno艣ciach to ci臋偶ko b臋dzie skupi膰
wzrok.

Mam wra偶enie, 偶e jeste艣 cokolwiek odklejony od rzeczywisto艣ci. Trzymany w r臋kach telefon mo偶na spokojnie obs艂ugiwa膰 nawet podczas przejazdu przez polskie miasta.

"Za moich czas贸w" zawsze sprawdza艂a si臋 rozmowa. I 艣ledzenie mapy.

Bo taka by艂a konieczno艣膰 - nie by艂o gierek, PSP, DVD, MP3, ani nawigacji - 艂膮czy艂o si臋 konieczne z po偶ytecznym.

Dzie艅 z 12h autostradami jednym ci膮giem to w og贸le jaka艣 patologia. To
mo偶e dobre dla przedstawicieli handlowych, ale nie dla dzieci.

Ja tam wol臋 4 dni w roku sp臋dzi膰 w podr贸偶y, 偶eby za偶ywa膰 wszelkich zalet Adriatyku, zamiast celowa膰 w pogod臋 w Ko艂obrzegu. A nie mam wagonu kasy na 2t wycieczk臋 lotnicz膮 + wypo偶yczenie samochodu.

No, to by艂oby raczej wskazane, nie uwa偶asz?

Czy aby na pewno? A gdzie miejsce na samodzielno艣膰 na przyk艂ad?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski

Data: 2011-03-01 09:39:00
Autor:
odtwarzacz DVD do auta
LEPEK <nobody@nowhere.net> napisa(a):
Ja tam wol&#65533; 4 dni w roku sp&#65533;dzi&#65533; w podr贸偶y, 偶eby za偶ywa&#65533; wszelkich zale
t Adriatyku, zamiast celowa&#65533; w pogod&#65533; w Ko&#65533;obrzegu. A nie mam wagonu kasy na 2t wycieczk&#65533; lotnicz&#65533; + wypo偶yczenie samochodu.

mam blizej bo z DC i obksakuje te trase jednego dnia 4.00-19.00 czasem 21.00 z
czestymi i dlugimi przerwami

ale nad nasze morze tez jezdze, bo ma ono swoje plusy ;) moje dzieciaki
uwielbiaja baltycki piasek ;), choc ten nad atlantykiem jest jeszcze
fajniejszy to szkoda mi 5 dni na pordoz tam ;)

pzdr

Data: 2011-03-01 10:39:21
Autor: PaPi
odtwarzacz DVD do auta
"Za moich czas贸w" zawsze sprawdza艂a si臋 rozmowa. I 艣ledzenie mapy.

I poltoraroczne czy dwuletnie dziecko "sledzilo" mape ?

[...]

Ile dni jedziesz z dziecmi na tygodniowy urlop we Wloszech ?
Bo dla mnie dwudniowa droga w jedna strone czyli 4-dni w obie to jakby nie bylo polowa urlopu w podrozy.

[...]

OK. Doceniam Twoj wklad. Zaproponuj zatem cos do zabawy dla poltorarocznego dziecka unieruchomionego przez 6h w foteliku samochodowym.

Data: 2011-03-01 11:09:29
Autor: Andrzej 艁awa
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 01.03.2011 10:39, PaPi pisze:

[...]

Tygodniowy urlop to w og贸le jakie艣 nieporozumienie.

Data: 2011-03-01 13:12:28
Autor: PaPi
odtwarzacz DVD do auta
[...]

Jak pracownik dostalby u mnie dwutygodniowy urlop to znaczy ze de facto nie jest potrzebny...
No chyba ze urlop z telefonem oraz komputerem z dostepem do interenetu to dalej urlop.

Data: 2011-03-01 13:17:53
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Tue, 01 Mar 2011 13:12:28 +0100,  PaPi wrote:
Bo dla mnie dwudniowa droga w jedna strone czyli 4-dni w obie to jakby
nie bylo polowa urlopu w podrozy.
Tygodniowy urlop to w og髄e jakie nieporozumienie.

Jak pracownik dostalby u mnie dwutygodniowy urlop to znaczy ze de facto nie jest potrzebny...

A ty kodeks pracy znasz czy w Japonii mieszkasz ? 2-tyg urlop jest obowiazkiem pracownika, nie moze sie wymigac, bo
przyjdzie pipa i ukarze pracodawce.

No chyba ze urlop z telefonem oraz komputerem z dostepem do interenetu to dalej urlop.

Zalezy - sprawdzenie e-maila raz dziennie i przerzucenie go do innej
osoby osoby to nie jest jakies wielkie obciazenie.

J.

Data: 2011-03-01 13:45:24
Autor: PaPi
odtwarzacz DVD do auta
[...]

Tu nie chodzi o legalnosc dzialan ile o to czy taka osoba bedzie pierwsza w kolejce do rotacji czy nie.

[...]

Dla mnie urlop = smierc dla firmy.
Nie odpoczywam gdy musze chocby odpowiedziec na jednego maila czy zalatwic szczegoly projektu telefonicznie.

Data: 2011-03-01 13:56:08
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Tue, 01 Mar 2011 13:45:24 +0100,  PaPi wrote:
[...]

I nie ma odwaznych ? Z tego wniosek tylko jeden - inspekcji jeszcze nie mieliscie.

Kiedys przyjdzie, oberwiecie wtedy po premi i nauczycie sie wypoczywac
:-)

J.

Data: 2011-03-01 13:20:37
Autor: Cavallino
odtwarzacz DVD do auta
U偶ytkownik "PaPi" <1@2.3> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4d6ce26enews.home.net.pl...
[...]

Je艣li by Ci臋 dopad艂 PIP to szybko Ty by艣 by艂 niepotrzebny w tej firmie .........

Data: 2011-03-01 13:47:29
Autor: PaPi
odtwarzacz DVD do auta
[...]

Ale z czym ma dopadac mnie PiP ?
Jesli ktos chce dostac 2 tygodnie urlopu to je dostanie. Tyle tylko, ze przez te 2 tygodnie ktos inny musi wykonywac jego prace.
Przez tydzien mozna wstrzymac na budowie wiele rzeczy. Przez dwa, juz trudno albo i nie ma takiej mozliwosci.
Wiec jesli pracownik koniecznie chce dostac 2 tygodnie to pojdzie na taki urlop. Tyle tylko, ze to dowodzi nikla przydatnosc takiej osoby w firmie. Tym samym staje sie ona powoli pierwsza osoba do redukcji.

Data: 2011-03-01 13:52:42
Autor: Cavallino
odtwarzacz DVD do auta
U偶ytkownik "PaPi" <1@2.3> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4d6ceaa2$1news.home.net.pl...
[...]

Z tym, 偶e nie dajesz pracownikom dwutygodniowych urlop贸w, mimo 偶e masz taki obowi膮zek.

Data: 2011-03-01 14:30:57
Autor: LEPEK
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-03-01 13:47, PaPi pisze:

Ale z czym ma dopadac mnie PiP ?

Raz w roku ma pracownik by膰 ci臋giem 14 dni poza prac膮.

Jesli ktos chce dostac 2 tygodnie urlopu to je dostanie. Tyle tylko, ze
przez te 2 tygodnie ktos inny musi wykonywac jego prace.

Dok艂adnie tak.

Przez tydzien mozna wstrzymac na budowie wiele rzeczy. Przez dwa, juz
trudno albo i nie ma takiej mozliwosci.

I tu mi w艂a艣nie chodzi o organizacj臋 pracy i zgranie zespo艂u - jako艣 90% daje rad臋 tak sobie zorganizowa膰 prac臋 i przekaza膰 robot臋 innym przed wyjazdem, ludzie si臋 nawzajem uzupe艂niaj膮 i wspieraj膮 w momentach nawa艂u pracy, urlopu, zwolnienia itp.

Wiec jesli pracownik koniecznie chce dostac 2 tygodnie to pojdzie na
taki urlop. Tyle tylko, ze to dowodzi nikla przydatnosc takiej osoby w
firmie. Tym samym staje sie ona powoli pierwsza osoba do redukcji.

W takiej atmosferze to si臋 organizuje ob贸z, a nie miejsce pracy. To jest motywacja strachem, kt贸ra ma w wi臋kszo艣ci przypadk贸w z艂e skutki tak dla pracownika, jak i pracodawcy.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski

Data: 2011-03-01 14:40:13
Autor:
odtwarzacz DVD do auta
PaPi <1@2.3> napisa(a):
[...]

Z takim podejsciem zal mi Ciebie, "nikla przydatnosc"... najlepiej niech
kiraja 25 g/dobe i za 1/10 pensji ech

typowe polaczkowanie... po to jest podzial obowiazkow kazdy chce sie
zrelaksowac, i g. go powinno obchodzic czy ktos za niego odwala jego robote,
bo to dziala w dwie strony ja ide ktos kira za mnie, ale ktos tez sie
relaksuje i ja odwalam za niego robote tak to dziala - albo powinno dzialac
dobrze zorganizowana firma

nawet nie wiesz ile ludzie sa w stanie zrobic w dobrze zgranym zespole - 5-6
osob, 10 lat razem, a prawo do urlopu tylko w sezonie ogorkowym czyli
15.06-15.09 i naprawde kazdy usmiechniety i zrelaksowany z energia na caly
przyszly rok ;)

przynajmniej tam gdzie mialem okazje pracowac to funkcjonowalo i nikt nikogo
nie straszyl rotacja czy czyms takim jak nieprzydatnoscia, prawda jest taka,
nie da sie naciagnac skory kota na kark byka, sa ludzie do pomocy,
freelancerzy czy inni dochodzacy w mojej dzialce.

URLOP to swietosc czy to sie komus podoba czy nie.

dlatego jak to Twoja firma ot nie chcial bym w niej pracowac

bezrobocie strasznie wypacza polityk rozczeniowa niekorych szefoof ;(

budowa jest mi obca, sam wybudowalem tylko 2 domki i to male, moja branza
calkowicie inna, mysle ze bardziej nerwowa - bo to reklama, nikt nie poczeka z
drukiem magazynu czy czegs innego, a kasa taka ze sie czasem w pale nie miesci
ile moze kosztowac okladka do Vivy czy innego mozgojeb... a pomylic sie bardzo
latwo

a za zly druk sie placi i to idzie w wielkrotosc poborow, dlatego nie dajmy
sie zwariowac, sznujmy sie to i bedziemy szanowani wiem ze ciezko, ale widac
trzeba przeorganizowac firme, wprowadzic nowe zarzadzenia albo jego sposob nie
jestem alf w te budowalen klocki, bo widze po latach gdzie popelnilem blad i
co moglbym zmienic w sojej branzy

pzdr

Data: 2011-03-01 16:42:00
Autor: Jakub Witkowski
odtwarzacz DVD do auta
[...]

Ale to nie jest tak, 偶e "jak chce to dostanie".
Ma dosta膰 te dwa tygodnie i to pracodawca odpowiada za to, w艂膮cznie
z tym 偶e ma obowi膮zek dopilnowa膰 i wys艂a膰 si艂膮 je艣li sam nie poprosi...
Podobnie z wykorzystaniem zaleg艂ego urlopu do ko艅ca kwarta艂u roku nast臋pnego.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog膮 by膰 niepowa偶ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada膰 w cz臋艣ci

Data: 2011-03-01 13:22:58
Autor: LEPEK
[OT] odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-03-01 13:12, PaPi pisze:

Jak pracownik dostalby u mnie dwutygodniowy urlop to znaczy ze de facto
nie jest potrzebny...

Nie m贸wi膮c o tym, 偶e to nielegalne - kiepska organizacja, niezgrany zesp贸艂...

No chyba ze urlop z telefonem oraz komputerem z dostepem do interenetu
to dalej urlop.

Oczywi艣cie, 偶e nie - urlop jest wtedy, jak si臋 nie my艣li o pracy.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski

Data: 2011-03-01 13:48:57
Autor: PaPi
[OT] odtwarzacz DVD do auta
Jak pracownik dostalby u mnie dwutygodniowy urlop to znaczy ze de facto
nie jest potrzebny...

Nie m贸wi膮c o tym, 偶e to nielegalne - kiepska organizacja, niezgrany
zesp贸艂...

W naszej firmie nie ma przerostow zatrudnienia.
Co pomoze zgranie zespolu skoro fizycznie trzeba byc obecnym na budowie/naradzie/przetargu/w urzedzie ?
Przeciez jak nie ma pracownika to go nie ma. W tym czasie inna osoba robi swoj projekt.

No chyba ze urlop z telefonem oraz komputerem z dostepem do interenetu
to dalej urlop.

Oczywi艣cie, 偶e nie - urlop jest wtedy, jak si臋 nie my艣li o pracy.

Dokladnie tak.

Data: 2011-03-01 14:20:18
Autor: CeSaR
[OT] odtwarzacz DVD do auta
> [...]
Przeciez jak nie ma pracownika to go nie ma. W tym czasie inna osoba robi swoj projekt.

No to pogratulowa. Zobaczymy jak si zachowasz jak taka "niezast眕iona" osoba w kt髍ej niezastepowalnos w硂縴砮 ile kasy i czasu po硂縴 ci kwity na biurko i p骿dzie w piz... "Wyrotujesz" sobie szybciutko zast阷c na jej miejsce?
Wiadomo 縠 robot kto robi musi ale cz硂wiek to nie jest maszyna.

Data: 2011-03-01 10:50:11
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Tue, 01 Mar 2011 10:02:53 +0100,  Andrzej wa wrote:
twoich pomys丑w na - powiedzmy - 12h jazdy autostradami. Akurat bajka na
DVD daje odpocz辨 rodzicom i jednocze秐ie zabawia dzieci (NIE bajki
przez 12h).
Dzie z 12h autostradami jednym ci眊iem to w og髄e jaka patologia. To
mo縠 dobre dla przedstawicieli handlowych, ale nie dla dzieci.

No ale coz zrobic ? Pojechac nad Baltyk zamiast nad Adriatyk, poleciec
samolotem czy urzadzic sobie nocleg na Praterze ? J.

Data: 2011-03-01 11:08:19
Autor: Andrzej wa
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 01.03.2011 10:50, J.F. pisze:

[...]

Jasne.

12 godzin jednym ciurkiem to nawet dla samego kierowcy jest m阠z眂e i
zwi阫sza zagro縠nie w ruchu drogowym.

Data: 2011-03-01 11:23:04
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Tue, 01 Mar 2011 11:08:19 +0100,  Andrzej wa wrote:
[...]

Owszem, ale jednak wykonalne. No i wtedy pytanie - wolisz dwie noce
spedzic w jakims przydroznym motelu czy na plazy ? No chyba ze ktos potrafi wskazac jakies fajne miejsce w Austrii, gdzie
mozna chocby polezec sobie w cieplej wodzie i nie podwoic kosztow
urlopu.

Ale czas przejazdu pozostaje, jak wyjedziesz o czwartej rano to
dzieciaki polowe przespia, jak odpoczna to beda cala droge marudzic :)

J.

Data: 2011-03-01 11:28:34
Autor: Cavallino
odtwarzacz DVD do auta
[...]

Nie trzeba w Austrii, mo縩a na S硂wacji na ten przyk砤d, czy W阦rzech.
I owszem - od cholery tego jest przy austriackiej granicy.

Data: 2011-03-01 11:44:20
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Tue, 1 Mar 2011 11:28:34 +0100,  Cavallino wrote:
[...]

Ale dla nas (obu) Wegry i Slowacja nie bardzo po drodze, tylko
kawalki, a Czechy nawet poludniowe troche za blisko.

Chyba ze ktos sie wybiera Grecja, Turcja, Bulgaria - ale to juz
rachunek inny. J.

Data: 2011-03-01 11:47:30
Autor: Cavallino
odtwarzacz DVD do auta
U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:k4jpm6l051o57jk1bl28v7sipka1ntgq1k4ax.com...
[...]

Dop髃i A4 i A1 darmowa to po drodze. ;-)

Data: 2011-02-28 14:04:47
Autor: Agent
odtwarzacz DVD do auta

[...]

Ale co Ty chcesz za rozrywk臋 dzieciom zapewni膰 przez np 10 j jazdy? B臋dziesz kolorowanki wype艂nial i 艣piewa艂? Tojest dobre przy 1 h podr贸偶y ale nie d艂u偶szej.

Data: 2011-02-28 14:17:05
Autor: PeJot
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-02-28 14:04, Agent pisze:

Ale co Ty chcesz za rozrywk臋 dzieciom zapewni膰 przez np 10 j jazdy?
B臋dziesz kolorowanki wype艂nial i 艣piewa艂? Tojest dobre przy 1 h podr贸偶y
ale nie d艂u偶szej.

Najwyra藕niej mamy jakie艣 inne modele dzieciak贸w.

Data: 2011-03-01 08:22:37
Autor: Andrzej 艁awa
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 28.02.2011 14:04, Agent pisze:

[...]

Ja z regu艂y potrafi臋 dzieciaki przegada膰 a偶 do ich zm臋czenia ;)

Data: 2011-03-01 08:53:24
Autor: LEPEK
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 2011-03-01 08:22, Andrzej 艁awa pisze:

Ja z regu艂y potrafi臋 dzieciaki przegada膰 a偶 do ich zm臋czenia ;)

I to jest ta wielce edukacyjno - wychowawczo - rozwijaj膮ca metoda sp臋dzania czasu...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski

Data: 2011-03-01 11:06:07
Autor: Andrzej 艁awa
odtwarzacz DVD do auta
W dniu 01.03.2011 08:53, LEPEK pisze:
W dniu 2011-03-01 08:22, Andrzej 艁awa pisze:

Ja z regu艂y potrafi臋 dzieciaki przegada膰 a偶 do ich zm臋czenia ;)

I to jest ta wielce edukacyjno - wychowawczo - rozwijaj膮ca metoda
sp臋dzania czasu...

Rozmowa na ciekawe tematy jest na pewno bardziej rozwijaj膮ca ni偶 bierne
gapienie si臋 w ekran.

Data: 2011-03-01 13:42:13
Autor: PaPi
odtwarzacz DVD do auta
Rozmowa na ciekawe tematy jest na pewno bardziej rozwijaj膮ca ni偶 bierne
gapienie si臋 w ekran.

Ile porozmawiasz na ciekawe tematy z poltorarocznym dzieckiem zakutym w fotelik ?
Moja corka pomimo bez przerwy zabawiania przez zone, spiewania piosenek itp. po 1 godzinie w foteliku (bez snu) zaczyna wyc.
Niewiele pomaga przerwa
Uwielbiam takich teoretykow...

Data: 2011-03-01 13:51:43
Autor: Cavallino
odtwarzacz DVD do auta
U偶ytkownik "PaPi" <1@2.3> napisa艂 w wiadomo艣ci news:

Moja corka pomimo bez przerwy zabawiania przez zone, spiewania piosenek itp. po 1 godzinie w foteliku (bez snu) zaczyna wyc.

Tylko wsp贸艂czu膰.
Na szcz臋艣cie nie wszystkie dzieci s膮 takie, cz臋艣膰 w aucie zachowuje si臋 lepiej ni偶 poza nim (np. zasypia).

Data: 2011-03-01 14:23:13
Autor: PaPi
odtwarzacz DVD do auta
[...]

Szczerze, moja corka nie jest zadnym wyjatkiem. Dzieci znajomych w aucie czesto zachowuja sie gorzej dodatkowo z wymiotami itp. zachowaniem.
Co do spania ok- tylko ile dziecko moze spac w dzien ? Dwie godziny ? To maks...
Jedynie zdziwieni sa znajomi, ktorzy z rocznym synkiem pojechali do Bulgarii. I dojechali. Tyle tylko, ze oni nie uzywaja fotelika...
No ale to policjanci.

Data: 2011-03-01 14:41:56
Autor: Cavallino
odtwarzacz DVD do auta
U偶ytkownik "PaPi" <1@2.3> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4d6cf302$1news.home.net.pl...
[...]

To idzie leczy膰.
Z wyciem pewnie gorzej.

Co do spania ok- tylko ile dziecko moze spac w dzien ? Dwie godziny ? To maks...

M贸j syn mo偶e tak z 90% czasu podr贸偶y.
Nawet kilkudniowej.
Czym starszy, tym wi臋cej 艣pi.
A 偶adne z moich dzieci nigdy nie uprawia艂o wrzask贸w w samochodzie.

Data: 2011-03-01 14:47:02
Autor: CeSaR
odtwarzacz DVD do auta
A 縜dne z moich dzieci nigdy nie uprawia硂 wrzask體 w samochodzie.

Mo縠 ich splonkowa砮 i nie wiesz o czym do ciebie m體i?

Data: 2011-03-01 14:48:57
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Tue, 01 Mar 2011 14:23:13 +0100,  PaPi wrote:
Co do spania ok- tylko ile dziecko moze spac w dzien ? Dwie godziny ? To maks...

Zalezy od stopnia zmeczenia, jak w dodatku nudno, to i dluzej pospi
:-)

Jedynie zdziwieni sa znajomi, ktorzy z rocznym synkiem pojechali do Bulgarii. I dojechali. Tyle tylko, ze oni nie uzywaja fotelika...
No ale to policjanci.

Nie wiem co w tym dziwnego - znajomy tez dojechal. I to jednym ciagiem, 24h za kolkiem, dzieci przetrzymaly - polowe
przespaly.

Nie zebym to zalecal, ale jak ktos wytrzymuje. Bo alternatywa - samolot czy Baltyk ? Bo chyba nie chcecie 4 dni jechac, 4 wracac i 6 na urlopie ? :-)

J.

Data: 2011-03-01 14:51:21
Autor: Cavallino
odtwarzacz DVD do auta
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:

Bo chyba nie chcecie 4 dni jechac, 4 wracac i 6 na urlopie ? :-)

Dlaczego nie?
Dla niekt髍ych piasek na plazy, to nie jedyna atrakcja na swiecie.

Data: 2011-03-01 15:16:26
Autor: J.F.
odtwarzacz DVD do auta
On Tue, 1 Mar 2011 14:51:21 +0100,  Cavallino wrote:
[...]

Sniadanko sie przedluzy, pakowanie, wyjedziecie o 9-tej, jazda, obiad
... i atrakcje juz zamkniete. Tak to sie skonczy :-)

J.

Data: 2011-03-01 15:33:37
Autor: Cavallino
odtwarzacz DVD do auta
U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:oovpm6d16cfo71ua1c403pj01ovvsf789s4ax.com...
[...]

Ale jakie atrakcje latem zamykaj o 16 czy 17?

Data: 2011-03-01 15:20:59
Autor: PaPi
odtwarzacz DVD do auta
[...]

Nie wiem czy doczytales.
Oni NIE UZYWAJA fotelika dla dzieci.
Moje dziecko nienawidzi ograniczania pasami. Podobnie wyglada sprawa dzieci wiekszosci znajomych.
Jazda z dzieckiem nie w foteliku to czysta glupota. Nie poruszam sie tak z moja corka nawet do babci (dwie ulice dalej). Wyjazd kilka tysiecy km z dzieckiem bez fotelika to szczyt glupoty rodzicow.

Data: 2011-03-01 10:16:34
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
odtwarzacz DVD do auta
[...]

"Zapcha艂e艣 sobie g艂ow臋 jakimi艣 pierdo艂ami o 偶abach i teraz, _na_si艂臋_ pr贸bujesz zainteresowa膰 tym innych." ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc艂aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-03-01 13:53:00
Autor: CeSaR
odtwarzacz DVD do auta
Ja z regu硑 potrafi dzieciaki przegada a do ich zm阠zenia ;)

A tak z ciekawo禼i o o czym gadasz przez 10 godzin z dwuletnim dzieckiem?

odtwarzacz DVD do auta