[pilne] oferta operatora komórkowego - czy ciągle ważna?

Data: 2011-09-05 06:55:42
Autor: Shaman
[pilne] oferta operatora komórkowego - czy ciągle ważna?
Witam, mam pilne pytanie czy w takiej sytuacji mogę wymagać
dotrzymania warunków umowy od operatora.

Sytuacja jest następująca:
1. Na stronie pojawia się oferta z promocyjną ceną telefonu
2. Dzwonię, uzgadniam, wszystko gra - czekam na kuriera
3. Przyjeżdża kurier, ale nie zgadzają się dane zameldowania z dowodu
i kurier nie chce wydać paczki (dotychczas niczemu to nie
przeszkadzało - operator ma od 10lat nieaktualne dane)
4. Nikt niczego nie podpisuje - po prostu jest tak, że kurier nie
dostarcza przesyłki i wraca ona do operatora
5. Po tygodniu dzwonię z pytaniem czy przesyłka już wróciła i czy mogą
wysłać z aktualnymi danymi
6. Pojawia się problem bo operator nie jest skłonny uznać umowy za
obowiązującą i telefon proponuje za 600 zamiast za 99,-

Pytanie - czy mam prawo domagać się dotrzymania poprzednich uzgodnień?
Czy są one obowiązujące? Przecież od niczego nie odstępowałem, nie
podpisywałem że nie odbieram przesyłki - dla mnie oferta jest ciągle
aktualna, tyle że umowa jest dostarczona nieco później z drobnymi
problemami.

Proszę o pilną odpowiedź. Sprawa tak naprawdę nie dotyczy mnie ale
zostałem poproszony o pomoc i obecność lub włączenie się do rozmowy z
operatorem. Chciałbym wiedzieć na co mogę się powołać

PZDR
Shaman

Data: 2011-09-05 15:21:28
Autor: m4rkiz
Shaman wrote:
4. Nikt niczego nie podpisuje - po prostu jest tak, że kurier nie
dostarcza przesyłki i wraca ona do operatora

zakladajac ze to kurier mial dostarczyc umowe jak to zwykle bywa
i nie zostala ona podpisana, to nie zostala zawarta, jezeli byla
to jakas promocja ktora sie skonczyla to raczej nie ma szans
czegokolwiek ugrac jezeli nie wykaza dobrej woli

Data: 2011-09-05 12:23:07
Autor: Shaman
On 5 Wrz, 16:21, "m4rkiz" <m4r...@mail.od.wujka.na.g.com> wrote:
Shaman wrote:
> [...]

to jakas promocja ktora sie skonczyla to raczej nie ma szans
czegokolwiek ugrac jezeli nie wykaza dobrej woli

No dobra.. ale to jest Twoje zdanie czy wynika to może z Kodeksu
Cywilnego? Możesz się podeprzeć jakimś paragrafem? Bo ja nie widzę,
powodu dla którego przyjęta oferta mogła by być nagle anulowana przez
jedną ze stron. Oferta jest wolą zawarcia umowy i w sensie prawnym
jest wiążąca.

PZDR
Shaman

Data: 2011-09-05 22:25:26
Autor: m4rkiz
Shaman wrote:
[...]

w okreslonym terminie, az sie ktos nie rozmysli etc.
zacznij z drugiej strony, masz cokolwiek z czym mozesz isc zeby
zazadac zawarcia owej umowy?

Data: 2011-09-06 10:40:51
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 5 Sep 2011, Shaman wrote:

[...]

  Właśnie: oferta.
  Ja bym zaczął podważanie tej wersji od dokładnego przeczytania
tekstów w które się klikało przy zamówieniu.
  Niemal na pewno było tam coś o tym, że na stronie jest
"zaproszenie do składania ofert" (a nie oferta), zaś właściwe
oświadczenie woli operatora jest na papierku który przywiezie
kurier. Albo coś w tym stylu.
  Albo zastrzeżenie, że oferta ważna jest tylko pod warunkiem,
że w terminie zostanie pisemnie zaakceptowana przez drugą
stronę.
  Prawdę mówiąc, wobec faktu że wyklikanie na stronie jest możliwe
przez bliżej niezidentyfikowany podmiot, może to być dziecko
(brak zdolności prawnej), a może się i trafić ktoś kto będzie
twardo trzymał się zdania że "wyklikał kot, bo akurat wlazł
na klawiaturę", takie zabezpieczenia ze strony "oferenta"
ma sens.
  Ale oznacza również że nie otrzymując "papierka" - bądź przy
drugim zastrzeżeniu: nie podpisując papierka - nie dostałeś
(lub nie skorzystałeś z) "oferty w rozumieniu KC".
  Fakt że przeszkodą był błąd ze strony operatora nic to nie
zmieni.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-09-05 16:42:09
Autor: Kris
Użytkownik "Shaman"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cac0e667-9362-40d6-83c5-1b7cb6523f1b@t9g2000yqi.googlegroups.com...

[...]

A dlaczego ma nieaktualne dane? Bo pewnie nie uaktualniłeś;))

6. Pojawia się problem bo operator nie jest skłonny uznać umowy za
obowiązującą i telefon proponuje za 600 zamiast za 99,-

Może oferta/promocja sie skończyła.
Operator tu raczej nie zawinił, kurier pewnie tez. Mogłobyc trochę więcej dobrej woli ze strony kuriera ale jak to mówią " miękkie serce -twarda dupa"

-- Pozdrawiam

Kris

Data: 2011-09-05 12:48:48
Autor: mehoweck
On 5 Wrz, 16:42, "Kris" <kszysztofcWY...@wp.pl> wrote:
> [...]
>przeszkadzało - operator ma od 10lat nieaktualne dane)

A dlaczego ma nieaktualne dane? Bo pewnie nie uaktualniłeś;))

Ale co to zmienia? Sugerujesz, że operator złożył ofertę ze względu na
konkretny adres zameldowania?

>6. Pojawia się problem bo operator nie jest skłonny uznać umowy za
>obowiązującą i telefon proponuje za 600 zamiast za 99,-

Może oferta/promocja sie skończyła.

No i co z tego, że się skończyła? Wiążąca jest oferta którą złożył w
trakcie trwania tej promocji prawda? W chwili gdy telefon przyszedł
promocji też już nie było.

Operator tu raczej nie zawinił, kurier pewnie tez. Mogłobyc trochę więcej
dobrej woli ze strony kuriera ale jak to mówią " miękkie serce -twarda dupa"

Kurier był pewnie dupą - może jakiś świeżak, nie wiem, nie widziałem
go.

ehh..  pytam na grupie prawniczej o stan prawny a odpowiadacie mi co
się Wam wydaje bez żadnego podparcia przepisami prawa. O tym co się
komu wydaje możemy porozmawiać na trzepaku.

PZDR
Shaman

Data: 2011-09-05 23:00:42
Autor:
[...]

Stan prawny jest taki, że Wasze rokowania zakończyły się niepowodzeniem i umowa nie została ostatecznie zawarta, choć - jak twierdzisz - deklaracje były nie co inne i obie storny były gotowe ją podpisać.  Niestety, jedna ze stron podała nieprawdziwe dane do umowy, przez co druga strona zrezygnowała z zawaria umowy. Zgodnei z prawem zawarcie umowy wymaga zgodnej woli obu stron, tu aktualnie jest tylko twoja zgoda.

Data: 2011-09-06 10:43:51
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 5 Sep 2011, mehoweck wrote:

[...]

  Ale ofertę przyjęcia oferty ;) złożył Jan Nowak z Marszałkowskiej,
a nie Jan Nowak z Polnej.
  Tak czy nie?
  Inne zastrzeżenia (co do sprawdzenia, jaki moment "oferty" określa
tekst operatora) wymieniłem obok.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-09-06 02:28:41
Autor: Shaman
On 6 Wrz, 10:43, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:

> [...]
> promocji też już nie było.

  Ale ofertę przyjęcia oferty ;) złożył Jan Nowak z Marszałkowskiej,

Moim zdaniem nie.. GrzecznaPani kiedy dzwoni to nie pyta czy ma
przyjemność z Janem Nowakiem z Marszałkowskiej tylko pyta czy ma
przyjemność z właścicielem tego numeru. I jemu właśnie składa ofertę.
I jak widać nie ma problemów z jednoznaczną identyfikacją odbiorcy
oferty. Gdyby było tak jak mówisz to po zmianie adresu zameldowania
mógłbym uznać, że wystawiane przez operatora rachunki nie dotyczą mnie
tylko kogoś innego, bo ja przecież nie mieszkam pod wskazanym adresem
- tak czy nie? :)

Zaś co do oferty to sprawdzę - ja byłem w podobnej sytuacji wiosną i
mnie się udało. Kurier nie dopatrzył się żadnych przeszkód, wręczył mi
telefon i wszystkie papiery. Sprawdzę czy jest tam coś o zaproszeniu
do oferty. Zresztą oferta nie była wyklikana na necie. Osoba, której
sprawa dotyczy zadzwoniła do operatora i została jej przedstawiona
oferta indywidualna z dodatkowym uwzględnieniem jej stażu i
dodatkowymi bonusami więc o zaproszeniu do składania ofert nie może
być mowy. Operator rejestruje wszystkie rozmowy - oferta została
przestawiona ustnie, jednak to chyba mnie zmniejsza jej wagi. Jest tak
czy nie?

PZDR
Shaman

Data: 2011-09-06 11:51:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 6 Sep 2011, Shaman wrote:

[...]

  Trudno obronić tę wersję, bo jest słuszna :)
  Zmieniam wobec tego na: "ale ofertę promocyjną przedstawiono
Janowi Nowakowi z Marszałkowiej, a nie temu z Polnej".
  I co teraz, jak udowodnić, że operator ofertę wystawiał temu
z Polnej, a tylko podał nieprawidłowe dane?

[...]

  Jest.
  Ale to trzeba "po swojej stronie" mieć dowód, że oferta była skierowana
"do siebie".
  Fakt, że kurier nie wydał dokumentów, wskazuje iż było to do innej
osoby. Jakie są dowody przeciwne?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-09-06 03:30:19
Autor: Shaman
On 6 Wrz, 11:51, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> [...]

  I co teraz, jak udowodnić, że operator ofertę wystawiał temu
z Polnej, a tylko podał nieprawidłowe dane?

W moim mniemaniu takie przedstawienie sprawy niczego nie zmienia.
Operator przedstawia ofertę swojemu klientowi, posiadaczowi umowy
abonamentowej na konkretny numer. Klient jest przez operatora
identyfikowany na różne sposoby ale nie przez adres zameldowania, o to
operator nie pyta. Skoro więc operator przyjmuje, że przedstawione mu
informacje jednoznacznie identyfikują klienta to nie może udawać, że
ofertę kierował nie do tej osoby tylko do innej.

Fakt, że nie zgadza się jedna z informacji nie mająca, jak już
ustaliliśmy, wpływu na identyfikację klienta nie może być powodem
uznania oferty za niebyłej.Co najwyżej operator może domagać się
zwrotu kosztów, które przez to dodatkowo poniósł (znaczy się
dodatkowego transportu).

> [...]

"do siebie".
  Fakt, że kurier nie wydał dokumentów, wskazuje iż było to do innej

Przecież najlepszym dowodem jest sam fakt uruchomienia procedury
wysyłki telefonu i umowy. Jaki lepszy dowód jest potrzebny, że
operator kieruje ofertę do tej a nie innej osoby, niż ten, że wysyła
jej umowę do podpisania. Tutaj w grę włącza się podmiot trzeci -
kurier - który nie ma dostępu do informacji z systemu operatora i może
mieć wątpliwości czy rozmawia z tą osobą do której go operator wysłał
- ale to w istocie nie ma nic wspólnego z przedstawioną przez
operatora ofertą. Prawda?

PZDR
Shaman

Data: 2011-09-06 16:38:15
Autor: John Kołalsky
oferta operatora komórkowego - czy ciągle ważna?

Użytkownik "Shaman" <shamanek@gmail.com>

--
To popraw dane i złóż reklamację

Data: 2011-09-06 15:00:16
Autor: Shaman
On 6 Wrz, 16:38, John Kołalsky <j...@kowal.invalid> wrote:
Użytkownik "Shaman" <shama...@gmail.com>

> [...]

W moim mniemaniu takie przedstawienie sprawy niczego nie zmienia.
Operator przedstawia ofertę swojemu klientowi, posiadaczowi umowy

Taki właśnie miałem zamiar. Liczyłem jednak, że dzięki tej dyskusji
będę mógł reklamację sformułować jakoś mądrzej, składniej i z
odniesieniem do KC. No ale i tak coś zyskałem - dyskusja z Gotfrydem
pozwoliła mi uporządkować myśli i ustawić odpowiednią perspektywę
widzenia całej sprawy.

BTW. John.. jeśli nie musisz to nie umieszczaj treści po podwójnym
myślniku - to jest historyczny usenetowy znacznik stopki - wiele
czytników z założenia wycina wszystko co jest po tych znaczkach. Ale
to tak na marginesie.
--
PZDR
Shaman

Data: 2011-09-07 21:08:04
Autor: John Kołalsky
[...]

Kiedy najprościej dla wszystkich będzie jak zareklamujesz głupio tj, że nie otrzymałeś przedmiotu.

[...]
Nie podwójny myślnik a podwójny myślnik + spacja. To tak na marginesie :-) -> http://pl.wikipedia.org/wiki/Delimiter

Nie używaj kodowań, które nie cytują się w najpopularnijszym czytniku. Też na marginesie :-)

W ogóle to -> http://niusy.pl/ :-)

Data: 2011-09-07 16:39:04
Autor: Shaman
On 7 Wrz, 21:08, John Kołalsky <j...@kowal.invalid> wrote:
U ytkownik "Shaman" <shama...@gmail.com>

> W moim mniemaniu takie przedstawienie sprawy niczego nie zmienia.
> Operator przedstawia ofert swojemu klientowi, posiadaczowi umowy
> abonamentowej na konkretny numer. ...

> To popraw dane i z reklamacj

Taki w a nie mia em zamiar. Liczy em jednak, e dzi ki tej dyskusji
b d m g reklamacj sformu owa jako m drzej, ...
--
Kiedy najpro ciej dla wszystkich b dzie jak zareklamujesz g upio tj, e nie
otrzyma e przedmiotu.

Ha! To jest genialne! Tak proste, że genialne bez dwóch zdań! Tak
własnie zrobię. :)

BTW. John.. je li nie musisz to nie umieszczaj tre ci po podw jnym
my lniku - to jest historyczny usenetowy znacznik stopki - wiele
czytnik w z za o enia wycina wszystko co jest po tych znaczkach. Ale
to tak na marginesie.
--
Nie podw jny my lnik a podw jny my lnik + spacja. To tak na marginesie
:-) ->http://pl.wikipedia.org/wiki/Delimiter

O! tego nie widziałem <rumieniec>!! Człowiek uczy się całe życie :)
Dziękuję więc i za tą wiedzę :)

Nie u ywaj kodowa , kt re nie cytuj si w najpopularnijszym czytniku. Te
na marginesie :-)

Tu jestem winny przeprosiny :( ale niestety mam problem jest nie do
przeskoczenia. Pracodawca wyłączył jedyny serwer NNTP, do którego
miałem dostęp (czyli nasz własny firmowy) i jestem zdany na gógla.
Firmowy proxy serwer udostępnia jedynie porty 80 i 443. Nie znalazłem
serwera NNTP, który umożliwia połączenie w takiej konfiguracji.

--
PZDR
Shaman

Data: 2011-09-06 16:33:15
Autor: John Kołalsky
oferta operatora komórkowego - czy ciągle ważna?

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>

A to nie ten sam Nowak był ?

Data: 2011-09-06 21:20:25
Autor: Gotfryd Smolik news
oferta operatora komórkowego - czy ciągle ważna?
On Tue, 6 Sep 2011, John Kołalsky wrote:

A to nie ten sam Nowak był ?

  Był, czuję się coraz bardziej przekonany, tylko coraz bardziej
widzę konieczność posiadania dowodów na wszystkie postawione
tezy.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-09-06 14:53:59
Autor: Shaman
On 6 Wrz, 21:20, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> A to nie ten sam Nowak by ?

  By , czuj si coraz bardziej przekonany, tylko coraz bardziej
widz konieczno posiadania dowod w na wszystkie postawione
tezy.

a prawdziwość jakich dokładnie tez uważasz za niewystarczająco
dowiedzioną?

--
PZDR
Shaman

Data: 2011-09-07 11:56:25
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

- wykazania, że operatorowi złożono ofertę
- wykazania, że operator wysłał "gotową do podpisania" umowę
  konkretnemu klientowi. To, że klient jest na 100% pewien że
  było do niego nie dowodzi, że operator się do tego przyzna.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-09-07 06:06:36
Autor: Shaman
On 7 Wrz, 11:56, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:

> a prawdziwo jakich dok adnie tez uwa asz za niewystarczaj co
> dowiedzion ?

- wykazania, e operatorowi z o ono ofert
- wykazania, e operator wys a "gotow do podpisania" umow
  konkretnemu klientowi. To, e klient jest na 100% pewien e
  by o do niego nie dowodzi, e operator si do tego przyzna.

Teoretycznie nie powinno to nastręczać żadnych problemów. Wszystkie
rozmowy są rejestrowane i sąd może zażądać tych nagrań. Podobnie jest
z wysłaną umową i telefonem. Pracownicy BOK widzą te wszystkie
informacje w systemie więc są one gdzieś zapisane. W praktyce jednak
nie wiem jak by to zadziałało... przecież wiadomo że technika jest
zawodna, zapisy giną, dyski się psują itd...

--
PZDR
Shaman

Data: 2011-09-07 22:12:44
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 7 Sep 2011, Shaman wrote:

[...]

  O toto.
  Swoją drogą - czy pozwany ma obowiązek dostarczyć dowody "przeciw
sobie" w sprawie cywilnej?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-09-07 16:53:28
Autor: Shaman
On 7 Wrz, 22:12, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> [...]

  O toto.
  Swoją drogą - czy pozwany ma obowiązek dostarczyć dowody "przeciw

hmm... tego nie wiem, ale może ktoś tutaj wie?!
Jeśli "dostarczyć" znaczy coś innego niż "wydać wskazane" to jest
szansa, że tak. Ale jeśli w żadnej formie nie można zmusić pozwanego
operatora do wydania zapisu rozmowy z klientem to dupa zbita. Zresztą
osoba, której dotyczy sprawa nie jest na tyle zdeterminowana, żeby
sprawdzić przed sądem czy ma rację domagając się realizacji oferty. A
mnie powoli też kończy się para, żeby jeszcze kogoś ciągnąć do
działania w jego sprawie.

--
PZDR
Shaman

[pilne] oferta operatora komórkowego - czy ciągle ważna?