oferta "prawie" private bankingu: gdzie?

Data: 2010-08-26 20:41:25
Autor: bastek72
oferta "prawie" private bankingu: gdzie?
jest do ulokowania ok. 200.000zł a wkrótce 350.000zł na rachunkach oszczędnościowych.

nie chcę żadnego namolnego wciskania mi struktur
nie robi na mnie wrażenia blichtr kolorków ani
tytułowanie złotym platynowym czy czortwiejakim klientem

po prostu chcę trzymać tę kasę na rachunkach oszczędnościowych
muszą być dostępne "na już" bo takie są realia dział.gosp. wiec
odpadają wszelkie lokaty, tym bardziej fundusze pseudoinwestycyjne

czy w tej sytuacji jest w ogóle sens przeglądania ofert private-bankowych?

czy w private bankingu ktoś zaproponuje np. dodatkowy pkt procentowy,
na rachunku oszczędnościowym? Bo jeśli "korzyścią" ma być zawracanie
gitary i konieczność opędzania sie od "rewelacyjnych" struktur, to
ja po prostu dziekuję.

Data: 2010-08-26 20:44:27
Autor: bastek72
oferta "prawie" private bankingu: gdzie?
jest do ulokowania ok. 200.000zł a

czyli na granicy najbardziej liberalnie traktowanego PB

wkrótce 350.000zł na rachunkach oszczędnościowych.

czyli w granicach średnio-liberalnie traktowanego PB

bo granica ta leży o ile wiem, najczęściej na 300.000zł (ING)
albo 500.000zł (KB) czy 1.000.000 zł (BZWBK)

Data: 2010-08-26 20:56:46
Autor: MarekZ
Użytkownik <bastek72@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:63df.0000015d.4c76b555@newsgate.onet.pl...

czy w tej sytuacji jest w ogóle sens przeglądania
ofert private-bankowych?

Nie.

czy w private bankingu ktoś zaproponuje np. dodatkowy pkt procentowy,
na rachunku oszczędnościowym? Bo jeśli "korzyścią" ma być zawracanie

Nie. Co więcej, przy proponowanych kwotach w ogóle nie ma rozmowy o pb.

Data: 2010-08-26 21:40:42
Autor: Krzysztof

<bastek72@onet.pl> wrote in message news:63df.0000015d.4c76b555newsgate.onet.pl...
[...]

W sytuacji, w ktorej czesc bankow oferuje konta oszcz na 4-4.5%, czyli powyzej WIBOR i podstawowej stopy NBP, nie liczylbym na wiecej.
Generalnie, chyba pb polega na doradzaniu i oferowaniu alternatywnych inwestycji(choc jak pokazuje historia nie zawsze takie inwestycje sa korzystne dla klientow- sprawa Citi i obligacje Lehman Brothers). Wydaje mi sie, ze jezeli myslimy o tradycyjnym lokowaniu w lokaty bankowe to caly ten pb nie ma sensu, wystarczy popatrzyc na stawki lokat i to w roznych walutach oferowane np. przez HSBC dla tych niby 'lepszych' klientow i zobaczymy spora roznice do ofert standardowych lokat np. walutowych mniejszych bankow typu Alior czy Getin.

Data: 2010-08-26 22:02:20
Autor: bastek72
> [...]

W sytuacji, w ktorej czesc bankow oferuje konta oszcz na 4-4.5%, czyli powyzej WIBOR i podstawowej stopy NBP, nie liczylbym na wiecej.

mam 16 pytań:
..1) czy niemarketingowe, rzeczywiste, bezbelkowe 6,0% jest osiągalne?
..2) czy niemarketingowe, rzeczywiste, bezbelkowe 5,9% jest osiągalne?
..3) czy niemarketingowe, rzeczywiste, bezbelkowe 5,8% jest osiągalne?
..4) czy niemarketingowe, rzeczywiste, bezbelkowe 5,7% jest osiągalne?
..5) czy niemarketingowe, rzeczywiste, bezbelkowe 5,6% jest osiągalne?
..6) czy niemarketingowe, rzeczywiste, bezbelkowe 5,5% jest osiągalne?
..7) czy niemarketingowe, rzeczywiste, bezbelkowe 5,4% jest osiągalne?
..8) czy niemarketingowe, rzeczywiste, bezbelkowe 5,3% jest osiągalne?
..9) czy niemarketingowe, rzeczywiste, bezbelkowe 5,2% jest osiągalne?
10) czy niemarketingowe, rzeczywiste, bezbelkowe 5,1% jest osiągalne?
11) czy niemarketingowe, rzeczywiste, bezbelkowe 5,0% jest osiągalne?
12) czy niemarketingowe, rzeczywiste, bezbelkowe 4,9% jest osiągalne?
13) czy niemarketingowe, rzeczywiste, bezbelkowe 4,8% jest osiągalne?
14) czy niemarketingowe, rzeczywiste, bezbelkowe 4,7% jest osiągalne?
15) czy niemarketingowe, rzeczywiste, bezbelkowe 4,6% jest osiągalne?
16) czy niemarketingowe, rzeczywiste, bezbelkowe 4,5% jest osiągalne?

mówimy oczywiście o rachunku oszczędnościowym lub czymś podobnym np.
lokacie jednodniowej, dwudniowej, innej nie-tracącej odsetek przy zerwaniu

Data: 2010-08-26 22:29:26
Autor: glaukonWYTNIJTO
[...]

5% w Polbanku - do 50 tys., do końca sierpnia promocja na drugie 50 tys. pod
warunkiem zrezygnowania z wyciągów papierowych. Oferta dla osób fizycznych, nie
wiem, jak dla firm. --

Data: 2010-08-26 23:31:15
Autor: Krzysztof

<bastek72@onet.pl> wrote in message news:63df.00000165.4c76c84cnewsgate.onet.pl...
> [...]

mówimy oczywiście o rachunku oszczędnościowym lub czymś podobnym np.
lokacie jednodniowej, dwudniowej, innej nie-tracącej odsetek przy zerwaniu

4.5% netto dostaniesz w Openie(Getin) i Meritum, wiecej jest w Polbanku-5%, ale bylbym ostrozny, ze wzgledu na sytuacje w Grecji, a poza tym nie wiem jak te greckie gwarancje odnosza sie do firm. Moze jeszcze cos wyzej niz 4.5% dostaniesz w niektorych bankach spoldzielczych, ale ich oferta czesto jest lokalna.

Data: 2010-08-26 23:52:32
Autor: Krzysztof
> [...]

mówimy oczywiście o rachunku oszczędnościowym lub czymś podobnym np.
lokacie jednodniowej, dwudniowej, innej nie-tracącej odsetek przy zerwaniu

Jezeli prowadzisz dzialalnosc to chyba interesuja cie odsetki brutto, bo wtedy i tak rozliczasz je na innych zasadach a nie ma to zwiazku z 'belka'.
Wowczas mozesz popytac w bankach o lokaty overnight dla wiekszych kwot lub ewentualnie na kilka dni, ale tak jak pisalem w innym poscie, rynek jest rozregulowany i niektore banki daja wiecej niz stopy miedzybankowe. Dawniej zawsze tak bylo, ze lokaty negocjowalne byly na lepszych warunkach, teraz niekoniecznie.

Data: 2010-08-27 00:01:04
Autor: bastek72
oferta "prawie" private bankingu: gdzie?
działalność przynosi zysk, także ksiegowy, stąd odsetki gdyby nawet kasa leżała na firmowym byłyby opodatkowane

co innego gdyby działalność przynosiła bieżące dochody
a miałbym np. prawo do amortyzacji i ciągle był ksiegowo
pod kreską wtedy podatku nie musiałbym naliczyć zapłacić

widzę także że banki dają mniejszy procent firmom niż ludziom
np. db[/] 3% oszczędna firma 4,09 oszczędny czlowiek

czeka mnie rozbijanie na bezbelkowe rachunki z jednodniową
kapitalizacją np. 15 rachunków eurobanku, 3 deutsche pbc, itd.

zdziwił mnie negatywnie bzwbk, brakiem bezbelkowego, brakiem
jednodniowej i oprocentowaniem 3,25 dla niskiej kwoty oszczędn.

czyli za wyższe saldo na rachunku dadzą wyższy procent na rachunku ale niestety nie mnie tylko Vincentowi :) (Rostowskiemu rzecz jasna)
bo dadza 4,00 ale 0,76 zabierze fiskus i zostanie 3,24 albo
od razu 3,25 przy niższej kwocie. Tak nędza i tak nędza. Bezsens.

Data: 2010-08-27 00:12:00
Autor: Krzysztof

<bastek72@onet.pl> wrote in message news:63df.00000172.4c76e420newsgate.onet.pl...
czeka mnie rozbijanie na bezbelkowe rachunki z jednodniową
kapitalizacją np. 15 rachunków eurobanku, 3 deutsche pbc, itd.

Meritum-nieograniczona liczba kont oszczednosciowych i wiecej niz EB czy DB

oferta "prawie" private bankingu: gdzie?